Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemlessen vragen en ervaringen gezocht!

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Jan 2015 22:20

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Winegum, tegenwoordig wordt er begonnen met watervrij maken. Dat was vroeger minder belangrijk. Als je kon drijven, eventueel helemaal in de kurken kon je beginnen met de zwemslagen aanleren.

En de schoolslag is inderdaad een hele moeilijke slag om aan te leren. De beenslag alleen gaat wel. Je leert vaak eerst de rugslag goed en als dat er echt goed in zit draai je in principe een kind op de buik en zwemmen ze zo de schoolbeenslag weg. Alleen de combinatie met de armen is dan nog lastig te leren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Jan 2015 22:32

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Hier is de oudste 3 maanden geleden begonnen, een week voordat hij 5 werd. Ze hebben vier badjes die ze door moeten voordat ze mogen afzwemmen. Hij is motorisch niet zo sterk dus ik ben erop ingesteld dat het lang kan gaan duren. Eerst zwom hij om 4 uur maar omdat ik meer ging werken zwemt hij nu om half 6. Hier is het wel goed geregeld. Hij is dan bij mijn schoonouders, zij zorgen ervoor dat hij om half 5 eet. Ik pik hem vanaf mijn werk op en ga met hem naar de zwemles. Ik vind het heerlijk, ik lever hem daar af en heb dan 3 kwartier voor mezelf :yes: En J. vindt het helemaal geweldig daar en komt iedere keer helemaal blij weer terug.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2015 23:15

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik zou dus nooit meer mijn A halen. Sodeju wat wordt er veel gevraagd.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Jan 2015 10:40

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Een jaar ongeveer!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Jan 2015 15:27

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

ChiQ schreef:Ik zou dus nooit meer mijn A halen. Sodeju wat wordt er veel gevraagd.


Dat dacht ik ook meteen :-) Maar op zich wel goed dat het A-diploma tegenwoordig zo uitgebreid is. De oudste is bezig sinds april, toen was ze 5 jaar en 3 maanden. Qua leeftijd wel ideaal denk ik, ze vindt het gelukkig ook leuk. Ik verwacht dat ze voor de zomer haar A-diploma heeft, dan zou ze er dus net iets meer dan een jaar over hebben gedaan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 15 Jan 2015 16:11

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik hou er maar gewoon rekening mee dat het bij J een eeuwigheid gaat duren. Man en ik hebben er alle twee heel lang over gedaan om ons A diploma te halen :redface:
We wachten bij haar dus ook nog minimaal een jaar voordat we beginnen, komt allemaal wel als ze wat steviger in haar schoenen staat en nieuwe situaties wat beter kan handelen. Ze is in ieder geval niet bang voor water en we zwemmen regelmatig met haar dus water-vrij is ze wel gelukkig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 21:53

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Pfff jeetje die eisen wist ik niet eens helemaal. Kinderen in de klas vertellen natuurlijk er wel eens over maar dat ze zoveel moeten doen voor een A diploma. Mmm dan vind ik een a diploma alleen al goed genoeg voor hem. Wanneer hij dan wil stoppen mag hij van mij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2015 21:55

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik wil nog wel graag dat ze ook B haalt, ik heb gehoord dat A ongeveer een jaar duurt en dat B daarna meestal binnen een paar maanden gehaald wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 21:56

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ja dat las ik hier idd ook. Ik heb me er ook nog niet in verdiept hoor maar ik vind die eisen voor A al zo hoog dat ze dan ook wel goed moeten kunnen zwemmen willen ze het halen. Als het idd maar een paar maanden is en hij vindt het leuk... maar anders vind ik het ook wel prima.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Jan 2015 21:57

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik wil ook dat de kinderen hun B-diploma halen. Mijn dochter moet nog 2 maanden tot ze haar A heeft, ze kan al best wel goed zwemmen maar nog niet goed genoeg vind ik om zichzelf goed te kunnen redden in een groot zwembad met glijbanen.
Ze moeten veel kunnen inderdaad, maar alleen al om het uithoudingsvermogen dat ze extra hebben bij het B-diploma wil ik graag dat ze die ook nog haalt.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2015 22:16

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Hier doen ze gewoon beide a b en c. Net wat er al gezegd word, de langste tijd gaat zitten in het a diploma, b en c heb je er binnen relatief korte tijd bij. Ik hoor juist vaak dat a alleen toch niet voldoende blijkt te zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2015 22:17

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Liadan schreef:Ik wil ook dat de kinderen hun B-diploma halen. Mijn dochter moet nog 2 maanden tot ze haar A heeft, ze kan al best wel goed zwemmen maar nog niet goed genoeg vind ik om zichzelf goed te kunnen redden in een groot zwembad met glijbanen.
Ze moeten veel kunnen inderdaad, maar alleen al om het uithoudingsvermogen dat ze extra hebben bij het B-diploma wil ik graag dat ze die ook nog haalt.



Los van die grote zwembaden, ze kunnen ook eens per ongeluk het water in fietsen bijvoorbeeld.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Jan 2015 22:26

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik wil ook graag dat ze allebei a,b en c halen.
Als ik zie hoe kinderen zwemmen als ze net a hebben. Durf ik ze echt niet alleen in een groter zwembad of de zee laten zwemmen. Alleen in een rechthoekige bak water zou ik dan veilig vinden.

Ons recreatiebad heeft ook een golfslag, glijbanen en wildwaterbaan. Vooral bij de golfslag is zeker b en het liefst c wel nodig.

En blijf ook zeker regelmatig zwemmen. Hoe vaak ik kinderen bij het schoolzwemmen in groep 5 of 6 niet onder heb zien gaan omdat ze het zwemmen helemaal verleerd waren...

En nu weer genoeg promo praat van mijn kant over zwemles ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 19 Jan 2015 08:31

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Hier ook abc, geen keuze maar dat moet gewoon omdat ik wil dat ze zich ten alle tijden kunnen redden in t water en met alleen à zie ik dat niet gebeuren.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 19 Jan 2015 09:51

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Hier wil ik ook dat ze zowel a als b halen. Het liefst ook c.
Ik vind met alleen A dat ze zichzelf nog niet genoeg kan redden in hele drukke situaties.
En die paar maanden extra maakt dan ook niet meer uit. Ik vind veiligheid belangrijker.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem91

Bericht 19 Jan 2015 09:56

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Lise heeft bijna een jaar gedaan over A toen al heel snel haar B en toen nog 2 periodes voor haar C. En daarna nog bijna een jaar voor haar zwemvaardigheid. Mas begint volgende week dus ben benieuwd. Hier zwemmen ze trouwens een uur per les.
<<

Anoniem103

Bericht 19 Jan 2015 10:16

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Welke tijd zwemmen jullie kinderen? Waar ik J. op zwemles wil doen zwemmen ze van 18.00-19.00 maar ik vraag me af of dat niet te laat is na een lange schooldag. Normaal gaat hij om 19.00 naar bed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jan 2015 10:32

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Yrsa zwemt van 15.30 tot 16.00, twee keer per week. Ik heb bewust gekozen voor een tijdstip zo snel mogelijk na schooltijd, als zij eerst nog naar huis gaat heeft ze echt geen zin meer om nog naar zwemles te gaan, het kan bij haar echt het beste gewoon gelijk door.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jan 2015 10:59

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Ik zwom vroeger van 7.00 tot 7.30. Ideaal, nog niet moe van school en geen gedoe met eten.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jan 2015 11:02

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Daar zou ik dan weer niet aan moeten denken, om 6.15 op de fiets richting zwembad. Zeker niet in de winter in het aardedonker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 19 Jan 2015 11:05

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Spencer schreef:Ik zwom vroeger van 7.00 tot 7.30. Ideaal, nog niet moe van school en geen gedoe met eten.


Ja dat deed ik vroeger ook inderdaad, ik vond dat zelf ook wel prettig maar dat hebben ze hier in de buurt niet.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Jan 2015 11:28

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Hier op zaterdagochtend, toen hij begon was t 9 uur, inmiddels is t van half 11 tot kwart over 11, volgend niveau is dan van kwart over 11 tot 12.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jan 2015 11:34

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Mijn dochter zwemt elke vrijdagmiddag van 14.00 tot 15.00 uur.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Jan 2015 21:06

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Tania, als het op vrijdagavond is zou ik het misschien wel doen, anders niet.
Mijn dochter zwemt nu 3 maanden lang op dinsdag van 18.30-19.00 en dat is wel echt laat. Zij ligt op schooldagen ook om 19.00 uur/19.30 uur in bed maar is op woensdag nu vaak wel echt heel moe. Het scheelt al wel iets dat mijn man ervoor zorgt dat ze haar tanden al gepoetst heeft voor ze gaat en hij haar na de zwemles haar pyjama alvast aantrekt zodat ze thuis meteen naar bed kan. Hier is ook wel een nadeel dat mijn zoon mee moet omdat ik dan nog aan het werk ben en hij ook moe is dan en ze dus allebei later in bed liggen dan normaal.
Ze heeft 2 keer in de week les, ook nog op zaterdag. In het begin had ze op zaterdagochtend om 8 uur les en nu inmiddels om 10 uur.
<<

Anoniem181

Bericht 19 Jan 2015 21:16

Re: Zwemles..hoelang duurde het voordat.

Mijn dochter zwemt op maandag van 17.10 tot 18.00 uur. Ze is vorig jaar april begonnen en het ziet er naar uit dat ze over een maandje of twee mag afzwemmen. Dan zou ze er dus een jaar over doen. Ze wil ook graag door voor B en C dus dat doen we er dan gelijk achteraan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder