Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afval scheiden: waar laat je het?

<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 11 Feb 2015 17:40

Afval scheiden: waar laat je het?

In de keuken hebben we een halfronde afvalbak met een kant voor restafval en een voor gftafval. In de trapkast bewaren we het glas dat weg moet en er slingert altijd een zak voor het plastic. Maar omdat die niet dicht zit doe ik er alleen 'schoon' plastic in. Daardoor verdwijnen vleesbakjes enzo in de gewone container.

Hoe doen jullie dat? En scheiden jullie wel alles, of maar een deel of helemaal niks?
Laatst gewijzigd door Chickster op 11 Feb 2015 17:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 11 Feb 2015 17:41

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

O en ik gebruik oude papieren tassen om het papier in te scheiden, die staat ook in de trapkast.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Feb 2015 17:49

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij hebben een doos in de bijkeuken staan en daar doen we het oud papier in, steeds als het is opgehaald halen we een nieuwe doos bij de supermarkt.
Ook hebben we in de bijkeuken een prullenbak staan met plastic zak voor het afval.

De rest in de normale prullenbak, gft scheiden we niet, omdat de container buiten staat. Wel bloemen en tuin afval enzo, maar aardappelschillen of fruitschalen gewoon bij het restafval.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Feb 2015 17:49

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden sindskort glas en papier. Wij hebben een voorraadkast en daar staat een krat in voor het glas en een bak voor het papier.
<<

Anoniem86

Bericht 11 Feb 2015 17:59

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik scheid helemaal niks; geen idee waar ik het zou moeten laten ook.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Feb 2015 18:02

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

We hebben nu alles buiten onder de veranda staan. In de winter scheiden we daarom ook beter dan in de zomer, dan staat alles verspreidt. Nu hebben we restafval, groente en fruit afval, papier, plastic en glas. In containers, een vuilnisbak en in kratten. Scheiden zoveel mogelijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2015 18:24

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Pippa schreef:Ik scheid helemaal niks; geen idee waar ik het zou moeten laten ook.


Idem.
Ik vind het eigenlijk best wel slecht van mezelf. Maar ik vind het ook allemaal teveel gedoe.
<<

Anoniem86

Bericht 11 Feb 2015 18:25

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik vind het ergens ook slecht van mezelf, maar wij hebben 1.5 vuilniszak met zijn 2-en per week inclusief alles, dus ik vind het nog wel meevallen. Gebruik eigenlijk geen potten, dus eigenlijk geen glaswerk, krijg alleen maar folders, wat het enige papier is eigenlijk, en heb een container voor de deur voor de rest, dus is makkelijk weggooien.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2015 18:28

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij produceren wel echt heel veel afval. We hebben 2 van die extra grote containers en die zijn iedere 2 weken helemaal vol.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 11 Feb 2015 18:47

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

In de keuken een prullenbak voor restafval, een voor plastic, blik en drinkpakken e.d. (Mag er sinds kort bij!), papiercontainer buiten, net als gft (bij aardappelschillen e.d. Loop ik naar buiten toe, bij een beetje zoals een mandarijnen schil, gooi ik het vaak bij het restafval), glaswerk en statiegeldflessen in de garage, net als volle plastic zakken.
Volgens mij doen wij het aardig goed, alleen zou er nog iets meer in de gft kunnen, maar veel is dat gelukkig niet.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 11 Feb 2015 18:48

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb twee bakken in een kastje in de keuken (is een Ikea systeem). In die bakken gaat plastic en papier. In de boodschappentas gaat het glas en dan hebben we nog een gewone afvalbak in een hoek staan. Hier gaat al het andere afval in.
Het plastic uit de bak in de keuken gaat in een afvalbak die onder de carport staat (precies groot genoeg voor een zak van de plasticinzameling) en het papier uit de bak in de keuken gaat in de papiercontainer.
Leven en laten leven
<<

Anoniem173

Bericht 11 Feb 2015 19:11

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik vind dat wij het best wel netjes doen eigenlijk! We hebben sowieso drie kliko's: papier, gft en gewoon grofvuil. Plastic leveren we in aparte zakken in en glas naar de glasbak.
En waar we het laten:
In de keuken een ikeasysteem voor de gewone vuilniszak, een bakje voor papier en een bakje voor plastic. Glaswerk gewoon in de trapkast en eens in de zoveel tijd ga ik langs de glasbak. Ik denk dat we ongeveer 1 vuilniszak per week overig afval hebben met zijn tweetjes. Ben altijd verbaasd hoeveel plastic we scheiden, echt zon grote zak per 2 weken wel bijna!
<<

Anoniem103

Bericht 11 Feb 2015 19:28

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij hebben in de gang een bak staan voor glas en statiegeld flessen en een bak voor oud papier. In het keukenkastje een uitschuifbaar rekje met twee emmertjes, eentje voor gft afval en eentje voor plastic. De rest gaat in de gewonde Brabantia vuilnisbak die in de keuken staat.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Feb 2015 20:00

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Hier kun je plastic niet apart inleveren. Papier hebben we een container voor. De rest gaat bij het restafval.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Feb 2015 20:59

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden bijna alles. We hebben:
- een gewone afvalbak
- een doos voor het oud papier, deze staat in een keukenkastje
- een plastic zak voor plastic, deze staat ook in een keukenkastje
- een klein bakje op het aanrecht voor gft-afval

Lege glazen en potten zetten we in de trapkast, net als lege flessen en kratjes bier.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2015 21:28

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden alleen papier, glas, chemisch afval. Al het andere gaat door elkaar in de prullenbak: het wordt niet gescheiden opgehaald dus ik kan ook niets met groen afval bijvoorbeeld. Stom.
#teammaple🍁
<<

Anoniem154

Bericht 11 Feb 2015 21:30

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden

Papier
Plastic
Blikken
Pakken
Gft
Glas
Luierd

Rest gaat in grijze bak

Heb in de keuken zwarte bak staan, met een klein wit bakje erin voor gft. Plastic hang ik aan de radiator in een zak. Luiers gaan naar buiten in ren zak. Zo nu en dan dump ik die dingen bij een kdv (legaal hoor :) )
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Feb 2015 21:34

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Papier/karton etc, gft, plastic, statiegeld flessen/flesjes, glas en restafval.

Wat bij ons wel onwijs mee zit is dat de glasbak en plasticbak op de hoek is, dus in nog geen 2 minuten tijd kan het allemaal weg zijn. Dus eventueel 'vies' plastic krijgt geen kans om te stinken, ik spoel het vaak ook even om.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem131

Bericht 11 Feb 2015 21:50

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Papier en glas wordt wekelijks opgehaald dus daar heb ik 2 dozen voor en de rest gaat in de grijze bak (heb geen prullenbak oid in huis).
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Feb 2015 22:10

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Papier, karton in de container buiten. In de schuur hangt de zak voor het plastic. In de keuken een prullenbak en gft bakje, deze legen we dan in de gft container buiten. Glas verzamelen we in de trapkast.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Feb 2015 22:31

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb nog geen prullenbak haha.
Hier hangt er een kleine vuilniszak aan een haakje aan de muur (is achter de keukendeur, dus niet in zicht.
Daar hangt ook een zak voor t plastic
Langs de koelkast, tegen de achtermuur aan staat een doos voor oud papier, en daarboven hangt zak voor blik/glas.
Gft/compost afval ben ik wat lakser in omdat de container achter in de tuin staat. Ik had een klein prullenbakken in de keuken, maar die vond dochter wel interessant. En soms ook lekker..
Nu staat t vaak in een schaal of op bord te wachten tot de volgende dag het niet zo donker is om wel naar buiten te lopen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Feb 2015 22:56

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

We hebben een doosje in de keuken staan voor het papier, dat gooien we ongeveer een keer per week in de papierbak, die staat beneden bij de schuur en wordt een keer per twee weken geleegd. In de keuken hebben we ook een zak met plastic, die gooien we in de bak bij de supermarkt als we boodschappen gaan doen. Batterijen houden we apart in een bakje in de keuken en gooien we weg als het er veel worden. Glas zetten we in de schuur en gooien we een keer in de zoveel tijd weg. Gft houden we niet apart want daar hebben we ook geen aparte bak voor, anders zouden we dat ook wel scheiden. Dus dat gooien we bij het restafval, daarvoor hebben we een vuilnisbak in de keuken staan en als de zak vol is gooien we die beneden in de bak.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 11 Feb 2015 23:06

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb buiten een blauwe container voor papier, een groene voor GFT-afval en een grijze voor restafval. Ik heb in de trapkast een grote afvalemmer met deksel voor plastic afval staan, en in het schuurtje de grote plastic zak waar dit plastic en sinds 1 januari ook blik en drankkartonnen in kan. Die zakken worden 1x in de maand opgehaald. Het is de bedoeling dat die grijze dit jaar voor het laatst voor restafval is omdat ze in de wijken ondergrondse containers willen plaatsen waar je dan je restafval (wat er weinig is, verwachten ze) naar toe moet brengen en dat je dan de grijze container kunt gebruiken om je plastic, blik en drankkartonnen in kunt doen. Ik bewaar glas apart en neem dat 1x in de week mee naar de supermarkt. Mijn grijze container is de enige waar ik voor betaal en die gaat voor mij (1-persoon) 1 tot 2 x per jaar aan de weg om geleegd te worden. Gaat gelukkig niet stinken omdat er dus amper smerig restafval meer in komt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Feb 2015 06:21

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden papier, plastic, gft, glas en restafval. Voor het papier en plastic heb ik 2 plastic bakken van ikea met klapdeksel en je kunt ze stapelen, ideaal want toen ik die nog niet had deed ik het plastic niet apart want ik wist niet waar ik het dan moest laten. Onze kliko is ingedeeld in plastic en restafval, als je niet goed scheid krijg je er een waarschuwing aan te hangen.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2015 07:11

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Alleen papier, wij hebben speciale papier container.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers