Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

<<

Anoniem147

Bericht 09 Feb 2015 14:41

Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Stel je ziet een ontzettend leuke functie die niet op reisafstand van je huidige woonplaats ligt. Hoe geef je dan aan (voordat ze je op woonplaats kunnen 'afwijzen') dat je bereid bent om te verhuizen?

Ik vind dat zo'n lastig punt. Ik zet ik dat al in mijn brieven (verhuizing) o.i.d. en toch krijg ik nog afwijzingen dat ze 'genoeg kandidaten uit de directe omgeving' hebben voor het sollicitatietraject.

Nu zit ik weer in dat pakket. Heb een ontzettend gave vacature gezien in Friesland en wil gewoon echt niet bij voorbaat al afgewezen worden omdat ze denken 'Nijmegen, dat is niet te doen'.

Iemand de gouden tip? Ik dacht eerst aan vooraf even bellen, maar dat vind ik eigenlijk ook een beetje raar om te doen. Alleen om te melden dat ik weet dat Nijmegen inderdaad ver weg is haha.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Feb 2015 14:46

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ander adres opgeven haha. Zou ik best doen. T gaat om jou als persoon en dat ik zou verhuizen is mijn probleem verder.
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 21:22

Bericht 09 Feb 2015 14:58

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ja inderdaad wellicht een ander adres opgeven?

Ik weet dat veel brieven al geselecteerd worden op locatie en dat de rest van de brief niet meer gelezen wordt. Als je dan inderdaad Nijmegen bovenaan je brief hebt staan is de kans groot dat je op de afgewezen stapel beland.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Feb 2015 15:01

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Hahaha dat durf ik in die regio dan weer niet. In een grote stad kan het nog wel, daar ken ik zelf ook wat dingen en zou ik wel wat aan elkaar kunnen kletsen. In Friesland ken ik echt niets en nauwelijks iemand haha.

Ik vind het ook geen fijn idee om gelijk met een 'leugen' te beginnen. Ik ben behoorlijk eerlijk en dit voelt dan al fout.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Feb 2015 15:05

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ik zou er ook niet over liegen. Ik zou dan eerder even bellen en de situatie voorleggen. Dan weten ze er van als ze je sollicitatie binnen krijgen en weten ze dat je het meent.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Feb 2015 15:08

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ik zou inderdaad ook bellen, zeggen dat je het zo'n geweldige functie vind, dat je er graag voor zou willen verhuizen maar dat je bang bent dat je op je huidige woonadres afgewezen wordt. Dan zijn ze er inderdaad van op de hoogte én heb je al vooral een indruk achtergelaten van enorm gemotiveerd.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Feb 2015 15:09

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Pompoen schreef:Ik zou inderdaad ook bellen, zeggen dat je het zo'n geweldige functie vind, dat je er graag voor zou willen verhuizen maar dat je bang bent dat je op je huidige woonadres afgewezen wordt. Dan zijn ze er inderdaad van op de hoogte én heb je al vooral een indruk achtergelaten van enorm gemotiveerd.


Ik zou dan wel refereren aan het telefoongesprek in de brief. Want misschien krijg je niet dezelfde persoon te pakken, of ontvangen ze 200 brieven en herinneren ze het niet dat je hierover gebeld hebt.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Feb 2015 15:13

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Dan ga ik gewoon bellen en leg ik het voor. Inderdaad een goede Marin, er dan weer naar verwijzen in mijn brief.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Feb 2015 15:14

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ja ik heb verder weinig ervaring er mee, maar zelf zou ik wellicht ook gewoon zeggen dat ik echt heel graag wil en dan zou verhuizen maar dat ik ervaring heb dat ik vaak op locatie wordt afgewezen en hoe ik dat kan voorkomen omdat ik het echt heel jammer zou vinden als ik om die reden wordt afgewezen. Maar ik heb geen idee of dat dan ook 'werkt' zeg maar.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Feb 2015 15:18

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Bellen vind ik sowieso een goed idee en kan je niet gewoon je (N)AW-gegevens achterwege laten? Dan maak je er bijvoorbeeld zoiets van:

Naam: Marni Achternaam
Email: Marni@email.com
Telnr: 0612345678
Gebdat: 01021987
Laatst gewijzigd door SoGood op 09 Feb 2015 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Feb 2015 15:19

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

SoGood schreef:Kan je niet gewoon je (N)AW-gegevens achterwege laten? Dan maak je er bijvoorbeeld zoiets van:

Naam: Marni Achternaam
Email: Marni@email.com
Telnr: 0612345678
Gebdat: 01021987



Maar ja, als ze je gaan zoeken op LinkedIn of Facebook bijvoorbeeld, zien ze misschien alsnog waar je woont.
<<

Anoniem147

Bericht 09 Feb 2015 15:33

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Hmm ja dat is natuurlijk zo gevonden. Ik bel gewoon en deel het mede haha. Ik ga er nog even over nadenken hoe of wat.

De afstand is in ieder geval ruim boven de 150km (enkele reis ;) )
<<

Anoniem170

Bericht 09 Feb 2015 16:41

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ik zou erin zetten:

Hoewel ik op dit moment in Nijmegen woon vormt de afstand geen enkel probleem omdat ik verhuisplannen heb richting Friesland
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Feb 2015 20:47

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Gewoon bellen, en vragen of degene die je spreekt het in de gaten wil houden. Op die manier doen wij het ook... wij krijgen soms reacties uit Utrecht of Amsterdam. Als ik toevallig zo iemand spreek, geef ik gewoon even door aan mijn andere collega wat het verhaal erachter is, en dan weten we meteen beiden dat er iemand van verder weg gaat reageren. Geeft je juist een streepje voor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem87

Bericht 09 Feb 2015 21:34

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Ik zou het ook toelichten in de brief en bellen!

Ben benieuwd wat je van plan bent, bevalt je huidige baan/opleiding toch niet?
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 09 Feb 2015 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem114

Bericht 09 Feb 2015 21:35

Re: Sollicitatiebrief (verre reisafstand)

Roos' schreef:Ik zou erin zetten:

Hoewel ik op dit moment in Nijmegen woon vormt de afstand geen enkel probleem omdat ik verhuisplannen heb richting Friesland


Dat doet ze al en toch wordt ze afgewezen.

Ik zou er ook achteraan (blijven) bellen!

*Edit; ik vind 't wel onwijs dapper dat je zo ver zou willen verhuizen! Vind je vriend dat helemaal oké?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers