Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kreeg?

<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2015 13:41

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Trouwens, makkelijke kinderen bestaan niet. Hoe makkelijk ze ook zijn ze dwingen 24/7 zorg af, maar er zijn wel kindjes die beter slapen waardoor je dus als ouder ook aan je rust toekomt om de dag door te komen.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Jan 2015 13:42

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

ChiQ schreef:Je hebt echt geen idee hoe zwaar het is als je kind niet slaapt en jij dus om die reden óók niet. Julian sliep tot 1,5j slecht. Was gewoon om 03:00 snachts wakker. En dan de hele tijd gejammer en gehuil. Écht, wakker liggen is altijd verrot maar neem van mij aan dat het écht anders is als je wakker wordt gehouden door stress (maar dus wel KUNT slapen of rusten als je dat wil) dan dat je kind in zijn bed alles wakker krijst en je doodmoe als een zombi verplicht je kind moet troosten en waar nodig moet verzorgen terwijl je misselijk van vermoeidheid bent. Je hebt gewoon geen idee.


Helemaal mee eens!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jan 2015 13:43

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Miley schreef:Nou ChiQ, jij spant anders ook de kroon met over the top reageren. Mijn zoon sliep met 3,5 pas "door", hij is nu 8 en is minstens nog 1 keer per nacht wakker dus ik weet goed hoe het voelt om niet te slapen omdat je kind huilt, het radeloze gevoel etc. En ik stond er ook nog eens alleen voor maar volgens mij is de ene situatie niet erger dan de ander.
Mijn moeder gaat op dit moment kapot van de stress, slaap niet, en werkt wel overdag. Die is net zo kapot moe als ik destijds was. Waarom is het erger als een kind je wakker houdt?



Dit ja..
Laten we even lekker baas boven baas gaan spelen over 'moe zijn'...

Toen B nog in het ziekenhuis lag, kreeg ik meerdere keren naar mijn kop geslingerd 'dat ik pas echt moe zou zijn, en het pas echt zwaar zou worden, als ze thuis zou komen'.
Nee, want pas bevallen steeds heen en weer moeten rijden naar het ziekenhuis, je uberhaupt afvragende of je kindje het wel overleeft is lekker rustig.
Wat een kut opmerking vond ik dat nou toch.
<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2015 13:45

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Miley schreef:Nou ChiQ, jij spant anders ook de kroon met over the top reageren. Mijn zoon sliep met 3,5 pas "door", hij is nu 8 en is minstens nog 1 keer per nacht wakker dus ik weet goed hoe het voelt om niet te slapen omdat je kind huilt, het radeloze gevoel etc. En ik stond er ook nog eens alleen voor maar volgens mij is de ene situatie niet erger dan de ander.
Mijn moeder gaat op dit moment kapot van de stress, slaap niet, en werkt wel overdag. Die is net zo kapot moe als ik destijds was. Waarom is het erger als een kind je wakker houdt?


Heel vervelend inderdaad voor je moeder & FYI met zelf een moeder die kapot gaat aan kanker wéét ik dondersgoed hoe het is om slapeloze nachten te hebben van iets waar je niet direct invloed op kunt uitoefenen maar ik vind dat écht wel anders. Ik kijk dan een serie, in bed, lees een boek en klooi op mijn telefoon en uiteindelijk pak ik toch rust en slaap maar dat was anders toen Julian elke avond hazedutjes deed.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jan 2015 13:45

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Nou sorry, maar niet slapen is niet slapen. Of dat nou komt door een kind dat huilt of omdat je kies pijn doet of omdat je moeder ziek is of omdat je je ergens druk om maakt. En ja, natuurlijk voel je je wanhopig en ellendig als je nachtenlang uit je slaap gehouden wordt. Maar ik vind het echt onzin om te zeggen dat het, wanneer je wakker wordt gehouden door je kind, erger is dan wanneer je ergens anders door wakker wordt gehouden.

En ik heb helemaal geen rooskleurig beeld van kinderen krijgen/hebben. Ik ben juist enorm realistisch. Weet je, je kiest (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) er zelf voor om een gezin te beginnen en een kind te krijgen. De eerste jaren met kinderen zijn nou eenmaal een beetje tropenjaren, je hele leven wordt overhoop gegooid en er verandert veel. Maar dat weet je toch voordat je aan kinderen begint?

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 29 Jan 2015 13:46

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Spencer schreef:Als je wakker ligt van zorgen lig je tenminste nog. Als je kind je wakker houdt dan moet je 's nachts ook nog allemaal dingen doen die energie kosten.


Ja dit dus. Ik slaap nu ongeveer zo'n 5,5 uur per nacht door 2 slechtslapende kinderen en de eerste maanden nadat de jongste is geboren was dat nog minder. Ik heb een paar jaar terug ook wekenlang in de put gezeten door een ontslag en sliep daardoor ook slecht. En wat Spencer zegt. Je geeft je lichaam dan tenminste nog rust. Nu moet ik er gemiddeld zo'n 4x per nacht uit. Dit voelt gewoon anders. En wat Marin ook ergens schreef je wordt daar zo'n anders mens door. Slaapgebrek is echt killing. En zo voel je je niet als je 1-2 nachten niet zo goed slaapt. En daar doelde ik dus op.

Verder eens met ChiQ
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 29 Jan 2015 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem140

Bericht 29 Jan 2015 13:47

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Ja en daarbij begrijp ik het ook gewoon niet. Als ik nu wakker lig omdat ik niet kan slapen ben ik 's ochtends net zo moe als toen ik wakker was omdat C. huilde. En hij huilde, de buren kwamen zelfs langs om te vragen of ik aub een oplossing kon bedenken (als ik die wist huilde hij niet maar goed). Zo erg was het dus. Maar ik kijk er nu ook heel anders naar, als je er middenin zit wordt je ook gek. HIj werd altijd rond 23u wakker en toen begon de ellende, ik ging dus niet slapen om 22u omdat ik wist hoe ik mij voelde als hij wakker zou worden terwijl ik net ingeslapen was. Wat een vreselijke tijd, maar dat je "alleen maar moe bent als je kind je wakker gehouden heeft" ben ik het absoluut niet mee eens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2015 13:47

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Maar Elliot, wakker in bed liggen of wakker rondlopen met een gillend kind is toch gewoon verschillend?
R. 2013
D. 2016
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2015 13:48

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Ik lag wel, maar geloof me; 3,5 jaar leven op maximaal 4 uur slaap per nacht terwijl je hoofd maar doorrateld met de meest negatieve gedachten die er zijn. Wetende dat die gedachten de realiteit zijn kan mensen ook slopen. Wanneer je lichaam rust krijgt maar je hoofd geen seconde rust je ook niet uit, ik niet iig.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Jan 2015 13:48

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

En als je net ligt te slapen echt diep en je word wakker met je hart in je keel omdat je kind huilt en dit keer op keer voelt echt als een marteling.....
<<

Anoniem140

Bericht 29 Jan 2015 13:50

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

ChiQ schreef:
Miley schreef:Nou ChiQ, jij spant anders ook de kroon met over the top reageren. Mijn zoon sliep met 3,5 pas "door", hij is nu 8 en is minstens nog 1 keer per nacht wakker dus ik weet goed hoe het voelt om niet te slapen omdat je kind huilt, het radeloze gevoel etc. En ik stond er ook nog eens alleen voor maar volgens mij is de ene situatie niet erger dan de ander.
Mijn moeder gaat op dit moment kapot van de stress, slaap niet, en werkt wel overdag. Die is net zo kapot moe als ik destijds was. Waarom is het erger als een kind je wakker houdt?


Heel vervelend inderdaad voor je moeder & FYI met zelf een moeder die kapot gaat aan kanker wéét ik dondersgoed hoe het is om slapeloze nachten te hebben van iets waar je niet direct invloed op kunt uitoefenen maar ik vind dat écht wel anders. Ik kijk dan een serie, in bed, lees een boek en klooi op mijn telefoon en uiteindelijk pak ik toch rust en slaap maar dat was anders toen Julian elke avond hazedutjes deed.


Jij vindt het wel anders, ik niet.
Als ik niet kan slapen heb ik ook de rust niet om een boek te lezen. Dan denk ik aan alles wat ik de volgende dag moet, hoe dat dan moet als ik niet geslapen heb en ondertussen tikt de klok door.
Ik vind het ook best raar om te wedijveren wie het meest vermoeid is eigenlijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jan 2015 13:50

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Nou dat vind ik niet. Het gaat erom dat je wakker bent en niet kunt slapen, hoewel je dat heel graag wilt. Ik vind het fysieke gedeelte niet ineens extra vermoeiend.
Wat me trouwens voornamelijk tegen de borst stuit is dat er nu beweerd wordt dat het één zwaarder is dan het ander. Waarom moet het een wedstrijd zijn? Als je zo gaat denken mag je nooit ergens over zeuren, want er is altijd wel iemand die iets ergers meemaakt.

♥♥
<<

Anoniem140

Bericht 29 Jan 2015 13:52

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Spencer schreef:Maar Elliot, wakker in bed liggen of wakker rondlopen met een gillend kind is toch gewoon verschillend?


Het gaat om hoe moe je bent de volgende dag. Niet om waarom je niet kunt slapen. Ik ben nu even moe als ik niet kan slapen als toen, toen ik met een krijsend kind in de weer was.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jan 2015 13:53

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Sorry Chiq, maar ik vind je buiten proportie reageren. Je maakt er nu echt een wedstrijd van wie het het zwaarst heeft en het meest moe is.

Laten we dan met zn allen ook stoppen met klagen over honger, want wij hebben geen honger, kindjes in de derde wereld hebben honger.. en blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
<<

Anoniem112

Bericht 29 Jan 2015 13:58

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Moe zijn ervaart iedereen weer anders, net als pijn ervaren bijvoorbeeld..
Kortom moe zijn is gewoon nooit fijn, om welke reden dan ook.
<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2015 13:59

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

geen zin meer om te reageren. Ik vind niet slapen door je kind anders dan niet slapen door elk ander bovengenoemde reden.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jan 2015 14:00

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Sorry Chiq, ik nam het net nog voor je op en kon me totaal voorstellen hoe zwaar het is met zo'n kindje dat krijst maar vind dat je nu zelf ook wel beetje doordraaft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jan 2015 14:01

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Maar als je nog geen kind hebt dan hoef je er toch geen enkele boodschap aan te hebben dat een ander misschien nog veel vermoeider is dan jij door een niet doorslapend kind? Nee, je weet niet hoe het is om gebroken nachten te hebben door een kind, maar dat hoef je ook nog niet te weten. Volgens je eigen beleving ben je gewoon moe en dat wordt niet minder omdat het bij een ander erger is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jan 2015 14:02

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

ChiQ schreef:geen zin meer om te reageren. Ik vind niet slapen door je kind anders dan niet slapen door elk ander bovengenoemde reden.



Prima meid, wat jij wilt.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2015 14:03

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Jeetje, mensen, chill! Naast dat deze discussie zinloos is, denkt nu iedereen die nog een kind moet krijgen, dat kinderen moordend zijn voor je nachtrust. Dat hóeft niet zo te zijn hoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2015 14:04

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Susan schreef:Maar als je nog geen kind hebt dan hoef je er toch geen enkele boodschap aan te hebben dat een ander misschien nog veel vermoeider is dan jij door een niet doorslapend kind? Nee, je weet niet hoe het is om gebroken nachten te hebben door een kind, maar dat hoef je ook nog niet te weten. Volgens je eigen beleving ben je gewoon moe en dat wordt niet minder omdat het bij een ander erger is.


Maar daar mag -ik weet niet eens meer wie het zei- toch ook over denken "was ik maar moe door wakker liggen in mijn fijne warme bed".


Om even terug te komen op het topic; geniet er maar van dat als je nu wakker ligt je lekker warm in bed ligt. Moe is moe, maar iedereen heeft het liever warm en rustig 's nachts.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jan 2015 14:07

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Jawel, maar dat vind ik iets anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2015 14:11

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Wat ik trouwens had willen doen:

Naar de bioscoop. Ik dacht altijd, even een oppas en klaar. Vergat daarbij dat je in de bioscoop niet kan kolven, een oppas geen zin heeft in drie uur voor een huilend kind zorgen en dat je een ouder kind niet zo maar bij iedereen kan achterlaten.

Heel, heel, heel erg lang douchen. En vaak. En rustig. Ik heb het altijd druk als R op bed ligt en als hij wakker is douche ik in drie minuten.

Een week lang ongezond eten. We moeten nu toch zorgen dat hij eten krijgt, dan is voor jezelf ook wat koken makkelijker dan een pizza bestellen.

Heel veel bikini foto's maken. Want ik ben mijn kilo's kwijt maar mijn figuur heb ik niet terug.


Overigens zou ik ook eerder stoppen met de pil. Alles is zoveel leuker met z'n drieën en ik mis hem al als hij in bed een dutje ligt te doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem147

Bericht 29 Jan 2015 14:16

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

Ik vond het super irritant om de buurkinderen elke nacht te horen janken. Dat is zeker wel een jaar zo geweest en ik dacht serieus dat die ouders op een bepaald moment oordoppen droegen want die kinderen lagen gerust een uur of 2 te huilen. Daar werd ik echt gek van. Heb echt een paar keer op het punt gestaan om 's nachts aan te bellen. Maarja, wat bereik je ermee?

Ik vind het wel jammer om niet te weten waarom ze dan huilde? Kun je ze niet bij je in bed nemen ofzo? Of weet ik het wat? Je kunt toch niet gaan slapen met oordoppen in?

Uiteindelijk hebben wij onze slaapkamer verplaatst zodat we niet meer grensde aan de kamer van de buurkinderen hahaha. Ik had ergens echt wel te doen met die ouders, maar zat me 's nachts ook echt mateloos te irriteren.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2015 14:20

Re: Wat hadden jullie nog willen doen voordat je kinderen kr

R huilt soms gewoon door hoor. In bed, rondjes lopen, op je kop staan. Hij huilt gewoon stug door.

En wij laten hem echt niet alleen liggen als hij huilt, soms lig ik zelfs bij hem in zijn ledikant. Ik denk ook wel eens dat de buren denken dat we er niet zijn ofzo, maar hij is gewoon niet te troosten.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers