Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Jan 2015 16:33

Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Verslag uit het leven van een bootcampinstructeur ;)

Donderdagochtend, half 8 en ik word gewekt door het irritante geluid van de wekker. Jeetje wat is dit vroeg als je op normale werkdagen pas om drie uur present hoeft te zijn. Ik sleep mezelf uit bed en naar de bank, eerst maar eens een kopje thee. Na de thee ga ik als een gek door het huis om nog even snel iets te eten, mezelf in een flashy tight te hijsen, stevige sportbh aan te trekken en mezelf een beetje toonbaar maken, want om negen uur staan mijn fanatieke bootcampvrienden op me te wachten in het Mastbos (dat wij gekscherend het Masterbos noemen).
Afbeelding

Om negen uur lopen we gezamenlijk naar de trainlocatie waar we het komende uur onze grenzen zullen gaan verleggen! Ik heb nog behoorlijke spierpijn van de laatste training maar gelukkig geef ik op donderdagochtend zelf de les dus vandaag kan ik mezelf wat ontzien. Iedereen is er weer en de les kan beginnen. Het allereerste wat we altijd doen in de training zijn mobilisers. Met mobilisers maak je je spieren klaar voor de oefeningen die gaan komen. Ze vergroten de uitvalsslag van je spieren en zorgen ervoor dat je houding goed is en je daardoor de spieren gebruikt zoals je ze zou moeten gebruiken. Kortom: iedere sporter zou eigenlijk mobilisers moeten doen voorafgaand aan de training. Of beter nog: iedereen zou eigenlijk wat mobilisers moeten doen gelijk als men uit bed komt. Je voelt je meteen een stuk wakkerder en je kunt met opgeheven hoofd jezelf richting een heerlijke douche of een gezond ontbijtje motiveren!

Benieuwd wat je kunt zo net uit bed? Doe dan mee met mijn bootcampers: zet je voeten op schouderbreedte en pak een denkbeeldige bal op tussen je voeten en legt hem met gestrekte armen op het denkbeeldige plankje boven je hoofd waarbij je je heupen goed naar voren duwt. De spiertjes van je romp naar je benen worden de hele dag door erg kort gehouden door het vele zitten en ‘s nachts door het liggen in de foetushouding. Na de bal in het midden oppakken pak je hem op bij je rechter enkel en leg je hem links boven op het plankje waarbij het belangrijk is om uit je heup te draaien. Uiteraard pakken we ook nog even de andere kant, anders lopen we scheef!
Nu al mijn bootcampers een mooie trotse bootcamphouding hebben is het tijd voor de warming-up! Ik roep wat getallen en mijn bootcampkanjers doen er de bijbehorende oefeningen bij en zo werken we de hartslag omhoog. De jasjes gaan ondertussen uit en ze zijn warm. Op naar de krachtoefeningen!

Het grootste misverstand over bootcamp is dat er zo’n strengkijkende drillsergeant in je oren staat te brullen terwijl jij met een tractorband boven je hoofd twintig jump-squats maakt. Nou ben ik geen streng kijkende drillsergeant maar een heel lieve vrouw en die tractorband heb ik ook niet bij me. Nee, in mijn les doe je (bijna) alles met je eigen lichaamsgewicht en op tijd (interval). Of jij in die tijd vijf herhalingen maakt of honderd, dat maakt me niet uit, als je maar alles eruit haalt wat er in zit en inderdaad, om dat te bereiken loop ik vaak een uur lang te gillen in het bos, maar wel heel lief.
Binnen een uur doen we een full-body-workout, dus met dat ene uurtje ben je klaar en werk je door de speciale intervalmethode ook nog eens aan je conditie. Alles komt aan bod!

Afbeelding

Om de teamspirit te verhogen gooi ik er een lekkere buddyoefening in: ga tegenover elkaar in de voorligsteun staan en geef elkaar een high five, na iedere high five maak je beiden een push-up. Hier en daar hoor ik wat gemompel: "Dat kan ik nooit een hele minuut lang!" Maar als ze eenmaal bezig zijn, komen er wat gesprekken op gang en wordt iedereen afgeleid van de verzuring in de spieren en houdt iedereen het vol. Yeah!! Iedereen heeft een dikke high-five van mij verdiend en we gaan door.
Om de armen nu wat te ontzien gaan we een statische squat doen, we brengen de hartslag weer omlaag evenals de verzuring in de beentjes. Na veertig seconden moet iedereen nog een klein beetje dieper zakken en dan is de minuut alweer voorbij. We schudden even alles los en gaan door met de volgende oefening.

Afbeelding

Als we alle spiergroepen veelvuldig gebruikt hebben, doen we een spelletje. Spelletjes werken altijd goed om alle verzuring uit de les te vergeten en door de competitiedrang kan iedereen toch weer een beetje extra geven. We doen lekker ouderwets tikkertje. Als je getikt bent, ga je in voorligsteun staan en als iemand er overheen springt, ben je weer vrij.
Om de allerlaatste grens over te gaan in dit uur en nog één keer alles te vragen van je lijf doen we de Tabata. Niks anders dan 20 seconden vol gas met bijvoorbeeld sprintjes op de plaats gevolgd door tien seconden rust. Dit doen we acht rondes en om het leuk te houden doen we twee oefeningen om en om, dan voelen de acht rondes net even wat minder lang. Ik roep ondertussen dan "Dit zorgt voor de vetverbranding!". Als je 8 keer 20 seconden echt alles uit je tenen haalt, dan verbrand je tot 72 uur lang vet en terwijl je dat doet kun je al je agressie eruit gooien van die stomme collega, irritante kinderen, vreselijke baas, et cetera.

Na de cooling down gaat iedereen weer bezweet, hijgend, maar ook glimlachend en voldaan naar huis om de rest van de dag vol energie door te kunnen brengen.

Afbeelding

Hoe het begon;
In april zag ik een advertentie met "Bootcampintructeurs gezocht". Gezien mijn sport- en CIOS-achtergrond was het interessant. Met die achtergrond heb ik al die tijd niks gedaan, maar ik wilde toch reageren. Het ging snel! Dezelfde avond recruitavond, die vrijdag en zaterdag opleiding en na een kleine twee weken training was ik instructeur!

Ik geef iedere week sowieso één keer les en als mijn andere werk het toelaat dan probeer ik ook altijd nog een training te volgen of geef ik als project bijvoorbeeld les op een middelbare school of vereniging. Inmiddels doen twee vriendinnen van mij het ook en mijn moeder (65jr!) heb ik ook besmet met het bootcampvirus.
Als je googelt dan zie je waarschijnlijk veel bootcamporganisaties bij jou in de buurt. De werkwijze en kosten verschillen enorm. Bij ons kun je vanaf €32,50 per maand onbeperkt bootcampen en ongeveer één keer per maand mag je ook een foodcamp volgen. Tijdens de foodcamp krijg je allemaal tips en trucs voor goede, gezonde eetgewoontes die je ondersteunen om je doelen te behalen en energieker te leven.

Nieuwsgierig geworden? Kijk op http://www.citybootcamp.nl en vraag een gratis proefles aan bij jou in de buurt. Of zoek via Google een andere bootcamporganisatie. Vaak kun je daar ook een gratis proefles volgen. En geloof me, het verandert je leven! Ik ben inmiddels ruim twintig kilo afgevallen en vind het heerlijk om in de regen te bootcampen. Idioot hè?!

----------

Benieuwd naar de andere delen van deze rubriek?

Deel 1: Wakeboarden
Deel 2: Pole Fitness
Deel 3: Bordspellen
Deel 4: Tafeltennis
Deel 5: Ballet
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 27 Jan 2015 18:07

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Bedankt voor je bijdrage Kees!
<<

Anoniem216

Bericht 28 Jan 2015 10:36

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Heel leuk om te lezen hoe zo'n voorname in elkaar zit. Ik kende het al wel, naar niet echt een idee wat erbij komt kijken.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 28 Jan 2015 10:59

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Wat een leuk stuk om te lezen Kees!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Jan 2015 11:31

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Erg leuk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 28 Jan 2015 11:59

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk Kees! Ik wil dat zo graag gaan doen, maar ik heb er gewoon echt niet de tijd voor helaas!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Jan 2015 13:01

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk om te lezen! En een bevestiging dat het niks voor mij is, krijg al kriebels bij die foto met vieze handen hahahaha
<<

Anoniem321

Bericht 28 Jan 2015 13:08

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk stukje! Ik volg zelf ook een soort van bootcamp/full body workout, maar dan binnen. Buiten lijkt mij ook erg leuk.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jan 2015 13:41

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Haha Baillando, blij dat ik je heb kunnen helpen!

@Ragazza;ik vind buitensporten zoooo veel fijner dan binnen. Ik kom dan veel frisser en energieker thuis. Probeer het eens!
<<

Anoniem216

Bericht 28 Jan 2015 16:25

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Buiten sporten is zeker lekker, maar als ik zoals nu de regen zie stromen van mijn dakramen, ben blij dat ik er niet uit hoef.

Kees als het zoekt van de regen, gaan je lessen dan wel door?
<<

Burgemeester Jasmijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 20 Mei 2014 18:52

Bericht 29 Jan 2015 14:36

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Erg leuk om te lezen Kees!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Jan 2015 14:44

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk stukje, Kees!
Ik heb het 1x gedaan en kon daarna een week niet traplopen. Vond het echt retezwaar! Maargoed, ik was toen zelf ook niet het toonbeeld van fit.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 29 Jan 2015 14:45

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk ik heb gisteren toevallig een proefles gevolgd bij city bootcamp!
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Jan 2015 18:33

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Het gaat altijd door Dimmel. Behalve als het onweert want dat is gevaarlijk. We staan nl altijd op een open veld of in het bos.
Om mensen te motiveren om te komen in de regen krijg je bij ons een muntje. Als je 5 muntjes hebt dan krijg je iets. Op muntjes is iedereen altijd heel fel en is het best een strijd wie de meeste heeft hahaha.

Wat grappig Liz! Welke woonplaats? Hoe vond je het?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Jan 2015 18:36

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Ik ken het Gijs! Van de eerste keer had ik ook heeeel veel last.
Maar dat gaat snel voorbij. Je spieren moeten er echt aan wennen en je moet je grenzen leren kennen.
<<

Anoniem216

Bericht 29 Jan 2015 21:15

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Sportief hoor Kees. Ik ben dan echt een watje wat dat betreft. Leuk idee met die muntjes.
<<

Anoniem255

Bericht 01 Feb 2015 17:31

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Het zou zo goed voor me zijn.
Maar ik ben bang dat ik te snel last van mijn buik krijg :( zoveel kilo in relatief korte tijd afvallen klinkt me echt heel goed in de oren.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 01 Feb 2015 18:04

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Kees schreef:Wat grappig Liz! Welke woonplaats? Hoe vond je het?


In Eindhoven. Ik vind het heel leuk! Wel heel zwaar, heb een slechte conditie blijkt ;). Ik ga me in ieder geval inschrijven en mijn vriend ook.
Afbeelding
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 07 Feb 2015 13:43

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Erg leuk om te lezen Kees! Leuk dat je zo enthousiast bent!

Ik heb afgelopen jaar een keer een les bootcamp gewonnen en vond het erg leuk! Heerlijk om buiten lekker actief bezig te zijn en je hele lichaam te trainen. Heb nu via groupon een 20x strippenkaart gekocht en ga binnenkort beginnen.

In de regen trainen lijkt mij ook heerlijk. Vroeger met de schaatsverenging deden wij in de zomer ook wel een soort van bootcamptraining en dat vond ik ook heerlijk in de regen.

Leuk ook trouwens dat je in dezelfde stad woont als mij, ik herken de naam van het bos en de foto ;)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Feb 2015 08:33

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk Fjell!!
Ik woon niet daar maar in e-l, erg vlakbij dus :wink:
Bootcamp in de regen is de eerste 5-10min vervelend maar dan ben je nat en is het heerlijk, lekker veel zuurstof in de lucht en je voelt je net een klein kind wat mag spelen in de modder haha.

Waar, bij wie, bootcamp jij?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Feb 2015 20:52

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Oh dat is vlakbij inderdaad ja!

Haha, spelen in de modder vond ik vroeger altijd erg leuk! Gelukkig hebik ouders die daar ook helemaal geen problemen mee hadden.

Ik heb nu een groupon voor bootcamp bij 'gezond anno nu'. Kan dan op zaterdagochtend in B. en op dinsdagavond in Ch. Ga waarschijnlijk eind maart beginnen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Feb 2015 18:17

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Leuk! Ik ken die helemaal niet. Mocht je een keer bij ons willen kijken kan altijd! Eerste les sowieso gratis!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 12 Feb 2015 09:40

Re: Hobby & Sport rubriek #6 - Bootcamp Intructeur

Nee, had er zelf ook nog nooit van gehoord voordat ik groupon tegenkwam! En goed om te weten, ga het onthouden en als bootcamp mij echt goed bevalt dan kom ik zeker een keer kijken! :)
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers