Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby 3 maanden, oppas koortslip

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Feb 2015 14:50

Baby 3 maanden, oppas koortslip

Kan dat kwaad of niet?
Natuurlijk gaat ze 'm geen kusjes enzo geven...

En voor z'n broer van 21 maanden?
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 09 Feb 2015 15:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Feb 2015 14:52

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ja dat kan kwaad. Kan ook via handen worden overgedragen en kan erg gevaarlijk zijn voor jonge baby's.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem154

Bericht 09 Feb 2015 14:59

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ik ben panisch voor de combi baby en koortslip, dus voor mij zou het een nee zijn.

Is de oppas iemand die gevaar zelf ook in kan schatten?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Feb 2015 15:01

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ja ze gaf het zelf al aan. Werkt op een kdv en daar mag ze dan niet op de babygroep...

Het is ook geen noodzaak, maar vind het wel jammer.
Dit is m'n laatste verlofdag en daarom zouden we uit eten.

Of we nemen zoon mee, kan natuurlijk ook.
Maar hoe gevaarlijk is het voor zoon van 21 maanden?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2015 15:02

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Voor mij is dit ook een nee. Baby's kunnen hersenvliesontsteking krijgen namelijk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Feb 2015 15:03

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... ehandelen/

Onder de 4 mnd is het dus gevaarlijk en zeer besmettelijk.
Ik weet nog dat ik woest werd toen mijn pa en zijn vriendin op kraamvisite kwamen met een koortslip.
04-2014
10-2015
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Feb 2015 16:08

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ik sluit me aan bij bovenstaanden... Koortslip is een no go voor mij. Voor de oudste is het niet meer dodelijk, maar hij kan er wel ziek van worden en later ook koortslippen krijgen, maar dat zou acceptabel voor me zijn (mijn hele schoonfamilie komt om in de koortslippen, dus daar ben ik minder panisch mee). Maar baby's.. nee.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 09 Feb 2015 16:21

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ik ben er wel minder panisch mee dan mijn voorgangers maar absoluut wel voorzichtig!
Mijn moeder heeft ook heel vaak een koortslip en die weet echt dat ze erg moet uitkijken, ze wast dan haar handen regelmatig en laat knuffelen en kussen achterwege..
Ik zou ze dan ook wel laten oppassen maar wel voorzichtig laten zijn, maar goed je gaf zelf al aan dat ze dat ook is.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Feb 2015 16:40

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Ik zou het echt niet doen.

Het virus kan ook overgebracht worden via via. Je raakt je gezicht/mond aan, vervolgens pak je het speentje op van de baby of gewoon een stuk speelgoed wat hij/zij vervolgens in zijn/haar mond stop.

Je kunt je handen nog zo vaak wassen, maar dat soort situaties komen echt voor en je staat er niet bij stil dat je even een stuk speelgoed oppakt terwijl je net onbewust je gezicht hebt aangeraakt.

Het risico op een hersenvliesontsteking (met serieus kans op dood als gevolg) bij je baby zou ik gewoon echt, nooit nemen.
<<

Anoniem127

Bericht 09 Feb 2015 16:44

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Brrrr nee. Ben er best wel bang voor geweest de eerste tijd bij mijn kinderen. Mijn voormalig schoonmoeder heeft vaak een koortslip en snapt niet goed dat je dan bij baby's uit de buurt moet blijven. Elke keer als ik haar zag toen ze nog baby's waren, bestudeerde ik eerst haar lip :laughcry: .
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Feb 2015 18:41

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Dat risico zou ik absoluut niet nemen. Broertje van een leerling van mij is verstandelijk gehandicapt geraakt door een koortslipbesmetting, functioneert als een éénjarige.
#teammaple🍁
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 09 Feb 2015 18:43

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Als het zo eenvoudig te vermijden is, zou ik inderdaad het risico niet nemen, zeker niet met een baby van 3 maanden. Ik vraag me wel af hoe ouders het doen wanneer zij een koortslip hebben en een pasgeboren baby hebben, dat is natuurlijk moeilijker te vermijden dan een oppas.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2015 18:51

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Als de moeder een koortslip heeft dan heeft de baby wel wat antistoffen meegekregen, althans, dat is mij verteld. Maar evengoed doe je dan voorzichtig door het af te dekken, eventueel een mondkapje te dragen, veel je handen te wassen en goed uit te kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 09 Feb 2015 22:13

Re: Baby 3 maanden, oppas koortslip

Als je het kan vermijden zou ik dat doen.

Ik lag op mijn eigen kraambed met een koortslip.
Maar dat is anders dan een oppas.

Hersenvliesontsteking kan je kind krijgen als hij/zij drager is wisten jullie dat? Alleen weet je niet of je kindje drager is van deze ziekte. Dat is dan wel weer jammer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers