Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gerecht met salami/cervelaat

<<

Anoniem86

Bericht 27 Jan 2015 19:36

Gerecht met salami/cervelaat

Ik ben gek op salami & cervelaat en maak met regelmaat ook pasta ermee! Maar nu zoek ik wat andere lekkere recepten... dus vertel :banaan:
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 27 Jan 2015 22:30

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Pas had ik een lekkere en simpel:
Gele rijst, doperwten (diepvries), puntpaprika, ui en salami/chorizo in stukjes erdoor. Door die erwten en paprika wordt het een beetje zoetig en die worst maakt het weer wat pittiger. Jammie!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Jan 2015 22:31

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Ik vind gebakken ei met cervelaat erg lekker, maar dat is weer meer voor ontbijt. En salami op de pizza.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Jan 2015 22:34

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Risotto met spinazie, paprika en stukjes salami of chorizo!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Jan 2015 22:41

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Aardappeltortilla met stukjes paprika en chorizo/salami. Heerlijk!

Soort chilli conc carne, met gehakt en stukjes salami.
<<

Anoniem156

Bericht 27 Jan 2015 22:47

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Quesadilla met zoete aardappel, zoete puntpaprika, geitenkaas en chorizo. Maar de chorizo kun je natuurlijk vervangen door salami of cervelaat.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Jan 2015 23:41

Re: Gerecht met salami/cervelaat

10.04.17
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2015 08:11

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Zelfgemaakte pizza.

Ik vind uitgebakken chorizo heel erg lekker.

Chorizo in stukjes snijden en bakken. Uit laten lekken.
Ui en venkel heel fijn snijden en bakken in de helft van het bakvet. Risottorijst toevoegen.
Bouillon beetje bij beetje erbij. In de laatste 5 minuten flink wat diepvries erwtjes erbij.
Geraspte kaas erdoorheen laten smelten. En op het laatst de stukjes chorizo erdoorheen doen.

Een quiche met chorizo is ook heerlijk. Er staat een recept van mij in het zonder pakjes en zakjes topic.
<<

Anoniem88

Bericht 28 Jan 2015 08:15

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Mijn vriend had van de week boerenkoolstamppot met chorizo gemaakt, dat was écht heel erg lekker! (En prompt verschijnt een soortgelijk recept een paar dagen daarna in de folder van de Lidl :D). Kan uiteraard ook met salami.
<<

Anoniem123

Bericht 28 Jan 2015 08:49

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Ik wok geregeld een kipfilet in stukjes met stukjes salami. Groenten, kruiden en rijst erbij. Smaakt heerlijk. Andere helft van de salami doen we dan op een pizza. Heb vaak een pak salamiblokjes in de vriezer liggen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 28 Jan 2015 16:24

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Green_Pepper schreef:Aardappeltortilla met stukjes paprika en chorizo/salami. Heerlijk!

Soort chilli conc carne, met gehakt en stukjes salami.

Heb je van het bovenste een recept?

Wat ik regelmatig maak tagelitella met champignons en salami.
Ui fruiten met drie teentjes knoflook
Grote bak champignons in stukken erdoor
Crème fraiche
Flink wat zout, peper en knoflook (doe verse knoflook en poeder)
Salami in stukjes
Even laten koken zodat de salami smaak er goed intrekt.
Tagliatelle erbij en bestrooien met pijnboompitten of zonnebloempitten.
Heerlijk, voor een vollere smaak kan je ook slagroom doen, maar dat is wat minder gezond. Ik gebruik overigens vaak een pakje salami voor op brood, snijd makkelijk.
<<

Anoniem287

Bericht 28 Jan 2015 17:25

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Wrap met roomkaas, ijsbergsla en cervelaat.
<<

Anoniem144

Bericht 29 Jan 2015 11:44

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Lasagne met salami en mozzarella:
Ik maak een lasagnesaus ( en spaghetti saus hetzelfde eigenlijk ) als volgt:
Gehakt rullen met een half tot heel theelepeltje sambal. Als het gehakt bijna gaar is doe ik er gesneden ui bij.
Na 1 minuutje bakken, doe ik er in stukjes gesneden rode paprikia, courgette en prei bij. Als de groenten ook bijna gaar zijn doe ik er 2-3 teentjes geperste verse knoflook door en paprika poeder, zout, chilipoeder, oregano en peper. Alles ''op gevoel''. Dit even laten pruttelen op een laag vuurtje. Hierna doe ik er ongeveer 1liter passata ( gezeefde tomaten) doorheen. Soms een lepel tomatenpuree er doorheen, ligt een beetje aan de smaak van de saus.Als dit goed warm is doe ik er nog 3 eetlepels creme fraiche doorheen. Dit weer even laten pruttelen.

Laagje saus in een ovenschaal, daarna lasagenebladen erop en plakjes salami. Dit herhaal ik dan 1x. Ik eindig met saus zonder salami en dan met een laagje schijfjes mozzarella. Dit bestrooi ik dan met oregano.

Ongeveer 30 minuten op 200 graden in de oven.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Jan 2015 12:29

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Op de site van AH staat een recept voor oranje soep. Dat is een soep met geroosterde paprika en tomaat, er hoort officieel chorizo in, maar ik had laatst salami over en dat daar voor in de plaats gebruikt en dat was ook heerlijk. Echt een goed vullende soep,stokbroodje erbij en klaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Feb 2015 15:36

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Star007 schreef:Lasagne met salami en mozzarella:
Ik maak een lasagnesaus ( en spaghetti saus hetzelfde eigenlijk ) als volgt:
Gehakt rullen met een half tot heel theelepeltje sambal. Als het gehakt bijna gaar is doe ik er gesneden ui bij.
Na 1 minuutje bakken, doe ik er in stukjes gesneden rode paprikia, courgette en prei bij. Als de groenten ook bijna gaar zijn doe ik er 2-3 teentjes geperste verse knoflook door en paprika poeder, zout, chilipoeder, oregano en peper. Alles ''op gevoel''. Dit even laten pruttelen op een laag vuurtje. Hierna doe ik er ongeveer 1liter passata ( gezeefde tomaten) doorheen. Soms een lepel tomatenpuree er doorheen, ligt een beetje aan de smaak van de saus.Als dit goed warm is doe ik er nog 3 eetlepels creme fraiche doorheen. Dit weer even laten pruttelen.

Laagje saus in een ovenschaal, daarna lasagenebladen erop en plakjes salami. Dit herhaal ik dan 1x. Ik eindig met saus zonder salami en dan met een laagje schijfjes mozzarella. Dit bestrooi ik dan met oregano.

Ongeveer 30 minuten op 200 graden in de oven.


dit ga ik een keer proberen!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Feb 2015 16:43

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Italiaanse plaattaart! Van ah
Zit flinterdunne salami op ;)
<<

Anoniem178

Bericht 01 Feb 2015 18:29

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Stammpot met zoete aardappel, spinazie, pijnboompitten en chorizo. Of salami/cervelaat dus. Hier eten we het nu zeker om de week sinds we het een keer gemaakt hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Feb 2015 18:51

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Rovine schreef:Stammpot met zoete aardappel, spinazie, pijnboompitten en chorizo. Of salami/cervelaat dus. Hier eten we het nu zeker om de week sinds we het een keer gemaakt hebben.



Recept?
<<

Anoniem86

Bericht 01 Feb 2015 18:56

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Thanks voor de recepten allemaal! Sommige dingen moet ik even gaan aanpassen ivm met melk producten, maar ik ga ze eens proberen.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2015 20:43

Re: Gerecht met salami/cervelaat

<<

Anoniem178

Bericht 01 Feb 2015 21:57

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Lejow schreef:
Rovine schreef:Stammpot met zoete aardappel, spinazie, pijnboompitten en chorizo. Of salami/cervelaat dus. Hier eten we het nu zeker om de week sinds we het een keer gemaakt hebben.



Recept?


Ehhm, eigenlijk volgen we niet echt een recept. Aardappels koken (ik doe 200 grpp), pijnboompitten roosteren, spinazie ontdooien (bij verse roerbakken) en ongeveer een halve worst in stukjes. Dat dan door elkaar stampen en klaar!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Feb 2015 22:18

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Gaat ook op het 'to make' lijstje :D Dank je!
<<

Anoniem205

Bericht 01 Feb 2015 22:39

Re: Gerecht met salami/cervelaat

Een couscous salade!
Couscous koken, omdertussen salamiworst in stukken snijden, broccoli licht koken, paprika in stukjes snijden, beetje verse munt fijn snijden em fetakaas in stukjes.
Dat allemaal door de couscous husselen en er een klein beetje olijfolie en peper/zout bii doen op je bord. Vooral lekker in de zomer!
<<

Anoniem148

Bericht 03 Feb 2015 18:59

Re: Gerecht met salami/cervelaat

http://www.24kitchen.nl/recepten/pittig ... olstamppot deze is echt lekker! Weer eens wat anders dan flauwe boerenkoolstamp. En juist die pepersalami is hierin lekker!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers