Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma.. Overstappen andere psz

<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 11:22

Dilemma.. Overstappen andere psz

Wij wonen op een klein dorp met 1 kleine basisschool en 1 peuterspeelzaal (deze is twee ochtenden per week geopend)
Nu heeft mijn zoontje twee jaar op de Psz gezeten en mijn dochter gaat nu vanaf september er heen..
Nu is het volgende wat mij niet lekker zit, en dat is 1 leidster..

Het is een ongeïnteresseerde vrouw.. Ze is echt niet leuk voor de kinderen en het voelt echt alsof ze haar werk met tegenzin doet.. Het zit me eigenlijk al die tijd al niet lekker.. Nu hebben mijn kinderen er geen last van lijkt zo, ze gaan wel met plezier er heen, maar de andere leidster is absoluut favoriet.

De leidster gaat me steeds meer tegen staan.. De gehele omgang met de kinderen vooral, niet warm maar kil en afstandelijk.
Ook de gang van zaken vind ik niet heel fijn meer.. Zo spelen ze dus bijv maar 10 minuten buiten en alles was extra is zoals een Sinterklaas of Zomerfeest is al te veel gevraagd..

Hier zes km verderop zit een vrije peuterspeelzaal (antroposofie) en hun site en visie spreekt me echt ontzettend aan..
Zaterdag is er een opendag en wil ik gaan kijken, maar doe ik er wel goed aan om m'n dochter daar heen te brengen? Zal ze ook wel net zo gemakkelijk aan school kunnen wennen als mijn zoontje? (Nu zit school en Psz in een gebouw, leren ze op de Psz al klasgenootjes kennen enz.
Ook is het lastiger met ophalen en brengen want ik zal dan met de auto heen en weer moeten rijden.. De Psz daar gaat om 12.15 uur uit en school hier om 12 uur. Dus dat is onhandig!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2015 11:27

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Op zich is zes kilometer niet echt ver met de auto, toch? Ik weet niet hoeveel ochtenden je dochter dan naar die peuterspeelzaal zou gaan, maar misschien dat je zou kunnen regelen dat je zoon op die dagen overblijft of tussen de middag bij een vriendje eet? Of misschien kunnen je ouders (ik zeg maar wat) je dochter ophalen bij de peuterspeelzaal en dat jij je dochter daar weer ophaalt als je oudste weer naar school is? Ik zou kijken of er een mouw aan te passen valt. Maar, als het echt niet lukt zou ik me ook niet teveel zorgen maken, blijkbaar hebben je kinderen niet zoveel last van die ongeïnteresseerde leidster.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 03 Feb 2015 11:29

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Ik zou t niet doen. Maar ik zou wel met die leidster of desnoods eerst met de andere praten om aan te geven wat je dwrs zit.
Nu wisselen lijkt me niet fijn, straks komt de baby, dat is ook een grote verandering en dan ook nog wisselen van psz. En daarbij moet je dan zelf straks met baby die hele rit maken van school, psz en weer school enz, lijkt me niet handig haha.

Ik zou dus gaan kijken of die houding van haar veranderd kan worden, want dat lijkt me ook niet de bedoeling.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 11:30

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Susan schreef:Op zich is zes kilometer niet echt ver met de auto, toch? Ik weet niet hoeveel ochtenden je dochter dan naar die peuterspeelzaal zou gaan, maar misschien dat je zou kunnen regelen dat je zoon op die dagen overblijft of tussen de middag bij een vriendje eet? Of misschien kunnen je ouders (ik zeg maar wat) je dochter ophalen bij de peuterspeelzaal en dat jij je dochter daar weer ophaalt als je oudste weer naar school is? Ik zou kijken of er een mouw aan te passen valt. Maar, als het echt niet lukt zou ik me ook niet teveel zorgen maken, blijkbaar hebben je kinderen niet zoveel last van die ongeïnteresseerde leidster.



Nee klopt je bent er echt zo, het zal dan gaan om twee ochtenden.
Ik zou dan ook nog voor bijv een woensdag of vrijdag kunnen kiezen want dan is m'n oudste smiddags nog vrij van school. (Woe em vrij gaat niet samen zag ik) ouders kunnen niet halen helaas.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 11:32

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Gaia schreef:Ik zou t niet doen. Maar ik zou wel met die leidster of desnoods eerst met de andere praten om aan te geven wat je dwrs zit.
Nu wisselen lijkt me niet fijn, straks komt de baby, dat is ook een grote verandering en dan ook nog wisselen van psz. En daarbij moet je dan zelf straks met baby die hele rit maken van school, psz en weer school enz, lijkt me niet handig haha.

Ik zou dus gaan kijken of die houding van haar veranderd kan worden, want dat lijkt me ook niet de bedoeling.



Er is al meerdere keren een gesprek met haar geweest.. Er veranderd niks helaas..
Misschien van hoger hand proberen, maar vind het zo lastig, ben bang dat ze m'n dochter dan anders gaat benaderen als ik er wat van ga zeggen weer.... :(
Wat jij noemt daar heb je ook een punt, het wisselen e.d.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2015 11:33

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Dan is het op één dag al opgelost en op de andere dag kun je vast wel een oplossing vinden. Desnoods neem je lekkere broodjes mee voor in de auto of stap je na de peuterspeelzaal even ergens uit om iets lekkers te eten of zo, maak er een uitje van. Het hoeft niet iedere dag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 03 Feb 2015 11:38

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Oh wat stom zeg.
Maar als je dochter er geen last van heeft zou ik t denk ik laten, omdat t anders misschien te veel is voor nu.
Maar wel lastig hoor..
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 18:18

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Kan je dochter niet gaan wanneer de andere leidster werkt? zodat je niets met haar van doen hebt?
<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 20:02

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Nee dat zal niet gaan want de Psz is maar twee dagen open per week met op die dagen twee vaste leidsters
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Feb 2015 20:18

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Ervaren meerdere ouders dat ook zo? Anders kan je het wellicht samen aankaarten bij hoger hand/kantoor.
<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2015 20:39

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Peach schreef:Ervaren meerdere ouders dat ook zo? Anders kan je het wellicht samen aankaarten bij hoger hand/kantoor.


Ja helaas wel..
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 03 Feb 2015 22:35

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

En anders aangeven bij de oudercommissie? Dan kunnen zij misschien nog naar de manager/directie gaan, vanuit de ouders.
<<

Anoniem112

Bericht 05 Feb 2015 15:48

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Ik zit zelf in de ouderwerkgroep.. Er zijn inmiddels stappen ondernomen, mijn vriendin heeft per direct haar kindje er vanaf gehaald en melding gemaakt bij de manager.
Ik heb zelf daarna ook een klacht ingediend bij de manager.. Ze was erg geschrokken en neemt dit zeer serieus.
Ik heb aangegeven dat als er niets veranderd ik ook mijn dochter er af ga halen, ze zei dat ik op zeer korte termijn verandering zou zien.. Vandaag stond er een vervanger op de groep en zouden er gesprekken plaats vinden.

Ik hoop zo dat ze niet meer terug komt op onze groep
<<

Anoniem148

Bericht 05 Feb 2015 17:23

Re: Dilemma.. Overstappen andere psz

Goed dat jullie actie ondernomen hebben en ik hoop dat het effect heeft. Goed dat jij ook aan geeft dat je anders jouw kind ook weg haalt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster