Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw figuur door de jaren heen

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Feb 2015 23:09

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Forumster schreef:
Zonnetje schreef:Ik weeg al mijn hele (volwassen) leven rond de 57 kg. Ik pas ook echt nog kledingstukken van 10 jaar geleden.

Precies dit.


En same here, alleen ik ben 54, al vanaf mijn 16 (ben 32)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 11 Feb 2015 23:13

Re: Jouw figuur door de jaren heen

ik ben 1.70m en kan me niet meer herinneren dat ik onder de 65kg woog.
het zwaarste dat ik ben geweest is 86kg (aan het eind van de zwangerschap van de jongste), niet zwanger is 77kg ongeveer de max geweest.
momenteel weeg ik net iets meer dan 70kg en ik ben bezig terug te gaan naar 65-68kg.

ik heb altijd wel wat 'rondingen' gehad, ik had ook voor de zwangerschappen al een buikje en lovehandles en mijn benen zijn vrij stevig. bij mij wisselt het hoe ik me erbij voel, de ene keer ben ik wel tevreden, de andere keer baal ik van de vetjes.. door dit topic zat ik foto's te kijken, maar dan ligt het er ook net aan hoe de foto is genomen en welke kleding je draagt; ik zag twee foto's van een vakantie bijna 5 jaar geleden en op de ene foto lijk ik aardig slank, op de andere best stevig..

ik las ergens dat meiden zich anders zien, dat herken ik wel. vandaag maakte mijn man een filmpje toen ik oefeningen aan het doen was :palm: maar toen ik het filmpje keek dacht ik (gelukkig) 'oh, het valt best mee' haha
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 23:20

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Marilyn schreef:Gewicht maakt niet of je er leuk en verzorgd uit ziet ;).

Iedereen moet lekker zelf weten hoe ze eruit zien, maar ik schrik er wel van dat bepaalde foto's hier (de eerste van Marni, een paar van Marin en de eerste van Carrie) als 'plofferig' of te zwaar worden gezien. Ik zie alleen maar prachtige meiden met een normaal figuur. Ik vraag me af hoe het kan dat zoveel meiden zichzelf het liefst zo dun mogelijk zien. Ja, ik weet het wel.. Dat is het 'gewenste' beeld in de social media maar toch.. Zo jammer gewoon.


Ik vind dat wel een beetje een reactie waar ik eigenlijk niet zoveel mee kan. Ik ben echt best blij met mijn figuur maar ik ben gewoon wel net te zwaar. Dat heeft totaal niets met (sociale) media te maken, dunne figuurtjes en modellen doen me niks. Het gaat mij om mijn eigen lichaam. Ik merk heel snel wanneer ik nét een paar kilo te zwaar ben, dan krijg ik een pofferig gezicht en een dikke nek. Mijn buikje zal sowieso nooit weg gaan en dat hoef ik niet. Maar die paar kilo kan een wezenlijk verschil maken tussen mooie curves en net iets te veel. Momenteel ben ik net wat te pofferig, vooral met de bruiloft op komst. Daarom stel ik eerder een realistisch doel van net een paar kilo er af dan weer terug naar m'n tiener tijd. That ain't gonna happen.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 11 Feb 2015 23:27

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik ben eens met marin

Dun mogelijk willen zijn is een ziekte eigenlijk
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 11 Feb 2015 23:29

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Francaise dat ken haha . Iedereen zo zijn smaak qua botox
Zoon *
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Feb 2015 23:35

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik zat van m'n 18e tot m'n 29e ongeveer op een kilo of 65-67.Daarna zwanger en bevallen en toen ben ik meer gaan sporten en gezonder eten, nu zit ik sinds 2 jaar op 61-63 kilo en dat bevalt me prima. Ik ben 1.74m.
#teammaple🍁
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 23:35

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Overigens wil ik in het kader van dit topic nog wel een nare ervaring delen van afgelopen week.

Ik was vrijdag mijn trouwjurk passen. Van te voren was ik super zenuwachtig want ik was vijf kilo aangekomen, dus zou ie wel passen? Maar hij paste! Geweldig! Ik zag wel dat je m'n buikje een beetje zag en daardoor trok de jurk nog een beetje omhoog. Maar ik zelf was één en al opluchting.

Tot mijn zus (maat 34) er over begon dat ik wel écht nog moest afvallen. Hoppa vijf kilo, nee zeven, nee wel tien. Ja maar zus, een paar lukt nog wel, maar tien? No way. Sorry. Nee. Niet alleen lukt me dat niet in vier maanden maar dat wíl ik ook helemaal niet. Ik weet best dat ik een beetje moet afvallen maar zoveel is gewoon niet perse nodig. Ik was daar heel eerlijk over, wat door haar werd opgevat als luiheid en het niet willen. Vervolgens deed de verkoopster er nog een schepje er boven op dat ik toch inderdaad wel echt moest afvallen nog, waar m'n zus lekker in mee ging. Het was echt een soort tirade tegen mij, stond ik daar lekker blij te wezen in m'n jurk, wat totaal teniet werd gedaan door twee dames die me schijnbaar te dik vonden.

Eenmaal thuis begon m'n zus er weer over, met een heel plan voor mij uitgedacht, compleet de les lerend. Minstens vijf kilo moest er af van haar, terwijl ik vind dat met drie ik al prima tevreden ben en mijn eigen doel is. Drie vind ik behapbaar, en mijn eigen doel, punt. Ze bleef maar doorgaan, net zolang tot dat ik (helemaal uit de blije roes van de passende jurk) in huilen ben uitgebarsten. Ik vond het echt niet leuk om zo toegesproken te worden. Natuurlijk is tien kilo er af leuk, maar het gaat gewoon niet gebeuren. Ik voelde me compleet incompetent in m'n afvallen (intussen al paar kilo kwijt), en het voelde zo aanvallend. Hoe goed ze het ook bedoelde, het maakt me nog steeds verdrietig ook al is het al uitgepraat. Niet dat ik hier iets mee wil zeggen verder maar vond het wel toepasselijk voor dit topic.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 11 Feb 2015 23:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2015 23:35

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Babyboy schreef:Ik ben eens met marin

Dun mogelijk willen zijn is een ziekte eigenlijk


Maar de meiden waar het hier dan even om draait willen niet 'zo dun mogelijk' zijn. Ze willen graag slank zijn, omdat ze zich daar beter bij voelen, ze dat zelf mooier vinden en werken op een gezonde manier aan hun doel.
Dat is iets heel anders dan een ziekte.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2015 23:37

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ach Marin ik snap wel dat dat je verdrietig maakt. Jij hebt zelf een heel goed beeld van een figuur/gewicht wat je fijn zou vinden en wat bij jou past en het is echt naar als anderen daar dan tien scheppen bovenop doen. Ik hoop dat je je eigen beeld gewoon vast kunt houden en die kilo's af probeert te vallen die jij wilt, want je doet het uiteindelijk natuurlijk voor jezelf!
Al snap ik dat het niet leuk is!
<<

Anoniem131

Bericht 11 Feb 2015 23:39

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Babyboy schreef:Francaise dat ken haha . Iedereen zo zijn smaak qua botox

Botox zo gebruiken is een ziekte. Dan mis je echt een hersencel of 1000 als je al zo jong laat snijden/spuiten in je gezonde lichaam. Ik gok haar nu op een jaar 45 en ik gok dat ze een stuk jonger is. Wat ga je dan doen als je 60 bent?
<<

Anoniem119

Bericht 11 Feb 2015 23:40

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Koko schreef:
Babyboy schreef:Ik ben eens met marin

Dun mogelijk willen zijn is een ziekte eigenlijk


Maar de meiden waar het hier dan even om draait willen niet 'zo dun mogelijk' zijn. Ze willen graag slank zijn, omdat ze zich daar beter bij voelen, ze dat zelf mooier vinden en werken op een gezonde manier aan hun doel.
Dat is iets heel anders dan een ziekte.



Haha ja dat was ook eigenlijk niet echt mijn punt :-)
Ik bedoelde meer dat ik mijn eigen lichaam het beste ken, weet wat daar bij past. Zie ook het verhaal van hier boven. Ik vind die invloed van buitenaf helemaal niet fijn, ik luister liever naar mijzelf en mijn eigen gevoel van schoonheid bij mijn eigen lichaam. Ik vind mezelf nu net iets te zwaar. Niet veel te zwaar, net iets. En ik weet zeker dat meiden zoals Marni en Carrie daar ook zo over denken, dat ze zelf hun eigen lichaam heel goed kennen en weten waar ze zelf het gelukkigst mee zijn. Dat was meer mijn punt haha.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Feb 2015 23:44

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik heb juist een ander probleem....ik ben m.i. te slank. Zou graag wat meer vet hebben, maar als ik nog meer eet (zit ruim aan de 2500 cal. per dag), dan komt het alleen maar op mijn bovenbenen. Verder niet. Als ik een dag heel veel eet, dan is mijn buik de volgende dag weer helemaal plat. Ik ben lang, dat speelt ook mee. Heb van die lange pianovingers, lange armen, lange benen,...

Ik zou dolgraag wat voller willen zijn...maar meer eten werkt niet op de juiste manier. Heel frustrerend. En als je dan een keer iets afslaat..."jij kunt het nog wel hebben". Vreselijk, die opmerkingen. Heb 1 keer met een rood hoofd (van boosheid) gezegd "ik inderdaad wel, jij daarentegen niet". Nou, toen was de persoon in kwestie erg gekwetst...
Ik niet dan?
<<

Anoniem131

Bericht 11 Feb 2015 23:48

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Oh Marin, wat verdrietig om te lezen. Dat soort commentaar kun je sowieso missen als kiespijn maar helemaal op zo'n moment.

Ik heb het andersom wel gehoord toen ik gezond slank was en heb dat altijd naast me neergelegd als afgunst en dat lukte omdat ik gewoon zelfverzekerd was en ik een mens meer vind dan zijn of haar gewicht en me dat echt pas opvalt als iemand veel te zwaar is en dan zeg ik ook niets over. Nu ik te dun ben en iedereen denkt dat ze daar een opmerking over mogen maken die me dus nu wel raken, beledig ik ze ook maar gelijk als ze heel bot zijn.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 11 Feb 2015 23:51

Re: Jouw figuur door de jaren heen

,,
Laatst gewijzigd door Babyboy op 17 Feb 2017 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon *
<<

Anoniem131

Bericht 11 Feb 2015 23:52

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Wolbol schreef:Ik heb juist een ander probleem....ik ben m.i. te slank. Zou graag wat meer vet hebben, maar als ik nog meer eet (zit ruim aan de 2500 cal. per dag), dan komt het alleen maar op mijn bovenbenen. Verder niet. Als ik een dag heel veel eet, dan is mijn buik de volgende dag weer helemaal plat. Ik ben lang, dat speelt ook mee. Heb van die lange pianovingers, lange armen, lange benen,...

Ik zou dolgraag wat voller willen zijn...maar meer eten werkt niet op de juiste manier. Heel frustrerend. En als je dan een keer iets afslaat..."jij kunt het nog wel hebben". Vreselijk, die opmerkingen. Heb 1 keer met een rood hoofd (van boosheid) gezegd "ik inderdaad wel, jij daarentegen niet". Nou, toen was de persoon in kwestie erg gekwetst...
Ik niet dan?

Ik zei laatst dat ik dacht dat menig Jood jaloers zou zijn op die gok van een neus nadat er gevraagd werd of anorexia weer in was. Alsof dunne mensen kwetsen minder erg is. Kriegel word ik er soms van.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Feb 2015 23:54

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Babybox ooooooh jij hebt zo'n mooi figuur!
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 11 Feb 2015 23:58

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Atelier Madame schreef:Babybox ooooooh jij hebt zo'n mooi figuur!



Oh wow wat lief! :-) dankje
Zoon *
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Feb 2015 09:40

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Oh bah Marin wat vervelend van je zus zeg! Zeker op zo'n moment. Fijn dat het is uitgepraat. Laat je niks aanpraten hoor, het is jouw lijf en jij moet je er fijn in voelen.

Ik heb hier toen ook commentaar gehad toen ik aangaf dat ik eerst wilde afvallen en daarna toch niet meer ging afvallen voor de bruiloft omdat ik m'n droomjurk had gevonden en die er alleen maar in mijn huidige maat was. Dat was wel iets anders dan hoe het bij jou ging natuurlijk, maar ik vond dat ook echt niet leuk. Ik was helemaal blij met mijn jurk en dan krijg ik als reactie dat ik hem beter niet had kunnen kopen.

Eigenlijk is het raar dat wij het allemaal maar normaal vinden om commentaar te geven op andermans uiterlijk. Ik doe het zelf ook hoor (zie ook mijn reactie naar Marni eerder in dit topic) en ik heb mezelf naar aanleiding van dit topic voorgenomen om het niet meer te doen. Dat IK dat überslanke niet mooi vind zegt niks over (o.a.) Marni's figuur, dat zegt alleen iets over mij. Dus ik ga proberen dat soort dingen niet meer uit te spreken. Mijn verlate goede voornemen voor dit jaar, haha.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 12 Feb 2015 10:07

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Dundas schreef:Omdat ik de grens tussen überslank en ongezond zo dun vind. Laat ik de andere kant ook toelichten, ik vind het namelijk ook jammer als mensen zeggen volslanke mensen mooi te vinden. De lijn tussen volslank en ongezond te zwaar, is mijns inziens ook gewoon te dun. En begrijp me overigens iet verkeerd hoor Carrie, jij mag natuurlijk geowon zeggen dat jij dat mooi vind. Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar ik heb daar ook gewoon een mening over, en dat mag ook, denk ik :)


Volslank en ongezond een dunne lijn? Misschien hebben wij dan een ander beeld bij volslank. Ik vind bijvoorbeeld Kim Kardashian volslank, en ze ziet er niet uit alsof ze de grens naar ongezond te zwaar bijna nadert, bijvoorbeeld. Ja tuurlijk mag jij daar een mening over hebben, ik reageerde daar vervolgens gewoon op :)

Edit: het komt op mijn over dat iedereen in jouw ogen normaal 'moet' zijn (wat is normaal?) want heel slank neigt snel naar ongezond en voller neigt ook naar ongezond.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Feb 2015 10:12

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Marin: Ik vind het eerlijk gezegd gewoon een beetje gemeen dat je zus dat zo zei..
Een opmerking maken dat de jurk misschien wel nog mooier staat als je wat strakker bent zou ik nog niet zo erg vinden, maar dat je nog even 10kg af moet vallen.. Dat zou ik niet waarderen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Feb 2015 10:21

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Het is ook maar net wat bijde bouw van iemands lijf past. Bijv. Marin of Elliot met mijn lijf zou een gek gezicht zijn, maar ik met Marin of Elliot haar lijf ook.
Dat ik tè dun was staat buiten kijf. Dat staat niemand. Maar zoals ik nu ben, atletisch duursporter lijf, vind ik mezelf goed. En ja, ik blijf issues hebben, maar mijn ratio wint het nu steeds. Plus dat ik ook op andere manieren nu controle heb over mijn gevoelens ipv dat te doen doorme slecht te voelen met weinig eten.

En ook ik krijg opmerkingen als 'taart kun je gewoon hebben hoor!'. Ik antwoord nu vaak met 'ik heb er gewoon geen trek in'. Op mijn werk zeuren ze er verder niet over, net als dat ik mij er niet mee bemoei als iemand, die roept dat ze wil afvallen, een tweede stuk afsnijd en op eet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Feb 2015 10:22

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Ik vind de opmerking van je zus ook echt not-done. Het zal wel goed bedoeld zijn, maar ik vind dat ze wel heel weinig inlevingsvermogen toont en dat ze er echt wel beter over na had moeten denken. Dat geldt ook voor die verkoopster, ik vind dat verkoopsters helemaal dat soort commentaar voor zich moeten houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 12 Feb 2015 10:54

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Susan schreef:Ik vind de opmerking van je zus ook echt not-done. Het zal wel goed bedoeld zijn, maar ik vind dat ze wel heel weinig inlevingsvermogen toont en dat ze er echt wel beter over na had moeten denken. Dat geldt ook voor die verkoopster, ik vind dat verkoopsters helemaal dat soort commentaar voor zich moeten houden.


Ja, zeker waar. De verkoopster kan best aangeven dat ze 2 of 3 kilo kwijt kan zodat de jurk precies mooi past, maar meegaan in het hele 'je moet echt afvallen verhaal' nee. Heel onprofessioneel, zij hoort gewoon neutraal te blijven.
<<

Anoniem92

Bericht 12 Feb 2015 11:34

Re: Jouw figuur door de jaren heen

Baby boy, het zou je echt zoveel meer sieren als je wat minder van die poses aannam, je ziet er sowieso heel prachtig uit, maar die duckface poses bijv maakt je mijns inziens wat minder stijlvol dan je bent. Voelt wat 'gemeen' om het zo te zeggen, maar ik vind het gewoon zonde van zo'n mooie meid.

Marin, het klinkt bijna alsof ze je moment wilde stelen, vanuit jaloezie. Wat gemeen van haar! Ik zou dat ook niet zo een twee drie vergeten ook al is het uitgepraat hoor.

Elliot, ik vind je mooi zoals je bent, zoals ik je ken van de foto's, ik heb alle begrip voor mensen die af willen vallen maar ik vind het van Nog meer ballen getuigen dat je zegt nee ik vind het goed zo, ik zit lekker in mijn vel. En dat op zo'n belangrijke dagtaak als je trouwdag, dat zegt wel iets over hoe goed je je voelt.

Hier had ik op mijn 12e al maatje 36 helaas. Mijn laagste gewicht is 70 geweest en toen was ik ziek, had ik longontsteking. Momenteel weeg ik 86, en dat mag van mij zo snel mogelijk weer naar 75, dan ben ik al heel blij.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 12 Feb 2015 14:06

Re: Jouw figuur door de jaren heen

,,
Laatst gewijzigd door Babyboy op 17 Feb 2017 16:55, in totaal 3 keer gewijzigd.
Zoon *
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron