Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 20 Jan 2015 12:00

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Mijn zoon was bijna 5 toen hij begon en heeft 16 maanden over a gedaan (in vakanties was geen zwemles). Dit komt voornamelijk omdat hij 3 keer een andere instructeur kreeg, normaal gesproken duurt het gemiddeld een jaar. Zijn b diploma had hij dus ook 8 weken later.
<<

Fiene

Bericht 25 Jan 2015 21:36

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Nou we hebben gisteren de proefles gehad en dat was een lichtelijk drama. Hij had er veel zin in, alles was prima totdat hij mee moest lopen richting het zwembad en ik aan de kant moest gaan zitten. Dikke dikke tranen. Het oefenen duurde een half uurtje, hij ging wel mee het water in en aan de hand vd meester deed hij wel iets maar wat had mijn mop intens verdriet.

Toen ik hem weer mocht halen zei hij..dat was heel leuk heb ik nu mijn diploma..kinderen??

Wel een positief dingetje is dat hij hoogstwaarschijnlijk met zijn vriendinnetje mag zwemmen. Ze zijn al vanaf baby af aan maatjes en zij kan hem vaak wel door '' enge'' dingen heen slepen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Jan 2015 21:52

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Vervelend dat de proefles niet zo'n succes was Fiene. Wel heel fijn dat hij met een vriendinnetje gaat lessen! De oudste zwemt hier ook samen met een vriendje uit haar klas en dat helpt haar volgens mij echt wel om goed haar best te doen en niet bang/zenuwachtig te zijn. Ze trekken zich echt op aan elkaar en willen zich niet laten kennen :-)

Ze gaan de laatste weken echt met sprongen vooruit, zo fijn om te zien! Ik hoop dat het lukt om haar diploma binnen een jaar te halen. We zijn eind april 2014 begonnen, dus het eind is in zicht.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fiene

Bericht 25 Jan 2015 21:56

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Het brak ook echt mijn hart. Hij was zo verdrietig, mijn lieve kleine held. Hij deed alles dus wel mee en ondertussen maar snotteren. Ik denk echt dat zijn vriendinnetje hem hier mee doorheen kan trekken. Zij is altijd al wat stoerder geweest en kan hem hierin wel ondersteunen denk ik.

Wat fijn dat ze zo met sprongen vooruit gaat zeg! Ze is er bijna dus, knap!
<<

Anoniem84

Bericht 25 Jan 2015 22:43

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Aah, sneu zeg Fiene, hebben ze bij jullie geen extra lessen die je samen kunt doen om hem watervrij te maken?

Wij zijn ons ook in zwemlessen aan het verdiepen. Ik neig steeds meer naar lange lessen van 90 tot 120 minuten. Dan halen ze binnen 5 tot 8 maanden het diploma en kun je daarna in 3 maanden B halen (idem voor c). De prijs hiervoor is 787 euro voor diploma a+b en ze zwemmen dan op een vaste dag, in een vaste groep (max. 9) met een vaste instructeur. Als ze het niet gaan redden, krijg je extra lessen erbij, dat zit in het lesgeld.
<<

Fiene

Bericht 25 Jan 2015 22:51

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Normaal durft hij veel meer in het water. Dit komt echt doordat hij het spannend vond want watervrij vind ik hem verder wel.

Rejoy zouden die lessen niet te vermoeiend zijn? Het idee klinkt verder goed, je bent snel klaar met het zwemmen.
<<

Anoniem84

Bericht 25 Jan 2015 22:53

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Als ik zie naar hoe lang onze dochter het normaal uit houdt in het zwembad... Vandaag zonder probleem 3 uur in het water en wilde ze er nog niet uit. En ik vraag me af hoe lang kinderen nou effectief aan het zwemmen zijn in reguliere lessen. Hier zijn dat af en toe behoorlijke groepen en ik heb het idee dat ze toch iedere keer op elkaar aan het wachten zijn. Ik heb het idee dat van die 45 minuten maar weinig tijd overblijft waarin ze écht aan het zwemmen zijn. (Mijn zwemlesherinnering is vooral de kou bij het zitten wachten op de andere kinderen, haha)
<<

Anoniem97

Bericht 26 Jan 2015 10:08

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Rejoy, hier zwemmen ze continu de 3 kwartier, heel effectief en het is best vermoeiend omdat t veel kracht kost bij die kleintjes.
Mijn zoontje houd bij gewoon zwemmen ook de hele dag vol maar dat is toch anders. Een uur zou ook wel kunnen maar anderhalf uur of 2 uur vind ik wel lang voor elke week
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Jan 2015 11:26

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Rejoy schreef:Als ik zie naar hoe lang onze dochter het normaal uit houdt in het zwembad... Vandaag zonder probleem 3 uur in het water en wilde ze er nog niet uit. En ik vraag me af hoe lang kinderen nou effectief aan het zwemmen zijn in reguliere lessen. Hier zijn dat af en toe behoorlijke groepen en ik heb het idee dat ze toch iedere keer op elkaar aan het wachten zijn. Ik heb het idee dat van die 45 minuten maar weinig tijd overblijft waarin ze écht aan het zwemmen zijn. (Mijn zwemlesherinnering is vooral de kou bij het zitten wachten op de andere kinderen, haha)


Dat laatste is wel herkenbaar, dat wilde ik dan ook echt voorkomen. Ze krijgen nu in groepjes van 2 les, dus nooit wachten op de rest. Ze zwemmen steeds maar 25 minuten, wel heel intensief dus. En dat is echt lang genoeg. Ze moest laatst een les inhalen, maar de instructrice raadde echt af om twee lessen achter elkaar te doen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem112

Bericht 06 Feb 2015 22:53

Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Wij zijn ons aan het oriënteren over wat de zwemlessen betreft..
1 zwembad spreekt ons wel aan, de andere waar we zijn kijken iets minder.


Ze geven bij het zwembad wat ons t meeste aansprak ongeveer een jaar over een A en B diploma, en in het andere bad 7 maanden garantie, maar ik vond ze daar heel pusserig overkomen.. T zwemmen moet ook leuk blijven vinden wij.

Nu twijfelen we over het volgende.. Namelijk de dagen, je kunt kiezen voor twee keer per week 3 kwartier of 1 keer per week op zaterdag een dubbele les. (Begint wel al om 8.30)
Het zwembad gaf zelf aan dat de zaterdagochtend sneller leert zwemmen.
Voordeel is ook dat ik dan de andere twee kinderen thuis kan laten bij m'n man, of m'n man zelf mee kan..
Maar zou t niet te pittig zijn? Mijn zoontje is dan 5.5 jaar als hij begint.
En er is pauze tussendoor..

Wat zijn jullie ervaringen?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 06 Feb 2015 23:00

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Er is hier pas een topic over geweest. Daar staan ook veel ervaringen in mbt zwemlessen. Misschien heb je er iets aan :).

zwemles-hoelang-duurde-het-voordat-t14502.html?hilit=zwemles
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Feb 2015 23:05

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Mijn ervaring is dat half 9 best vroeg is op zaterdagochtend :thumbdown: . Gelukkig gaat mijn dochter inmiddels om 10 uur. Ik denk dat 1,5 uur op zaterdagochtend wel te doen moet zijn voor een 5,5 jarige. Het is wel lang maar het is ook weekend dus dan kan hij daarna rustig aan doen. Twee keer 3 kwartier in de week is denk ik zwaarder doordeweeks naast school dan 1 keer lang in het weekend.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Feb 2015 23:24

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Ik sluit me bij Liadan aan!

Wij hebben trouwens 7.45 als lestijd, op de zondagochtend :palm:
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 07 Feb 2015 00:03

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Ik vind 1,5 uur zwemmen wel erg lang hoor.
Mijn oudste had 1x in de week een les van 45 minuten.
En dan was ze wel moe.
En ik vind half 9 wel vroeg maar dat ligt aan de tijd dat je kind wakker is.
<<

Burgemeester Jasmijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 20 Mei 2014 18:52

Bericht 07 Feb 2015 00:08

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Ik heb de topics samengevoegd
<<

Anoniem97

Bericht 07 Feb 2015 07:38

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Annemijn, ik zou voor zaterdag gaan, ik vind dat ideaal en ze zijn lekker fit op zaterdagochtend. Hier ook zaterdagochtend les eerst ook al vroeg maar wel zo makkelijk.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Feb 2015 08:35

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

ไม่เป็นไร schreef:Maar volgens mij duurde het vroeger bij mij echt niet zo lang.

Ik heb er vroeger met schoolzwemmen heel lang over gedaan, ruim twee jaar. Dat was echt uitzonderlijk lang omdat ik een enorme watervrees had. Alleen mijn (destijds) eerste toets duurde al bijna twee jaar, daarna ging het gelukkig hard en had ik snel m'n A. Mijn klasgenootjes hadden hun A binnen een halfjaar in de pocket. We hebben in totaal twee jaar schoolzwemmen gehad, alle klasgenootjes hadden minimaal hun B, sommigen waren zelfs zo ver dat ze hun reddingszwemdiploma hadden. Ik heb destijds nog, na de twee jaar schoolzwemmen, apart zwemles gehad om toch nog m'n A te halen.

Dat snelle is eigenlijk ook wel een beetje wat ik terugzie bij kinderen van collega's. Het duurt bij vrijwel allemaal bij lange na geen 18 maanden. Mijn nichtje is nu hard op weg naar haar A, maar zij zwemt ook nog lang geen 18 maanden.
<<

Anoniem88

Bericht 07 Feb 2015 08:43

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Oh, ik zie nu las dat dit topic drie pagina's heeft en dit onderwerp al op de eerste besproken was :palm:
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Feb 2015 09:55

Re: Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

Hier nog geen ervaringen, dus geen nuttige bijdrage, maar ben benieuwd hoe het hier zal gaan, L staat op de wachtlijst :love:

Hier is het de gewoonte dat ze als ze 4 jaar zijn gaan diplomazwemmen. Ik heb altijd met haar baby/dreumes/peuter en nu dus kleuterzwemmen gedaan. Alleen toen ze 4 werd begon ze ook op school wat haar al heel veel energie kostte en was ze nog niet echt watervrij. Sinds een paar weken/maanden is hier echt een omslag in gekomen: duikt onder water om ringen van de bodem op te duiken, drijft zelfstandig op haar rug, springt zelf in het water zonder angstig te vragen- mama, vang je me echt op? Dus ja, ik heb wel echt het idee dat ze er nu aan toe is, ben echt heel erg benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers