Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten voor meer energie

<<

anoniem203

Bericht 03 Feb 2015 13:30

Eten voor meer energie

Omdat ik sinds November aan het kwakkelen ben met mijn gezondheid en weinig heb gegeten ben ik zeer vermoeid. En zelfs de kleine dingen kosten veel erergie. Rond een uur of 3 krijg ik echt een dip en kost het mij even veel moeite om m'n ogen open te houden. Soms ga ik dan even liggen en ik merk dat het me dat wel goed doet. Ik wil alleen nu ook meer op m'n eten gaan letten. Maar wat kan ik eten om meer energie te krijgen? Ik ga iig deze week van die groene smoothies proberen met oa spinazie en ik ga goed letten op vet en suiker. Want naast meer energie in m'n lichaam is een paar kilo minder ook wel goed voor m'n lichaam ;)

Ik ben trouwens vandaag ook begonnen met Magnesium tabletten.

Dus waar krijg je nog meer energie van qua eten? Roept u maar!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Feb 2015 13:50

Re: Eten voor meer energie

Ik weet niet hoe je huidige voedingspatroon is, maar ik denk hoe minder rotzooi je naar binnen werkt hoe beter dit voor je lijf is. Die hoeft dan niet de rotzooi eruit te filteren voordat het de voedingsstoffen eruit kan halen.

Dus veel groenten, veel fruit, zo weinig mogelijk bewerkte voedingsmiddelen nemen, ijzer supplementen kan je nog halen. En probeer om de 2 a 3 uur te eten zodat je geen dipjes in je suikerspiegel krijgt. Dan blijft het het meest constant, en heb je wellicht ook minder last van je dip om 3 uur.

Verder: probeer je frisse lucht binnen te krijgen, even naar buiten gaan is goed voor je beweging en tegen de moeheid. En verder is het ook vooral geduld hebben. Je lijf moet weer opkrabbelen en dat zal niet van de ene op de andere week gaan.
<<

Anoniem151

Bericht 03 Feb 2015 14:09

Re: Eten voor meer energie

Geen geraffineerde suikers vond ik een wereld van verschil!
<<

Anoniem237

Bericht 03 Feb 2015 15:11

Re: Eten voor meer energie

Blue Phone schreef:Geen geraffineerde suikers vond ik een wereld van verschil!

Dit dus.
<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 04 Feb 2015 14:03

Re: Eten voor meer energie

geen geraffineerde suikers en groene smoothies!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers