Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Driewieler/loopfiets

<<

Anoniem85

Bericht 11 Feb 2015 18:37

Driewieler/loopfiets

Wat ik mij afvraag is hoe oud jullie kindjes waren toen ze zelfstandig konden trappen op een driewieler of wegreden op een loopfiets? Mijn zoontje is nu 2jr en 4 maanden maar de loopfiets vertikt hij om op te gaan en de driewieler wilt hij wel, maar hij trapt niet door, dus komt niet vooruit.

Iemand misschien tips hoe beide te stimuleren? Vooral de loopfiets zou zo fijn zijn als hij daar mee overweg kan. Ik zie geregeld kindjes daarmee rijden bij ons in het centrum, gaat toch een stukje sneller dan lopen maar wel lekker in beweging.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Feb 2015 19:10

Re: Driewieler/loopfiets

Op een driewieler kon mijn dochter wel vrij snel fietsen. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij lukte dat wel toen ze een jaar of 2 was, al had ze toen nog weinig kracht in haar beentjes. Kan ook wat later geweest zijn, hoor. Ik weet dat gewoon echt niet meer exact.

Een loopfiets heeft ze voor haar tweede verjaardag gekregen, maar daar heeft ze nu pas heel af en toe interesse in (ze is bijna 3). Dan legt ze 5 meter af in de woonkamer en dan is het weer klaar. Ik heb het idee dat dat hem niet gaat worden en dat we haar meer plezier doen met een gewone fiets met zijwieltjes straks voor haar derde verjaardag.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Feb 2015 08:44

Re: Driewieler/loopfiets

Mijn zoon kreeg een loopfiets toen hij 2 werd en hij wilde er ook niet op. Ik heb hem toen in stapjes overgehaald: eerst naast de fiets laten lopen en vasthouden (en dan kreeg hij een m&m :palm: ), dat uitgebouwd en na een maand racete hij er toch op rond.

Op een driewieler fietsen doet hij ook niet btw, hij wil niet trappen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem123

Bericht 12 Feb 2015 08:49

Re: Driewieler/loopfiets

Mijn zoon wil ook niet trappen op een driewieler of zijn trekker. Hij zal het heus wel snappen maar het makkelijker als iemand je duwt.

Hij heeft een loopfiets gekregen toen hij 2 jaar en 4 maanden oud was zo ongeveer en dat had hij snel onder de knie. De grootste euvel was het evenwicht leren bewaren, dat duurde het langst. Maar een week nadat hij de loopfiets kreeg scheurde hij al mooi er mee rond.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Feb 2015 08:53

Re: Driewieler/loopfiets

Haha, UN, ik heb precies hetzelfde geprobeerd (met tumtums), maar dat had hier geen effect.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Feb 2015 09:08

Re: Driewieler/loopfiets

De driewieler is hier ook niet favoriet, hij vertikt het om z'n voeten op de trappers te zetten, gebruikt m als loopfiets. De loopfiets kreeg hij toen hij twee werd. Was eerst nog een tikkie te groot door z'n korte pootjes, maar na een maand of twee paste het en reed hij er zo op weg
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Feb 2015 09:45

Re: Driewieler/loopfiets

Mijn zoon kon met 2 jaar een beetje fietsen op zijn driewieler, maar veel heeft hij dat niet gedaan. We hebben hier een tractor, bobbycar, driewieler, loopfiets, step en fiets met zijwieltjes staan voor hem. Maar tot een half jaar geleden wilde hij nergens op, ja of hij zat er even op en stapte er dan weer af.
Een half jaar geleden pakte hij de driewieler opeens en daar kon hij toen goed op fietsen. Een paar maanden geleden pakte hij de loopfiets weer eens een keer en toen had hij opeens door hoe het moet. Nu fietst hij daar regelmatig op rond en hij kan ook wel een beetje hard en eventjes met 2 voeten omhoog maar hij fietst er nog niet zo stabiel op als veel andere kinderen.
De fiets met zijwieltjes raakt hij nog steeds niet aan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers