Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kreeg?

<<

Anoniem147

Bericht 29 Jan 2015 14:22

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Aahh in zijn ledikant haha. Klinkt wel heel lief.

Bij ons hoorde je de deur van de kinderkamer open gaan. Dus wij konden echt horen als die ouders binnenkwamen en begonnen te kletsen. Dat deden ze dus pas na een uur ofzo. Misschien wat dat uiteindelijk een regel ofzo? Ik hoorde later (ze zijn verhuisd) via via dat ze echt een huilbaby hadden de eerste 1.5 jaar.

Lijkt me wel echt frustrerend voor hun als dat ook overdag zo was. Mijn hemel.
<<

Anoniem124

Bericht 29 Jan 2015 14:24

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Slapen....slapen...slapen...zelfs als mn moeder ze een dagje neemt en ik 'kan' slapen slaap ik niet meer omdat ik het niet meer zomaar kan. Houd mijn telefoon in de gaten onbewust voor het geval er iets met een van de kinderen is.

Ik zie eruit als een pafferig, bleek persoon en áls ik eens een nacht goed slaap heb ik ineens blosjes, een fellere kleur ogen, een strakkere huid en een humeur dat ik van lang geleden ken. Het is écht niet overdreven wat ik beschrijf. Het word wel steeds beter en vaker dat ik er ook normaal uit zie zonder een laag plamuur.

Verder niks eigenlijk. Gewoon lekker spontaan de stad in gaan en blijven hangen, nog ergens wat eten en dan in bed ploffen.
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2015 14:28

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Wat Spencer zegt idd, door huilen terwijl je alles doet om het te stoppen.

Babygehuil gaat, hier, dwars door oordoppen heen.
<<

Anoniem117

Bericht 29 Jan 2015 15:04

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Dat slapen geldt alleen maar voor mensen die kunnen slapen. Ik ben altijd een slechte slaper geweest. Ik doe nu alle nachtvoedingen (en dat zijn er sowieso al 2 soms nog meer) alleen en merk nauwelijks verschil. Ik lag voordat ik kinderen had ook nachten wakker en uitslapen kon ik ook niet (zeker niet in de zomer). Ik slaap al jaren heel erg slecht. Tegen mij werd ook gezegd wacht maar totdat je moeder bent. Dat vond ik een stomme opmerking en dat vind ik nog steeds. Weinig slaap en echt echt moe zijn is niet alleen iets wat moeders kunnen ervaren. Ik vind dan ook echt dat slaapproblemen bij niet moeders niet gebagatelliseerd moeten worden. Nu doe ik in ieder geval nog iets nuttigs als ik toch al wakker ben. Ik wil heel graag tussen de voedingen slapen of overdag wat rusten, maar dat lukt ook niet. Maar de vermoeidheid die ik nu ervaar, had ik ook al als niet moeder.

Tot zover het slapen.

Ik had meer willen reizen. Maar dat zat er eigenlijk door werk al niet meer in, om zomaar een aantal maanden vrij te nemen.

Stappen had ik zelf al veel minder behoefte aan toen ik eind 20 was.

Enige is echt reizen, maar ik denk en hoop dat je met kinderen onder de vier ook nog mooie reizen kan maken. Ik zou heel graag naar Australië gaan.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 29 Jan 2015 15:05

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Eigenlijk niets.

Ik ben niet meer wekelijks in de stad te vinden en een hele dag in bed blijven liggen gaat ook niet meer zo goed. Maar al met al ben ik heel blij met het leven wat wij leiden met Levi. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het allemaal gaat. Maar ik heb niet het gevoel dat ik veel dingen heb moeten laten nu Levi er is. Ik ben met Levi altijd vrij ondernemend; bij de treinen kijken, op de fiets naar Eindhoven Airport om vliegtuigen te kijken of ergens spelen. Met mijn man onderneem ik ook geregeld leuke dingen, met en zonder Levi en ik ga min. 1 keer per jaar een weekendje weg zonder man en kind. We gaan nu voor het eerst wat verder weg op vakantie, hiervoor zijn we 2 keer in Spanje geweest en nu gaan we naar Dubai. Ook daarin zie ik geen blokkades. Wanneer dit goed bevalt zijn we van plan om in de zomer nog verder weg te gaan. Levi ligt om 18.30 / 19.00 uur al in bed, dus in de avond kan ik ook alle kanten op.

Iemand schreef dat je nu opeens wel gedwongen wordt om gezond te eten. Daar kan ik mij wel in vinden. Ik bedoel, niet dat ik daarvoor dagelijks een vette hap naar binnen schoof, maar ik probeer wel elke avond een gezonde maaltijd neer te zetten.

Ik had graag meer willen reizen voordat Levi kwam, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel heel bijzonder lijkt om verre reizen met je kind te maken. Het gevoel van samenhorigheid, dichter bij elkaar komen als gezin, meer van de wereld laten zien en andere culturen. Het lijkt mij juist heel mooi om dit met mijn gezin te ondernemen.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 18:39

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Slaapgebrek is altijd enorm vervelend. Vooral wanneer je d dag erna moet werken. Ligt natuurlijk ook aan de situatie maar Kinder-babygehuil in de nacht vind ik persoonlijk toch wel de ergste marteling haha vooral dat babygehuil gaat door merg en been.

Het is ook niet voor niets bewezen dat jonge ouders, van jonge kinderen dus, weet ik hoeveel slaap op jaarbasis missen. Dat is gewoon gemiddeld genomen een feit. Natuurlijk zijn er goede slapers maar zoals ik altijd hier lees wordt het gros wel eens wakker om welke reden dan ook. Het is gewoon ook de combi van dus niet slapen, verzorgen van kinderen, je werk etc etc
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jan 2015 20:38

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Fiene, er is toch ook niemand die dat ontkent?

♥♥
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 29 Jan 2015 20:39

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Wat ik nu eigenlijk het lastigst vind ik alles moeten plannen en regelen. Je kunt op vrijdagavond niet zomaar even zeggen: 'kom schat, zullen we hapje eten en een filmpje pakken?' Je moet overal rekening mee houden (slaaptijden, oppas etc.)
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 21:03

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Elliot schreef:Fiene, er is toch ook niemand die dat ontkent?


Dat zeg ik toch ook niet. Ik reageer op wat er geschreven is over het wel/niet kunnen slapen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2015 21:13

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Elliot schreef:Nou sorry, maar niet slapen is niet slapen. Of dat nou komt door een kind dat huilt of omdat je kies pijn doet of omdat je moeder ziek is of omdat je je ergens druk om maakt. En ja, natuurlijk voel je je wanhopig en ellendig als je nachtenlang uit je slaap gehouden wordt. Maar ik vind het echt onzin om te zeggen dat het, wanneer je wakker wordt gehouden door je kind, erger is dan wanneer je ergens anders door wakker wordt gehouden.

En ik heb helemaal geen rooskleurig beeld van kinderen krijgen/hebben. Ik ben juist enorm realistisch. Weet je, je kiest (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) er zelf voor om een gezin te beginnen en een kind te krijgen. De eerste jaren met kinderen zijn nou eenmaal een beetje tropenjaren, je hele leven wordt overhoop gegooid en er verandert veel. Maar dat weet je toch voordat je aan kinderen begint?



hier ben ik het zo me eens. Ik slaap op een goede nacht 5 uur. Maar de meeste 2 a 3 uur en dan elk uur ook wakker. Ik heb overdag ook geen tijd om een dutje te doen
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jan 2015 21:14

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Zo hallooooo #aldannietmoezijnmetofdoordekids ik ga iig mijn best doen heeeeel blij te zijn om als ik 's nachts wakker ben me nog lekker om te kunnen draaien :D Al herken ik mezelf ook wel in het stuk van AnnaK: ik slaap nu al niet eeuwen, en daarnaast slaap ik niet graag uit, en ben ik ook geregeld wakker. Maar goed, ik begrijp dat het heel anders is als je daar niet meer zelf voor kunt kiezen maar dat het voor je bepaald wordt...

Het is ook allemaal zo lastig van tevoren er extra van te genieten! Ik denk dat je toch altijd met nostalgie dan blijft terugkijken op... Als we nu bijvoorbeeld wel die rondreis door Amerika hadden gemaakt, dan had ik daar ook weer op kunnen terugkijken met een beetje weemoed van god wat een luxe dat dat we dat toen konden en wat jammer dat we nooit meer zo precies zo op reis kunnen. Althans, ik zou niet van mezelf opkijken als ik dat zou denken :D Ook wel een mooie benadering van jou Laced!!

Spencer, dat met die bikinifoto's is idd iets wat ik bedoel!!! Heb al een paar x gedacht dat ik echt vaker naar de sauna had moeten gaan want hierna ben ik NOOIT meer precies zo strak en niet-uitgelubberd denk ik en is het toch anders haha. Laat staan of we naar de sauna kunnen want dan moet er eerst een oppas zijn natuurlijk haha.

We hopen idd zeker te kunnen gaan kamperen met de baby Marin! We hebben enorm genoten van onze levensstijl tot nu, maar hebben ook ENORM veel zin om ons met de baby aan te passen aan ons leven 2.0. Maar toch kriebelt het soms een beetje, en dan ga ik dingen bedenken zoals in dit topic!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem136

Bericht 29 Jan 2015 21:17

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem133

Bericht 29 Jan 2015 21:18

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Ik had wel meer willen reizen of dagjes weg willen gaan. Dat komt er nu niet echt meer van. Of lekker uitslapen en dan in bed films kijken of ontbijten. Nu zitten we om 6 uur beneden naar kindertv te kijken :laughcry:
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2015 21:45

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Kamperen met een baby is goed te doen Zora! Wij zijn afgelopen jaar 2x gaan kamperen en dat ging hardstikke goed.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Jan 2015 23:08

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Oja, op mijn gemak met een kop thee/koffie het ochtendjournaal (of iets anders) kijken en wakker worden, dat mis ik wel. Als ik moet werken en N. is de avond ervoor uit logeren geniet ik echt van het moment dat ik weer even heerlijk rustig wakker kan worden. Zonder gelijk een fles melk te moeten maken, een boterham te moeten smeren, hagelslag te moeten opruimem, chocoladevlekken van tafel weg te poetsen.. om nog maar niet te beginnen over het 'haasten' om op tijd op school te komen :wink:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jan 2015 23:25

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Parisienne schreef:Oja, op mijn gemak met een kop thee/koffie het ochtendjournaal (of iets anders) kijken en wakker worden, dat mis ik wel. Als ik moet werken en N. is de avond ervoor uit logeren geniet ik echt van het moment dat ik weer even heerlijk rustig wakker kan worden. Zonder gelijk een fles melk te moeten maken, een boterham te moeten smeren, hagelslag te moeten opruimem, chocoladevlekken van tafel weg te poetsen.. om nog maar niet te beginnen over het 'haasten' om op tijd op school te komen :wink:



Jaaaa dit ook!!
:heart: :heart: 2011
<<

Fiene

Bericht 29 Jan 2015 23:26

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Parisienne, gewoon een vraag hoor maar ik lees jou regelmatig schrijven '' een fles'' krijgt ze echt nog een fles of bedoel je een beker oid?
Ik vraag me dat steeds af, gewoon als vraag dus.
<<

Anoniem87

Bericht 29 Jan 2015 23:33

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Jemig die discussie over niet slapen. Ik zal er nog eens een dooddoener ingooien: dan had je maar geen kinderen moeten krijgen, je weet dat dat je nachtrust kan gaan kosten. Dus.

En ja, ik heb geen kinderen, en geen zieke ouders, maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet wat niet slapen is. Ik wou dat ik de afgelopen maanden een krijsend kind had gehad 's nachts, dan had ik tenminste nog wat te doen gehad tijdens al die nachten dat ik met vreselijke pijn op de bank heb gezeten. En zo zijn er meer mensen op de wereld. Die zijn écht niet minder zielig hoor.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jan 2015 23:37

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Haha dat van die koffie! Dan moet ik altijd aan het forum denken als ik m'n koffie half koud drink. Ik denk dan altijd dat ik nu al gewend ben het koud te drinken, dan is het tegen die tijd niet zo'n teleurstelling ;-)
<<

Fiene

Bericht 30 Jan 2015 00:00

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Dat van die koffie herken ik dan weer totaal niet..

En uiteindelijk is het allemaal maar voor even en worden ze hopelijk allemaal gezond groot. Bij ons op school is een ernstig ziek kind, waar het nu echt slecht mee gaat. Ik probeer bij de vervelende dagen daar maar aan te denken. Ik heb ze nog...ze kunnen me nog vervelen, wakker houden etc.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 30 Jan 2015 00:06

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Opzich vind ik de 'dooddoener' wacht maar tot je kinderen krijgt helemaal niet zo gek.

Want eigenlijk is het ook wel een beetje zo. Als ik vroeger (dus zonder kinderen) moe, pijn zwak of misselijk was kon ik ongestoord op bed of de bank gaan liggen.
Had ik nacht of whatever zeer slecht geslapen nou dan kroop ik er de volgende eens lekker vroeg in.

Maar nu is dat gewoon anders geworden met een kind.

Als ik ziek ben? Ja nou dat is dan dikke pech. Mijn man werkt savonds en oppas heb ik ook niet altijd bij de hand. Maar je moet wel door en je kunt niet even zeggen houd je kop eens ik wil slapen!

Gelukkig is mijn dochter een redelijke goede doorslaper (inslapen niet maar thank god bestaat er melatonine) maar toen ik kinderloos was ervaarde ik dat toch echt wel heel anders.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 30 Jan 2015 02:10

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Fiene schreef:Parisienne, gewoon een vraag hoor maar ik lees jou regelmatig schrijven '' een fles'' krijgt ze echt nog een fles of bedoel je een beker oid?
Ik vraag me dat steeds af, gewoon als vraag dus.

N. drinkt nog graag een fles warme (halfvolle) melk. 's Ochtends en 's avonds. We krijgen haar hier niet zomaar vanaf helaas. Evenals haar spenen. Het heeft echter zo z'n redenen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Jan 2015 02:33

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

De oudste drinkt haar melk ook het liefst uit een fles van de jongste. Ze weet ook wel dat het 'niet hoort', maar vindt dat momentje 's avonds voor het slapengaan wel heel fijn en ze doet er in onze ogen niemand kwaad mee. So be it.

En on topic, voor mijn gevoel had ik wel alles gedaan wat ik wilde doen toen we aan kinderen begonnen. Voor zover je dat van tevoren kunt weten. De slapeloze nachten kwamen bij ons pas bij de tweede, dus we konden geleidelijk aan wennen. Ik weet nog wel dat ik ontzettend moe was in die tijd, maar dat ben je ook best snel weer vergeten. Gelukkig maar!

Ik mis vooral spontane uitjes. Alles moet ruim van tevoren worden gepland en je moet steeds een oppas regelen als je met z'n tweetjes weg wilt. Verjaardagen en dergelijke doen we vaak alleen, zodat een van ons bij de kinderen kan blijven. En het feit dat je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alleen maar dingen moet en nooit eens op de bank kan ploffen in de wetenschap dat alles af is, benauwt me ook wel eens. Ik plof nog steeds wel op de bank, maar zie dan meestal nog een ontploft huis om me heen ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Moraalridder

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 28 Jan 2015 10:51

Bericht 30 Jan 2015 11:17

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Tijd voor mezelf nemen en inderdaad slapen.

Nu ben ik simpelweg 24/7, 7 dagen in de week in dienst van mijn gezin. Kan eigenlijk nooit zeggen: Nu even niet

Hoe laat ik opsta, hoeveel nachtrust ik krijg wordt bepaald door de kinderen, niet meer door mijn eigen behoefte. Overdag even een uurtje op de bank liggen met een boekje en een dekentje kan niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2015 11:33

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Parisienne schreef:
Fiene schreef:Parisienne, gewoon een vraag hoor maar ik lees jou regelmatig schrijven '' een fles'' krijgt ze echt nog een fles of bedoel je een beker oid?
Ik vraag me dat steeds af, gewoon als vraag dus.

N. drinkt nog graag een fles warme (halfvolle) melk. 's Ochtends en 's avonds. We krijgen haar hier niet zomaar vanaf helaas. Evenals haar spenen. Het heeft echter zo z'n redenen.



Mijn stiefzoontje ontbijt elke ochtend met brinta uit, jawel, een fles.Ik vind het onzin masr hij vindt het heerlijk en mijn vriend vindt het schattig. Nou vooruit dan maar. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers