Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw LinkedIn foto

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 27 Jan 2015 18:06

Jouw LinkedIn foto

Vraagje: Hoe zijn jullie tot de keuze van je LinkedIn foto gekomen? Heb je gewoon een foto genomen die nog ergens op je computer stond, of heb je speciaal nieuwe foto's gemaakt/laten maken? Heb je een zeer formele of een wat 'lossere' foto gekozen? En wat zijn voor jullie de criteria waaraan een geschikte LinkedIn foto moet voldoen?

En, mochten jullie het aandurven, willen jullie hier dan pleeeease jullie foto plaatsen? Ik heb inspiratie nodig :-)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Jan 2015 18:10

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb een foto van een customer event gekozen, omdat ik daar best wel ben opgedirkt en representatief eruit zie. Ik zou eigenlijk wel graag een professionele foto willen, maar ik vind dat te duur om te organiseren.

Heb 'm er even vanaf gehaald:

Weg
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 28 Jan 2015 19:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Jan 2015 18:11

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik zou kijken naar een professionele foto. Linkedin is toch een zakelijk netwerk. Toekomstige werkgevers kijken er ook vaak op (ik zelf iedergeval, als recruiter).

Ik zou erop letten dat je er herkenbaar opstaat, sommige hebben zo'n foto dat ze op totaal iemand anders lijken.
Verder de basic dingen als representatieve foto, niet met anderen op de foto etc.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2015 19:19

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb geen professionele foto, maar wel een foto die ik er speciaal voor heb gemaakt. Ik heb dezelfde foto op mijn cv. Ik heb toen speciaal nette/representatieve kleding aangedaan, mijn make-up netjes maar niet te overdreven gedaan en een neutrale, rustige achtergrond.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Jan 2015 19:28

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb een zwartwit close up foto. Deze wordt ook gebruik op de website van m'n werk.
Het gewoon een selfie, maar wel met een witte achtergrond.

Zal kijken of ik 'm eventjes kan plaatsen

Edit: weg
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 27 Jan 2015 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Jan 2015 19:49

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb ook speciaal voor LinkedIn een foto gemaakt (wel zelf hoor, niet laten doen) van mezelf in representatieve staat.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jan 2015 09:09

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb mijn foto zelf gemaakt met een goede camera en een statief en bediening op afstand. Ik heb zakelijke kleding aangedaan, maar wel mijn haar halflos. Dus netjes maar toch een beetje speels. Het is wel een proffesionele foto om te zien.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jan 2015 14:21

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb een foto die nu wel wat oud is. Wil die nog steeds aan passen. Heb namelijk een mooie lachende pasfoto die beter geschikt is.
2015 💙
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 28 Jan 2015 15:02

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb er mijn smoelenboekfoto op staan. zakelijk, zwart wit, zoals ik eruit zie als ik werk.
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 20:22

Bericht 28 Jan 2015 16:13

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb geen speciale foto gebruikt, wel een waar ik lachend opsta.
De foto is in grijs/wit bewerkt, vond dat ook wel professioneel overkomen. :smile:
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 28 Jan 2015 19:23

Re: Jouw LinkedIn foto

Iedereen op mijn werk heeft dezelfde soort foto, omdat we als bedrijf eenheid uit willen stralen.
Het is een semi-professionele foto, gemaakt door een collega die redelijk verstand heeft van fotograferen en het leuk vindt om te bewerken met photoshop. Een foto op een neutrale achtergrond, waar ik lachend opsta en gewone kleding heb die ik ook naar het werk draag.

Ik zie wel eens foto's voorbij komen waarbij iemand een heel sexy foto heeft, een duckface foto, een foto van vakantie of een foto waar heel duidelijk iemand van is afgeshopt, dat vind ik er niet uitzien. Gebruik dat voor je Fb.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 28 Jan 2015 19:29

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb trouwens ook wel eens mensen gezien met een foto van hun kinderen als profielfoto op LinkedIn. Nee, dát straalt professionaliteit uit.
Daarnaast had iemand uit mijn lijst een nieuwe foto als profielfoto gezet, waarna een bekende van hem reageerde met 'Lekkertje!'. Dan heb je het doel van LinkedIn denk ik niet bepaald begrepen.

Mocht je mijn foto trouwens willen zien, stuur dan even een pb. Ik wil je best een link van mijn LinkedIn sturen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Jan 2015 00:13

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik gebruik LinkedIn puur om te kijken voor vacatures. Daarvoor heb ik een anoniem profiel aangemaakt. Voor de rest geef je namelijk erg veel info weg, waar mensen ook buiten zakelijk gebruik misbruik van kunnen maken.

Het mooie is zo ook nog eens dat ik kan reageren op nieuws berichten van oude werkgevers die niet netjes met mij om zijn gegaan (beloftes niet zijn nagekomen of niet eerlijk zijn geweest).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Jan 2015 13:18

Re: Jouw LinkedIn foto

Fred schreef:Ik gebruik LinkedIn puur om te kijken voor vacatures. Daarvoor heb ik een anoniem profiel aangemaakt. Voor de rest geef je namelijk erg veel info weg, waar mensen ook buiten zakelijk gebruik misbruik van kunnen maken.

Het mooie is zo ook nog eens dat ik kan reageren op nieuws berichten van oude werkgevers die niet netjes met mij om zijn gegaan (beloftes niet zijn nagekomen of niet eerlijk zijn geweest).


Dit vind ik altijd zo flauw. Laat je niet zo kennen, denk ik dan. Ik snap dat het ergens steekt als je vindt dat je onrecht is aangedaan maar dan via een anonieme weg een beetje opmerkingen maken tegen een ex-werkgever vind ik gewoon kinderachtig. Wees dan een vent, en plaats het onder je eigen account.

Of gewoon helemaal niet. Nog beter.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 29 Jan 2015 19:14

Re: Jouw LinkedIn foto

Och Fred, doe je dat echt? Wat zonde zeg, heb als je het perse wilt doen dan ook het lef om het onder je eigen naam te doen.

Edit, eens mer Caro.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 29 Jan 2015 21:39

Re: Jouw LinkedIn foto

Seriously Fred? Dat vind ik echt heel triest.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Jan 2015 23:11

Re: Jouw LinkedIn foto

Wel alleen als een bedrijf dingen neer zet zoals 'we zijn betrouwbaar' of andere reclame uitingen die gewoon niet kloppen met hoe het werkelijk bij het bedrijf eraan toe gaat. Lijkt mij niet meer dan logisch om daar potentiële klanten of werknemers voor waarschuwen.

Zij liegen over de werkelijkheid niet ik.

Ik doe het overigens maar bij een bedrijf. Ik heb daar ooit een naam genoemd van een medewerker van een concurrent (die ook nieuwe klanten met zich mee zou brengen). Toen ik weg moest kwam degene precies op de dag erna (wel voor een andere functie). Bij de meeste bedrijven krijg je dan een wervingpremie (stond ook de voorwaarden), maar ondanks mijn mail kreeg ik ivm een smoes van hen niets. Dit terwijl deze medewerker ook nog extra omzet met zich meebrengt (waarschijnlijk 5 keer meer omzet dan degene kost). Genoeg reden lijkt mij om het bedrijf als het even kan zwart te maken als ze onwaarheden op LinkedIn verspreiden.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jan 2015 08:40

Re: Jouw LinkedIn foto

Haha Fred ik vind jouw reacties vaak een beetje sneu.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jan 2015 09:46

Re: Jouw LinkedIn foto

Fred schreef:Wel alleen als een bedrijf dingen neer zet zoals 'we zijn betrouwbaar' of andere reclame uitingen die gewoon niet kloppen met hoe het werkelijk bij het bedrijf eraan toe gaat. Lijkt mij niet meer dan logisch om daar potentiële klanten of werknemers voor waarschuwen.

Zij liegen over de werkelijkheid niet ik.

Ik doe het overigens maar bij een bedrijf. Ik heb daar ooit een naam genoemd van een medewerker van een concurrent (die ook nieuwe klanten met zich mee zou brengen). Toen ik weg moest kwam degene precies op de dag erna (wel voor een andere functie). Bij de meeste bedrijven krijg je dan een wervingpremie (stond ook de voorwaarden), maar ondanks mijn mail kreeg ik ivm een smoes van hen niets. Dit terwijl deze medewerker ook nog extra omzet met zich meebrengt (waarschijnlijk 5 keer meer omzet dan degene kost). Genoeg reden lijkt mij om het bedrijf als het even kan zwart te maken als ze onwaarheden op LinkedIn verspreiden.


Uiteraard is het alleen maar de schuld van het bedrijf en treft jou geen enkele blaam. Jeetje, ik vind je best sneu. Zoveel wrok nog naar een ex-werkgever toe. En dan 'zij liegen over de werkelijkheid'. En dan anoniem je reactie plaatsen. Doe het dan onder je eigen naam, dán heb je een statement naar anderen toe.

Overigens geloof ik er geen sikkepit van dat je dat doet als waarschuwing naar potentiele klanten of werknemers toe. Dat doe je als steek naar je ex-werkgever omdat je ng wrok koestert. Kom daar dan gewoon voor uit. Onder je eigen naam.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jan 2015 10:40

Re: Jouw LinkedIn foto

Ja precies Caro. En sowieso Fred, laat het los. Zo zonde om je nog druk te maken in je leven over een oude werkgever. Geen wrok koesteren, er zijn ergere dingen in het leven om je druk over te maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Jan 2015 18:47

Re: Jouw LinkedIn foto

Overigens doe ik dat niet meer, omdat ik mij richt op mijn huidige werkgever waarbij ik tot nu toe nog elke dag met plezier werk. Er heerst een fijne onderlinge sfeer. Het is ook iets anders dan het wereldje waarin ik eerst werkte. Zoveel fijner tot nu toe.
<<

Anoniem178

Bericht 30 Jan 2015 19:49

Re: Jouw LinkedIn foto

Bij ons worden ook zulke premies weggegeven, maar daarvoor moet je wel wat meer doen dan een naam noemen. Anoniem een bedrijf afzeiken vind ik een beetje sneu. Had dat dan recht in hun gezicht gedaan bij een persoonlijk gesprek.

Ik heb de foto die gemaakt is voor mijn toegangsbadge. Die wordt ook intern gebruikt bij mail, smoelenboek en het interne contactsysteem. Is een kleurenpasfoto van de zijkant.
<<

Anoniem222

Bericht 02 Feb 2015 09:13

Re: Jouw LinkedIn foto

Haha wauw, ik wist niet eens dat dat kon, anoniem zeiken op LinkedIn.

Ik heb de foto die mijn werkgever heeft laten maken voor de website. Iedereen heeft een soortgelijke foto zodat alle recruiters een beetje hetzelfde uitstralen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Feb 2015 09:26

Re: Jouw LinkedIn foto

Ik heb vorig jaar op de startersbeurs een professionele Linkedinfoto laten maken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers