Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steeds weer ziek

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2015 14:01

Steeds weer ziek

Ik ben de laatste 5 maanden zo ontzettend vaak ziek geweest, telkens weer iets anders. Ik ken dit helemaal niet, ik ben altijd wel flink verkouden bijna de hele winter, maar nu heb ik echt dingen die ik al jaren niet heb gehad of zelfs nog nooit en dan allemaal achter elkaar!

Eerst had ik, voor het eerst van mijn leven, een fikse keelontsteking. Uiteindelijk bij de dokter geweest en in overleg nog even aangekeken omdat het al iets beter ging, uiteindelijk geen AB. Daarna kreeg ik een blaasontsteking, wat ik ook nog nooit gehad had, toen wel een kuur gekregen. Vervolgens vlak daar overheen een bijholteontsteking waar ik weer een paar weken zoet mee was. Daarna kreeg ik griep, aangestoken door mijn vriend, die zelf niet heel ziek was maar ik wel rond de jaarwisseling lag ik ziek in bed, op vakantie. Paar weken later weer ziek, buikgriep, aangestoken door L. die zelf ook twee weken bezig bleef. En nu...ik was een weekendje naar Eurodisney en ja hoor...weer ziek, hoesten, koorts, overal pijn.
Ik heb nu ruim 6 maanden een relatie en daarvan ben ik dus al 5 maanden aan het kwakkelen, zo niet grappig.
Ik ben overigens begonnen met een hooggedoseerde multivitaminekuur een maand geleden, daar knapte ik enorm van op mentaal gezien en ook qua energie ging het wat beter. Maar ziek blijf ik nog steeds telkens worden.

Ik ben het echt zó zat! Wat kan ik hier aan doen? Moet ik hier mee naar de dokter? Moet ik gewoon mijn tanden op elkaar zetten en het uitzingen?

Iemand tips?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Feb 2015 14:49

Re: Steeds weer ziek

Hahaha, sorry dat ik lach maar ik zei afgelopen weekend precies hetzelfde tegen mijn vriend. Dat we eens moesten ophouden met kwakkelen want sinds we bij elkaar zijn wordt de een na de ander iedere keer gewoon ziek.

Hij is nu voor de zevende keer echt flink verkouden, uiteindelijk voorhofdholte ontsteking en eindelijk blijft hij eens thuis want hij ging maar door. Ik ben ook wel 4x verkouden, 2x blaasontsteking, 1x griep geweest en in de afgelopen paar jaar gewoon niet een keer. Naja goed.. ik weet het ook niet hoe het kan maar ik probeer momenteel alles eraan te doen om niet nog een keer ziek te worden. Dus ik zit aan de cranberry pillen tegen blaasontstekingen, ijzer en magnesium tegen de vermoeidheid (heb het idee dat nu pas alle vermoeidheid eruit komt), vitamine D, multivitamine, ik eet enorm gezond (dus ook goed want ik val als een malle af), kortom: ik probeer er echt alles, alles aan te doen om mijn lijf te geven wat het nodig heeft. Daarnaast slaap ik gewoon veel.

Het zou me niks verbazen als het bij jou ongeveer hetzelfde is. De rust die je nu ervaart na alle ellende bij iemand die om je geeft, en zodat je niet meer alleen hoeft te vechten, nieuwe bacterien van kleine mensjes en elkaar, en dan de stress en vermoeidheid die er nu gewoon uitkomt waardoor je lichaam zwakker is.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Feb 2015 15:01

Re: Steeds weer ziek

Heerst het niet gewoon deze winter?
Ik ben ook jaren niet ziek geweest, maar sinds begin november ben ik constant ziek geweest, griep, koorts, moe, keelontsteking, bijholte ontsteking en constant verkouden. Was er nu net weer een weekje vanaf en ben nu weer erg verkouden. En mijn vriend net zo. Heb de huisarts afgelopen maanden nog meer gezien dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 09 Feb 2015 15:04

Re: Steeds weer ziek

Het heerst! En het blijft nog wel even. Stond vorige week een stuk van in de krant. Ook ik heb er last van en met mij veel mensen om me heen.
Ik ben ook vanaf november non stop ziek geweest. Zelfs een fikse longontsteking gehad en daarmee in het ziekenhuis gelegen. Was net 1.5 week beter en heb nu weer een buikgriep te pakken.
Geen tips; ff doorbijten en hopen dat de winter snel voorbij is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2015 15:12

Re: Steeds weer ziek

Caro schreef:Hahaha, sorry dat ik lach maar ik zei afgelopen weekend precies hetzelfde tegen mijn vriend. Dat we eens moesten ophouden met kwakkelen want sinds we bij elkaar zijn wordt de een na de ander iedere keer gewoon ziek.

Hij is nu voor de zevende keer echt flink verkouden, uiteindelijk voorhofdholte ontsteking en eindelijk blijft hij eens thuis want hij ging maar door. Ik ben ook wel 4x verkouden, 2x blaasontsteking, 1x griep geweest en in de afgelopen paar jaar gewoon niet een keer. Naja goed.. ik weet het ook niet hoe het kan maar ik probeer momenteel alles eraan te doen om niet nog een keer ziek te worden. Dus ik zit aan de cranberry pillen tegen blaasontstekingen, ijzer en magnesium tegen de vermoeidheid (heb het idee dat nu pas alle vermoeidheid eruit komt), vitamine D, multivitamine, ik eet enorm gezond (dus ook goed want ik val als een malle af), kortom: ik probeer er echt alles, alles aan te doen om mijn lijf te geven wat het nodig heeft. Daarnaast slaap ik gewoon veel.

Het zou me niks verbazen als het bij jou ongeveer hetzelfde is. De rust die je nu ervaart na alle ellende bij iemand die om je geeft, en zodat je niet meer alleen hoeft te vechten, nieuwe bacterien van kleine mensjes en elkaar, en dan de stress en vermoeidheid die er nu gewoon uitkomt waardoor je lichaam zwakker is.


Ja...ik ben hier ook een beetje bang voor, "nieuweliefdeszwakheid" of zo. Ik slaap ook eigenlijk sinds dezelfde tijd eindelijk weer eens een beetje normaal. Ik word er helemaal tureluurs van dat ik voor mijn gevoel niet optimaal kan genieten van deze periode. Maar 'nieuweliefdeszwakheid' is dat ook een officiële diagnose of eh? ;-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2015 15:15

Re: Steeds weer ziek

Ja dat het heerst dat geloof ik, dat weet ik ook, maar ik had daar normaal eigenlijk nooit zo'n 'last' van. Maar ik bedenk net dat L. het natuurlijk ook gewoon lekker meeneemt van het kdv en mijn continue besmet met nieuwe dingen. Dan nog mijn vriend en zijn dochter die ook 4 dagen in de week naar het kdv gaat waarvan ik dan ook weer dingen oppik.

Mijn vriend is inderdaad ook al best een aantal keer ziek geweest. Maar die pikt lang niet alles op en ik wel.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Feb 2015 05:42

Re: Steeds weer ziek

Mijn collega's hebben daar ook heel erg last van gehad in de eerste 2 jaar na de geboorte van hun kinderen. Op de een of andere manier schijn je dan veel vatbaarder te zijn. En die kids nemen inderdaad van alles mee.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Feb 2015 12:31

Re: Steeds weer ziek

Hahahah erg herkenbaar pompoen! Gek werd ik ervan, dan was hij weer ziek, dan weer ik. En ik heb dan geen kinderen, maar die van hem gingen ook voor het eerst naar de basisschool en de ander naar het KDV. Die nemen ook alles mee wat er maar ronddwarrelt. Dus ik geef gewoon verschillende factoren de schuld: de nieuwe situatie, het wegvallen van stress en tot rust komen, alle dingen die heersen momenteel en zijn kinderen ;-).

Dus het enige dat ik doe is echt 'rust, ritme reinheid'. En ik neem rust voor mezelf. Meer kan je niet doen!
<<

Fiene

Bericht 10 Feb 2015 12:38

Re: Steeds weer ziek

Ieder jaar heerst rond deze tijd buikgriep, griep etc. Eind januari/ begin februari schijnt dat echt te pieken..

Hier neem ik veel mee naar huis, ik heb zelf niet vaak echt iets maar alle virussen neem ik mee naar huis voor de rest. De eerste jaren voor de klas was ik vaak ziek, nu niet meer dus.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2015 12:52

Re: Steeds weer ziek

Hier ook iemand en ik word er echt zo moedeloos van. En dan wisselen we elkaar hier in het gezin ook steeds af. Sinds de eerste week van November is er iemand nog niet 1x fit geweest. En wat ik zelf in al die weken heb gehad :

3x zware keelontsteking incl koorts
3x snipverkouden (nu weer)
1x holte ontsteking
Een week lang misselijk geweest

En dit dus in 3 maanden en een week tijd. En ik ben echt zo moe :(
<<

Anoniem91

Bericht 10 Feb 2015 12:56

Re: Steeds weer ziek

Ik hoor zoveel mensen die elke keer ziek zijn. Hier thuis zijn vooral Mas en Lise elke keer aan het kwakkelen. Waardeloos is het wel.
<<

Fiene

Bericht 10 Feb 2015 13:03

Re: Steeds weer ziek

Tijd voor de lente!!!!!!!!!!!!!

Ik ben dat gespuug, gesnotter, gehoest ook meer dan beu. Troost me altijd maar met de gedachte dat het normaal is, want heel veel mensen hebben het. Gedeeld leed is halve smart zeggen ze toch.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2015 13:22

Re: Steeds weer ziek

Ik ben ook echt toe aan wat zon. Kunnen we weer lekker buiten zitten. Heerlijk!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Feb 2015 19:42

Re: Steeds weer ziek

Ja ik ben het ook zo gruwelijk zat. Ik ben ook elke keer ziek als ik op vakantie ben of een weekendje weg ben. Nu ga ik eind februari 11 dagen weg, echt no way dat ik dan ziek wil worden, ben er echt helemaal klaar mee.

Maar goed helaas is mijn lijf er nog niet klaar mee, ik hoest mijn longen uit mijn lijf...grrr

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers