Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Net naar school en bso

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Jan 2015 19:24

Net naar school en bso

Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie kinderen net naar school gingen? Ik moet gewoon werken dus ze zullen naar de bso moeten. Twee dagen in de week. De eerste week kan ik op het werk vast wel iets regelen dat ik eerder stop met werken 2 dagen. Maar goed dat kan niet elke week.
Nu ga ik waarschijnlijk kiezen voor een school met continue rooster. Elke dag van half 9 tot half 3. En dan daarna dus nog BSO. Dat lijkt mij best pittig voor de meiden. Misschien kan ik iets regelen dat ik tot en met de kerst 1 dag bso doe en 1 dag mijn vader nog vraag. Maar goed ik ben en blijf afhankelijk van de BSO. Nu ging ik bij de opvang navragen wat zij aanbieden aan BSO mogelijkheden en zij gaf aan dat kinderen vaak wel een half jaar nodig hebben om te wennen aan school en dan ook nog met BSO erbij dat is dan wel erg pittig. TJa geloof ik meteen, maar ik dacht ook meteen, ik heb niet heel veel keuze.

Ik wil nog wel even bij de school informeren hoe het met net startende kinderen gaan of die ook meteen 5 dagen in de week naar school gaan van half 9 tot half 3 of dat ze daar een andere planning voor hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoe hebben jullie het aangepakt? Meteen alle dagen BSO of opgebouwd hier in? En vond je kindje het pittig? Had je het liever iets anders gedaan? Ik hoor het graag!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jan 2015 19:43

Re: Net naar school en bso

Wij zaten hier ook mee. Ik heb toen iets met mijn werk geregeld waardoor ik de eerste drie schoolweken geen BSO nodig had. Daarna opgebouwd (eerst een halve middag, daarna een hele, toen van 1 naar 2 dagen).
Op de BSO-dagen was mijn zoon echt dood- en doodmoe na zo'n lange dag tussen tientallen kinderen. Het is ook wel een gevoelig mannetje hoor, maar hij trok het gewoon niet.

Sinds onze dochter er is gaan ze samen naar dezelfde gastouder. Dat is veel rustiger en fijner voor hem.

Denk dat het er ook erg vanaf hangt hoe gevoelig je kinderen zijn voor prikkels etc.

Hoeveel dagen in de week gaan ze uiteindelijk? (Edit: twee dagen zie ik. Welke dagen zijn het, want eind van de week zijn de kinderen vaak vermoeider dan aan het begin van de week).
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 29 Jan 2015 19:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 29 Jan 2015 19:45

Re: Net naar school en bso

De oudste ging dag 1 een halve dag naar school, en niet naar bso. Vanaf dag 2 fulltime school en 1 a 2 dagen naar de vso en bso. We moesten beide gewoon werken, en hij moest er aan wennen. Helaas, geen andere opties. Ging prima.
Hij is overigens nooit wezen wennen op school, omdat hij na de zomervakantie is gestart.

Zeer pittig dus, maar het is hier echt goed gegaan. Hij vind school en bso helemaal geweldig, dat scheelt ook.
En hij was het kdv gewend, dus de overstap was toch weer anders, dan wanneer je van 7dgn huis oid naar school gaat.
<<

Anoniem133

Bericht 29 Jan 2015 20:00

Re: Net naar school en bso

MIjn zoontje is meteen vanaf het begin twee dagen per week naar de vso/bso gegaan. Dat zijn lange dagen want ik breng hem al om 7 uur weg en haal ze pas rond 17.30 uur weer op, maar ik kan niet anders. De eerste tijd was hij hartstikke moe, maar nu hij alweer bijna een jaar naar school gaat, gaat het beter. Volgend jaar worden het 3 dagen, dat vind ik wel veel maar ik heb geen andere optie.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Jan 2015 20:02

Re: Net naar school en bso

Hey Filoria, hoe werkt dat dan met de gastouder? Haalt zij hem op? Rekent ze daar nog extra voor (behalve tijd)?
L2014 & H2017
<<

Anoniem84

Bericht 29 Jan 2015 20:28

Re: Net naar school en bso

Ons schoolgaand kind gaat ook naar een gastouder. Die brengt en haalt haar naar/van school. Ze rekent alleen de uren dat ze bij de gastouder is.

Hier viel de vermoeidheid na school best wel mee, het was geen probleem om daarna door te gaan naar een gastouder (waar soms 5 andere jonge kinderen zijn). Ik heb de eerste week vakantie gehad, waardoor ik haar die eerste dagen zelf kon brengen en halen, dat vond ik wel prettig.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 29 Jan 2015 20:41

Re: Net naar school en bso

Levi gaat straks 2 dagen naar de VSO/BSO. Onze huidige opvang is gevestigd naast de school waar hij naartoe gaat. Zij verzorgen ook de BSO, dat zit net als de opvang in hetzelfde gebouw. In het begin halen ze hem ook tussen de middag op om bij de opvang te lunchen. Ontzettend fijn, hij is zo vertrouwd met de leidsters, hij voelt zich daar ook echt thuis. Ze brengen hem in de ochtend naar school en halen hem ook weer op.

Ik vind het wel spannend nu het allemaal dichterbij komt hoor!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Jan 2015 20:46

Re: Net naar school en bso

Laced, ik vind het ook heel spannend. Ik liep gisteren op de scholen en kon me gewoon niet voorstellen dat zij daar dan straks ook tussen zitten. Dat ze begrijpen welke taakjes ze moeten doen, en hoe het werkt.. ik vind ze zo klein en dan ineens moeten ze zoveel ofzo.. het voelt nog zo gek.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem127

Bericht 29 Jan 2015 22:45

Re: Net naar school en bso

De eerste twee weken ongeveer heb ik vrij genomen van mijn werk om mijn dochter op te kunnen halen van school. Daarna waren de weken eigenlijk nog heel zwaar voor haar met de BSO erbij. Nu gaat het meestal wel, maar ik zal blij zijn als er binnenkort een dag BSO af kan, omdat ik op andere tijden ga werken.
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jan 2015 23:15

Re: Net naar school en bso

mzcharlotte schreef:Hey Filoria, hoe werkt dat dan met de gastouder? Haalt zij hem op? Rekent ze daar nog extra voor (behalve tijd)?

De gastouder heeft zelf een zoontje van de leeftijd van T. (ze zijn ook vriendjes geworden inmiddels :heart:) en moet dus sowieso naar school om 14u. Dan haalt ze dus haar eigen zoon en mijn zoon op. Ideaal zo!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Feb 2015 20:36

Re: Net naar school en bso

Toevallig nog meer ervaringen??
:heart: :heart: 2011
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 02 Feb 2015 21:09

Re: Net naar school en bso

Zelf geen ervaring met BSO / gastouder, want wij maken daar geen gebruik van..
Maar bij de school van mijn dochter staan ook altijd 2 gastouders die de kinderen van school komen halen ( en 1 komt ze 's morgens ook brengen, en evt tussen de middag halen voor de lunch).
Ik denk, als ik het nodig zou hebben, dat ik dan ook voor een gastouder zou kiezen..
<<

Anoniem171

Bericht 03 Feb 2015 06:21

Re: Net naar school en bso

Wij hebben een gastouder aan huis voor twee dagen in de week. Zij brengt en haalt de oudste van en naar school. Voor ons ideaal, zoon kan na school lekker rustig aan doen en eventueel ook met vriendjes afspreken.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Feb 2015 08:22

Re: Net naar school en bso

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Feb 2015 09:55

Re: Net naar school en bso

Ik zou gaan kijken voor een gastouder. Mocht ik ooit meer uren gaab werken en N. naar opvang moeten, gaat mijn voorkeur uit naar een gastouder. School is voor N. nu al veel te vermoeiend, laat staan als ze naar een BSO moet erna.
<<

Fiene

Bericht 03 Feb 2015 12:50

Re: Net naar school en bso

Mijn ervaring als juf is ook dat het voor veel kinderen eigenlijk teveel is om ook nog naar de bso te moeten. Vaak zijn het dikke tranen wanneer ik ze bij de bso juf achterlaat. Maar helaas hebben niet alle ouders een keuze hierin maar ik geef vaak al tip mee om de eerste week/ weken te kijken of het eventueel te regelen is dat opa of oma het kind ophaalt van school. School is al zo vermoeiend, vooral de eerste tijd en de bso is vaak dus echt wel wat (te) veel.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Feb 2015 09:11

Re: Net naar school en bso

Een gastouder, heeft niet mijn voorkeur. Ik ben ontzettend bevooroordeeld door het geen ik zie wat er hier in de straat gebeurd en het voelt voor mij gewoon niet goed. Daarbij zal de bso van dezelfde organisatie zijn als het kinderdagverblijf nu is en kennen ze de meeste leidsters al.

Ik zal nog eens met mijn ouders overleggen wat zij kunnen betekenen, woensdag en vrijdag zijn mijn vrije dagen, en op dinsdag passen mijn ouders sowieso op en willen ze ook na school tijd oppassen, dus het gaat om 2 middagen bso. Maar ik dacht later, de kleuters zullen vast niet meteen het hele continue rooster volgen 5 dagen tot half 3 naar school, ik ga er zelf vanuit dat ze nog wat vrij zijn, dus dat heb ik nog even na gevraagd hoe dat er uit komt te zien, is ook wel handig om rekening mee te houden in de planning.
:heart: :heart: 2011
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Feb 2015 18:41

Re: Net naar school en bso

Ik heb de eerste maand 1 dag ouderschapsverlof in de week opgenomen, 1 dag per week vrij genomen... Dan had ik nog 1 dag in de week dat ik moest werken en daarop hebben mijn ouders haar opgevangen (die passen altijd al hier op en waren hier sowieso voor de jongste). Zo hoefde ze de eerste maand nog niet naar de BSO.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2015 18:53

Re: Net naar school en bso

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Die van mij gaat pas volgend jaar naar school, en zal dan ook drie dagen vso/bso moeten doen. Die drie dagen gaat hij nu naar de opvang, en dat zijn in principe net zulke lange dagen, namelijk van half 8 tot 6. Merken jullie dat een dag school en bso echt veel zwaarder is dan zo'n dag opvang?
<<

Fiene

Bericht 04 Feb 2015 20:39

Re: Net naar school en bso

Ik denk dat een schooldag idd wel zwaarder is dan een dag op de opvang. Er moet veel meer door de kinderen. Ze moeten luisteren, in de kring zitten, werkjes maken etc. Op de opvang is er veel meer ruimte voor vrij spel natuurlijk. En daar moeten ze misschien ook wel even in de kring zitten maar de eisen op een school zijn natuurlijk wel anders dan op de opvang.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron