Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het maakt me verdrietig.

<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 02:20

Het maakt me verdrietig.

Zoals hier al eerder bekend heb ik geen contact meer met mijn moeder.
Nu kwam mijn vriend er gister mee dat zijn moeder donderdag met hem wil gaan shoppen... Uh, oké?
Als ze dat nou vaker deden, maar nee, dit is de eerste keer in bijna acht jaar dat we samen zijn. Dus ik zei tegen hem dat het mij verdrietig maakte en dat ik de timing niet heel handig vind en dat het voor mij best wel als een steek voelt. Als in, kijk wat wij leuk samen gaan doen. Een paar weken geleden belde zijn broer ook opeens of ze wat zouden gaan drinken. Ook iets wat nooit eerder gebeurde, dus werd daar ook al verdrietig om (heb ook niks meer van mijn broertje gehoord). Maar ik moest me niet zo aanstellen.
Is het nou zo vreemd dat ik de timing van ook mijn schoonmoeder niet heel handig vindt? Ik voel me al ontzettend eenzaam en word hier echt zo vreselijk verdrietig van.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Feb 2015 02:34

Re: Het maakt me verdrietig.

Tuurlijk voel je je daar verdrietig om, hij krijgt ineens wat jij zo graag wil. De timing is niet heel handig, maar zou het er ook niet mee te maken kunnen hebben dat je vriend ff niet lekker in z'n vel zit en ze hem er doorheen willen trekken? Iets wat veel families dan ineens doen. Jij hebt die steun zo hard nodig want je onvoorwaardelijke veilige basis is weg gevallen. Wil je ff een hele dikke knuffel geven :hug:
2015 💙
<<

Anoniem287

Bericht 10 Feb 2015 02:39

Re: Het maakt me verdrietig.

Is zijn moeder het type om dat bewust nu te doen? Of kan het ook puur toeval zijn denk je en heeft ze er verder niet over nagedacht? Either way, ik vind het begrijpelijk dat het je verdrietig maakt, want het is ook gewoon confronterend. Ook van mij een dikke virtuele knuffel, want die verdien je! :hug:
<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 02:47

Re: Het maakt me verdrietig.

Ja, het is inderdaad, denk ik, omdat hij ook niet lekker in zijn vel zit. En alvast voor zijn verjaardag... Het stoort me ook wel dat hij met mij nooit wil winkelen, hij vindt het vreselijk. Maar ik heb vaak bevestiging nodig om iets te kopen voor mezelf (doe ik eigenlijk nooit).
Ik denk inderdaad dat ze er niet over nadenkt. En we hebben het er net nog wel over gehad en hij is nu bang om zijn moeder te kwetsen. Ik zei ook al, als je gewoon zegt, joh mam, de timing is niet heel erg handig nu met deze situatie. Dan is er niet zoveel aan de hand denk ik. Zijn familie is gewoon een stuk lomper met dat soort dingen ook. En niet zeiken, gewoon doorgaan.. Ik heb het gevoel dat ik nu overal alleen voor sta en dat maakt me ook machteloos.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Feb 2015 03:00

Re: Het maakt me verdrietig.

je staat er echt niet alleen voor! Rationeel gezien weet je dat waarschijnlijk ook, maar emotioneel gezien voel je het niet. Dat doet pijn heel veel pijn :hug:.
2015 💙
<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 03:01

Re: Het maakt me verdrietig.

Ondanks je mensen om je heen hebt voel je je toch alleen en onbegrepen. Dank je trouwens, las net jouw topic ook. Dikke knuffel van mij.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Feb 2015 03:03

Re: Het maakt me verdrietig.

Dank je, ik herken je gevoel heel goed met betrekking tot het alleen voelen. En je weet dat het niet zo is maar gevoel uitleggen is heel erg lastig. En denk dat het daarom is dat je je soms zo onbegrepen voelt.
2015 💙
<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 03:09

Re: Het maakt me verdrietig.

Ja, ik weet ook allemaal niet hoe ik het met verjaardag van Lise straks moet doen..... Gek word ik er van.
<<

Anoniem211

Bericht 10 Feb 2015 07:37

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik begrijp het niet zo goed. 'Dit is de eerste keer in bijna 8 jaar dat we samen zijn'. Er is iets speciaals aan de gang op die dag?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Feb 2015 07:46

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap jouw gevoelens, maar aan de andere kant vind ik het ook leuk voor hem; blijkbaar komt het niet zo vaak voor dat ze wat samen doen (en wellicht duurt het hierna weer 8 jaar totdat er wat samen wordt gedaan oftewel, ik zou denk ik ook mijn kans grijpen). Maar ik vind het echt naar voor je dat dit steekt!
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Feb 2015 09:02

Re: Het maakt me verdrietig.

Dat zulke dingen je raken daar kan ik inkomen. Maar om nou je vriend zijn verjaardagscadeau/dagje uit te ontnemen dat begrijp ik dan weer niet. Het is voor hem toch fijn dat hij wel een band heeft met zijn moeder of broer? Wat verwacht je van hem. Dat jullie samen verdrietig gaan zijn die shopdag? Je vindt de timing slecht, maar ja... Wanneer is de timing dan wel goed? Gun hem dat, hij zit niet lekker in zijn vel. Ga samen lekker op een andere dag iets gezelligs doen. Sterkte.
Laatst gewijzigd door SoGood op 10 Feb 2015 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Feb 2015 09:07

Re: Het maakt me verdrietig.

Natuurlijk is het pijnlijk voor je, maar het is ook wel een beetje gek om hem dat contact niet te gunnen omdat jij nu geen contact meer hebt met jouw familie.
Misschien realiseren zijn moeder en broer zich juist door jouw situatie dat het belangrijk is om het contact goed te houden?
<<

Anoniem88

Bericht 10 Feb 2015 09:11

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap heel erg dat het je steekt. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat zijn moeder het uit goede bedoelingen doet? Dat ze, juist door jouw situatie nu, inziet hoe waardevol een goede band met haar zoon is en ze daar nu (onhandig getimed) in probeert te investeren?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Feb 2015 09:16

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap dat het steekt, maar probeer het voor je vriend een beetje leuk te vinden. Wil je dat hij ook geen contact heeft met z'n moeder en broer? Het is moeilijk om het niet op jezelf te betrekken, maar heeft je schoonmoeder het bewust gedaan?

Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie. Mijn broer wil niks meer met mij en mijn ouders te doen hebben. Maar ondertussen post m'n broertje wel regelmatig dat hij met onze broer gaat stappen of iets dergelijks. Zelfde als laatst met zijn verjaardag. Ik was 's middags uitgenodigd en werd op tijd het huis uitgebonjourd omdat onze broer 's avonds zou komen. Dat steekt. Maar ik gun m'n broertje wel de band met zijn broer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Feb 2015 09:47

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik vind dat je je een beetje aanstelt. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het afschuwelijk dat jij geen contact meer hebt met je moeder, en de manier waarop dat is gebeurd is ook heel naar. Dat staat buiten kijf en daar mag je ook zeker ontzettend verdrietig om zijn. :hug:
Maar dat jouw vriend en zijn moeder samen iets ondernemen staat daar compleet los van. Je kunt niet verwachten dat hij ineens ook nooit meer iets met zijn moeder gaat doen, alleen maar omdat jij verdriet hebt. Ik begrijp dat het voor jou hard aankomt dat ze samen iets leuks gaan doen en daar mag je ook best even verdrietig over zijn, maar ik zou hem geen schuldgevoel aanpraten door tegen hem te zeggen dat je het rot vindt dat hij dit gaat doen.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2015 10:13

Re: Het maakt me verdrietig.

SoGood schreef:Dat zulke dingen je raken daar kan ik inkomen. Maar om nou je vriend zijn verjaardagscadeau/dagje uit te ontnemen dat begrijp ik dan weer niet. Het is voor hem toch fijn dat hij wel een band heeft met zijn moeder of broer? Wat verwacht je van hem. Dat jullie samen verdrietig gaan zijn die shopdag? Je vindt de timing slecht, maar ja... Wanneer is de timing dan wel goed? Gun hem dat, hij zit niet lekker in zijn vel. Ga samen lekker op een andere dag iets gezelligs doen. Sterkte.


Precies dit.
<<

Anoniem110

Bericht 10 Feb 2015 10:46

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap je gevoelens hierbij, maar ben het ook eens met mijn voorgangers. Ik herken het heel erg hoor en het steekt idd.
Maar je mag jou verdriet niet projecteren op je vriend. Het is zijn goed recht om met zijn moeder te gaan shoppen, of dat nu 8 jaar geleden is of vorige week.

Ik zou zelfs verrast zijn wanneer zijn moeder hem weer eens mee zou nemen. Dat wat jij mee maakt met je ouders wat heel erg verdrietig is, hoeft hij niet ook zo mee te maken met zijn ouders. Probeer hem daarin juist te steunen.
Ik denk eerder dat het verdriet bij jou zo hoog zit dat dit een vorm van jaloezie is. Wat heel erg logisch is.
<<

ChiQ

Bericht 10 Feb 2015 10:51

Re: Het maakt me verdrietig.

Ben je bang dat je straks niemand meer om je heen houdt? Ik denk namelijk dat dat eerder gebeurd als je in zo'n positie zit en je je vriend dus ook dingen 'oplegt' probeer beide los te zien van elkaar. Hij mag dit doen, het staat los van jou en jouw situatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2015 11:09

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap wel dat het steekt, hoor. En ook wel dat je dat uit, al is dat in de ogen van anderen misschien niet helemaal redelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 10 Feb 2015 11:25

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik snap dat dit je raakt, maar ik zou zeker niet het dagje uit met je vriend en zijn moeder ontzeggen. Hij mag en kan dat gewoon doen, juist omdat ze dat bijna nooit doen lijkt het me lullig als hij het af moet zeggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2015 11:28

Re: Het maakt me verdrietig.

Ik zou het hem ook niet ontzeggen, maar ik snap wel dat het je verdrietig maakt en dat je dat even niet voor je hebt kunnen houden. Daarbij vind ik het wel gek dat als jij dan met hem wil shoppen, hij shoppen vreselijk vindt. Dan mag hij ook wel een keer met jou gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 10 Feb 2015 11:29

Re: Het maakt me verdrietig.

Maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij met z'n moeder shoppen evengoed vreselijk vindt, maar de tijd met zijn moeder juist weer wel fijn vindt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2015 11:31

Re: Het maakt me verdrietig.

Misschien, maar als je dan weet dat je vriendin heel graag met jou wil shoppen en zelf bovendien geen moeder meer om zich heen heeft om mee te gaan dan is het toch niet teveel gevraagd om ook af en toe met je vriendin te gaan?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 10 Feb 2015 11:36

Re: Het maakt me verdrietig.

Susan schreef:Misschien, maar als je dan weet dat je vriendin heel graag met jou wil shoppen en zelf bovendien geen moeder meer om zich heen heeft om mee te gaan dan is het toch niet teveel gevraagd om ook af en toe met je vriendin te gaan?


Ja dat sowieso, hij kan zeker vaker met haar gaan shoppen, als hij weet dat ze dat zo fijn zou vinden. Maar nog staat dat los van het uitje met zijn moeder vind ik.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 12:22

Re: Het maakt me verdrietig.

Het is niet dat ik het hem niet gun hoor.. Dat absoluut niet.
Er is meer aan de hand dan alleen dit hier in huis. Relatie loopt al een aantal weken/maanden niet lekker.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron