Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Jan 2015 10:47

Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Ik vroeg mij iets af:
Hebben jullie voor jullie eerste kind ook speelgoed wat eigenlijk bedoelt is voor het andere geslacht?
Dus een pop voor je zoontje of auto's voor je kleine meid?

Wij hebben een zoontje en als ik in huis rond kijk zie ik blauw speelgoed, auto's en nog meer speelgoed gericht op jongens. Maar is bijvoorbeeld een pop niet ook leuk voor hem? Of zelfs goed voor zijn ontwikkeling?

(Een eventueel tweede kindje van een ander geslacht kan makkelijker mee spelen met het speelgoed van grote broer/zus, maar doen ze dat ook?)
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 30 Jan 2015 10:49

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Nee, hier hebben ze alleen jongens speelgoed... en unisex, haha, zoals duplo en playmobil .
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem103

Bericht 30 Jan 2015 10:50

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Mijn zoontje kreeg een pop toen hij 1 was, had hij zelf uitgekozen. Zijn lievelingskleur is ook een tijdje roze geweest, toen koos hij veel dingen in het roze. Van roze moet hij nu niks meer hebben maar met de poppen speelt hij nog steeds regelmatig. We hebben nu natuurlijk meer meisjesspeelgoed voor mijn dochter en daar speelt hij ook vaak genoeg mee.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jan 2015 10:52

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Hier 2 kindjes, 2 geslachten. Dus er is van alles en ze spelen allebei overal mee.
Als dochter een auto wilde toen zoon er nog niet was, dan kreeg hij die. En visa versa met zoon als hij een pop zou willen.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jan 2015 10:53

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Mijn dochter heeft een houten treinbaan en van de toettoet auto's het vliegveld (maar ook de meisjes auto's trouwens). Ze vind vooral de trein erg leuk. Maar ze is daarnaast ook echt gek op haar pop en de buggy, is constant koffie aan het zetten en rondbrengen, ze vind gewoon veel leuk. Ik denk er eigenlijk niet echt over na of iets voor jongens of meisjes is.
Ik heb geen zoon, maar als hij een pop zou willen bv, dan zou hij die gewoon krijgen. Je hebt ook hele leuk jongenspoppen bv, maar als hij een roze pop met jurk wil zou dat ook prima zijn.
<<

Anoniem97

Bericht 30 Jan 2015 11:13

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Wij hebben beide in huis en wordt overal mee gespeeld.
Als mijn zoon een eigen pop wil dan zou ik dat halen en als dochter auto's ofzo zou willen is dat ook geen probleem.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Jan 2015 11:24

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Ik vind speelgoed nooit typisch voor jongens of voor meisjes. Mijn dochter kreeg toen ze 2 jaar werd een houten autogarage en ook de duplotrein was er voor onze zoon werd geboren. Daarnaast had ze ook poppen, roze spullen. Verkleedjurken heeft ze maar ook een ridderpak en een drakenpak.
De lievelingskleur van mijn zoon is heel lang roze geweest en hij ruilt wel eens met mijn dochter van kleren. Ook vinden ze niks leuker dan samen make-uppen.
Het is bij mijn kinderen wel vanaf het begin zo geweest dat mijn dochter veel met poppen speelde en mijn zoon met auto's, ondanks dat we beide in huis hebben. Mijn zoon reed ook wel met de poppenwagen rond maar legde zijn auto's er dan in.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 30 Jan 2015 11:46

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Mijn zoon kreeg een keukentje van de Sint (2013). We hebben van menigeen te horen gekregen dat dat echt meisjesspeelgoed is, maar daar waren wij het niet mee eens. De topchefs zijn toch niet voor niets vaak mannen? ;)
2012 2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 30 Jan 2015 13:51

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Hier heeft hij ook een pop en servies setje e.d. vind hij geweldig en speelt er vaak mee. Maar ik vind over het algemeen wel dat zowel jongens als meisjes gewoon overal mee kunnen/mogen spelen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2015 14:00

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Ezra heeft een aantal poppen en hij heeft een tijd een roze Mega Mindy rugzak gehad. Yrsa heeft wat minder belangstelling voor jongensspeelgoed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Jan 2015 14:22

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Bij de oudste hadden wij alleen maar jongensspeelgoed. Hij was gek van treinen en auto's dat hadden we in overvloed.

Bij de middelste kwam er dus voor het eerst meisjesspeelgoed in huis. Hier speelt de oudste ook veel mee (buggy, poppen, "meisjes" playmobil etc.).

De jongste speelt momenteel het liefst met alles waar hij vooral niet mee mag spelen :smile: Maar hij heeft straks keuze te over!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem124

Bericht 30 Jan 2015 14:46

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

We hebben hier natuurlijk beide soorten speelgoed maar onze zoon speelt echt alleen met de auto's en tractors en onze dochter alleen met poppen, knuffels en Barbies. Ze spelen wel allebei met LEGO en duplo en tekenen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 30 Jan 2015 14:49

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Wij hebben geen poppen, Luuk moet daar niets van hebben. Mocht Mats er wel een willen in de toekomst, vibd ik dat geen probleem.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Jan 2015 15:24

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Liadan: ik vind heel vaak dat speelgoed juist wel op jongens of meisjes is gericht. Roze/blauw ect.
( neutrale kleertjes vinden vond ik ook een uitdaging.)

Interessant om te lezen joh! Ik was hier echt benieuwd naar.
Als je een jongen en een meisje heb, kan je natuurlijk ook goed zien met welk speelgoed ze het liefste spelen.
<<

anoniem203

Bericht 30 Jan 2015 17:21

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Ik zou er geen probleem van maken als S. een pop zou willen hebben. Hij is er alleen totaal niet in geïnteresseerd. Als we ooit bij zijn nichtje zijn (die overigens wel met auto's) speelt kijk hij niet naar poppen of andere typische meisjes spullen om.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Jan 2015 18:53

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Soleil, ja dat klopt dat is ook zo. Ik bedoel alleen dat ik poppen niet automatisch meisjesspeelgoed vindt en auto's voor jongens. En dat ik roze ook prima voor jongens vind kunnen en blauw voor meisjes.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Jan 2015 20:55

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Liadan schreef:Soleil, ja dat klopt dat is ook zo. Ik bedoel alleen dat ik poppen niet automatisch meisjesspeelgoed vindt en auto's voor jongens. En dat ik roze ook prima voor jongens vind kunnen en blauw voor meisjes.

Je hebt ook helemaal gelijk! Maar ik merk dat ik zelf het wel snel in een hokje plaats.
Ik denk ook dat hier familie bijvoorbeeld raar zou opkijken als ik zou vertellen dat ik een pop voor mijn zoon heb gekocht.
<<

Anoniem84

Bericht 30 Jan 2015 21:04

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Wij hebben twee meiden, maar ook een automat met auto's, boerderij met boerderijdieren en trekkers en een treinbaan. Daar spelen ze met net zo veel plezier mee als met de poppen.
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jan 2015 22:30

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Hier eigenlijk bijna alleen typisch meisjesspeelgoed: keukentje, poppen en toebehoren, My Little Pony etcetera. Dat is geen bewuste keuze, maar dat is gewoon wat ze voor hun verjaardagen hebben gekregen. Op de opvang spelen de jongste twee ook wel met autootjes.
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:17

Bericht 31 Jan 2015 00:28

Re: Meiden speelgoed voor jongen en andersom?

Mijn dochter heeft van mij een Little People Schoolbus gekregen. Ik wilde eest iets goedkopers kopen van Little People om te zien of ze het leuk vond. Kan ik daarna evt het roze huis kopen, maar die is veel en veel duurder.

Ik kocht eens voor mijn neefje een veger en blik in het roze. Vond hij geweldig (een andere kleur hadden ze niet). Broer en schoonzus vonden het belachelijk.
Dochter 24-01-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers