Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afval scheiden: waar laat je het?

<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2015 08:15

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Jans schreef:
Pippa schreef:Ik scheid helemaal niks; geen idee waar ik het zou moeten laten ook.


Idem.
Ik vind het eigenlijk best wel slecht van mezelf. Maar ik vind het ook allemaal teveel gedoe.


Maar zo slecht is dat niet, machines doen t namelijk nog steeds beter dan de mens ooit zou kunnen. De extra vrachtwagens enzo die nu rijden kosten meer meer dan dat je gewoon alles in de grijze zou gooien. En daarbij moeten de machines t alsnog uitzoeken.
Je bespaart er zelf geld mee.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Feb 2015 08:25

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Sinds we hier wonen, scheiden we afval meer.

We hebben in de keuken een aparte vuilnis bak en groen bak, en we hebben op de oprit twee grijze containers en drie groene staan, dus we kunnen dat afval wel kwijt.
Oudpapier bewaar ik in een vuilnisbak op m'n kantoortje, en de lege flessen en glas staan in een shopper in de kelder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Feb 2015 08:44

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wow dat zijn veel containers marin

Wij scheiden oud papier zetten we af en toe bij de weg dan word het opgehaald. Glas hebben we zelden maar dan leg ik het appart. De rest gaat gewoon in de grijze container
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 12 Feb 2015 08:55

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Papier in de kelderkast. In een doos en komen ze 1 keer in de maand halen. Hebben we heel veel dan brengen we het zelf weg. Een doos vol dan gaat die naar het schuurtje en komt er een lege doos om te verzamelen.

Plastic in een tas van bijvoorbeeld lege wc rollen of fruit in de kelderkast. Gaat vervolgens in een grotere zak buiten. Is die vol dan bewaren we het in het schuurtje. Deze is klein dus moet ook weer niet teveel zijn.

Gft in een klein bakje op het aanrecht en einde van de dag gaat het buiten in de container. Bij veel afval zoals bloemkool dan pak ik een teiltje waarin ik alles verzamel en dan meteen naar de container.

Rest afval in een klein bakje op het aanrecht en als deze vol is in de container buiten.

Blik in een bak in het schuurtje en breng ik 1 keer in de zoveel weken weg.

Glas hetzelfde als blik.

Lege pakken spoelen we uit en gaat buiten in een vuilniszak en brengen we ook 1 keer in de zoveel tijd naar de milieustraat.

luiers kunnen dadelijk ook apart ingezameld worden.
2 keer per jaar zetten we de grijze container aan straat. Dit is niet de grootste maat. Nu is dat 2 keer ivm verbouwingen maar denk vanaf nu 3 keer in 2 jaar.
De gft container gaat ook 2 keer per jaar aan straat en is ook niet de grootste. Als hij bijna vol is, gaat mijn man er nog een keer op staan en kan er nog veel meer bij. Hier zit naast keukenafval ook tuinafval bij en rotzooi van de huisdieren.
Soms zetten we ze eerder aan straat ivm geur.

Ik recycle dus best veel. Daarnaast heb ik een gekko bak voor batterijen, lampen en kleine apparaten.
kleding gaat in een verzamelbak.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Feb 2015 09:01

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ja die stonden er al, en alleen voor de grijze betaal je, dus we laten het maar lekker zo. Wel handig eigenlijk!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Feb 2015 09:22

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij hebben een afvalemmer voor plastic, sappakken en blik in ons voorraadhok. Er staat ook een doos voor oud papier.

De rest gaat in de gewone afvalemmer. Groen afval kunnen we niet scheiden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem88

Bericht 12 Feb 2015 09:26

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik scheid geen afval, dat hoeft hier op de flat niet. Alleenvoor papier wn glas hebben we aparte ondergrondse containers, maar plastic, gft en restafval mogen hier gewoon in dezelfde bak. Overigens vind ik afval scheiden op een flat helemaal niet handig, dan zou ik alles ín huis moeten bewaren (bij een eengezinswoningen heb je nog kliko's in de tuin) en dat vertik ik. Waarschijnlijk dat het om die reden ook niet hoeft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Feb 2015 09:29

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb glas in een curverbak in de bijkeuken staan en daarnaast een potje voor lampen en batterijen e.d.

Ik heb geen ruimte in ons appartement om verder dingen apart te houden en dacht dat dat hier ook niet gedaan werd eerst omdat er bij ons voor de deur alleen "gewone" afvalbakken zijn. Maar een straat verder kan plastic e.d blijkbaar wel weg gegooid worden :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem103

Bericht 12 Feb 2015 09:40

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Dundas schreef:Ik scheid geen afval, dat hoeft hier op de flat niet. Alleenvoor papier wn glas hebben we aparte ondergrondse containers, maar plastic, gft en restafval mogen hier gewoon in dezelfde bak. Overigens vind ik afval scheiden op een flat helemaal niet handig, dan zou ik alles ín huis moeten bewaren (bij een eengezinswoningen heb je nog kliko's in de tuin) en dat vertik ik. Waarschijnlijk dat het om die reden ook niet hoeft.


Waar bewaar je nu je afval dan, want je hebt toch niet opeens meer afval als je het apart verzamelt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Feb 2015 10:00

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb een container waarin groen en restafval wordt gescheiden. Een container voor plastic en een container voor papier. Jawel...drie containers voor de deur...

Binnen heb ik een soort ei prullenbak staan met drie klepjes. Eentje voor groen, eentje voor rest en eentje voor plastic. Papier doe ik in een aparte bak. Glas brengen we eens in de zoveel tijd weg.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2015 10:34

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Alles gaat in 1 container en glas brengen we naar de glasbak. Blik hoeft er (hier) tegenwoordig ook niet meer af, handig.

Wij wonen vlakbij het industrieterrein waar ik werk en daar hebben ze geen aparte containers voor gft en gewoon afval. Alles gaat daar in 1 container en die containers worden in dezelfde rit geleegd als de containers in onze wijk. Waarom zou ik dan afval gaan scheiden. Ben gekke henkie niet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Feb 2015 10:37

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Tania schreef:
Dundas schreef:Ik scheid geen afval, dat hoeft hier op de flat niet. Alleenvoor papier wn glas hebben we aparte ondergrondse containers, maar plastic, gft en restafval mogen hier gewoon in dezelfde bak. Overigens vind ik afval scheiden op een flat helemaal niet handig, dan zou ik alles ín huis moeten bewaren (bij een eengezinswoningen heb je nog kliko's in de tuin) en dat vertik ik. Waarschijnlijk dat het om die reden ook niet hoeft.


Waar bewaar je nu je afval dan, want je hebt toch niet opeens meer afval als je het apart verzamelt.

Niet meer afval, maar wel meer verzamelplaatsen en dus meer ruimte nodig. Of je nou één grote prullenbak in je keuken hebt staan waar je alle afval in mietert of meerdere aparte bakken: één voor plastic, één voor papier en één voor GFT, één voor glas, etc.

♥♥
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 12 Feb 2015 11:39

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij scheiden gewoon afval, glas, papier en plastic. Wij hebben zo'n ondergrondse container die €1,- per keer kost en waar maar 25L in past :laughcry: In de kelderkast hebben we standaard een kartonnen doos staan waar dus het oud papier in gaat, deze legen we als hij vol zit (gemiddeld elke 1.5 week), het glas (potten) hebben we er naast staan en gooi ik elke week weg, ook al staan er dan maar 3 potjes..wat weg is, is weg :) Voor het plastic hebben van de gemeente grote zakken waar het in kan en deze hebben we in een prullenbak in de schuur omdat het anders muf gaat ruiken ivm lege vleesverpakkingen e.d. Die worden elke 2 weken opgehaald maar je kan ze ook in die massa containers gooien die bij supermarkten staan.. Lijkt vrij veel gedoe dit haha maar ben eigenlijk niet anders gewend :P
Wat als het lukt
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Feb 2015 20:42

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij hebben een prullenbak voor restafval en gft afval. Bij de trap staat een prullenbak met zo'n zak erin voor plastic. Oud papier gaat in een doos en 1x in de zoveel tijd in de papiercontainer vlakbij de flat. Glas spaar ik op en breng ik 1x in de zoveel tijd naar de glascontainer.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem88

Bericht 12 Feb 2015 21:00

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Tania schreef:
Dundas schreef:Ik scheid geen afval, dat hoeft hier op de flat niet. Alleenvoor papier wn glas hebben we aparte ondergrondse containers, maar plastic, gft en restafval mogen hier gewoon in dezelfde bak. Overigens vind ik afval scheiden op een flat helemaal niet handig, dan zou ik alles ín huis moeten bewaren (bij een eengezinswoningen heb je nog kliko's in de tuin) en dat vertik ik. Waarschijnlijk dat het om die reden ook niet hoeft.


Waar bewaar je nu je afval dan, want je hebt toch niet opeens meer afval als je het apart verzamelt.

In de prullenbak.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2015 21:16

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Papier gaat in een prullemand of doos. Deze kan ik 1x per maand aan de straat zetten
GFT uit de keuken verzamel ik tijdens het koken in een bakje, daarna gaat het naar de container die buiten staat. Deze wordt 1x per 2 weken geleegd.
Plastic heeft een zak hangen in de gang. Deze kan ik iedere week buiten zetten. Meestal 1zak per 2 weken.
Glas gaat op mijn loggia en als ik het beu ben breng ik het een keertje weg. Glasbak zit 2-3 minuten lopen.
Restafval bewaar ik op het 'terras' in de vuilniszak. Deze kan ik ook iedere week aan de straat zetten, maar als ik 1x per maand een zak aan de straat zet is het veel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 21:21

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Tania schreef:
Dundas schreef:Ik scheid geen afval, dat hoeft hier op de flat niet. Alleenvoor papier wn glas hebben we aparte ondergrondse containers, maar plastic, gft en restafval mogen hier gewoon in dezelfde bak. Overigens vind ik afval scheiden op een flat helemaal niet handig, dan zou ik alles ín huis moeten bewaren (bij een eengezinswoningen heb je nog kliko's in de tuin) en dat vertik ik. Waarschijnlijk dat het om die reden ook niet hoeft.


Waar bewaar je nu je afval dan, want je hebt toch niet opeens meer afval als je het apart verzamelt.



1 vuilnisbak in de keuken of 5 kleine voor scheiden scheelt nogal wat ruimte.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 12 Feb 2015 22:22

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Ik heb een kartonnen doos bij de achterdeur staan waar ik papier in gooi. Die zet ik eens in de zoveel tijd in de schuur en eens in het half jaar zet ik oud papier buiten (heb een grote schuuur en niet heel veel papierafval)
Daarnaast houd ik mijn lege wijnflessen in de voorraadkast, ook die gooi ik eens per paar maanden weg, dus als ik bij de glasbak sta, lijk ik een soort van alcoholist met al die lege flessen.

Verder gaat alles in de normale container. Ik woon alleen, dus dat kleine beetje afval wat ik heb, vind ik niet nodig om allemaal te scheiden.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Feb 2015 23:31

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

Wij doen het in een grote boodschappentas. Hier in de buurt staan van die containers en daar brengen we het heen als de tas vol is. We scheiden eigenlijk altijd.
Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 12 Feb 2015 23:44

Re: Afval scheiden: waar laat je het?

In de gemeente waar ik woon, zijn ze heel erg voor het scheiden van afval. Dus ik heb een halve milieustraat in mijn keuken :laughcry:
Ik heb een groen bakje voor etensresten, luiers, zakdoekjes enz. Een afvalemmer voor plastic, een afvalemmer voor drankpakken en blik (dit mag binnenkort bij het plastic), een afvalemmer voor restafval, een doos voor het oud papier, een bak voor het glaswerk (alleen deze staat in de kast, de rest allemaal in mijn keuken). Daarnaast moeten we nog tuinafval scheiden en die breng je naar de tuinkorf die in alle wijken staat in een straal van 500 meter.

Ik vond het "oude" systeem van alles bij elkaar, veel handiger. De afvalverwerker kan ook prima scheiden.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers