Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar 1 slaapje per dag?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Jan 2015 18:12

Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Mijn dochter slaapt elke avond van 19.15 uur tot 8.00 uur. Als ik moet werken tot 6.30 uur.
Nu is het probleem dat ze sinds een week bijna niet meer slaapt overdag en om 18 uur uitgeput half slapend in de kinderstoel zit. Ze is wel flink verkouden en grieperig geweest, heeft een enorme sprong en ook nog eens 3 doorkomende tanden.
Maar het is zoooooo vermoeiend. We leggen haar 2x per dag op een vast tijdstip op bed en normaal slaapt ze dan 1-2 uur, maar nu is het alleen maar krijsen als we al weglopen.
Na 5 min slaapt ze maar na max een half uur begint het gekrijs weer. Ze wil alleen maar kruipen en staan.
Dus ik dacht, misschien moeten we haar nog maar 1x per dag op bed leggen, gezien ze elke nacht klokje rond gaat?
Wanneer ging jullie kindje naar 1 slaapje per dag?
En heeft iemand nog verschoningstips? Sinds de sprong is een schone luier omdoen een hel. Meteen omdraaien en willen zitten. Voeten in de poep. Poep op de muur. :palm:
Ze doet dit echt binnen 2 seconden. We houden haar in de houdgreep maar daardoor een krijsend kind. Ze wil gewoon absoluut niet op haar rug liggen. Slaapt ook inene op haar buik.
Pfffff.... het is vast een fase.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Jan 2015 18:14

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Verkeerde pijler. Kan deze naar de mamagrot verplaatst worden? Danku.
04-2014
10-2015
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 25 Jan 2015 19:32

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Milou schreef:Verkeerde pijler. Kan deze naar de mamagrot verplaatst worden? Danku.
Natuurlijk :)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Jan 2015 20:12

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Mijn dochter is nu bijna 17 maanden en zitten met hetzelfde probleem. Soms krijgt ze 1 slaapje, soms twee slaapjes. Ligt eraan hoe de dagplanning is en hoe moe ze zelf is.
Als zij smorgens na 2 uur alweer moe wordt gaat ze gewoon in bed en krijgt ze twee slaapjes. Is zij smorgens niet moe en gaat ze vrolijk door, gaat ze na dr lunch op bed en moet ze het met 1 slaapje doen.

Het verschonen is hier ook een tijdje een gevecht geweest. Houdgreep en afleiden hielpen soms. Maar meestal stond ze binnen drie seconde rechtop. Onze dochter is gek van bakjes en dopjes op draaien. Dus gaven wij haar bakjes of dopje die ze ergens in of op kon doen. Dat hielp soms. Verder; uitzitten.

Sinds een paar weken is ze weer zo mak als een lammetje en gaat ze er zelfs zelf voor liggen om verschoond te worden.
<<

Patsy

Bericht 25 Jan 2015 20:36

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

M deed rond de 9 maanden exact hetzelfde. Wij zijn toen ook gaan rommelen met de slaapjes overdag. Hij slaapt overdag sowieso slecht, meestal 3 slaapjes van een half uur. Bij ons hielp het niet om de slaapjes aan te passen, we kregen er een chagrijnige baby voor terug. In die periode gingen de nachten ook steeds slechter, hij wilde ook weer een fles dan.
M is vandaag precies 11 maanden en sinds een week gaat het weer beter.

Wat betreft slaapjes volg ik echt zijn behoefte, als ik merk dat hij echt moe is gaat hij op bed. Soms 2X en soms 3X per dag.

Tijdens het verschonen geef ik hem de luierdoekjes of een speeltje, soms leidt dit af. Soms zit er niks anders op dan de houdgreep.
<<

Fiene

Bericht 25 Jan 2015 21:02

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Ik weet het niet meer precies, een jaar en een beetje geloof ik. Ik vond het zelf handiger en ze kon het prima aan om naar 1 slaapje te gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jan 2015 21:47

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

L probeert zelf soms naar 1 slaapje te gaan. Bij de opvang lukt het hem wel, maar dan kunnen we hem 's avonds opvegen (wel makkelijk oo bed leggen zo, maar ik lees graag nog voor haha). Maar thuis lijkt hij vooralnog twee slaapjes nodig te hebben. Oftewel, het ligt geheel aan je kindje. Probeer het eens uit, zoals Katrien al zegt. Je merkt vanzelf of je er een pischagerijnig kind aan overhoudt ;)
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jan 2015 21:49

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

Ik zat met de oudste op anderhalf jaar, met de jongste voor een jaar al op 1 keer slapen. Kwam ook omdat hij in het schoolritme van zijn zus mee moest.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Jan 2015 21:59

Re: Wanneer naar 1 slaapje per dag?

De oudste met 14 maanden, de jongste 1 a 2 slaapjes.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers