Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lasagne zonder pastabladen

<<

Anoniem328

Bericht 27 Jan 2015 10:34

Lasagne zonder pastabladen

Ik ben op zoek naar een lekker recept voor lasagne zonder pastabladen, dus in plaats daarvan bijvoorbeeld courgette en aubergine. Ik hou van echt een volle pastasaus. Ik kan wel wat recepten vinden, maar die zijn vrij basic en lijken me wat saai. Heeft iemand hier een lekker recept?
<<

Anoniem156

Bericht 27 Jan 2015 10:55

Re: Lasagne zonder pastabladen

Deze komt van uitpaulineskeuken

Ingrediënten voor 4 personen
3 courgettes
2 uien
2 teentjes knoflook
1 aubergine
1 rode paprika
500 ml tomaten passata
2 bollen mozzarella
2 tl Provençaalse kruiden
Knoflookolie
Peper en zout
Olijfolie

Zo maak je het
Snij de courgettes in plakken van ongeveer 3 mm. Het beste kan je hier een mandoline voor gebruiken, maar dit lukt ook met een mes of een kaasschaaf.

Zet een grillpan op het vuur en laat deze goed warm worden.

Bestrijk de courgette linten met de knoflookolie en grill ze in ongeveer 1 minuut per kant goudbruin.

Laat de courgettes uitlekken op een keukenpapiertje. Dep ze goed droog anders wordt je lasagne erg nat.

Verwarm de oven alvast voor op 180 graden.

Voor de tomatensaus snipper je de ui en hak je de knoflook fijn. Fruit dit aan in wat olijfolie.

Snij de paprika en de aubergine in blokjes en bak deze kort mee.

Voeg de tomatenpassata toe en breng de saus op smaak met de Provençaalse kruiden en wat peper en zout. Laat de saus ongeveer 15 minuten pruttelen.

Snij de mozzarella in plakken. Neem een ovenschaal en verdeel wat van de saus over de bodem van de schaal.

Leg hierop de courgette linten. Verdeel een paar plakjes mozzarella over de courgette en verdeel daarover weer een laagje saus. Herhaal deze stappen totdat de saus op is.

Eindig met een laag courgette met daarop een paar plakken mozzarella.

Bak de courgette lasagne in ongeveer 20 minuten af op 180 graden.

Laat de courgette lasagne iets afkoelen voor je hem serveert.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 27 Jan 2015 11:05

Re: Lasagne zonder pastabladen

Een aangepast recept van Rens Kroes, via de site goodfoodlove.com. Wij vonden hem heerlijk!


Ingrediënten:
1 courgette
1 kleine rode ui
10 champignons
2 teentjes knoflook
350 gr. tomaten uit blik (op sap)
1 ei
1 tl. laos
1 tl. kerrie
1 tl. geelwortel (kurkuma)
mespuntje cayennepeper
peper & zout
80 gr. zachte geitenkaas
2 tomaten
verse peterselie
olijfolie

Zo maak je het:

Verwarm de oven voor op 180 C. Maak met de kaasschaaf lange plakken van de courgette. Snijd de ui, champignons en knoflook fijn, verhit wat olie in de pan en bak het samen 3 minuten. Voeg nu alle kruiden, peper en zout naar smaak, de tomaten + sap en het ei toe. Roer goed, doe er dan een eetlepel geitenkaas bij en laat het 5 minuutjes sudderen. Wel steeds goed doorroeren. Vet de ovenschaal in met wat olie en snijd de tomaat en resterende geitenkaas in plakken.
Leg een laag courgetten in de schaal, giet het mengsel erop en dan de plakken tomaat. Vervolgens doe je daar de geitenkaas overheen en dan weer een laag courgette. Ik had een te grote schaal gepakt en daarom niet genoeg mengsel voor nog een laag, maar als je dat wel hebt kan je natuurlijk mooie laagjes maken. De lasagette gaat 15 minuten de oven in en je serveert hem met wat verse peterselie
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jan 2015 13:13

Re: Lasagne zonder pastabladen

Mag er wel vlees in? Want een echt volle pastasaus krijg je door bjvoorbeeld een bolognese te maken, met gehakt, ui, wijn, passata en bouillon, en die dan echt 6 uur op te laten staan. Daar laagjes mee maken met gegrilde courgette, en eindigen met mozzerella, komt het dichtste bij de oorspronkelijke lasagna.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Jan 2015 13:14

Re: Lasagne zonder pastabladen

Ik vind deze lekker:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... 4-groenten
Ze gebruiken kant en klare saus, maar kan je natuurlijk net zo makkelijk zelf maken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Jan 2015 13:30

Re: Lasagne zonder pastabladen

Die Poubelle plaatst is heel erg lekker!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem328

Bericht 27 Jan 2015 15:49

Re: Lasagne zonder pastabladen

Bedankt voor de reacties meiden. Kan ik echt wat mee!
Zeker mag er wel vlees in Caulfield, graag zelfs :smile:
Ik ga die van Poubelle proberen en dan wel met gehakt erbij, ben heel benieuwd!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers