Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


advies gevraagd (eten vs slapen)

<<

Anoniem113

Bericht 28 Jan 2015 11:34

advies gevraagd (eten vs slapen)

Ik zou graag jullie advies willen over onderstaande kwestie.

Onze jongste is nu 7,5 maand oud. Sinds 4 maanden krijgt hij bijvoeding. Vanaf dat moment zijn we een beetje aan het rommelen qua bijvoeding en aantal/hoeveelheid flessen.

Hij sliep altijd prima in de nacht door maar sinds 2 weken wordt hij steeds weer wakker. Waarschijnlijk omdat hij honger heeft omdat als hij een fles heeft gekregen deze binnen no time op is en hij dan weer verder gaat slapen. Omdat hij nu natuurlijk weer wat groter is begin ik te twijfelen of we hem overdag wel voldoende voeding aanbieden.

Zijn schema is nu ongeveer zo:
07:00 - 11:00/12:00 - 15:00 - 18:00 uur fles. we bieden 210 aan, dit gaat soms helemaal op soms ook niet

tussen zijn 1e en 2e fles krijgt hij fruit (1 stuks)
tussen zijn 2e en 3e fles krijgt hij een broodje
tussen zijn 3e en 4e fles krijgt hij groente

Is hij er misschien aan toe om tussen zijn 2e en 3e fles nog een keer fruit te krijgen?

Of misschien hem niet om 18:00 uur zijn laatste fles gegeven maar hem na zijn groente naar bed brengen en hem dan rond 22:00 uur wakker te maken voor zijn 4e fles?

We hebben geprobeerd om hem een papfles te geven als laatste fles maar daar moet hij echt niets van hebben. Zelfs rijstebloem gaat er niet in.
<<

Patsy

Bericht 28 Jan 2015 12:11

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Wij geven idd de laatste fles later, hij eet rond 6 uur gaat tussen 7 en 8 op bed en meld zich zelf voor de laatste fles. Dat is altijd voor half 10. Onze zoon kreeg met 7,5 maand ook 5 flessen, 3 van 180 en de laatste van 210. Volgens mij at hij ongeveer net zoveel. De laatste fles is bij ons wel een papfles, dat maakt ook verschil in hoeveelheid natuurlijk.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Jan 2015 12:15

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Krijgt hij zijn laatste fles niet te vroeg?

Ik heb eigenlijk helemaal geen kennis van flesvoeding, maar hier is het schema;
8.00 180+6, daarna een boterham of cracker ofzo
10.00 fruit
12.00 180+6, 2 boterhammen
16.00 tussendoortje (soepstengel, fruit, rijstwafel) en wat water/thee/sap
18.00 warm eten
19.30 180+6
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Patsy

Bericht 28 Jan 2015 12:18

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Nu ik er over nadenk, M kreeg toen 's ochtends en 's middags een broodje + fles.
<<

Anoniem113

Bericht 28 Jan 2015 12:21

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Misschien is dat extra broodje naast zijn fles wel een goed idee in de ochtend. En dan zijn laatste fles wat later te geven.

Het komt nog wel eens voor dat hij maar 50 cc drinkt uit zijn laatste fles en dan komt hij dus midden in de nacht (wat ik dan ook wel snap). Eerder wordt hij ook niet wakker.
<<

Patsy

Bericht 28 Jan 2015 12:58

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Clapperdie schreef:Misschien is dat extra broodje naast zijn fles wel een goed idee in de ochtend. En dan zijn laatste fles wat later te geven.

Het komt nog wel eens voor dat hij maar 50 cc drinkt uit zijn laatste fles en dan komt hij dus midden in de nacht (wat ik dan ook wel snap). Eerder wordt hij ook niet wakker.


Dan zou ik die fles sowieso later geven, desnoods terwijl hij slaapt. Lijkt me dat hij om 18.00 gewoon nog vol zit.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Jan 2015 14:02

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Hier krijgt N. (8 maanden):

7.00 pap (gemaakt van 200 cc fv, uit een bordje)
9.30 fruit 2 stuks
12.00 1 boterham
13.30 fles 180+6
15.30 yoghurt / koekje / rijstewafel etc.
17.30 avondeten
19.00 fles 180+6

Ik merk dat met name de pap ' s ochtends erg goed vult, is dat geen optie? Hij krijgt nog wel erg veel flesvoeding voor zijn leeftijd toch? Lastig hoor, hier gaat alles ook schoon op maar hij wordt verder niet wakker van de homger 's nachts.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem113

Bericht 28 Jan 2015 14:07

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Hij weigert pap. Eet het gewoon niet. Niet uit de fles niet uit een bordje. Dunne pap/ dikke pap, allemaal niet.

Ik ga in de avond even schuiven en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt tot zo ver met jullie tips!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 28 Jan 2015 14:23

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

En wat yoghurt na het avondeten? Mag dat al? Dat hielp bij ons erg goed, maar geen idee meer vanaf wanneer we dat gaven.
<<

Anoniem113

Bericht 28 Jan 2015 14:39

Re: advies gevraagd (eten vs slapen)

Ik heb even gekeken en vanaf 8 maanden wordt yogurt geadviseerd. Dat is ook wel een optie. Dan kan zijn laatste fles misschien vervallen door Warme maaltijd incl yogurt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx