Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe handig vriezer ontdooien

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Feb 2015 02:58

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik doe hem uit. Bak met kokend water met zout erin. Binnen 10 min is al het ijs weg dan goed droog maken
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 13 Feb 2015 08:07

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Wij hebben 2 vriezers en de ene gebruik ik niet meEr. Liep ook altijd met handdoeken te rotzooien.
De andere vriezer heeft no frost. Die hoeft dus nooit ontdooit te worden. Niet dat jij er nu wat aan hebt, maar als je ooit een nieuwe koopt, Let daar dan op
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2015 10:03

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik heb nog nooit m'n vriezer ontdooid....
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem140

Bericht 13 Feb 2015 10:21

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ooh La La! schreef:Ik heb nog nooit m'n vriezer ontdooid....


Ik ook niet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Feb 2015 10:55

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik doe ook altijd de stekker er uit en dan fohnen.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Feb 2015 12:29

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe koel/vriescombinatie en deze doet niet aan ijsvorming, zo chill!

Bij de vorige haalde ik de stekker er uit, legde er handdoeken onder en haalde steeds zoveel mogelijk losse stukken ijs er uit. Het is ook gewoon een rotklusje! Maar wel lekker als het weer gebeurd is :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Feb 2015 13:13

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik heb een koelvriescombinatie en heb een keer 's nachts ontdooid toen het vrieste, zodat producten buiten op balkon niet zouden ontdooien. Handdoeken eronder en volgende ochtend was al het ijs weg, even droog en schoon maken en hup, alles weer in koelkast en vriezer. Maar blijft inderdaad een rotklusje!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2015 17:07

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Bailando schreef:Ik heb een koelvriescombinatie en heb een keer 's nachts ontdooid toen het vrieste


:smile: :angel:
❤ 7 juni 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Feb 2015 17:10

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ooooh wat erg hahahahahaha! Schaam schaam :redface:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Feb 2015 10:44

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

sarah1985 schreef:Ik doe hem uit. Bak met kokend water met zout erin. Binnen 10 min is al het ijs weg dan goed droog maken



Waarom met Zout? Smelt het dan sneller? Ik wacht ook tot het buiten vriest. Knop uit. PNnen met warm water er in. Ik kan aan de onderkant een soort schepje doen, daar stroomt het water op en dat schepje leunt dan op een teiltje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem121

Bericht 14 Feb 2015 12:24

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Bij ons past de onderste lade in een 'sleuf' aan de onderkant dan loopt al het water in die bak. Wachten tot de vriezer ontdooit is duurt mij trouwens te lang. Ik pak altijd de stoomreiniger en binnen een uur kan ie weer aan.
<<

Anoniem187

Bericht 14 Feb 2015 18:49

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Bak heet water in, handdoeken eronder, teiltje eronder en flink vloeken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 14 Feb 2015 19:42

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Harrison schreef:Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe koel/vriescombinatie en deze doet niet aan ijsvorming, zo chill!

Bij de vorige haalde ik de stekker er uit, legde er handdoeken onder en haalde steeds zoveel mogelijk losse stukken ijs er uit. Het is ook gewoon een rotklusje! Maar wel lekker als het weer gebeurd is :)


Wij hebben die ook één, echt zo fijn! Toen ik 'm kocht, geloofde ik het bijna niet, maar hij is echt no frost.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Feb 2015 21:13

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Jip schreef:
sarah1985 schreef:Ik doe hem uit. Bak met kokend water met zout erin. Binnen 10 min is al het ijs weg dan goed droog maken



Waarom met Zout? Smelt het dan sneller? Ik wacht ook tot het buiten vriest. Knop uit. PNnen met warm water er in. Ik kan aan de onderkant een soort schepje doen, daar stroomt het water op en dat schepje leunt dan op een teiltje.



Geen idee of dat sneller gaat. Kreeg die tip eens van een ouder iemand
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Feb 2015 14:18

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

De vriezer kan beschadigen als je het ijs losbikt, dus dat doe ik niet.

Wat in het beste vind werken is: de vriezer uitzetten, in elk vakje een bak heet water zetten en de vriezer dichtdoen. Na een kwartiertje laten er vaak al hele stukken ijs los. Het water is dan afgekoeld dus dat vervang ik weer door heet water en zo door tot het meeste ijs eruit is. Onderin de vriezer leg ik handdoeken zodat niet de hele vloer nat wordt, en die vervang ik wanneer nodig.
Rotklus, tijdrovend en ik vind het altijd zo lastig om weer een plekje te vinden voor het eten wat eruit komt.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Feb 2015 15:07

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik fohn nooit meer... wij konden onze koelkast met vriesvak toen weggooien daarna.
Hier moet er na ruim 2 jaar ook ontdooid worden, maar ik heb er geen zin in. Vriezer eerst maar leeg eten en dan een pan met heet water erin zetten. Gaat gelukkig maar om 1 lade, dat scheelt weer.
<<

ChiQ

Bericht 15 Feb 2015 15:54

Re: Hoe handig vriezer ontdooien

Ik heb gelukkig no frost vriezers. Ideaal. Ik zou stekker eruit trekken en een grote bak erin zetten, en het laten smelten. Naar klusje hoor.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers