Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Man met pistool eist zendtijd NOS

<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2015 23:46

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Dundas schreef:19 jaar nog maar. Hoe komt zo'n jongen aan zo'n wapen...

Ook in NL is dat niet zo lastig.
<<

Anoniem88

Bericht 29 Jan 2015 23:49

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Dat blijkt idd. We zijn nog niet zo heel veel opgeschoten na Het Ridderhofdrama, op dat gebied.
<<

Zero

Bericht 29 Jan 2015 23:53

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Soms snap ik taal gewoon echt niet.

"Hij wordt verdacht van..."

Hoezo 'verdacht'? Is er überhaupt een mogelijkheid dat hij het niet had gedaan?
'De verdachte' is aangehouden.
Ehm.

Juist.
Heel misschien was die man met het pistool het toch niet...?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2015 23:54

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik moest wel lachen net op Twitter. Die jongen is fan van wie is de Mol. Staat er op Twitter en dan doet die juist vanavond dat
Afbeelding
<<

Zero

Bericht 29 Jan 2015 23:56

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

sarah1985 schreef:Ik moest wel lachen net op Twitter. Die jongen is fan van wie is de Mol. Staat er op Twitter en dan doet die juist vanavond dat


Wie weet wilde hij verklappen wie de mol was? :omg:




(to soon?)
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 23:57

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

sarah1985 schreef:Ik moest wel lachen net op Twitter. Die jongen is fan van wie is de Mol. Staat er op Twitter en dan doet die juist vanavond dat



Hahaha serieus. Ik las idd ook al dat ie op zou was naar een zwarte vrijstelling. De volgende keer moet ie maar na de mol zoiets doen dan. Hopelijk komt het morgen.
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 23:57

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Zero schreef:
sarah1985 schreef:Ik moest wel lachen net op Twitter. Die jongen is fan van wie is de Mol. Staat er op Twitter en dan doet die juist vanavond dat


Wie weet wilde hij verklappen wie de mol was? :omg:




(to soon?)


Hij dacht natuurlijk Rik en wilde hem eens ondervragen....
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jan 2015 23:58

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Marin schreef:
Filoria schreef:Mijn man is nu alsnog naar zijn werk toe. Ze hebben zijn hele afdeling naar huis gestuurd en er moet toch iemand al die extra nieuwsuitzendingen ondertitelen...

Jeetje, wst een gek idee. Ben je wel beetje gerust nu?
Ja ik ben er wel gerust op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jan 2015 00:11

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Zero schreef:Soms snap ik taal gewoon echt niet.

"Hij wordt verdacht van..."

Hoezo 'verdacht'? Is er überhaupt een mogelijkheid dat hij het niet had gedaan?
'De verdachte' is aangehouden.
Ehm.

Juist.
Heel misschien was die man met het pistool het toch niet...?


Ik snap je helemaal, maar er is ooit bedacht dat je in Nedeland pas scbuldig bent totdat je door de rechtbank schuldig bent bevonden. Daarvoor ben je een verdachte. Heel stom, want er staat op beeld inderdaad dat hij gewoon schuldig is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 30 Jan 2015 00:21

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Gelukkig maar dat we in een land leven dat je pas schuldig bent totdat je door een onafhankelijke rechter wordt veroordeeld en niet in 1 of andere bananenrepubliek..

Natuurlijk ligt het er in dit geval dik bovenop dat hij bepaalde feiten heeft gepleegd maar dan nog vind ik het persoonlijk een erg geruststellende gedachte dat ik in een land leef waar dat door een onafhankelijke rechter dient te worden vastgesteld en je niet zo maar voor van alles en nog wat kan worden vervolgd.
<<

Zero

Bericht 30 Jan 2015 00:32

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ja maar het gaat me puur om de benaming. Dat hij terecht moet worden gesteld is logisch, maar de term 'verdachte' vind ik gewoon zo kneuzig in dit geval...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 30 Jan 2015 00:35

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik begrijp jouw reactie ook wel. Maar ik 'stoorde' me meer aan de zinsnede "heel stom' van Silly one. Persoonlijk vind ik dat namelijk helemaal niet stom maar juist een geruststellende gedachte dat er zo wordt gehandeld.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Jan 2015 01:10

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik bekijk het nu allemaal, was de hele avond weg. Zojuist net bekend dat het toch een nep wapen was, maar van niet echt te onderscheiden.

Overigens kan ik ij totaal niet vinden in sommige reacties over het politiefilmpje. Ik vind het er uit zien zoals het hoort. Je ziet het vanuit 2 camerapunten. Je ziet dat de agenten bijna achter elkaar op de man af lopen en schreeuwen dat hij zijn wapen moet laten vallen. Vanuit het tweede camera standpunt zie je dat de man het al na de eerste of tweede keer laat vallen, maar de agenten achterop hebben dat natuurlijk niet direct door en roepen ook nog laat je wapen vallen. Niet zo gek lijkt mij. En hoor echt geen taser, maar gewoon de handboeien, de tweede 'ratel' worden ze gewoon strakker gedaan.

Nu blijkt dat het wapen nep was is het ook niet zo gek dat hij het direct laat vallen, minstens 5 man tegenover je met echtte wapens, dan bedenk je toch ook niet meer.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Jan 2015 01:14

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Hoor net op het nieuws dat het wapen nep is.

Als dat verhaal waar is, over dat zijn beide ouders vorige week zijn overleden, dan denk ik ook dat het gewoon een jongen is die he-lemaal radeloos en de kluts kwijt was. Al dacht ik eerder, ook bij het lezen van de brief, wel echt dat het foute boel was, werd echt een beetje bang. Maar ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat hij onderdeel is van een terroristisch netwerk ofzo....
<<

Zero

Bericht 30 Jan 2015 01:53

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik vond ook eigenlijk al dat hij wat suf reageerde toen die man blijkbaar de deur open ging doen oid?
"Wat gaat u doen?"
En toen kwam de politie.

Maar ja, met een nep wapen doe je natuurlijk niet veel.

Ergens begin ik wel een beetje medelijden te krijgen met die knul, als de verhalen waar zijn. Hij is gewoon helemaal ontspoord, gewoon naar hoe dat met een 'gewoon' iemand kan gebeuren.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jan 2015 04:11

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Politie was bij vader geweest en hadden een gesprekmet hhem dus lijkt mij niet dat de vader overleden was.
Ik vind het raar. Weet niet wat ik er anders van moet maken. Die man heeft ze blijkbaar niet allemaal op een rijtje maar ergens vind ik het wel weer dichtbij komen. Het is hem gelukt om zo dichtbij te komen terwijl het goed beveiligd was. Wat lukt die gekken Nog meer?
Wat is het volgende?
<<

Anoniem119

Bericht 30 Jan 2015 06:30

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik vind het ook een heel bizar verhaal. Blijkbaar dus toch een neppistool. Het voelt echt als een slechte grap ofzo. Heel raar.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2015 07:39

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Nu het verhaal toch weer anders blijkt dan eerst gedacht (en het zal de komende dagen nog wel vaker veranderen) is het dus ook wel handig dat van een verdachte wordt gesproken. En waar hij dan van wordt verdacht cq wat hem ten laste zal worden gelegd, moet nog blijken.
<<

Anoniem140

Bericht 30 Jan 2015 08:19

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Volgens mij leven zijn beide ouders nog. Ik vond het ook heel bizar en was na het lezen van die brief dus wel echt bang. Maar gelukkig loopt het nu met een sisser af..
<<

Anoniem88

Bericht 30 Jan 2015 09:09

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik vond het zó bizar dat er dus blijkbaar, naar nu blijkt, nog minimaal twee personen binnen waren die de overmeestering hebben gefilmd met hun mobiel en zó dichtbij hebben kunnen komen, en dat de politie dat ook toeliet. Het klopt ergens niet. Als ze hier op straat een dronken man met geweld moeten inrekenen wordt er nog gevraagd afstand te houden, en nu mochten die mensen er zo bovenop staan met hun telefoon. Terwijl die man een wapen had.
Of er is iets in scène gezet, of die agenten hebben enorme steken laten vallen door te verzuimen die mannen op veilige afstand te houden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jan 2015 09:12

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Dundas schreef:Ik vond het zó bizar dat er dus blijkbaar, naar nu blijkt, nog minimaal twee personen binnen waren die de overmeestering hebben gefilmd met hun mobiel en zó dichtbij hebben kunnen komen, en dat de politie dat ook toeliet. Het klopt ergens niet. Als ze hier op straat een dronken man met geweld moeten inrekenen wordt er nog gevraagd afstand te houden, en nu mochten die mensen er zo bovenop staan met hun telefoon. Terwijl die man een wapen had.
Of er is iets in scène gezet, of die agenten hebben enorme steken laten vallen door te verzuimen die mannen op veilige afstand te houden.



Ja dat vind ik ook vreemd vooral toen ze die inval deden. Die man filmde het gewoon en er had ook iemand met hem gepraat
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Jan 2015 09:29

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Jorja schreef:Ik bekijk het nu allemaal, was de hele avond weg. Zojuist net bekend dat het toch een nep wapen was, maar van niet echt te onderscheiden.

Overigens kan ik ij totaal niet vinden in sommige reacties over het politiefilmpje. Ik vind het er uit zien zoals het hoort. Je ziet het vanuit 2 camerapunten. Je ziet dat de agenten bijna achter elkaar op de man af lopen en schreeuwen dat hij zijn wapen moet laten vallen. Vanuit het tweede camera standpunt zie je dat de man het al na de eerste of tweede keer laat vallen, maar de agenten achterop hebben dat natuurlijk niet direct door en roepen ook nog laat je wapen vallen. Niet zo gek lijkt mij. En hoor echt geen taser, maar gewoon de handboeien, de tweede 'ratel' worden ze gewoon strakker gedaan.

Nu blijkt dat het wapen nep was is het ook niet zo gek dat hij het direct laat vallen, minstens 5 man tegenover je met echtte wapens, dan bedenk je toch ook niet meer.


Heb je het over mijn reactie Jorja? Die waarin ik aangeef dat ik de politie zo agressief vind? Want, even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de politie iets fout doet hoor. Ik vraag alleen of het normaal is dat ze zo schreeuwen. En toen ik dat vroeg had ik het tweede filmpje ook nog niet gezien. Op dat eerste filmpje zie je heel duidelijk dat de politie schreeuwt: "Laat je wapen vallen" en dat die jongen dat ook echt meteen doet. Daarna schreeuwen die agenten het nog een paar keer. Op dat tweede filmpje zie je pas dat die agenten niet kunnen zien dat hij zijn wapen al heeft laten vallen. Dat wist ik dus nog niet toen ik mijn reactie hier typte.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2015 09:51

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

sarah1985 schreef:
Dundas schreef:Ik vond het zó bizar dat er dus blijkbaar, naar nu blijkt, nog minimaal twee personen binnen waren die de overmeestering hebben gefilmd met hun mobiel en zó dichtbij hebben kunnen komen, en dat de politie dat ook toeliet. Het klopt ergens niet. Als ze hier op straat een dronken man met geweld moeten inrekenen wordt er nog gevraagd afstand te houden, en nu mochten die mensen er zo bovenop staan met hun telefoon. Terwijl die man een wapen had.
Of er is iets in scène gezet, of die agenten hebben enorme steken laten vallen door te verzuimen die mannen op veilige afstand te houden.



Ja dat vind ik ook vreemd vooral toen ze die inval deden. Die man filmde het gewoon en er had ook iemand met hem gepraat

Bij het afvoeren van de verdachte had een man van het journaal met hem gesproken toch. Niet gewoon daar even tussendoor.
<<

Anoniem114

Bericht 30 Jan 2015 10:34

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Ik vind 't jammer dat Wilders nu weer een hoop munitie gaat (Edit; Kán) creëren door 't tintje van die kerel en zijn naam.
<<

Anoniem88

Bericht 30 Jan 2015 10:47

Re: Man met pistool eist zendtijd NOS

Bazinga schreef:Ik vind 't jammer dat Wilders nu weer een hoop munitie gaat (Edit; Kán) creëren door 't tintje van die kerel en zijn naam.

Ik ook. Je ziet het nu ook in veel reactie al Facebook voorbij komen. Iemand had een status van de Spits geliked en daar stonden reacties tussen... Het lijtl daar wel of iedereen elkaar wil overtreffen met z'n reactie.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers