Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zouden jullie zonder winkels kunnen?

<<

Anoniem88

Bericht 08 Feb 2015 19:32

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Wolbol schreef:Ik erger mij stierlijk aan die ria van de action, bedenk ik mij nav dit topic.
Ze jaagt de maatschappij alleen maar op om troep te consumeren. Allemaal huisfrutsels, deco en weet ik het.
Vreselijk.

Maar dat gebeurt overal. Denk alleen al aan hier, het Action-topic. En mensen indeling ook. Wat Votton zegt, Blokker budgetmerk-spul is evengoed troep. Dan betaal ik er liever een paar centen minder aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2015 19:38

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik weet niet wie Ria van de Action is, maar spullen van de Action zijn toch niet per se troep? Ik heb die ervaring juist helemaal niet. Ja, ze zullen er vast ook wel troep verkopen, maar ook gewoon goede spullen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 08 Feb 2015 19:42

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Dat ook. Ik haal bij Action meestal gewoon fijne en goede spullen. Elektronica haal ik er niet, maar die haal ik bijvoorbeeld ook niet bij de Blokker. Dan ga ik naar de Media Markt of BCC.
<<

Anoniem154

Bericht 08 Feb 2015 19:50

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Susan schreef:Ik weet niet wie Ria van de Action is, maar spullen van de Action zijn toch niet per se troep? Ik heb die ervaring juist helemaal niet. Ja, ze zullen er vast ook wel troep verkopen, maar ook gewoon goede spullen.



Nee, daar doel ik ook niet op.

Ik doel op het blijven kopen, het consumeren an sich.
"Kijk eens wat een leuk potje, o zie hier een leuk plantje...." en mensen maar aanmoedigen om te kopen omdat het zo leuk is. En aan de reacties die daarop volgen te zien, werkt het. Mensen blijven massaal spullen kopen die niet nodig zijn.

Ik koop daar ook hoor, maar wel bewust.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Feb 2015 19:51

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

blokker zou ik echt niet missen. Hier in het dorp is het een aantal jaar een blokker daarvoor een marskramer. En er werken toch rare zeurende mensen. Bah en ook de spullen die ze verkopen zijn vaak duur of is prut. Hier zijn ook amper klanten in de winkel
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Feb 2015 19:51

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

ach ja die ria van de facebook van de action. Ik vraag me altijd af hoe vol haar huis wel niet moet zijn
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 08 Feb 2015 20:05

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Wolbol schreef:
Susan schreef:Ik weet niet wie Ria van de Action is, maar spullen van de Action zijn toch niet per se troep? Ik heb die ervaring juist helemaal niet. Ja, ze zullen er vast ook wel troep verkopen, maar ook gewoon goede spullen.



Nee, daar doel ik ook niet op.

Ik doel op het blijven kopen, het consumeren an sich.
"Kijk eens wat een leuk potje, o zie hier een leuk plantje...." en mensen maar aanmoedigen om te kopen omdat het zo leuk is. En aan de reacties die daarop volgen te zien, werkt het. Mensen blijven massaal spullen kopen die niet nodig zijn.

Ik koop daar ook hoor, maar wel bewust.

Maargoed, voor de economie is dat natuurlijk wel perfect.
<<

Anoniem154

Bericht 08 Feb 2015 22:53

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Dundas schreef:
Wolbol schreef:
Susan schreef:Ik weet niet wie Ria van de Action is, maar spullen van de Action zijn toch niet per se troep? Ik heb die ervaring juist helemaal niet. Ja, ze zullen er vast ook wel troep verkopen, maar ook gewoon goede spullen.



Nee, daar doel ik ook niet op.

Ik doel op het blijven kopen, het consumeren an sich.
"Kijk eens wat een leuk potje, o zie hier een leuk plantje...." en mensen maar aanmoedigen om te kopen omdat het zo leuk is. En aan de reacties die daarop volgen te zien, werkt het. Mensen blijven massaal spullen kopen die niet nodig zijn.

Ik koop daar ook hoor, maar wel bewust.

Maargoed, voor de economie is dat natuurlijk wel perfect.



de economie draait op het consumeren...klopt. En dat is juist het enge eraan...wanneer stopt het? Nu mensen minder gaan kopen, breekt de paniek uit. Mensen kunnen niet met geld omgaan, komen in de problemen...de zogeheten recessie

Het zou echt niet verkeerd zijn dat we eens een stapje terug nemen met zn allen. En dan niet noodgedwongen door de 'recessie', maar uit eigen initiatief.
<<

Anoniem88

Bericht 08 Feb 2015 23:20

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik denk eigenlijk dat het allemaal wel meevalt en dat mensen juist door de afgelopen recessie bewuster zijn geworden met geld. Besparen is nog nooit zo aan de orde van de dag geweest als dat het nu is. Ik vind eigenlijk dat je het een beetje ver zoekt en uit z'n verband rukt. Ik geloof ook niet dat iedereen bij elk ideetje van Ria linea recta naar de Action sprint, want 'Ria had zo'n leuk idee'. Ja, misschien dat er twee of drie die hard fans in Nederland zijn die de helft van de dingen doen wat Ria ook doet, maar de rest kijkt ernaar, denkt 'oh, wat grappig/handig/leuk' en gaat vervolgens de was opvouwen en vergeet het weer :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2015 23:44

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Nee, dat denk ik ook niet. Hooguit dat je iets ziet waarvan je niet wist dat ze het bij Action ook hadden, maar wat je wel leuk vindt en het dan de keer erop als je bij Action bent meeneemt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 09 Feb 2015 09:55

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Nouja, een winkel als Action draait los van Ria (die ken ik niet) natuurlijk juist op het consumeren van zinloze hebbedingetjes die je niet echt nodig hebt. De fotolijsten en de kaarsenhouders en dat soort prullaria. Dat is voor mij de reden dat ik niet van zulke winkels hou, want zo wil ik mijn geld niet uitgeven. In hoeverre het bijdraagt aan de recessie, daar kan ik geen uitspraak over doen; te weinig verstand van economie.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2015 10:27

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Caulfield schreef:Nouja, een winkel als Action draait los van Ria (die ken ik niet) natuurlijk juist op het consumeren van zinloze hebbedingetjes die je niet echt nodig hebt. De fotolijsten en de kaarsenhouders en dat soort prullaria. Dat is voor mij de reden dat ik niet van zulke winkels hou, want zo wil ik mijn geld niet uitgeven. In hoeverre het bijdraagt aan de recessie, daar kan ik geen uitspraak over doen; te weinig verstand van economie.

Ik denk dat dat vooral het begin van de Action was. Ik denk dat de Action juist nu draait van dingen die we wel nodig hebben zoals verzorgingspullen, papierwaren, schoonmaakspul, goedkope cadeautjes. Ik werk er uiteraard niet, maar als ik er kom zie ik altijd drukte bij dat soort schappen en juist niet echt bij de prullaria.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 09 Feb 2015 12:44

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik zou niet zonder winkels kunnen. Een broek of een paar schoenen pas ik echt liever voordat ik het koop. Bovendien zorgt het anders weer voor retour sturen en gaat er veel meer tijd/energie in zitten. Ook Action vind ik echt een geweldige winkel :) Goedkoop en een breed aanbod.
Daarnaast vind ik het soms veel handiger om in de winkel te kijken wat ik die avond eet, dan dat ik het via internet moet beslissen of voor een paar dagen ervoor. Al is het budgettechnisch soms heel handig een weeklijstje te maken :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2015 13:47

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Cotton schreef:
Caulfield schreef:Nouja, een winkel als Action draait los van Ria (die ken ik niet) natuurlijk juist op het consumeren van zinloze hebbedingetjes die je niet echt nodig hebt. De fotolijsten en de kaarsenhouders en dat soort prullaria. Dat is voor mij de reden dat ik niet van zulke winkels hou, want zo wil ik mijn geld niet uitgeven. In hoeverre het bijdraagt aan de recessie, daar kan ik geen uitspraak over doen; te weinig verstand van economie.

Ik denk dat dat vooral het begin van de Action was. Ik denk dat de Action juist nu draait van dingen die we wel nodig hebben zoals verzorgingspullen, papierwaren, schoonmaakspul, goedkope cadeautjes. Ik werk er uiteraard niet, maar als ik er kom zie ik altijd drukte bij dat soort schappen en juist niet echt bij de prullaria.


Ik denk ook niet dat de Action voornamelijk draait op hebbedingetjes, maar al zou dat wel zo zijn, dan zou dat voor mij nog geen reden zijn om er niet naartoe te gaan. Ik koop er de dingen die ik handig of leuk vind en dat anderen er fotolijsten en kaarsenhouders kopen boeit mij echt 0,0. Andere mensen moeten lekker zelf weten of ze hun geld aan dat soort spullen uitgeven en ook of ze dat willen doen bij de Action, de Riverdale of een of andere designwinkel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2015 13:48

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Susan schreef:
Cotton schreef:
Caulfield schreef:Nouja, een winkel als Action draait los van Ria (die ken ik niet) natuurlijk juist op het consumeren van zinloze hebbedingetjes die je niet echt nodig hebt. De fotolijsten en de kaarsenhouders en dat soort prullaria. Dat is voor mij de reden dat ik niet van zulke winkels hou, want zo wil ik mijn geld niet uitgeven. In hoeverre het bijdraagt aan de recessie, daar kan ik geen uitspraak over doen; te weinig verstand van economie.

Ik denk dat dat vooral het begin van de Action was. Ik denk dat de Action juist nu draait van dingen die we wel nodig hebben zoals verzorgingspullen, papierwaren, schoonmaakspul, goedkope cadeautjes. Ik werk er uiteraard niet, maar als ik er kom zie ik altijd drukte bij dat soort schappen en juist niet echt bij de prullaria.


Ik denk ook niet dat de Action voornamelijk draait op hebbedingetjes, maar al zou dat wel zo zijn, dan zou dat voor mij nog geen reden zijn om er niet naartoe te gaan. Ik koop er de dingen die ik handig of leuk vind en dat anderen er fotolijsten en kaarsenhouders kopen boeit mij echt 0,0. Andere mensen moeten lekker zelf weten of ze hun geld aan dat soort spullen uitgeven en ook of ze dat willen doen bij de Action, de Riverdale of een of andere designwinkel.

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.

Ik vind de Action heel erg fijn, van kaarsenhouders tot wasmiddel.
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2015 14:08

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik zal jullie vertellen dat de diversiteit aan spullen bij de Action het moeilijk maakt voor andere huishoudwinkels. Zoek je snaai? - action. Zoek je kussenslopen: action? sokken! - action. Zo kan je uren doorgaan maar feit is dat action alles heeft voor een prikkie. Mijn zusje werkt bij de action, die lacht zich dood om wat mensen vragen dat ze moeten inkopen (dildo's, seksartikelen, babyvoeding van action eigenmerk, kinderwagens....)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2015 14:20

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik vind het voor cadeautjes ideaal. Ik heb daar laatst voor een partijtje een set Playmobil gekocht die bij Bol.com het dubbele kost.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Feb 2015 16:19

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Iets anders aangezien her over de action gaat; laatst liep ik van de action terug, twee straten verderop. Komt er een vrouw naar me toe: 'kunt u mij vertellen waar ik de a-cee-tion kan vinden?'
Huh.. echt? Ik snapte haar in eerste instantie niet eens. Pas later viel het kwartje.

Een wereld zonder fysieke winkels zou voor mij flink in de portemonnee schelen. Ik ben van de impulsaankopen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Feb 2015 16:36

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ben zo benieuwd naar hoe het V&D verhaal af gaat lopen. Vind het erg voor het personeel als ze daadwerkelijk failliet gaan (en voor E., Susan :wink:), maar de V&D zelf zou ik niet gaan missen. Ze zijn niet vernieuwend genoeg geweest, op geen enkel vlak. Het enige wat daar altijd erg goed loopt is La Place. Ze moeten concurreren met Hema/H&M/Zara op het gebied van (betaalbare) kleding, daarnaast met de Bijenkorf op het gebied van aanbod, assortiment, service. V&D is hierin echt de middenmoot. Of de klant kiest voor betaalbaarheid, of de klant kiest voor luxe en service.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2015 16:44

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Maar met de Bijenkorf gaat het volgens mij ook niet super, daarvan zijn ook de kleine filialen gesloten vorig jaar. Ik vind de V&D tegenwoordig juist heel leuk geworden met al die merken (kinder)kleding, ik vind het juist nu een beetje zoals de Bijenkorf maar dan wat minder duur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem127

Bericht 09 Feb 2015 16:49

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Wolbol schreef:de economie draait op het consumeren...klopt. En dat is juist het enge eraan...wanneer stopt het? Nu mensen minder gaan kopen, breekt de paniek uit. Mensen kunnen niet met geld omgaan, komen in de problemen...de zogeheten recessie

Het zou echt niet verkeerd zijn dat we eens een stapje terug nemen met zn allen. En dan niet noodgedwongen door de 'recessie', maar uit eigen initiatief.


Ben even benieuwd waarom dan, wat is het voordeel van een stapje terug doen en wat is er nu eng aan? Gewoon benieuwd :)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Feb 2015 16:53

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

De Bijenkorf heeft de focus ergens anders op gelegd (meer luxe en exclusiviteit, vernieuwend merkaanbod, premium service, enzovoorts), vandaar de keuze om een aantal kleine filialen te sluiten. En daarbij, de Bijenkorf heeft een andere doelgroep. Ik heb het idee dat de V&D hun doelgroep niet echt heel duidelijk meer voor zich hadden.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2015 16:55

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Parisienne schreef:De Bijenkorf

Ik blijf dat een vaag verhaal vinden. Geen enkele onderneming zal een goed draaiend filiaal sluiten, welk verhaal je er ook aan vast knoopt.

Ik kan me voorstellen dat ze in de kleine filialen niet alles konden bieden wat ze zouden willen, maar dat is heus niet de enige reden. Tenminste, dat geloof ik niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 09 Feb 2015 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2015 17:04

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Eens.
Persoonlijk vind ik V&D leuker en koop daar ook meer. Ik koop ook wel eens wat bij de Bijenkorf, maar ik vind het altijd een beetje een over het paard getilde winkel op de een of andere manier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Feb 2015 17:05

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Cotton, het zal best meegespeeld hebben hoor. Maar naast dat het sluiten van sommige filialen financieel gezien misschien wel noodzaak was, is er toch ook weer gekozen voor nóg meer luxe en nóg meer exclusiviteit. Een vernieuwing van het merkportfolio, met nóg duurdere merken. Zouden ze dat doen als het zó slecht zou gaan? Dat had ik niet gedaan althans.

Overigens weet ik verder ook niet genoeg inside-info en is het zeker niet aan mij om daar uitspraken over te doen.

Cotton, wil je misschien mijn quote uit je post halen? Ik wil het later eventueel nog weg kunnen halen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers