Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Feb 2015 17:18

Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Mijn man en ik hebben een nieuw huis gekocht, prachtig mooi klushuis. Nu zit ik al een beetje na te denken over de inrichting van de woonkamer en eetkamer (grenzen aan elkaar) alleen kom ik er niet uit. Ik hoop dat jullie leuke tips hebben.

In ons huidige huis hebben we een eiken laminaat vloer met witte muren en zwart en witte meubelen. Een grote grijze bank. Maar ik vind het sfeerloos. Het is zo kil qua kleuren en een groot contrast qua kleur.

In ons nieuwe huis zou ik graag eenheid en rust willen. Mooie natuur kleuren met hout. Mijn man wil liever geen kleur op de muur maar een rustige tint op 1 muur zou wel okay zijn gaf hij aan. Qua kleuren zit ik te denken aan heel lichtblauw/grijs of groen met wit.

Wie wil met mij meedenken?

Dit zijn de kamers nu:

Eetkamer vanaf ene kant, de gaskachel blijft alleen een andere schouw.
Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer, de gaskachel hier gaat eruit ivm ruimte.
Afbeelding
Afbeelding

Voor de geïnteresseerden, dit is de voorkant van het huis:
*knip*
Laatst gewijzigd door Siep op 21 Mrt 2015 23:38, in totaal 3 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Feb 2015 17:25

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Ik lees mee, wij gaan ook verhuizen en ben ook nog op zoek naar een nieuwe inrichting.
Wat een mooi huis trouwens!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Feb 2015 17:34

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wow Siep wat een prachtig huis!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Feb 2015 17:37

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Mooi huis!
Mijn man is ook heel erg van de witte muren. Uiteindelijk heb ik het in dit huis (hiervoor hadden we alles wit) voor elkaar gekregen dat er net een vleugje kleur in zit. We hebben een verfstaaltje gehaald in tinten die we mooi vonden, het is bruinig geworden. Op 3 van de 4 muren zit de lichtste tint van het staaltje. Het is duidelijk geen wit, maar is wel net van 't witte af zeg maar, het bruine zie je daar ook niet in terug. De 4e muur is 1 of 2 tinten donkerder (voor mij had die nog wel een tint donkerder gemogen, dat was voor mijn man op dat moment wat veel van 't goeie ;))
Beetje zoals deze, maar dan wat lichter: Afbeelding
Zoiets zou je natuurlijk ook met de kleur die jij graag wilt kunnen doen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Feb 2015 17:41

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wooow wat een SUPER gaaf huis!

Ik zou persoonlijk, omdat je aangeeft dat er veel moet en gaat gebeuren, blij zijn als alles eerst netjes ((wit) is. Een volgend project kan dan altijd nog een kleurtje worden :) Maar goed, dat ben ik, en ik ben sowieso niet goed in kleurtjes kiezen enzo :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem154

Bericht 11 Feb 2015 17:52

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Heel mooi huis siep!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Feb 2015 18:00

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Dank allemaal, we zijn er zelf ook helemaal verliefd op :love: .

Zora, ja je hebt daarin wel een punt. Ik vind het wel prettig om iets te hebben om naar toe te werken en ben een beetje "bang" dat we tijdens de verbouwing er niet aan toe komen en het dan toch weer wit wordt.

Rebecca, grappig dat jij het zelfde probleem had. Bruin ben ik zelf niet zo weg van, maar goed idee om een aantal staaltjes op te halen. Edit: ik zie dat mijn plaatje ook bruin is, maar ging mij meer om het geheel met de vloer.

Qua meubels ben ik ook opzoek naar tips. We hebben nu een grote grijze hoekbank maar die past qua indeling niet in dit huis en is toe aan vervanging. Zelfde voor de eettafel. In dit appartement hebben wel veel ingebouwde kasten dus dat zijn ook de meubelen die we hebben haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 18:29

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een prachtig huis Siep! Gefeliciteerd!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Feb 2015 20:18

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Thanks Marin!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem187

Bericht 11 Feb 2015 20:36

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Geen tips, maar WAUW, gaaf huis!!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Feb 2015 20:53

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een mooi huis Siep! De kleur van Guus' babykamer lijkt me ook heel mooi!
L2014 & H2017
<<

Anoniem273

Bericht 11 Feb 2015 21:48

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een supertof huis! Ik heb geen tips, jouw huidige huis qua inrichting is juist hoe wij het hier gaan inrichten als de woonkamer klaar is :)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Feb 2015 14:03

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Mooi huis!

Ik denk dat zwart/wit al snel heel kil is. Niet als je het in details gebruikt, maar wel als dat de grootste meubelen zijn. Grijze bank lijkt me niks mis mee, je kunt er alle kanten mee op. Kan je de hoek van de bank niet loskoppelen, dat je gewoon een twee- of driezits overhoudt? Zo niet: zou je een witte bank aandurven? Heb je kinderen?

Als je alle accessoires rustig houdt, niet teveel zwart erbij, werken met hout/wit, je zou ook andere natuurlijke materialen kunnen gebruiken, zoals beton, marmer etc. Planten in huis geven ook een natuurlijk gevoel, de orchideeën zijn ook mooi maar ik vind het moeilijke planten haha. Kussens op de bank rustig houden en vooral opruimen! Mooie linnen gordijnen in een natuurlijke kleur, of wit voor een lekker fris en neutraal gezicht.

Ik vind blauw/grijs of groenig ook mooie kleuren maar dan wordt het wel al een andere sfeer dan je inspiratieplaatje. Ik vind het inspiratieplaatje een beetje klassiek ogen. Ik zou een moodboard maken dan zie je meestal wel waar je naar opzoek bent!

Succes!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 12 Feb 2015 19:19

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Dank allemaal voor de complimentjes.

Mz, ik heb de kleur opgezocht, inderdaad prachtig! Ik ga hem opschrijven.

Lot, ik denk dat het inspiratieplaatje ook niet helemaal passend is. Hou wel van dat Scandinavische clean look. Met een fris maar neutraal kleurtje.

Wat zouden jullie doen met bank, misschien een lekkere stoel in de erker?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

anoniem203

Bericht 12 Feb 2015 21:23

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een prachtig huis Siep!

Onze kleuren van de meubels zijn donkerbruin met wit, de bank is verschillende soorten bruin door elkaar, we hebben een bruine laminaat look pvc vloer en ik heb het aangekleed met blauwe asseccoires. 1 muur hebben we licht bruin geverfd en de rest is wit. Ik vind het een mooi contrast zo. Toch een beetje kleur dmv asseccoires en plantjes en voor de rest is het vrij rustig.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Feb 2015 23:44

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een mooie woning Siep!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Feb 2015 23:52

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Ik ben indertijd zelf bij een lokale verf/behangzaak geweest en heb foto's meegenomen, een moodbook met knipsels uit Woonmagazines met dingen die ik mooi vond. Je moet maar net zo'n zaak in de buurt hebben waar ze persoonlijk advies geven maar ik heb er echt een paar uur gezeten en kreeg allerlei tips / kleurideeën waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben. Koste me niets behalve dat ik daar uiteindelijk wel mijn verf en behang heb gekocht. Zal wel duurder zijn dan bij de Gamma oid maar kreeg bv van hun ook al een percentage korting op de prijs ivm hoeveelheden die ik nodig had voor een compleet huis.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem222

Bericht 13 Feb 2015 12:36

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een fantastisch huis Siep!
Daar kun je zeker wat moois van maken. Ik zou voor een mooie houten vloer gaan en ik denk dat zo'n kleur erg mooi er bij is:
Afbeelding
Maar er is zoveel mogelijk! Zo leuuuk!
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 22:00

Bericht 13 Feb 2015 12:44

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Ik heb geen tips maar wat een mooi huis!
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 16 Feb 2015 19:38

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Prachtig Harrison, precies wat ik bedoel! Echt heel tof, waar heb je het plaatje vandaan?

Ik heb vrijdag wat kleurenstalen (waaronder de kleur die mz noemde) opgehaald bij Karwei. Net een berg tijdschriften van Ooh La la gehad dus ik ga een moodboard maken.

Alleen mijn man is beetje een verpester, die begon dat ik eerst moest nadenken over de badkamer en slaapkamer want de woonkamer duurt nog wel even voordat we daaraan starten :12:
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 16 Feb 2015 21:31

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Wat een prachtig huis :love: ......
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Apr 2015 21:21

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Morgen is het zo ver, we krijgen de sleutel!

Ik heb early dew er doorhee bij mijn man aks kleur voor de woonkamer. Die wordt gecombineerd met wit en warme houtkleuren.

In de slaapkamer wil ik een grijs blauwe tint (stiekem eigenlijk oud roze maar dat krijg ik er echt niet doorheen haha :palm: ). De tint die Harrison liet zien vind ik wel een hele mooie optie.

Ik zal mijn best doen om wat updates te geven in dit topic van de vorderingen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 01 Apr 2015 21:34

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Spannend siep, veel geluk in jullie nieuwe huis!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Apr 2015 23:07

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Thanks Marin! Eerste klusdag gehad, we gaan er wat moois van maken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Flinter

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 30 Jul 2014 20:07

Bericht 02 Apr 2015 23:15

Re: Hulp gevraagd, inrichting en kleurenpalet

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. En van de kleuren krijg je geen spijt, ben benieuwd naar het eind resultaat.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers