Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werken en moeder zijn

<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 11:49

Fulltime werken en moeder zijn

Vinden jullie dat je als moeder fulltime kan werken? Of is dat erg ten nadele van het kind?
En maakt het dan nog een verschil als je alleenstaand bent?

Ik kom er even niet uit en hoor graag wat meningen en verhalen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Feb 2015 11:55

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Natuurlijk kan dat. Vaders kunnen dat toch ook? Als je samen bent heb je een gedeelde verantwoordelijkheid voor het gezin, zowel voor de zorg als voor het inkomen. Als je alleenstaand bent is het een ander verhaal, dan is het lastiger. Maar met een goed netwerk en een goede opvang zou het zeker moeten kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Feb 2015 11:57

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen. Of je het wil is een ander verhaal, maar praktisch is het natuurlijk gewoon mogelijk (mits goeie opvang etc.).

♥♥
<<

Anoniem103

Bericht 11 Feb 2015 12:00

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Het kan natuurlijk wel, of je er voor kiest en of je die keuze hebt is een ander verhaal. Ik zou er zelf niet voor kiezen omdat ik het fijn vind om zelf veel bij mijn kinderen te zijn en omdat ik het niet prettig zou vinden ze 5 dagen per week naar de opvang te brengen. Maar nu heb ik ook de keuze, als ik alleen zou komen te staan zou ik toch meer moeten gaan werken en dat zou ik dan ook gewoon doen. Er moet toch geld binnen komen.
<<

Anoniem166

Bericht 11 Feb 2015 12:21

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Waarom zou dat niet kunnen? Het is misschien wat geregel, maar het kan wel. Het is meer de vraag of je het wil natuurlijk. En het maakt ook verschil of je alleen bent (en waarschijnlijk veel op opvang bent aangewezen) of dat je samen bent en je partner ook zorgtaken op zich kan nemen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Feb 2015 12:22

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ja dat kan, alleen ik zou wel nadenken of je je goed voelt bij de opvang voor de kinderen. Als papa bijv. een of twee dagen thuis is voelt het al als thuis voor de kinderen. Als ze 5 dagen naar de opvang gaan is dit al anders, daar is het veel drukker dan een dagje bij opa/oma of thuis. Opvang is leuk en leerzaam maar vind ik persoonlijk te veel om 5 dagen naar toe te gaan.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Feb 2015 12:30

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Eens met Lot.
Zelf werk ik nu 3 dagen waarvan alle dagen de oma's oppassen.
Vanaf maart ga ik 4 dagen werken en gaat ze 1 dag in de week naar de opvang, ook om te wennen aan andere kindjes.
Mijn moeder en schoonmoeder blijven dan ook nog een dag oppassen en mijn man heeft 1 dag per week een thuiswerkdag.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem147

Bericht 11 Feb 2015 12:43

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik vind het wel gewoon kunnen. Als ik keuzes zou hebben, zou het mijn keuze niet zijn. Maar ik geloof niet dat je kind alleen liefde voelt als je minimaal 3 dagen met hem/haar thuis bent.

Dan zul je wel andere manieren vinden/voelen/doen om te laten zien dat je er altijd voor hem/haar bent.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 13:08

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik werk nu 32 uur (4 dagen). Dit gaat prima.. Ik heb 1 zoon. Hij wordt op maandag door opa opgevangen en die gaat met hem naar sport, op dinsdag wordt hij door oma opgevangen en zij gaat met hem naar sport, op woensdag ben ik thuis en ga ik met hem naar sport..en op donderdag en vrijdag middag gaat hij naar de BSO. Dit is ideaal.

Alleen is het verstandig als ik op redelijk korte termijn een andere baan vind. Nu mag ik voor een leuke baan op gesprek komen, maar alleen als ik 40 uur beschikbaar ben.
Dit houdt in dat er dan 5 ochtenden voorschoolse opvang bij komen en de woensdag middag bso vanaf 11.30 uur.

Ik ben alleenstaand ouder en doe de opvoeding ook alleen. Dit houdt in dat we elk weekend fijn samen hebben, maar dat hij wel erg aan mij hangt en daardoor is de woensdag middag samen erg fijn.

Maar ik moet ook denken aan de toekomst. Ik vind het geen ideale situatie maar ben bang straks zonder baan te zitten.
Zo lastig!!

Overigens moet ik dan ook nog iets bedenken voor het sporten op woensdag...
<<

Anoniem193

Bericht 11 Feb 2015 13:18

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Misschien kan hij op woensdagmiddag met een sportvriendje mee naar huis?
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 13:22

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik ken de andere ouders onvoldoende om dat te kunnen regelen en daarvan afhankelijk te kunnen zijn. Daarbij zitten die kinderen op een andere school en gaat het om een lange middag met avondeten erbij.
<<

Fiene

Bericht 11 Feb 2015 13:30

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik zou in dit geval toch echt voor mijn kind kiezen ipv salaris of carrière. Maar dat is dus persoonlijk. Ik vind een kind vijf dagen ergens anders opvangen veel te veel.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 13:35

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik heb nu een minimum rot salaris maar we redden het nét, dus dat wilde ik ook zo laten totdat ik een andere parttime baan zou vinden. Maar er is niet veel keuze en over een paar maanden heb ik anders geen baan meer. En van de ww op basis van mijn salaris kan ik echt niet rondkomen. Dus het is niet dat ik in een of andere luxe positie zit. Ik zit heel erg met deze keuze.
Heb 36 uur geopperd. Dat zou perfect zijn, sta ik tenminste gewoon 1 keer per week op het schoolplein 's middags..maar dat is helaas geen mogelijkheid bij die werkgever.
<<

Fiene

Bericht 11 Feb 2015 13:39

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Dan is de situatie idd anders. Wat lastig zeg.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Feb 2015 13:41

Re: Fulltime werken en moeder zijn

In jouw geval zou ik toch kiezen voor die kans op een nieuwe leuke baan. Ik weet niet waarom je precies noemt dat het verstandig is om uit te kijken naar een nieuwe baan en dat je nu dus een gesprek hebt, loop je kans dat je je huidige baan verliest? Is dat te weinig inkomen/toekomstperspectief? Als alleenstaande ouder lijkt het me toch een eerste belang om een inkomen/voldoende inkomen te hebben zodat je ook daarmee kansen ed voor je kind creëert/een stabiele thuissituatie hebt. Als je die baan voor 40 uur krijgt en er enige tijd werkt kun je misschien altijd nog een keer terug naar een paar uur minder.

Het is misschien niet de meest ideale situatie en natuurlijk is tijd met je kind waarschijnlijk fijner en heeft dit ook zeker voordelen maar ik weet niet of jij die keuze wel hebt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem166

Bericht 11 Feb 2015 13:50

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Wat jammer dat de nieuwe werkgever per se wil dat je 40 uren werkt. Ik zou sowieso het gesprek aangaan. Misschien kun je nog opperen dat je 4 uur thuiswerkt, zodat je op woensdagmiddag zelf je zoon kan ophalen en je die uren in de avond inhaalt?

Of is het misschien een optie dat hij op de woensdagmiddag niet meer sport? Hij sport op maandag en dinsdag ook, dus aan zijn beweging komt hij wel toe. Of sport hij op een hoog niveau?
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 13:56

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik moet in april contractverlenging krijgen maar dat doen ze nu eigenlijk niet.

Thuiswerken zal lastig zijn in deze functie denk ik.
De woe sporten is belangrijk.. Enige dag dat ie voetbaltraining heeft met z'n eigen team.

Maandag keeperstraining, op dinsdag hip hop dansles en op zaterdag keepen tijdens wedstrijd...zucht ;-)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Feb 2015 13:56

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Het geluk van de moeder is ook belangrijk. Je kan wel minder werken en er doordeweeks meer zijn voor je kind, maar als je door je werk ongelukkig wordt, wordt je er ook geen leukere moeder van.
3x sporten is op zich best veel, misschien kijken of 1 daarvan kan afvallen? Of naar de zaterdag?
En als dan bijvoorbeeld de maandag zou vervallen zou ik maandag bso doen als opa/oma kan switchen om de woensdag te pakken. Dat zit je op woensdag niet met een enorm lange bso dag.

Heb je al gepolst of thuiswerken een optie kan zijn? Pak je 's avonds een paar uurtjes als hij op bed ligt of zo.
<<

Fiene

Bericht 11 Feb 2015 14:01

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik zou denk ik ook stoppen met een vd sporten, scheelt denk ik ook veel geld en het geeft misschien meer rust. Kun je eventueel niet onder schooltijden werken, bso is enorm duur en als dat wegvalt scheelt je dat natuurlijk ook weer. Ik zou eerst gaan kijken waarop ik eventueel kan besparen voordat ik meer zou gaan werken.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 14:04

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Hij moet 4 keer pw sporten. Manneke heeft genoeg energie hoor ;-)
Het kan niet minder. Ja of hij moet van dansles afgaan maar dat is zonde. Wisselen van de dagen zal helaas ook niet mogelijk zijn.

Nee..het is niet makkelijk ;(
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Feb 2015 14:07

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Het is misschien niet makkelijk, maar als je goed kijkt is het natuurlijk een luxeprobleem ;)
Wellicht toch kijken of de oppas van maandag of dinsdag kan ruilen voor de woensdag (omdat dat een lange middag is) en actief op zoek gaan naar een andere moeder die hem naar de sport kan meenemen op maandag of dinsdag.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 14:09

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Fiene , volgens mij is het wel duidelijk dat ik niet de luxe heb om onder schooltijd te werken. Daarbij vind ik ook niks mis met de bso hoor. Maar ben graag nog een klein beetje verbonden met de school ook. Geef nu op woe ochtend bijles, dat zal met elke nieuwe baan waarschijnlijk niet meer gaan, maar 1 keer pw op school komen vind ik wel belangrijk. Met vso heb ik geen problemen. Zet hem nu ook s nel af bij school en wacht hij op het plein totdat de deur opengaat, omdat ik anders te laat kom.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 14:10

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Jorja, luxe probleem?! Serieus..
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Feb 2015 14:14

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Eh ja, want hij moet niet naar al die sporten, dat is het luxeprobleem er aan (niet dat je meer moet werken natuurlijk). Sommige kinderen hebben maar 1 hobby of sport of geen een, dus in in dat opzicht vind ik het zeker een luxeprobleem ja.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 14:16

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Alleen is zijn sport niet het grootste probleem. Dat zijn het vele zonder mij zijn en niet op school komen.
Overigens is het sporten heel erg goed voor hem, en voor elk kind. En krijg ik dit vergoed. Maar oké.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers