Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen voor €50 per week

<<

Anoniem87

Bericht 26 Jan 2015 22:20

Boodschappen voor €50 per week

Gaat dat lukken voor 2 volwassenen en 2 katten? De katten kosten wel bijna €10 per week. Is zeker bijna onmogelijk dan?
We hebben net voor €20,50 boodschappen gedaan voor 4 dagen, zonder kattendingen erbij. Helaas is het niet voor kort maar moeten we echt structureel gaan besparen (tot ons huis af is). We geven echt heel veel uit aan boodschappen, laatste maand ruim €450 :palm: echt gênant.

Wie heeft er goede tips/recepten? We hebben alleen een AH en Vomar hier in de buurt omdat we de auto niet gebruiken. Bij AH kopen we altijd al huismerk/Euroshopper.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2015 22:25

Re: Boodschappen voor €50 per week

Vers vlees voor de katten in grote hoeveelheden kopen. Scheelt veel kosten bij ons en gezonder.
Zelf kijken in de folders, daarvan lijstjes maken van wat je die week gaat eten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem286

Bericht 26 Jan 2015 22:45

Re: Boodschappen voor €50 per week

Het is denk ik wel te doen. Maar ik denk wel dat je minder kieskeurig kan zijn qua groenten en afwisseling.
Goedkoop brood en beleg en aanbiedingen qua groenten en vlees en soms diepvries/uit pot qua groenten. Voor 2 dagen koken en invriezen etc. Waarom meteen zo strikt voor 50 euro? Ik zou 60 euro realistischer vinden ivm de katten.
Ik zou boodschappenlijstjes maken en budgetrecepten zoeken (bijv via ah.nl). Geen alcohol en weinig frisdrank, bijv nog wel aanmaak van eigen merk. En op is op hanteren. Dat doen wij hier ook. Als de eieren op zijn bijv, pech, ik koop de op zaterdag pas weer (doe 1x in de week boodschappen). En vlees overslaan, bijv 3x per week vlees. Soms een eitje etc.

Soep is vrij budget en lekker
bv zelfgemaakte erwtensoep (spliterwten (0,93), knolselderij (1,69), schouderkarb (2,35), rookworst ( 1,78), 2x prei (0,56), winterworteltje (0,20). totaal 7,51. Kunnen wij met zijn drietjes ruim 2 dagen van eten. Evt stokbroodje erbij van 0,50 cent en klaar.
Had toevallig nog een bonnetje liggen, vandaar dat ik de prijzen weet.
Wat we ook regelmatig eten is pasta. meergranen spaghetti, passata (goedkoopste), winterworteltje, beetje gehakt en zelf gehaktballetjes maken met wat kruiden en een beschuitje en een uitje.
Aardappelen, groente en vlees zijn ook niet zo duur als je de aanbiedingen in de gaten houdt. Wij aten vanavond toevallig bietjes (geraspt en met uitjes gekocht, dus ook nog luxe gekocht 1.69) met wat aardappelen (+- 0,75) en een tartaar (2 euro) Totaal dus 4,44 en ik heb ook nog een portie in kunnen vriezen

Als je de maaltijden onder/rond de 4 euro houdt. Heb je nog redelijk budget voor brood, melk etc. Moet kunnen!
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 26 Jan 2015 23:06, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Anoniem99

Bericht 26 Jan 2015 22:53

Re: Boodschappen voor €50 per week

€ 50,00 is mijns inziens wel haalbaar. Ik zou hiervoor wel boodschappen doen bij de Lidl i.v.m. de aanbiedingen in de groente en vlees. Waarom kosten jullie katten eigenlijk € 10,00 per week?
<<

Anoniem86

Bericht 26 Jan 2015 22:54

Re: Boodschappen voor €50 per week

Dan zou ik 50 euro rekenen voor jullie samen en 10 voor de katten.
<<

Anoniem144

Bericht 26 Jan 2015 22:55

Re: Boodschappen voor €50 per week

Dat moet zeker lukken als jullie niet roken en verder toiletartikelen voldoende op voorraad hebben.

Zonder rookwaar, luiers , billendoekjes , wel inclusief hondenbrokken , was ik laatst maar 45 euro kwijt bij de lidl en jumbo. Ik had voor 1 hele week boodschappen. Ook fruit, verse groenten, nootjes, koekjes, veel zuivel, cola.
Jammer dat ik bij de kruidvat toen ook nog 35 kwijt was en nog 20 aan rookwaar voor man en mij. Maar toch netjes als ik me bedenk dat ik normaal 150 per week uitgeef!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Jan 2015 23:02

Re: Boodschappen voor €50 per week

10 euro per week voor de katten? Zo, wat krijgen zij voor eten dan?
Ik zou overgaan op goedkoper voer, zonder echt in te leveren op kwaliteit. Ik koop atijd Carocroc, betaal rond de 43 euro voor een zak van 15 kilo, hiermee doe ik zeker een maand of 4 mee. Komt dus neer op een tientje per maand ongeveer.
En gebruik ook goedkoop kattenbak grind. Je hebt bij de AH goedkope zakken van 1 euro nog wat, als je daar een week mee doet kost dat je 5 euro per maand. Komt dus neer op 4 euro per week voor voer en grind.

Verder denk ik dat het wel goed te doen is hoor, aanbiedingen in de gaten houden en bij de Lidl boodschappen doen.
<<

Anoniem87

Bericht 26 Jan 2015 23:14

Re: Boodschappen voor €50 per week

We roken niet en op de katten kunnen we helaas niet besparen. Ik koop één zak houtkorrels per week (€3,65) en één zak brokken (€3,50) en wat zakjes natvoer van AH huismerk. Ik heb één moeilijke kat met obstpatie/misselijkheid, die wil geen andere brokken en bij andere korrels wil hij niet op de bak. Rekening dierenarts toen hij obstipatie had was €100...
<<

Anoniem122

Bericht 26 Jan 2015 23:40

Re: Boodschappen voor €50 per week

Wat voor voer geef je? Misschien kan je besparen door het in grotere hoeveelheden te kopen? Iedere week een klein zakje kopen is altijd duurder natuurlijk.
<<

Anoniem87

Bericht 26 Jan 2015 23:46

Re: Boodschappen voor €50 per week

Purina One indoor, ik koop 800 gr zakken want groter hebben ze hier niet. Heb al op internet gekeken, er zijn 1500 gr zakken maar dat scheelt nog geen euro helaas.
<<

Anoniem173

Bericht 26 Jan 2015 23:53

Re: Boodschappen voor €50 per week

Mijn credo soms moet je de tering naar de nering zetten oftewel als jullie krap zitten gewoon proberen. Plan eten voor de avond voor een week kijk eens of dat lukt voor 25 euro. Dan hou je nog 15 over voor de rest.

Hoe lang is de periode?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jan 2015 02:03

Re: Boodschappen voor €50 per week

Is het niet een idee om de houtkorrels groter in te kopen? Ik gebruik zelf de PeeWee kattenbakvulling. Voor twee zakken betaal ik 37 euro, ik doe daar ongeveer 18 weken mee. Dat komt neer op 2 euro per week.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Jan 2015 08:24

Re: Boodschappen voor €50 per week

Elin, vers vlees...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem178

Bericht 27 Jan 2015 08:33

Re: Boodschappen voor €50 per week

50 euro zou moeten lukken. Met zijn tweetjes plus drie katten komen wij daar net iets overheen, zonder verder ergens op te letten. Kattenvoer kopen we wel groot in, net weer bijna 30 kg gekocht voor 150 euro. Daar hopen we dan een maand of 9 mee te doen (de helft ervan deed ik 5 maanden mee met 2 katten). Krijgen ze kwalitatief gezien best goed voer (taste of the wild).
Verder koken we heel veel vers en vriezen restjes in. Soep eten we minstens 1x per week en onbewust ook veel vegetarisch. Scheelt ook een hoop. We missen het niet echt in soepen, lasagnes en ovenschotels. Onze goedkoopste zero-effort-soep is een zakje soepgroenten, water en bouillonblokjes. Of tomaten, ui, restje knolselderij en wortel, bouillonblokje en er staat ook soep.
Lunchen doe ik altijd met verse zelfgemaakte pastasalades. In vergelijking met boterhammen is dat niet echt goedkoop, omdat er 2-3 porties groenten ingaan. Staat wel tegenover dat vriend op zijn werk luncht.
Waar we veel geld aan kwijt zijn is toetjes. Die zouden we er als eerste uitgooien als we ergens op moesten besparen.

We plannen op zondag onze boodschappen en proberen dan tot en met donderdag vooruit te kunnen. Dan zijn we vaak maar rond de 20-30 euro kwijt. Hebben veel basisvoorraad, zoals volkoren pasta, rijst, etc. Die vullen we wel aan bij zulke boodschappen. Drinken koop ik 1x per 2 maanden, maar dat is 21ct per liter, dus valt best mee.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 27 Jan 2015 10:30

Re: Boodschappen voor €50 per week

Echt waar, 50 euro voor 2 volwassenen en katten lukt prima. Wij zijn met z'n 4en ( 2 volwassenen en 2 kids ) en wij redden het ook van 50 euro, zelfs soms met 40 euro in de week. Het is inderdaad geen vetpot maar het lukt!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2015 12:46

Re: Boodschappen voor €50 per week

Jawel, dat moet wel lukken maar de truc is echt lijstjes maken. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Dus schrijf op wat je wil gaan eten, plan het in met andere maaltijden en op die manier kom je een heel eind.

Misschien als je wél een auto hebt dat je dan bijvoorbeeld een keer per maand naar de Lidl kan gaan. Vlees/ kip is daar zóveel goedkoper. Ook kan je evnetueel daar dan je toiletpapier kopen. Al moet ik zeggen dat ik merk dat de aanbiedingen daarvan in de gaten houden ook goed werkt. Ik heb laatst een 40 pak van de AH gekocht en dat scheelde niks meer met de Lidl.

Maar mijn truc is echt om alleen te kopen wat je nodig hebt. Dus weg met de koekjes, snoepjes, dure frisdrank, en koop juist wel veel verse groenten. Dat vult veel beter dan al die zooi, en je krijgt naderhand niet eens snaai-zin.

Op die manier lukt het mij wel om voor 40 a 50 euro per week boodschappen te doen. Afgelopen maand had ik inclusief kerst/ O&N voor 160 euro aan boodschappen voor 1,5 man (mijn vriend is er ongeveer de helft van de tijd). En ik heb nog dingen op voorraad gekocht ook.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 27 Jan 2015 16:24

Re: Boodschappen voor €50 per week

mida4you schreef:Echt waar, 50 euro voor 2 volwassenen en katten lukt prima. Wij zijn met z'n 4en ( 2 volwassenen en 2 kids ) en wij redden het ook van 50 euro, zelfs soms met 40 euro in de week. Het is inderdaad geen vetpot maar het lukt!


+1
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2015 16:34

Re: Boodschappen voor €50 per week

Er is ook een boodschappen budget topic trouwens, mocht je het leuk vinden.

€50 per week zou trouwens prima moeten lukken. Als wij wat minder 'lekkers' zouden kopen zitten we daar ook op.
<<

Anoniem171

Bericht 27 Jan 2015 17:20

Re: Boodschappen voor €50 per week

mida4you schreef:Echt waar, 50 euro voor 2 volwassenen en katten lukt prima. Wij zijn met z'n 4en ( 2 volwassenen en 2 kids ) en wij redden het ook van 50 euro, zelfs soms met 40 euro in de week. Het is inderdaad geen vetpot maar het lukt!


Wow red je dat echt?!? Wij hebben vaak voor ruim 100 euro (letten nu ook totaal niet op hoor) en moeten dan op woensdag dan bijhalen.
We zijn met twee volwassenen, drie kinderen en twee katten. Wij hebben bijvoorbeeld al 6 broden (á 1,55 per stuk) per week, en 8 stuks fruit per dag.
Ook zitten in de boodschappen dingen als shampoo, tandpasta, douchegel, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen.
<<

Anoniem87

Bericht 27 Jan 2015 19:34

Re: Boodschappen voor €50 per week

Oké dit heeft me weer wat hoop gegeven! We gaan ervoor! Lijstjes maken doe ik al, dus ga ik mee door. En ik zoek ook meteen de goedkoopste prijs erbij, dan weet ik welke ik moet hebben bij de Appie.
Het moet ook een beetje een sport worden, we willen zoveel mogelijk sparen en hier kunnen we makkelijk op bezuinigen.
<<

Anoniem234

Bericht 27 Jan 2015 22:27

Re: Boodschappen voor €50 per week

Ja dan moet wel lukken hoor. Wij hebben altijd tussen de 50,- en 60,- aan boodschappen voor een week. En we kopen zelfs biologisch vlees. Wij kopen alleen eigelijk nooit koek, snoep en chips enz. Dat scheelt natuurlijk wel. We zijn met zijn drieën.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 27 Jan 2015 23:00

Re: Boodschappen voor €50 per week

Nana schreef:
mida4you schreef:Echt waar, 50 euro voor 2 volwassenen en katten lukt prima. Wij zijn met z'n 4en ( 2 volwassenen en 2 kids ) en wij redden het ook van 50 euro, zelfs soms met 40 euro in de week. Het is inderdaad geen vetpot maar het lukt!


Wow red je dat echt?!? Wij hebben vaak voor ruim 100 euro (letten nu ook totaal niet op hoor) en moeten dan op woensdag dan bijhalen.
We zijn met twee volwassenen, drie kinderen en twee katten. Wij hebben bijvoorbeeld al 6 broden (á 1,55 per stuk) per week, en 8 stuks fruit per dag.
Ook zitten in de boodschappen dingen als shampoo, tandpasta, douchegel, schoonmaakmiddelen en wasmiddelen.


Ja het lukt echt. Je moet echt op de prijzen letten en zeker niet het a merk kopen. Ik koop altijd broden bij de albert heijn 2e halve prijs. Om nog een voorbeeldje te noemen. Ik koop prei, gebruik ik om stamppot te maken en ik bewaar wat voor de volgende dag. Volgende dag maak ik soep met o.a prei de restjes groenten. Nog een voorbeeldje: diepvries spinazie met aardappeltjes en een stukje vlees. Met diepvries spinazie kun je een heerlijke omelet maken. Je moet gewoon creatief worden. En zoals tandpasta, douchegel haal ik altijd bij de Action. We doen met alles zuinig aan. Tandpasta die we bijvoorbeeld in huis hebben doen we al meer dan een half jaar mee. Een puntje tandpasta is genoeg. En als hij bijna op is knippen we hem open. 1 klein kneepje douchegel is voldoende. Schoonmaakmiddelen heb ik al jaren zat in de kast. Wasmiddel koop ik in de aanbieding. Maar meestal koop ik de goedkoopste bij de Albert Heijn. Doet het prima.

Zo zijn er nog tig dingen waar je echt op kunt besparen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 571

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 28 Jan 2015 12:16

Re: Boodschappen voor €50 per week

Dat zou moeten lukken. Wij zijn ook met twee volwassenen en ik doe voor ongeveer 40,- in de week boodschappen en dan nog 3 broden bij de bakker voor 6,-.
Wat ook scheelt is vlees groter in kopen en in porties in de vriezer doen. Zo ook met brood, ik haal drie broden en maak pakjes van 8 snedes brood, zodat we er iedere avond een kunnen uithalen voor de volgende dag.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Jan 2015 14:55

Re: Boodschappen voor €50 per week

Ja dat zou wel moeten lukken. Wat er inderdaad al genoemd wordt: soep met een afbakstokbroodje, spaghetti met zelfgemaakte saus (ik gebruik vaak tomatenblokjes uit blik, een uitje, paprika, knoflook, italiaanse kruiden, winterwortel..), pannenkoeken zijn heel goedkoop. En bij de Lidl heb je soms al 5 kilo aardappels voor minder dan 2 euro. Als je ze een keer kookt, een keer bakt, of in een ovenschotel doet met seizoensgroenten dan ben je ook al een heel eind en heb je ook nog aardig wat variatie. En misschien kun je een paar vleesloze dagjes inlassen (al heb je dat bij pannenkoeken en soep toch al niet altijd nodig), datje bijvoorbeeld aardappels, diepvriesspinazie en een eitje eet.
<<

Anoniem156

Bericht 28 Jan 2015 17:44

Re: Boodschappen voor €50 per week

Ik weet niet of je verschillende supermarkten in de buurt hebt, maar als je de app 'koken met aanbiedingen' downloadt zie je gerechten en de aanbiedingen per supermarkt. En misschien kun je je eetlijstje aan de hand van deze app maken. Kan ook schelen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers