Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kindjes en waarom?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Sep 2013 23:36

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik had er graag drie gewild, maar we houden het bij twee, gezien de afwijking van de tweede.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 23:36

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Slakje schreef:Ik wil echt nog wel een aantal keer bevallen, maar de kinderen hoef ik niet meer :'')

Nee, 2 is genoeg.


Ja, ik ook. Incl. het zwanger zijn.

Maar dat gaat hem niet worden. Ik vermoed dat wij het bij 2 laten. Het voelt goed zo. En daarnaast vind ik het financieel een te grote belasting om meerdere kindjes te hebben.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 22 Sep 2013 00:22

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Het blijft hier bij 4 kindjes.

En waarom.... omdat ik vroeger riep dat ik geen kindjes wilde en ging studeren of jong moeder wilde worden van een groot gezin.

Dat laatste is uitgekomen en we zijn superblij met ons grote gezin. Zo vaak als we aan tafel zitten met 4 van die guppies van ons aan tafel voel ik weer even dat gevoel alsof je een loterij hebt gewonnen!

Financieel; tja echt heel slecht hebben we het nu ook niet, maar we verdienen niet bakken met geld zoals veel mensen wel denken als je 4 kids hebt. Gewoon een modaal inkomen. We komen rond, hebben eten en drinken, dak boven ons hoofd, kunnen op reis en kids op een sport en dat is het belangrijkste.

Mijn man is ondertussen 2 maanden geleden gesteriliseerd. Over een maand is DE test om te kijken of de operatie is gelukt. Hij vond 2 kindjes eigenlijk al wel "goed". Het is bij ons nooit echt een issue geweest dat ik er meer wilde. Hij moest het gewoon per kindje bekijken en overdenken en is bij alle kinderen in volle overtuiging er voor gegaan.. Daar ben ik hem wel erg dankbaar voor.
Hij is ook echt een geweldig leuke papa :) :cheering:

Gevoelsmatig zijn wij compleet, dat gevoel heb ik sinds J. uit het ziekenhuis is. In het ziekenhuis had ik nog heel erg een soort boosheid / verdriet over me dat het zo moest aflopen met de laatste x. Ik wilde het liefst nog in de herhaling en dan de 40 weken volbrengen. Wishfull thinking....
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 22 Sep 2013 00:24

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik denk 2. Vriend wil er graag twee, ik zou 3 ook wel heel leuk vinden. Hij heeft vooral praktische en financiele bezwaren.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem 42

Bericht 22 Sep 2013 00:30

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

De komende jaren zijn meer kinderen niet aan de orde om verschillende redenen. Ik hoop dat ik in de toekomst nog wel meer kinderen zal krijgen. Vijf in totaal zou ik een mooi aantal vinden, meer zal waarschijnlijk ook niet mogelijk zijn omdat ik inmiddels al twee keer een keizersnede heb gehad.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Sep 2013 07:22

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik heb er altijd 2 willen hebben. Hoop dan ook een nieuwe partner te vinden die daar voor open staat.
Gewoon, omdat me dat net iets gezelliger lijkt, net meer af.
Bovendien komt daar nu bij dat ik nu niet heb genoten van mn verlof (einde zwangerschap, bevalling, kraamperiode), nu nog steeds eigenlijk niet, en zou heel graag deze bijzondere ervaring als 'normaal' willen ervaren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem85

Bericht 22 Sep 2013 08:09

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik denk 2, dat is sowieso de max, of de volgende moet een tweeling zijn. Maar ik heb nu nog lang geen babykriebels, als het er bij een blijft, vinden wij het ook goed. Zwanger zijn zou ik nog wel heel vaak willen zijn haha.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Sep 2013 09:06

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

2 kinderen, bij een derde wil ik echt niet weer het ziekenhuis in. Als er een derde kindje spontaan komt, dan is dat dan maar zo. Maar eerst een tweede kindje mogen krijgen. Zo makkelijk gaat dat allemaal niet bij ons. Zou met 2 kinderen al heel gelukkig zijn. (al ben ik dat nu al met 1 kindje, maar 1 is ook maar zo alleen)
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 22 Sep 2013 09:34

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik zou heel graag nog een 3e kindje willen. Mijn vriend twijfelt nog over een derde. Maar we gaan volgend jaar eerst trouwen en daarna zien we wel hoe we er dan over denken.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem168

Bericht 22 Sep 2013 09:41

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Zoals ik er nu over denk 2 kindjes. Eerst wilde ik er 3, maar denk dat 2 financieel beter en praktischer voor ons is. Maar eerst maar eens zien wat de tijd brengt. Wie weet vind ik 1 ook wel genoeg.
<<

Anoniem255

Bericht 22 Sep 2013 09:42

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Hier blijft het bij 2. Mijn gevoel zegt na bijna een jaar nog steeds dat ik een derde wil. Maar ik weet dat dat niet slim is qua gezondheid. Mijn man vind 2 ook wel genoeg en financieel is het nu ook nog gewoon te doen.
<<

Anoniem106

Bericht 22 Sep 2013 09:42

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Zoals het nu lijkt blijft het bij 2.
Mijn man wil sowieso maar 2 en ik zei tijdens de zwangerschap nog ' we zien wel'. Maar momenteel moet ik niet denken aan nog een keer zwanger zijn en bevallen. De tweede zwangerschap is me zwaarder gevallen dan ik van te voren verwacht had. Ik heb zo'n beetje de hele zwangerschap rust moeten houden en kon er daardoor niet genoeg voor mijn zoontje zijn.

Of zoals sarahkey zegt, de derde moet zich dan spontaan melden.
<<

Anoniem64

Bericht 22 Sep 2013 10:33

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Wij hadden de wens altijd voor 4, en die hebben we. Toch blijft het vooral bij mij kriebelen. Aan de ene kant vind ik het prima zo, we zitten echt in de tropenjaten nu en dus erg druk. Maar aan de andere kant voelt het nog niet af en lijkt het mij ook wel leuk om er nog een te krijgen rond de 4e verjaardag van de tweeling. Dat duurt nog 1, 5 jaar dus we denken er nog rustig over na. Wie weet. We hebben nog 9 maanden om alles te overdenken ;)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Sep 2013 13:12

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik heb straks 2 kinderen en mijn vriend 1 van hem en natuurlijk ook wel een beetje mijn zoon, maar die is ook de halve week weg bij zijn vader.
Ik weet nog niet of het bij deze 2 zal blijven of dat er mss nog een derde bij komt.
Eerst maar een afwachten hoe het straks met 2 is.
Meer dan 3 zie ik in elk geval niet gebeuren of er moet een tweeling komen (dat zit wel id familie)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Sep 2013 13:38

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Hier zou de max drie kinderen zijn. Gevoelsmatig misschien wel vier, want een groot gezin aan de keukentafel heeft mij altijd erg fijn geleken. Echter, voor wij überhaupt aan een tweede kunnen beginnen moeten we eerst verhuizen, moet ik mijn studie afgerond hebben en moet ik een baan hebben. Over een paar jaar hopelijk kindje nummer twee. Daarna zien we wel weer verder. Ik denk wel dat drie de max zal blijven, puur uit praktisch en financieel oogpunt.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 22 Sep 2013 14:19

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Hier zijn we compleet met 3. Niet verwacht het zo te voelen, maar het is goed zo.
Ben blij met ons drietal.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem2

Bericht 22 Sep 2013 17:35

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Als het allemaal kan en mag, ook voor mijn gezondheid dan, willen wij er graag nog een kindje bij. Het voelt nu heeeel goed met onze 2 meiden maar nog niet compleet.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 22 Sep 2013 18:08

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Ik zou heel graag nog een kindje willen. Het voelt voor mij nog niet compleet op dit moment.
Mijn man weet het nog niet zeker. We zitten momenteel in een drukke periode en hij wil eerst wat rust voordat hij een keuze maakt.
💜💜💙💙
<<

Anoniem73

Bericht 22 Sep 2013 19:03

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Max 2 kinderen gewoon ivm ruimte en financieen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Sep 2013 21:33

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Hier sluiten we een 3e kindje niet uit. Eerst maar eens kijken of ons een 2e kindje gegund is in de toekomst.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Sep 2013 21:37

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Shopaholic schreef:Als het allemaal kan en mag, ook voor mijn gezondheid dan, willen wij er graag nog een kindje bij. Het voelt nu heeeel goed met onze 2 meiden maar nog niet compleet.


Ik dacht eerlijk gezegd dat dit uitgesloten was, zeker na de zwangerschap kortgeleden die je hebt afgebroken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 21:47

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

CCC schreef:
Shopaholic schreef:Als het allemaal kan en mag, ook voor mijn gezondheid dan, willen wij er graag nog een kindje bij. Het voelt nu heeeel goed met onze 2 meiden maar nog niet compleet.


Ik dacht eerlijk gezegd dat dit uitgesloten was, zeker na de zwangerschap kortgeleden die je hebt afgebroken.


Dat schoot ook door mijn hoofd heen ja!
<<

Anoniem2

Bericht 22 Sep 2013 21:54

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Daarom staat er ook; Als het allemaal kan en mag ook voor mijn gezondheid dan, willen wij er graag nog een kindje bij. Het voelt nu heeeel goed met onze 2 meiden maar nog niet compleet.

Verder heb ik geen zin in discussies, verhalen of er continu maar er over te praten van hoe of wat, ok?
<<

Anoniem26

Bericht 22 Sep 2013 21:55

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Wij houden het vrij zeker bij 1 kind. Is voor ons goed zo. Financieel zou het wel gaan maar het gevoel is er niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 21:57

Re: Hoeveel kindjes en waarom?

Shopaholic schreef:Daarom staat er ook; Als het allemaal kan en mag ook voor mijn gezondheid dan, willen wij er graag nog een kindje bij. Het voelt nu heeeel goed met onze 2 meiden maar nog niet compleet.

Verder heb ik geen zin in discussies, verhalen of er continu maar er over te praten van hoe of wat, ok?


Ja, dat snap ik, ik kan lezen.
Maar nogmaals: ik dacht dat het uitgesloten was.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers