Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw figuur door de jaren heen

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 10 Feb 2015 19:45

Jouw figuur door de jaren heen

Ik zit net wat oude foto's te bekijken, en vind het echt bizar hoeveel mijn lijf te verduren heeft gehad de afgelopen jaren. Te dun, zwanger, te dik... Ik ben echt een gigantische jojo, eigenlijk al mijn hele leven.

Hoe zit dat bij jou? Heb jij een stabiel gewicht? Ben je altijd dun geweest, of juist altijd wat steviger? Of ben je net zo'n jojo als ik?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem156

Bericht 10 Feb 2015 19:48

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben geen jojo, heb tot m'n 16e altijd een normaal figuur gehad, daarna kreeg ik wat ronde vormen erbij, o.a. door pilgebruik denk ik, en heb ik tot m'n 26e altijd maat 40/42 gehad. Twee jaar terug ben ik begonnen met afvallen en inmiddels heb ik denk ik ongeveer driekwart jaar dit gewicht en figuur.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2015 19:53

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben altijd (wat) steviger geweest. Op mijn slankst rond de 80kg en op het zwaarst zo'n 113kg. Ik zou heel graag tussen de 70-75kg komen, maar tergelijkertijd heb ik 'gewoon' een voluptueus figuur.
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 10 Feb 2015 19:55

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik zit al sinds mijn 16e rond de 63 kilo, heel soms een kilo lichter, laatste jaren soms een kilo of 2 zwaarder. Behalve in de zwangerschappen natuurlijk, nu zitten er heel wat extra kilo's aan vast, maar die was ik na de eerste bevalling wel binnen paar dagen kwijt.

Wat me altijd wel opvalt, is dat ik mezelf altijd dikker zie dan ik ben. Nu in de zwangerschap zie ik foto's van mezelf zonder zwangerschap en dan vind ik mezelf zo slank, terwijl ik dat niet zag toen ik niet zwanger was.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Feb 2015 19:57

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Tot en met mijn vijftiende best slank geweest. Daarna gejojood tussen 95 en 68. Zit nu op 86, zou er graag nog wat af hebben.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

ChiQ

Bericht 10 Feb 2015 20:00

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Zolang ik me kan herinneren weg ik 50-53 ik ben een keer in mijn leven zwaarder geweest en dat was toen ik zwanger was. Geen jojo dus, al had ik toen ik 21 was nierbekontsteking en toen woog ik nog maar 46, uitgemergeld. Toen was ik op mijn lelijkst.
<<

Anoniem113

Bericht 10 Feb 2015 20:00

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Dat herken ik wel Sanne. Ik weet nog tijdens een vakantie jaren terug dat ik mijzelf best dik vond en steeds mijn buik inhield. Als ik die foto's nu terug zie dan denk ik echt "wow toen was ik dun" volgens mij blijf je jezelf altijd anders zien.

Tot mijn 20ste was ik vrij slank daarna begon ik wel iets steviger te worden. Na de zwangerschap ben ok echt een peer geworden. Mijn buik heupen billen zijn echt wel flink. Mijn armen benen borst is gewoon normaal.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2015 20:01

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Tot m'n 21e (ongeveer) was ik mooi slank en had ik een gezond gewicht. Toen ik ging samenwonen kweekte ik al snel een buikje en lovehandles. En nu sinds ik moeder ben is het helemaal dramatisch. Ik heb nog steeds mooie slanke benen met een redelijke kont. Maar de rest.. Vooral m'n buik is om te janken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2015 20:02

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben de grootste jojo ever! In m'n puberteit woog ik denk ik rond de 76 kilo. Prima gewicht (ik ben 1.83m), maar ik vond mezelf nooit slank. Op mn 18e werd ik depressief en kwam ik zo'n tien kilo aan, maar een jaar later viel ik weer 13 kilo af. Toen woog ik dus rond de 73. Langzaamaan sloop er weer tien kilo bij aan en toen ik op mn 21e op mezelf ging wonen, was het hek van de dam. Ik ben tussen 2005 en 2007 volgens mij wel twintig kilo aangekomen (vreetbuien waar ik nog steeds vrij regelmatig last van heb en ook weer een depressie gehad). Daarvan viel ik er weer 13 af, kwam ik er weer zes aan, viel ik er weer tien af, kwam er negen aan, twaalf eraf en momenteel toch weer een kilo of vier eraan. Ik weeg nu rond de 87 en wil eigenlijk onder 83 wegen. Toch, als ik kijk naar mijn enorme marge (73-103 kilo), ben ik blij dat ik niet een stuk zwaarder ben (als je kijkt naar mijn geschiedenis).

Edit: ik ben wel blij met mijn verhoudingen; mensen verwachten vaak niet hoe zwaar ik ben. Alles is goed verdeeld zeg maar en ik heb in verhouding een slanke taille.
Laatst gewijzigd door Bliss op 10 Feb 2015 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem88

Bericht 10 Feb 2015 20:03

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben heel iel en mager geboren. Zo ben ik echt een groot deel van m'n jeugd gebleven. Wat bij mij wel altijd heel kenmerkend was, was m'n bolle buik, een biafra-buikje noemde m'n moeder het altijd. Toen ik negen was ben ik volgens mij wel aangekomen, want op foto's uit die tijd had ik wel een flinke bolle toet. Daarna ben ik heel erg ziek geworden en veel kwijtgeraakt. Toen weer aangesterkt, om toen ik 11 was nog een keer goed ziek te worden en weer heel erg af te vallen. Toen was ik ook echt weer magertjes. In de puberteit gewoon normaal geweest, niet heel slank maar zeker niet dik. Op m'n zestiende heb ik een eetprobleem ontwikkeld (of nouja, ik heb heel sterk het vermoeden dat ik Binge heb/heb gehad, maar daar nooit werk van gemaakt door hulp te zoeken oid) en daarna is de ellende begonnen. Ik ben heel veel aangekomen sinds die tijd. Niet in één keer, maar toen ik uit huis ging, ging het ineens wel heel erg hard. Op m'n 25e-26e was ik echt dik, te zwaar. Toen 20 kilo afgevallen. Een halfjaar terug , afgelopen jaar dus, zaten die twintig kilo plús een beetje er weer allemaal aan. Nu ben ik weer bezig af te vallen, ik hoop nu definitief. Maar ik ben bang dat een stuk eetstoornis er nog zit en ik weet even niet goed hoe dat aan te pakken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Feb 2015 20:05

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik weeg al mijn hele (volwassen) leven rond de 57 kg. Ik pas ook echt nog kledingstukken van 10 jaar geleden.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Feb 2015 20:07

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben nooit heel slank geweest, maar ook niet echt dik. Heb gelukkig m'n lengte wel mee (1.78m).
Toen ik 20 was (als ik me niet vergis) woog ik rond de 73kg en wilde ik er eigenlijk een paar kilo af hebben (rond de 69 leek me goed). Daarna gaan samenwonen en een paar jaar later woog ik op mijn max 84kg. Vervolgens wat meer ritme gekregen en zonder echt veel moeite ging ik terug naar 74kg.
Inmiddels door de zwangerschap 1-2 kilo zwaarder, ben benieuwd waar ik op eindig..En vooral of ik een beetje goed terug veer, haha!
Liefst zou ik net onder de 70kg wegen. Lichter hoeft ook niet, dat past niet bij mijn bouw (brede heupen en schouders).
Qua kleding heb ik trouwens eigenlijk nooit een andere maat nodig gehad, dat vond ik dan wel weer grappig.
Laatst gewijzigd door Arwyn op 10 Feb 2015 20:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2015 20:07

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Herkenbaar, Dundas, wat je schrijft over Binge.
❤ 7 juni 2018
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 10 Feb 2015 20:10

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Haha Bliss, jojo!

Ik heb niet echt gejojood (?); ik was altijd 'gewoon', redelijk klein en niet dun, maar wel slank en gespierd, als kind al. Op mijn 18e woog ik zo'n 63. Toen ben ik heul snel afgevallen naar de helft van 63 en vanaf daar weer met fasen aangekomen (twee stapjes omhoog één stapje omlaag, één stapje omhoog, twee omlaag en toen ineens driehonderdachterzestig omhoog). Nu ben ik weer zoals ik was; 63, iets voller dan vroeger maar dat is dan vooral het vrouwelijke denk ik. Prima zo.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 10 Feb 2015 20:12

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Nu wel hulp zoeken dundas? Beter laat dan nooit...

Ik heb altijd een stabiel gewicht gehad. Wel 1x wat aangekomen, woog toen 67 kg ofzo, normaal altijd 60-63 kg zoiets. En tijdens de zwangerschappen uiteraard aangekomen, eerste keer 20 kg tweede keer geloof 10-12 kg. Ik weet het niet precies want mijn gewicht interesseert mij eigenlijk niks, als ik mijn kleren nog pas is het goed. Mijn figuur is na de eerste beter geworden vind ik, of ik heb het geaccepteerd dat kan ook ;-) nu is het nog te kort na de bevalling om er iets over te zeggen, maar ik verwacht wel weer mijn oude figuur terug te krijgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2015 20:13

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik had altijd een mager figuur, toen ik in de pubertijd kwam werd ik mooi slank. Rond mijn 23e ben ik ongeveer 5 kilo aangekomen, toen was ik denk ik 'normaal'. Toen wilde ik weer slank worden en eerlijk gezegd is dat niet goed gegaan en viel ik meer dan 10 kilo af en toen was ik te mager. Ook ik had een 'probleem' met obsessief gezond/weinig eten. Nu ben ik weer slank en hoop op, of boven, dit gewicht te blijven. Net een portie frietjes en kipsate op omdat dat soms moet van mezelf. Uiteraard met een salade :angel: , maar het blijft soms best moeilijk voor me eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door SoGood op 10 Feb 2015 20:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2015 20:13

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Koko schreef:Haha Bliss, jojo!


Told ya :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 10 Feb 2015 20:15

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ayla schreef:Nu wel hulp zoeken dundas? Beter laat dan nooit...



Dat is inderdaad nooit te laat en het is het zeker waard om eens uit te zoeken wat jou zou kunnen helpen om er nu voor eens en voor altijd mee af te rekenen. Er zijn zoveel vormen en er is er vast wel eentje die enigszins bij jou past :hug:
<<

Anoniem88

Bericht 10 Feb 2015 20:15

Re: Jouw figuur door de jaren heen

'Fijn' dat het voor jou herkenbaar is, Bliss. Heb jij er nu nog last van? Als zijnde dat eetbuien echt je zwakke punt zijn? Het punt is dat ik weet waar het aan ligt, ik weet wat er fout gaat, maar ik kan niet streng voor mezelf zijn. En af en toe heb ik dan ineens een goede modus te pakken, kan ik wel streng voor mezelf zijn (tijdens de vorige keer afvallen heb ik een jaar geen zak chips aangeraakt), maar punt is ook dat ik geneigd ben door te slaan naar de andere kant (ik sloeg toen ook regelmatig maaltijden over).

Het punt is dat ik mezelf niet 'erg' genoeg vind voor hulp. Voor mijn gevoel zou ik daar alleen maar doelloos zitten te zitten, omdat ik weet waar het fout gaat en m'n gedrag wat dat betreft heel kritisch onder de loep kan nemen. Alleen het omschakelen is een probleem, em dat zal ik toch echt zelf moeten doen. Vind ik dan.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 10 Feb 2015 20:18

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Uiteindelijk moet je het ook zelf doen Dundas, maar het kan zijn dat er iemand is die jou kan helpen om die stap te zetten. Niemand kan het voor jou doen, maar er zijn wel tal van mogelijkheden om een bepaald soort steun te krijgen. En wanneer ben je erg genoeg? Je kunt de ene eetstoornis niet met de andere vergelijken en zolang jij er last van hebt heb jij het recht om er hulp voor te krijgen (oké dat staat er een beetje raar, maar kan het ff niet anders verwoorden).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2015 20:21

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Koko schreef:Haha Bliss, jojo!

Ik heb niet echt gejojood (?); ik was altijd 'gewoon', redelijk klein en niet dun, maar wel slank en gespierd, als kind al. Op mijn 18e woog ik zo'n 63. Toen ben ik heul snel afgevallen naar de helft van 63 en vanaf daar weer met fasen aangekomen (twee stapjes omhoog één stapje omlaag, één stapje omhoog, twee omlaag en toen ineens driehonderdachterzestig omhoog). Nu ben ik weer zoals ik was; 63, iets voller dan vroeger maar dat is dan vooral het vrouwelijke denk ik. Prima zo.

Super knap van je, mooierd! Trots zijn op jezelf. :)
<<

Anoniem237

Bericht 10 Feb 2015 20:23

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Zonnetje schreef:Ik weeg al mijn hele (volwassen) leven rond de 57 kg. Ik pas ook echt nog kledingstukken van 10 jaar geleden.

Precies dit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2015 20:24

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ja, dat is nog steeds mijn zwakke plek en heb er nog regelmatig last van. Gelukkig kan ik mezelf tegenwoordig redelijk snel weer tot de orde roepen, maar ik schommel dus altijd wel gigantisch in gewicht. Naast eerder beschreven gejojo weeg ik verder ook altijd dan weer drie kilo meer, vier minder, twee meer, drie minder etc. etc. Ik weet niet wat bij mij nou de oorzaak is; volgens mij gewoon iets van 'verveling' ofzo. Ik heb ook niet de behoefte om hulp te zoeken, daar vind ik het niet erg genoeg voor. Zo lang het blijft gaan zoals nu (en ik dus niet weer ineens tien kilo aankom), kan ik ermee leven.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem234

Bericht 10 Feb 2015 20:27

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Tot mijn 21ste woog ik rond de 62 kilo. Toen ging ik samen wonen en teveel gezellig eten en ben ik bij 83 gaan lijnen en sporten omdat ik niet happy was. Bij 67 kilo werd ik zwanger en eindigde ik daar weer op 84. Weer af gaan vallen en nu weeg ik 54 kilo en ben ik echt tevreden.

Maar ja het aankomen en afvallen zo heeft wel zijn sporen na gelaten. Veel striemen op mijn boven benen helaas. Gelukkig zijn ze wel huidkleurig geworden.
En ook mijn buik is wat slap maar dat vind ik niet zo erg nu.
Laatst gewijzigd door Anoniem234 op 10 Feb 2015 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 10 Feb 2015 20:30

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik heb altijd een heel stabiel gewicht gehad, zo tussen de 50 en 55 kilo en dat al vanaf mijn 18e of zo. Ik ben altijd slank geweest, ook na de zwangerschappen. Het afgelopen jaar ben ik veel aangekomen en ik weeg nu bijna 65 kilo. Zwaarder wil ik echt niet worden dus ik let sinds een week echt beter op beweging en minder eten (=snaaien).
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers