Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik baal een beetje

<<

Anoniem110

Bericht 02 Feb 2015 20:17

Ik baal een beetje

Vanaf de geboorte heb ik een gehoor afwijking. Helaas erfelijk en de pech dat het elk jaar minder wordt.
Tot heden heb ik mij erg goed kunnen redden al denkt men om mij heen vaak dat ik hen negeer. Maar ik hoor ze gewoon oprecht niet.
Het begon enorm in mijn werk te hinderen, zelfs zo erg dat ik de grote visite met de artsen en overleg niet alleen kon doen. De ruimte is dan te groot en hol, en de afstand tussen mij en de artsen te groot waardoor veel geluid weg valt voor mij.
Ik had mij eindelijk ertoe gezet om voor de hoortest te gaan en kon mij erin vinden mocht een indicatie voor gehoor apparaten worden. Ik heb er heel lang moeite mee gehad, maar nu zie ik in dat het noodzaak is.

De test is gedaan, de midden tonen en lage tonen zijn bagger. Groot verlies en zeer zeker gehoorapparaat voor nodig. Echter hoor ik de hoge tonen perfect. Geen verlies is en wat er dus ook voor zorgt dat het gemiddelde omhoog gehaald wordt met als gevolg dat mijn verlies in totaal buiten de vergoeding voor gehoorapparaten valt.
Dat was wel even een domper. Was ik eindelijk zo ver, werkt de verzekering niet mee.
Momenteel buigt de arbo arts zich erover in de hoop dat mijn werkbedrijf wat kan betekenen hierin.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 02 Feb 2015 20:55

Re: Ik baal een beetje

Kan me voorstellen dat je daarvan baalt ja! Gaan je hoge tonen ook achteruit of zijn die wel stabiel?
<<

Anoniem110

Bericht 02 Feb 2015 21:00

Re: Ik baal een beetje

Geen idee tot nu toe is dat nog altijd stabiel gebleven. Ik heb vooral verlies in de lage en midden tonen.

Een gemiddeld hoorapparaatje kost ook nog zo rond de 700 euro :thumbdown:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 02 Feb 2015 21:04

Re: Ik baal een beetje

Wow dat is wel echt duur ook zeg! Nee ik dacht als die ook achteruit gaat dat je misschien dan snel wel voor vergoeding in aanmerking kwam. Nu dan duimen dat die arboarts wat kan betekenen!
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 02 Feb 2015 21:47

Re: Ik baal een beetje

Jee wat balen zeg!
Duur ook inderdaad, hoe lang gaat zo'n apparaatje mee?
<<

Anoniem110

Bericht 02 Feb 2015 21:58

Re: Ik baal een beetje

Geen idee! Ik verwacht lang hahaha
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Feb 2015 21:59

Re: Ik baal een beetje

Wat een tegenvaller zeg, kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 03 Feb 2015 11:32

Re: Ik baal een beetje

Dat is wel zuur zeg. Is er ook niet iets te behalen als je komt met een verklaring dat het je werk beïnvloed? Of bestaat zoiets niet?
2019
2022
<<

Anoniem110

Bericht 03 Feb 2015 11:41

Re: Ik baal een beetje

Ja hopelijk wel. De arbodienst is daarom nu erbij betrokken. Ik krijg op kort termijn een gesprek met mijn leidinggevende en arboarts. En wellicht moet ik dan een uitgebreide test bij een audiologisch centrum laten doen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Feb 2015 12:32

Re: Ik baal een beetje

Wat verrot mop! :hug:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Feb 2015 12:36

Re: Ik baal een beetje

Super balen nonnevot. Hopelijk kan je Werkbedrijf nog iets betekenen.
<<

Amber

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:54

Bericht 03 Feb 2015 21:53

Re: Ik baal een beetje

Ik breek even in, ben een die-hard meelezer, maar misschien wel een tip voor je:

Ik ben werkzaam bij een audicien en weet dat je een machtiging kunt laten aanvragen bij jouw verzekering. Dan moet je wel een proef hebben gehad met een hoortoestel en moet er aangetoond worden dat je er echt baat bij hebt. Denk aan gehoortesten zonder en met hoortoestellen. Begeleidend schrijven van audicien en behandelend KNO arts/audioloog, etc.

Zeker gezien je leeftijd geef ik je een goede kans van slagen!
<<

Anoniem110

Bericht 03 Feb 2015 23:16

Re: Ik baal een beetje

Oh super bedankt Amber!
Ik zal deze tip zeker mee nemen en hopelijk heeft het een positief effect.
<<

Anoniem140

Bericht 06 Feb 2015 13:43

Re: Ik baal een beetje

Ja ik snap dat je daarvan baalt inderdaad maar misschien is de tip van Amber inderdaad wel de oplossing. Ik hoop het voor je!
<<

Anoniem181

Bericht 06 Feb 2015 16:48

Re: Ik baal een beetje

Logisch dat je baalt! Goede tip van Amber, zou mooi zijn als dat de oplossing is voor je.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 06 Feb 2015 21:17

Re: Ik baal een beetje

Wat balen! Wat is de langere termijn verwachting? Verwacht je (snel) nog meer gehoorverlies? Kan de KNO arts niet kijken naar andere oplossingen? Ik weet niet waarom je gehoorverlies hebt, maar is een cochleair implantaat geen optie?
<<

Anoniem110

Bericht 07 Feb 2015 01:11

Re: Ik baal een beetje

De verwachting is dat ik jaarlijks achteruit ga. Het is helaas een erfelijke afwijking die ik bij de geboorte heb mee gekregen. En door de vele operaties wellicht nog verslechterd is.
Maar tot dus ver heb ik mij prima kunnen redden en wordt het nu pas een probleem.
Ik heb komende woensdag weer een gesprek dus ben benieuwd!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers