Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als..

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jan 2015 19:40

Wat als..

Wat als je na een paar maanden daten er achter komt dat je -bijna vriend inmiddels- altijd na het stappen met drank op naar huis rijdt?
<<

Anoniem132

Bericht 25 Jan 2015 19:48

Re: Wat als..

Dan zou ik een goed gesprek met hem aangaan aangezien ik dat geen normaal gedrag vind. Erg gevaarlijk en dom voor hem en alle anderen in het verkeer.
Hoe ben je erachter gekomen?
Laatst gewijzigd door Anoniem132 op 25 Jan 2015 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2015 19:49

Re: Wat als..

Dan zou ik een ernstig gesprek met hem aangaan, want dat vind ik namelijk echt een enorme no-go.
Als hij het blijft doen is het einde verhaal, hoe leuk ik m ook vindt.
Ik hou niet van dronken mensen, en al helemaal niet als ze achter het stuur gaan zitten.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 25 Jan 2015 19:52

Re: Wat als..

Hetzelfde als Lejow. Dronken, of überhaupt met meer alcohol dan mag, achter het stuur is voor mij echt not-done en einde relatie.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jan 2015 19:53

Re: Wat als..

Het gaat niet om mijn vriend. Een vriendin van me vertelde dit gisteren, ze gaf zelf ook aan dat ze dit een reden vond om er mee te stoppen. Maar ondertussen gaat het al weken zo. En denk ik dat ze het toch maar voor lief neemt.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Jan 2015 20:21

Re: Wat als..

Net als bij Lejow.
Blijkbaar is hij niet volwassen genoeg om zijn verantwoordelijkheid te nemen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Jan 2015 20:52

Re: Wat als..

Mien schreef:Net als bij Lejow.
Blijkbaar is hij niet volwassen genoeg om zijn verantwoordelijkheid te nemen.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Overigens vind ik het al onverantwoord en niet-cool als je een glas gedronken hebt, ondanks dat dat "mag".
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 25 Jan 2015 21:06

Re: Wat als..

Ik zou daar gelijk klaar mee zijn. Ik vind dat erg dom en asociaal gedrag.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 25 Jan 2015 21:10

Re: Wat als..

Dan zou ik er wel klaar mee zijn. Als hij dit vindt kunnen, wat voor rare dingen zou hij dan ook kunnen doen (zo denk ik dan).
<<

Anoniem148

Bericht 25 Jan 2015 21:12

Re: Wat als..

Dan was het over en uit.
Hij moet toch genoeg verstand hebben om te weten dat het niet goed is. Er zijn genoeg slachtoffers gevallen daardoor en ik zou er niet mee kunnen leven als ik weet dat mijn vriend zo onverantwoordelijk is.

Ik ben ook van 1 glas is al teveel.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 25 Jan 2015 21:14

Re: Wat als..

Dan zou ik er gelijk mee kappen. Ik hoef nooit meer een vent die met drank op achter het stuur kruipt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jan 2015 21:17

Re: Wat als..

Daar zou ik heel snel klaar mee zijn! Ik vind overigens niet dat één glas al te veel is, die regels zijn er niet voor niks, maar met meer dan twee glazen op rijden vind ik niet kunnen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem131

Bericht 25 Jan 2015 21:17

Re: Wat als..

Maximaal 3 drankjes op een hele avond vind ik geen probleem maar meer vind ik wel een probleem. Ik zou alleen niet weten hoe je dat moet controleren. Ik zou wel een gesprek aan willen gaan maar wat moet je dan zeggen?
Ik drink namelijk op een avond van 6 tot 1 uur ook wel 2 à 3 drankjes maar daar eet ik bij en als ik meer drank wil dan neem ik wel een taxi. Als mijn partner elk weekend dronken met de auto thuiskomt is het exit.

Hoe weet ze het? En weet ze ook hoeveel hij drinkt?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 25 Jan 2015 21:17

Re: Wat als..

Ik vind het dom en onverantwoord als hij dat doet en zou me er ook niet prettig bij voelen. Ik zou er zelf ook niet bij in de auto stappen, maar ik ga niet meteen zeggen dat het dan direct over is. Als ik hem verder he-le-maal geweldig vind, zou ik hier misschien wel doorheen kunnen kijken en denken dat het misschien ooit zou kunnen veranderen.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 25 Jan 2015 21:21

Re: Wat als..

Ik zou er goed mee praten. Dat lijkt me niet goed
Zoon *
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 25 Jan 2015 21:21

Re: Wat als..

Niet dat ik het goedkeur hoor. Ik zou er zeker wel wat van zeggen en mijn mening laten blijken.
Daarnaast vind ik er een verschil in zitten of iemand 2 of 3 drankjes drinkt of de hele avond minstens 10 biertjes wegtikt. Ik houd zelf ook wel van een drankje en ook wel van een aantal drankjes, maar ieder weekend echt dronken zou bij mij sowieso wel een afknapper zijn.

Het is misschien ook anders als je zelf in die situatie zit. Hoeveel mensen zijn er wel niet die roepen dat ze direct weg zouden gaan als hun partner vreemdgaat of wanneer ze geslagen worden en hoeveel mensen doen het daadwerkelijk....
<<

Anoniem131

Bericht 25 Jan 2015 21:25

Re: Wat als..

Lenthe schreef:Niet dat ik het goedkeur hoor. Ik zou er zeker wel wat van zeggen en mijn mening laten blijken.
Daarnaast vind ik er een verschil in zitten of iemand 2 of 3 drankjes drinkt of de hele avond minstens 10 biertjes wegtikt. Ik houd zelf ook wel van een drankje en ook wel van een aantal drankjes, maar ieder weekend echt dronken zou bij mij sowieso wel een afknapper zijn.

Het is misschien ook anders als je zelf in die situatie zit. Hoeveel mensen zijn er wel niet die roepen dat ze direct weg zouden gaan als hun partner vreemdgaat of wanneer ze geslagen worden en hoeveel mensen doen het daadwerkelijk....


Dit is inderdaad wat ik bedoel.
<<

Fiene

Bericht 25 Jan 2015 21:32

Re: Wat als..

Lejow schreef:Dan zou ik een ernstig gesprek met hem aangaan, want dat vind ik namelijk echt een enorme no-go.
Als hij het blijft doen is het einde verhaal, hoe leuk ik m ook vindt.
Ik hou niet van dronken mensen, en al helemaal niet als ze achter het stuur gaan zitten.


helemaal dit. Ik heb sowieso ook echt een hekel een dronken mensen.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 21:40

Re: Wat als..

Maar, er staat nergens dat hij dronken is of (te) veel gedronken heeft toch?

Ik ben ook niet echt gek op mensen die dronken zijn of teveel gedronken hebben, maar met 2/3 biertjes kun je prima naar huis toe rijden, dat mag ook gewoon als ervaren bestuurder. Mijn vriend drinkt er soms over een hele avond 4, en eindigt de laatste uren met fris/water en dan is die echt niet aangeschoten/dronken of heeft hij teveel op.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jan 2015 23:41

Re: Wat als..

Ze had het over 10 tot 15 biertjes, "maar dan merk je echt niks aan hem hoor". Hij gaat altijd een stad verderop op stap met zijn vrienden, fietsen doet hij niet aan zei ze en een taxi betalen is natuurlijk ook geen optie.

Ik vind het ook heel stom. Ik had al ooit een topic geopend over dat ik niet zo'n zin had hem te ontmoeten en nu hoor ik weer steeds meer stomme eigenschappen van hem. Wat moet je daar toch mee?
<<

Anoniem86

Bericht 25 Jan 2015 23:42

Re: Wat als..

O nee, dat is echt veel en veel te veel, en dan is het ZO onveilig, en fietsen doet ie niet aan? Tja, dan kan je niet weg, of moet je niet zoveel drinken.
<<

Anoniem140

Bericht 26 Jan 2015 01:01

Re: Wat als..

Mijn ex zoop zich altijd het laplazerus en ik ben best vaak bij hem in de auto gestapt. Hij had al zo vaak beloofd het niet te doen en toen ik er klaar mee was ben ik gaan lopen en hij rijden. Hij reed toen met piepende banden weg en werd aangehouden door de politie die dat hoorden. Ik had niks in de gaten, vond het thuis heel raar dat hij er nog niet was en toen hij belde vond ik het ergens heel sneu en ergens net goed. We hadden altijd mensen die ons wilden brengen maar hij was te eigenwijs. Mijn vader is toen ook acuut gestopt met drinken en rijden (dronk hooguit 2 pilsjes).
<<

Anoniem148

Bericht 26 Jan 2015 04:57

Re: Wat als..

Dat vind ik echt te veel. Ik zou haar ook even duidelijk maken dat ze niet goed bij haar hoofd is met die vriend.

Mijn mening over 1 drankje al teveel is, niet aan het begin van de avond al vraag ik mij dan af waarom je wil drinken. Waarom kan je het niet laten?
Ik vind alcohol en verkeer een combinatie die niet samen kan.
Mijn neef is op stap gegaan met zijn zus en vriend. Hun met de fiets en niet teveel gedronken. Zus en vriend zijn naar huis gegaan en hij bleef. Toen hij na een half uur ook maar naar huis ging, kwam hij een auto tegen in de sloot. Politie gebeld en er naar toe gelopen.
In de auto was een man zo dronken dat hij de deur niet meer open kreeg. Toen hij verder keek lag er in de sloot 2 fietsen. Hij heeft zijn zus en vriend gevonden aan de kant van de weg.
Vriend was overleden en zijn zus zit nu in een rolstoel, hoge dwarslaesie dus verlamd vanaf haar borst ongeveer.
Mijn neef voert nu campagne om drinken en verkeer niet te combineren. Maar hij zit wel onder de medicijnen want hij slaapt niet meer en kan niet meer functioneren.
De automobilist mankeerde natuurlijk weer niets.

En dit na een gezellig dorpsfeest.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Jan 2015 07:11

Re: Wat als..

Wow Dandelion wat een mega heftig verhaal. Ik ben erg tegen alcohol in het verkeer en voor mij zou het een heel pittig gesprek met hem worden en als er geen verandering zou komen dan zou het voor mij klaar zijn. Ik ben altijd de moraalridder als het over gedrag in het verkeer gaat. Vind het zo mega belangrijk om altijd na te denken over of je jezelf nog recht in de spiegel kunt aankijken als er een ongeluk zou gebeuren. Ook als je zelf niet schuldig bent. Dat geldt ook voor te hard rijden. Mijn broertje heeft een verkeersongeluk gehad waarbij iemand overleden is, ik ben zo enorm blij dat hij geen enkele regel overtreden heeft, ook al was de ander schuldig. Hij kan zichzelf altijd aan blijven kijken en 100% zeker weten dat hij in geen enkel opzicht een fout heeft gemaakt. Dat was wel anders geweest als hij een glas bier had gedronken of te hard had gereden. Dan vraag je je de rest van je leven af of het verschil had gemaakt als je dat niet gedaan had.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem216

Bericht 26 Jan 2015 07:42

Re: Wat als..

Wat een heftig verhaal wandeling.

Ik zou het een enorme afknapper vinden als ik hier zou achterkomen. Ik zou zeker een goed gesprek met hebben, maar of het dan nog relatie materiaal is, geen idee.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers