Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kies je een BABS?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2013 21:46

Hoe kies je een BABS?

De eigenaar van de strandtent waar we gaan trouwen gaf ons een aantal namen van ambtenaars die hij voorbij had zien komen, en die erg in de smaak vielen.

Korte schets:
1: Een lieve, zachte mevrouw, die veel bezig is met gedichten en mooie teksten. Zoekt van alles dieper uit. Bijvoorbeeld wat de datum betekent waarop je gaat trouwen enz.

2: Een wat oudere man, type sinterklaas. Statige, vriendelijke meneer. Al jaren in het vak.

3: Een echte Hagenees, wat platter, flink wat humor. Maar kan ineens afsluiten met een mooie tekst, iets wat je niet achter hem zou zoeken.

4: Type Jos Brink, netjes in pak, sjaaltje, homo en 'showt' dit ook flink.

Ik vind het zo moeilijk. Ze hebben alle 4 wel iets wat me aantrekt!
Hebben jullie een BABS toegewezen gekregen, of hebben jullie er gewoon een uitgekozen? En in geval van dat laatste, hoe dan?
<<

Anoniem16

Bericht 21 Sep 2013 21:47

Re: Hoe kies je een BABS?

Absoluut nummer 1 hahaha maar dat had ook het beste bij onze trouwdag gepast.
<<

Anoniem7

Bericht 21 Sep 2013 21:50

Re: Hoe kies je een BABS?

Één of drie.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Sep 2013 21:51

Re: Hoe kies je een BABS?

Wij zijn in Nijmegen getrouwd, daar staan alle ambtenaren met een youtubefilmpje op de website. We hebben de filmpjes bekeken en de stukjes gelezen die zij erbij hadden staan, daar kregen we een goed beeld van. Ik had een voorselectie gemaakt, toen samen met mijn man bekeken welke ik wat vond en die wat daarvan overbleven hebben we doorgegeven. Wij moesten een top 3 maken.

Uit jouw lijstje zou ik voor nr 1 of 2 gaan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem83

Bericht 21 Sep 2013 21:52

Re: Hoe kies je een BABS?

Type 3 denk ik, wij hadden een type 1 maar ik ben zelf niet zo van de gedichten enzo.
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Sep 2013 22:17

Re: Hoe kies je een BABS?

Voor ons was het makkelijk want wij hadden een kennis als Babs (zij kent mijn ouders goed en kent mij vanuit de kerk, heeft me als het ware zien opgroeien), daarnaast wisten we dat ze heel erg goed was.

Van bovenstaande zou ik 1 kiezen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wat ik vooral fijn vond is dat je van tevoren als het goed is een gesprek hebt waarin de Babs natuurlijk vraagt naar het hoe en wat van je trouwen en je achtergrond, maar waarin je ook kunt aangeven welke toon je fijn vind en of je dus wel of niet zo'n gedicht zou willen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Sep 2013 22:21

Re: Hoe kies je een BABS?

Wij konden niet kiezen, onze Babs was geen 10 maar daar heb ik me op dat moment niet aan gestoord .

Ik zou 1 of 2 doen
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Sep 2013 23:59

Re: Hoe kies je een BABS?

Lastig, maar ik zou gaan voor nummer 1 of 2. wij hadden geen voorkeur doorgegeven en we hadden echt een super ambtenaar. Tot nu toe vonden we 'onze' BABS nog steeds het aller leukst van alle trouwambtenaren die we tot nu toe mee hebben gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Sep 2013 01:29

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou gaan voor 1 of 2. Persoon 1 moet niet te "zweverig" zijn, want dan haak ik ook af.
<<

Anoniem162

Bericht 22 Sep 2013 07:49

Re: Hoe kies je een BABS?

type 3 denk ik. Al heb ik dan weer niks met het hagenees zijn. Wij kregen er 1 toegewezen maar als het niet klikte ofzo dan mochten we iemand anders kiezen (of op voorhand al doorgeven wie we wilden maar we kenden niemand).
De man die wij hadden was een oudere man, al jaren in het vak, kende de opa van mijn man nog (van vroeger uit de wielersport) en hij had erg veel humor. Dus veel afwisseling tijdens hetgeen wat hij vertelde en hij gaf ook echt persoonlijke tekst/inspiratie mee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 09:37

Re: Hoe kies je een BABS?

Ja, ik zoek wel iemand met humor eigenlijk, kan dat wel waarderen :)
De BABS van mijn collega was heel leuk, maarja, dat is een andere gemeente..

Ik vind ze alle 4 wel een voordeel hebben eigenlijk. Type 1 lijkt me heel mooi, maar inderdaad, niet te zweverig.
Die oudere man lijkt me heel fijn, omdat hij al jaren in het vak zit.
Die Hagenees lijkt me leuk vanwege zijn humor, en zijn onverwachte kant.
En die homo lijkt me wel leuk vanwege zijn manier van 'presenteren'
<<

Anoniem168

Bericht 22 Sep 2013 09:51

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik denk dat ik zelf voor optie 3 zou gaan. Ik kan een trouwerij met wat humor erbij wel waarderen. Dat neemt de spanning ook wat weg misschien. En ook juist leuk als hij onverwachts uit de hoek kan komen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Sep 2013 10:06

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik zou voor nummer 1 of 2 gaan maar dan is omdat die aan zouden sluiten bij mijn wensen.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2013 11:09

Re: Hoe kies je een BABS?

Haha ik zal het je nog lastiger maken: Je hoeft tegenwoordig niet iemand van de gemeente te kiezen, maar je kunt ook gewoon een ander kiezen ;)

Maarre op basis hiervan.. Tja, ik weet niet of je eerst al een gesprekje mag voordat je kiest.. want dan zou ik zeggen, kies op basis van eerste indruk. Maar dat zal wel niet mogen. Ik vind iemand met humor wel fijn, maar het moet geen show worden. Het gaat om jullie, niet om de BABS. Die moet het geheel leiden, niet een show opvoeren. Dat gezegd hebbende, zou ik zelf het meeste voor persoon 1 voelen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Sep 2013 11:30

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik denk dat ik voor optie 1 zou gaan, denk dat ik me bij haar het meest op m'n gemak zou voelen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 11:32

Re: Hoe kies je een BABS?

Waarom zou je er één kiezen? Je krijgt er toch gewoon één toegewezen? Het is een praatje van 10 minuten, niet zo heel spectaculair hoor.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2013 11:37

Re: Hoe kies je een BABS?

Artemis schreef:Waarom zou je er één kiezen? Je krijgt er toch gewoon één toegewezen? Het is een praatje van 10 minuten, niet zo heel spectaculair hoor.


Hangt nogal van de ceremonie af. Ik maak ze meestal mee van minstens 3 kwartier. Je mag dat tegenwoordig gewoon kiezen. Zeker als je ergens op locatie trouwt en niet in een gemeentehuis wordt er fijn de tijd voor genomen en niet snel doorgejaagd.
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 11:48

Re: Hoe kies je een BABS?

3 kwartier? Jemig,

Ik ken het niet anders dan gewoon een praatje vooraf, het hele zakelijke gebeuren, handtekening zetten, nog een slotwoorden en dan sta je inderdaad na 30-45 minuten weer buiten, maar dat is dan in totaal, van binnenkomen en gaan zitten, praatje, ringen, tekenen, praatje en naar buiten.

En 'ceremonie' vind ik meer een kerkding, dat is toch niet van toepassing op het burgerlijk huwelijk? Dat is gewoon een lijstje met verplichtingen en daar teken je voor, weinig ceremonieels aan.
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Sep 2013 11:49

Re: Hoe kies je een BABS?

Ooh.. Een trouwmeneer.. Wat een stomme afkorting :/

Ik zou gaan voor de klik. En vanuit jouw omschrijving de Hagenees.
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 11:54

Re: Hoe kies je een BABS?

Is het heel erg dan dat ik geen idee meer heb wie ons getrouwd heeft? Het was een man, maar dat is dan ook alles wat ik onthouden heb. 9 jaar geleden, maar ik heb er weinig spectaculairs van onthouden.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2013 12:19

Re: Hoe kies je een BABS?

Artemis schreef:
En 'ceremonie' vind ik meer een kerkding, dat is toch niet van toepassing op het burgerlijk huwelijk? Dat is gewoon een lijstje met verplichtingen en daar teken je voor, weinig ceremonieels aan.


Dan is dat in 9 jaar best wel veranderd denk ik, want ik zie het tegenwoordig toch vrij veel voorkomen dat men uitgebreid de tijd neemt. Vaak leest het bruidspaar een brief aan elkaar voor die ze van te voren hebben geschreven, soort vows. Vaak zeggen de ouders of getuigen nog wat, soort speech. En soms wordt er een nummer gedraaid of gezongen/muziek gemaakt. Al met al ben je dan zo weer drie kwartier verder. Ik vind het wel leuk. Natuurlijk is het jawoord en de ringen heel snel, maar je kunt het best leuk aankleden vind ik. Ik vind het altijd erg leuk wanneer een BABS zich inleeft in het bruidspaar en zijn/haar best doet om het niet als het zoveelste huwelijksvoltrekking te laten lijken, zelfs al doet diegene er meer op één dag. Een persoonlijke ceremonie vind ik echt heel wat waard eigenlijk, en een BABS die daar goed op in speelt dus ook.

Ik weet al wie ik graag zou willen, een geweldige man! Ik zal je de link eens sturen Lejow, hij werkt door het hele land.
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 12:21

Re: Hoe kies je een BABS?

Ik heb de afgelopen negen jaar best wel wat bruiloften meegemaakt nog hoor :P echt niet alleen die van mezelf. Maar nooit van die toestanden gelukkig. Gewoon gemeentehuis in, trouwen, feestje.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2013 12:26

Re: Hoe kies je een BABS?

Artemis schreef:Ik heb de afgelopen negen jaar best wel wat bruiloften meegemaakt nog hoor :P echt niet alleen die van mezelf. Maar nooit van die toestanden gelukkig. Gewoon gemeentehuis in, trouwen, feestje.


Ja het kan dus anders, that's all I'm saying. Past blijkbaar niet bij jou, maar zoals ik Lejow ken denk ik dat ze het wel fijn vindt dat bijv B. een rol kan spelen enzo. Het hoeft niet gehaast als je dat niet wilt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 22 Sep 2013 12:30

Re: Hoe kies je een BABS?

Volgens mij is het in de gemeente waar ik woon verplicht om met ca. 3 kwartier of net iets meer echt weer buiten te staan zodat je het volgende bruidspaar niet in de weg loopt. Ik zag wel duidelijk verschil in de verschillende BABS bij de bruiloften die ik bijwoonde. De een had een meer christelijke achtergrond waar het bruidspaar bewust voor koos en die zei bv nog een gedichtje/wens met christelijke achtergrond op. De ander (vrouw) maakte het veel persoonlijker door eerst een uitgebreid gesprek met bruidspaar te hebben en een andere deed het wel mooi maar net iets minder persoonlijk of met wat meer humor. Echt toespraken van bruidspaar of derden red je hier niet binnen de tijd omdat er soms ook nog extra foto's gemaakt worden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2013 12:32

Re: Hoe kies je een BABS?

Maar Lejow trouwt in een strandtent die ze afhuurt dus er is sowieso geen sprake van gauw wegwezen voor een nieuw bruidspaar. Hoogstens dat de Babs daarna gauw weg moet naar andere plek.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers