Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spitskool

<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 19:01

Spitskool

Er staan veel recepten op internet met spitskool. Dit is de eerste keer dat ik spitskool ga maken dus wat is nou echt lekker? Ik hoor het graag.

Vanavond ga ik dit proberen:

SPITSKOOLSTAMPPOT MET KETJAP MANIS

INGREDIËNTEN:
- 150 gram ui
- 1 dl melk
- 400 gram spitskool
- 50 gram ketjap manis
- 30 gram fijne mosterd
- 3 eetlepels (vloeibare) margarine
- 1 kilogram kruimige aardappels
- 1 Rookworst (375 g)

BEREIDING:
Snijd de spitskool fijn. Pel en snipper de ui. Schil vervolgens de aardappels en snijd deze in stukken en kook ze met een beetje zout in ongeveer 20 minuten gaar. Fruit de ui in wat margarine of boter aan. Voeg vervolgens de spitskool toe en stoof deze tezamen met de ui gaar.
Bereid de rookworst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet daarna de aardappels af en stamp deze fijn samen met de melk, de spitskool, de ketjap manis, de mosterd en peper en een beetje zout naar eigen smaak.

Snijd de rookworst in plakken en verdeel deze plakken over de stamppot op de borden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Feb 2015 19:10

Re: Spitskool

Ik eet bijna nooit spitskool, alleen als ik gadogado maak.
Je recept ziet er lekker uit, ben benieuwd of het lekker was.
#teammaple🍁
<<

Anoniem99

Bericht 03 Feb 2015 19:19

Re: Spitskool

Wij eten regelmatig spitskool omdat het vaak een van de goedkopere groenten is. In het begin wist ik echt niet wat ik er mee aan moest maar nu gooi ik het eigenlijk overal wel door heen. Spitskool neigt mijns inziens naar prei, al vind ik zelf prei lekkerder. Spitskool is iets bitterder. Jouw recept lijkt me erg lekker!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Feb 2015 19:42

Re: Spitskool

http://m.24kitchen.nl/recepten/spitskoolcurry

Wij eten deze regelmatig, erg lekker!
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 19:45

Re: Spitskool

UN wat is dat? Heb je een recept?
Milady, dat recept kwam ik ook tegen maar er moeten veel ingrediënten in die ik niet in huis heb. Daarom viel die af.

Ik ben ook benieuwd hoe het smaakt!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Feb 2015 19:49

Re: Spitskool

Wij eten ook regelmatig spitskool stamppot. Ik wok het dan met kerriepoeder. Daarbij maak ik gehaktballetjes in ketjapsaus/jus. Dus ik denk dat jouw recept ook lekker wordt!
<<

anoniem203

Bericht 03 Feb 2015 20:06

Re: Spitskool

Ik doe het door de nasi.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 20:15

Re: Spitskool

Het was lekker, had alleen te weinig mosterd dus miste iets. Met genoeg mosterd is het lekkerder. Dus ik heb mosterd op mijn boodschappenlijstje gezet!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2015 20:22

Re: Spitskool

Gadogado!
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 20:27

Re: Spitskool

Cotton schreef:Gadogado!


Daar had UN het ook over, wat is dat? Heb je een recept?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Feb 2015 20:28

Re: Spitskool

Ik gebruik het vaak als ik zelf nasi maak. Basis lkomt van koken met Karin en de groente is wat ik kan vinden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2015 20:45

Re: Spitskool

Dandelion schreef:
Cotton schreef:Gadogado!


Daar had UN het ook over, wat is dat? Heb je een recept?

Soort groenteschotel (spitskool dus oa) met pindasaus, gekookt ei en andere lekkere dingetjes. Kroepoek en tahoe bijvoorbeeld. Samen met rijst.

Op google kan je veel verschillende recepten vinden en zo verschilt het gerecht ook binnen iedere Indische familie. Ik heb helaas geen recept voor je. Mijn vriend z'n oom maakt het voor de hele familie en het recept is geheim. Zelfs zijn eigen vrouw kent het recept niet :P

Maar die zelfgemaakte pindasaus, goddelijk.

Anyway. Ik sla door. Probeer eens een recept wat je aanspreekt op Google ;)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Feb 2015 20:59

Re: Spitskool

Wij hebben het wel eens op het land staan. Wat ik meestal doe is smoren in boter en kerrie, met een gefruit uitje erdoor. Dan gekookte aardappels en een stuk vlees en je hebt heel erg Hollands eten!
Maar leuk om hier wat variatie te lezen.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 03 Feb 2015 21:14

Re: Spitskool

Wij eten regelmatig dit gerecht: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... -kokossaus
Erg lekker.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem124

Bericht 03 Feb 2015 21:18

Re: Spitskool

Lekker! Ik gebruik het erg vaak. Ik koop die pakjes currypasta bij de appie en snij de spitskool in repen. Tomaatje erbij, handje pindas en basmatirijst. Ohja en twee blikjes kokosmelk. Lekker!
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 07 Feb 2015 22:38

Re: Spitskool

Maak wel eens koolschotel ervan. Spitskool koken. Gehakt roerbakken met kerrie erdoor. Gehakt in ovenschotel, spitskool erop. Puree de boven op en geraspte kaas en in de oven.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 08 Feb 2015 10:15

Re: Spitskool

Ik wok het regelmatig met gehakt en kerrie. Vind het altijd lekker om te eten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

cupcake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:14

Bericht 16 Feb 2015 21:16

Re: Spitskool

Gerookte spekblokjes bakken, daar reepjes gesneden spitskool bij bakken en op het einde creme fresh erbij.
Lekker!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers