Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


sirupus thymi

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Jan 2015 22:33

sirupus thymi

Weet iemand dit, mijn oudste zoon is al een week ziek en hoest sinds zondag heel erg, nu hebben we dinsdag deze hoestsiroop (siripus thymi) gehaald voor hem. Maar nu hoest mijn jongste (1,5 jaar)ook aan 1 stuk door, zal hij dat ook mogen hebben??
Lees nergens dat het niet mag. Anders zou ik hem dan nu graag willen geven.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem87

Bericht 29 Jan 2015 22:41

Re: sirupus thymi

Jahoor, dat mag. 2-3 x per dag 2 theelepels is het advies van de Daro thijmsiroop. Dus dat zou ik aanhouden, dan zit je safe.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 29 Jan 2015 22:49

Re: sirupus thymi

Wat stom dat er niks op het flesje staat over de leeftijd. Staat er wel een dosering op? Heb ondertussen even gesnuffeld via Google, en er is erg weinig concreets te vinden.
Want van het enen geneesmiddel bedoelen ze met kinderen vanaf 6 jaar, en met andere is dat al vanaf 1 jaar. Maar als ik op de doseringen kijk van 3 ml (=theelepel), lijkt het me geen kwaad kunnen om het je jongste zoontje een keertje te geven. Als je erg twijfelt zou ik het niet geven en morgen langs de drogist om een hoestdrank te halen speciaal voor jonge kindjes vanaf 1 jaar.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 29 Jan 2015 22:52

Re: sirupus thymi

Elin schreef:Jahoor, dat mag. 2-3 x per dag 2 theelepels is het advies van de Daro thijmsiroop. Dus dat zou ik aanhouden, dan zit je safe.


Het gaat hier niet om Daro thijmsiroop, en ja daar zit wel degelijk een verschil in. Bovendien mogen kindjes maar 2-3 x daags 1 theelepel (= 3ml). Dit staat in de bijsluiter van de sirupus thymi
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 22:58

Re: sirupus thymi

Ik ken het niet zou morgen eerst de huisarts erover bellen. Heb je de bedjes al schuin staan?

Wij hebben overigens van Bisolvon van die slijmoplossende drank wat eigenlijk pas vanaf 2? jaar is. Volgens de huisarts kon het een tijdje terug echter totaal geen kwaad om het N toch al te geven toen ze jonger was. Het zal dus vast geen kwaad kunnen maar zou het wel checken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Jan 2015 22:58

Re: sirupus thymi

Staat inderdaad niks op, behalve kinderen max 4 keer 3 ml. Heb het toch maar gegeven.. ik bel morgenvroeg de apotheek..maar vind het gehoest zo sneu..hij houdt zichzelf wakker..dus ik hoop dat het iets helpt.
Ja bed hoog, luuf gesmeerd, zetpil (hij had flinke koorts) ui naast bed...
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 29 Jan 2015 23:41

Re: sirupus thymi

Beterschap met je mannetjes Annemie!

Ik heb net op mijn thijmsiroop gekeken en daar stond op niet geven aan kinderen onder de 3 jaar. Al denk ik dat 1 theelepel geen schade zal opleveren. Net wat je zegt, morgen even je apotheek bellen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 30 Jan 2015 08:23

Re: sirupus thymi

Pinkel schreef:
Elin schreef:Jahoor, dat mag. 2-3 x per dag 2 theelepels is het advies van de Daro thijmsiroop. Dus dat zou ik aanhouden, dan zit je safe.


Het gaat hier niet om Daro thijmsiroop, en ja daar zit wel degelijk een verschil in. Bovendien mogen kindjes maar 2-3 x daags 1 theelepel (= 3ml). Dit staat in de bijsluiter van de sirupus thymi


Oh, want thijm is opeens geen thijm meer als het in een flesje van Daro zit?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 30 Jan 2015 09:20

Re: sirupus thymi

Ik heb gebeld en mag gegeven worden vanaf 6 maanden gelukkig :-)

Dankje Pinkel.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jan 2015 10:16

Re: sirupus thymi

Elin schreef:
Pinkel schreef:
Elin schreef:Jahoor, dat mag. 2-3 x per dag 2 theelepels is het advies van de Daro thijmsiroop. Dus dat zou ik aanhouden, dan zit je safe.


Het gaat hier niet om Daro thijmsiroop, en ja daar zit wel degelijk een verschil in. Bovendien mogen kindjes maar 2-3 x daags 1 theelepel (= 3ml). Dit staat in de bijsluiter van de sirupus thymi


Oh, want thijm is opeens geen thijm meer als het in een flesje van Daro zit?


Er zouden toevoegingen inzitten die mogelijk niet goed kunnen zijn, ik zou daar niet klakkeloos vanuit gaan omdat thijm nou eenmaal thijm is.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 30 Jan 2015 22:45

Re: sirupus thymi

Highway schreef:
Het gaat hier niet om Daro thijmsiroop, en ja daar zit wel degelijk een verschil in. Bovendien mogen kindjes maar 2-3 x daags 1 theelepel (= 3ml). Dit staat in de bijsluiter van de sirupus thymi


Oh, want thijm is opeens geen thijm meer als het in een flesje van Daro zit?[/quote]

Er zouden toevoegingen inzitten die mogelijk niet goed kunnen zijn, ik zou daar niet klakkeloos vanuit gaan omdat thijm nou eenmaal thijm is.[/quote]

Zoals als Highway al aangeeft kunnen er andere toevoegingen inzitten. Evenals de concentratie van de thijm. Iedere farmaceut gebruikt hun eigen recept voor thijmsiroop, dit moet ook vanwege concurrentiebeding.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers