Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koopzegels

<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 20:46

Koopzegels

Zijn er mensen die sparen d.m.v. koopzegels in de supermarkt?

Al een jaar twijfelde ik of ik daarmee wilde starten. Ik had dan weliswaar een vaste supermarkt, maar ik wist niet of ik ooit een boekje vol zou krijgen en was het dan niet zonde van het geld? Vanavond moest ik even wat pakketzegels naar mijn vader brengen en toen kreeg ik het met mijn stiefmoeder over de favoriete supermarkt van het moment en beiden moesten bekennen dat we liever naar de AH gaan dan naar de Jumbo en dus gelijk na het gesprek besloten dat ik ga sparen via de koopzegels van AH.

Ik neem aan dat iedereen het concept van de koopzegels wel kent, maar zo niet; Bij elke keer boodschappen koop ik zegels. Als ik het boekje vol heb, dan heb ik 49 euro ingelegd en krijg ik 52 euro uitgekeerd. Het sparen zo lukt me op de één of andere manier niet en zo ben ik het geld enige tijd 'kwijt' en heb ik op een gegeven moment toch goed gespaard en kan ik het wegzetten of er iets leuks van kopen. Het lijkt mij in ieder geval handig.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 20 Sep 2013 20:47

Re: Koopzegels

Ik heb het een tijd gedaan, maar ben er net weer mee gestopt. Als je bekijkt hoeveel tijd je aan het plakken kwijt bent is het maar een karig uurloon.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Sep 2013 20:48

Re: Koopzegels

Lonely Goatherd schreef:Ik heb het een tijd gedaan, maar ben er net weer mee gestopt. Als je bekijkt hoeveel tijd je aan het plakken kwijt bent is het maar een karig uurloon.


Dit ;) een vol boekje van Jumbo levert maar €1 winst op...
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Sep 2013 20:51

Re: Koopzegels

Wij hebben geen koopzegels, maar kooppunten. Die spaar je op een pasje. Volgens mij is het ook 0.01 cent per euro. Ik neem ze altijd, want zo spaar ik ongemerkt toch een leuk bedrag. Hier kan ik boodschappen van doen, of in de slijterij besteden. Ik heb er nu met mijn verjaardag een paar flessen drank van gekocht :D
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Sep 2013 21:00

Re: Koopzegels

Helemaal niet gek om dat te doen als je toch regelmatig naar de AH gaat. Ik had wel eens gelezen en nu ook even gegoogeld dat deze spaarzegels tegenwoordig het beste rendement opleveren; Even van internet gehaald:

Bij de Albert Heijn kun je bij elke € 1 een zegel kopen voor € 0,10. je hebt dan voor een vol boekje € 49 betaald en het levert je € 52,-, Dat is een rendement van 6.1%. Terwijl je bij een bank tegenwoordig maar 2% of 2,5% rente krijgt

Hoogvliet* - € 0.01 - - 6%
Jumbo € 1 € 0.10 € 25,- € 26,- 4%
Vomar*** € 0.10 € 0.01 - - 4%

Ik doe zelf geen boodschappen bij een supermarkt met koopzegels maar zou het anders misschien ook wel doen. Ik ken wel mensen die op deze manier inderdaad het zakgeld voor de vakantie bij elkaar sparen of ze in december inleveren als het een dure maand is. Je legt ongemerkt toch geld weg dus best wel handig als je anders om wat voor reden dan ook niet spaart.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem162

Bericht 20 Sep 2013 21:02

Re: Koopzegels

Ja ik spaar al jaren die van de AH. Mijn ouders deden dat voor hun kinderen en zo mochten wij in de zomervakantie een boekje inleveren en hadden we dus extra spaargeld.
Nu spaar ik ze zelf en gaat het geld in de spaarpot, voor reisjes/dagjes weg, gewoon voor leuke dingen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Sep 2013 21:04

Re: Koopzegels

Nee ik spaar geen koopzegels moet zeggen dat ik ook geen idee had wat het inhield
En bij mijn supermarkt hebben ze dat ook niet.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 21:04

Re: Koopzegels

Haha, nooit stilgestaan bij het karige uurloon. :P

Het gaat mij er puur om dat ik nu begin met sparen en als dat kan d.m.v. koopzegels dan doe ik het graag. Ik ben namelijk nogal een gans als het op sparen aankomt. Ik ga het gewoon proberen en als het echt niets voor mij is dan heb ik gelezen dat ik ook halverwege (bij 26 euro) ook kan afhaken.

Ik stond trouwens ooit eens achter iemand bij de jumbo die voor 500 p.p. hadden gespaard d.m.v. de boekjes en zij deden dat elk jaar voor hun vakantie. Vanaf dat moment ben ik aan het twijfelen geslagen. Ik doe niet zoveel boodschappen dat ik aan 500 euro op jaarbasis kom als alleenstaande, maar alles is mooi meegenomen. :)
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 21:06

Re: Koopzegels

rapa nui; Dat vertelde de medewerker van de servicebalie ook. Ik stond het boekje te lezen en toen vroeg ze of het duidelijk was en vertelde ze erbij dat ze een betere rente geven dan de bank en ze had het inderdaad over 6%. Vroeg me af hoe ik dat moest zien, dus dank je wel voor je post. (Het was te druk om een heel gesprek aan te gaan)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 20 Sep 2013 21:10

Re: Koopzegels

Lonely Goatherd schreef:Ik heb het een tijd gedaan, maar ben er net weer mee gestopt. Als je bekijkt hoeveel tijd je aan het plakken kwijt bent is het maar een karig uurloon.


Ok, maar ik heb net bv de gratis zegels van de Poiesz opgeplakt en ben dan maar een paar tellen bezig Dus lijkt me dat als je dit meteen als routine na het boodschappen doet het ook niet zo veel tijd kost. En met bijna alle dingen die ik in mijn vrije tijd doe verdien ik niets dus levert dit me in elk geval nog wel iets op. En ik vind het ook leuk en krijg er een tevreden gevoel bij als ik zo meteen mijn gratis wok of tuingereedschap op kan halen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem273

Bericht 20 Sep 2013 21:16

Re: Koopzegels

Even over zegels plakken hè...ik vind het wel een vies idee om aan die zegels te moeten likken. Ze zijn toch vast gehouden door in ieder geval de caissière enzo. Sinds ik dit bedacht heb ik de zegels opgeplakt met een vochtig doekje maar dat duurt echt heel lang, haha. We hebben wel bijna het AH-boekje vol :)
<<

Anoniem193

Bericht 20 Sep 2013 21:18

Re: Koopzegels

Maar als je een keer zegels kwijt raakt is je rendement gelijk minder natuurlijk ;)
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 21:21

Re: Koopzegels

Alibi schreef:Maar als je een keer zegels kwijt raakt is je rendement gelijk minder natuurlijk ;)


Dat zei de medewerker vanavond ook. Wel goed opbergen hoor, want anders is het echt zonde van het geld. :laughcry: Dus ik heb wel drie keer gekeken of ik ze goed opgeborgen had. :yes:
<<

Anoniem 53

Bericht 20 Sep 2013 21:26

Re: Koopzegels

Ik haal iedere week wat boodschappen bij Jumbo en heb daar ook de koopzegels van. Mijn ouders deden dit ook altijd en als het boekje vol was bewaarden ze dat en deden ze er verjaardagsboodschappen voor. Ik ga het geld apart zetten als ik een boekje vol heb.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Sep 2013 21:52

Re: Koopzegels

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd een enorme moeite om 3 euro te sparen?
<<

Anoniem122

Bericht 20 Sep 2013 21:59

Re: Koopzegels

Nee ik spaar geen koopzegels, zeker bij de Jumbo is het rendement erg laag.
Heb vroeger bij de Plus gewerkt, en daar had het wel meer nut om te sparen, de zegels zijn 2 cent per stuk, een vol boekje kost je 4 euro, en je krijg er 6 euro voor terug.
Maar we hebben hier geen Plus in de buurt en vindt bij de Albert Heijn de zegels vrij prijzig, dus vindt het zonde om daar te sparen.
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 22:12

Re: Koopzegels

iloverocknroll1984 schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd een enorme moeite om 3 euro te sparen?


Je spaart zelf 49 euro en vanwege het trouwe sparen krijg je van AH nog 3 euro extra als zijnde verkregen rente.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Sep 2013 22:17

Re: Koopzegels

Nyx schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd een enorme moeite om 3 euro te sparen?


Je spaart zelf 49 euro en vanwege het trouwe sparen krijg je van AH nog 3 euro extra als zijnde verkregen rente.



Ze bedoelt dat je veel moeite moet doen om die 3 euro te sparen.
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 22:19

Re: Koopzegels

TukTuk schreef:
Nyx schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd een enorme moeite om 3 euro te sparen?


Je spaart zelf 49 euro en vanwege het trouwe sparen krijg je van AH nog 3 euro extra als zijnde verkregen rente.



Ze bedoelt dat je veel moeite moet doen om die 3 euro te sparen.


Misschien begrijp ik hem niet? Want ik spaar niet de 3 euro rente, maar het bedrag van 49 euro. En dat likken en plakken vind ik niet zo'n probleem, daar heb ik zo'n hele fijne postzegellikker voor.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Sep 2013 22:20

Re: Koopzegels

Ja het gaat me inderdaad om de moeite. Ik snap dat je ook 49 euro spaart en daarop 3 euro rente krijgt. En dat de redenering is dat je een lagere rente krijgt als je die 49 euro op de bank zet. Maar dat scheelt dan misschien 2 euro met het op de bank zetten, vandaar mijn vraag: is die extra paar euro al die moeite waard?
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 20 Sep 2013 22:22

Re: Koopzegels

Nee, bij sommige AH's vragen ze wel of je koopzegels spaart, maar niet bij alle AH's en ik denk dat ik het zelf vergeet om te vragen. Ik spaar wel gratis zegels van de Poiesz en plak ze ook op met behulp van een vochtig doekje. Ik plak ze per rij op, dan ben ik er amper tijd aan kwijt, misschien twee minuten per keer. Oh, en Perla heeft ook zegels, die spaar ik ook. Per 25 zegels krijg je toch weer 2 euro, altijd mooi meegenomen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 20 Sep 2013 22:26

Re: Koopzegels

Ik spaar ze ook van de AH en vind het geen moeite om na het boodschappen doen die zegels te plakken. Net zoveel (of weinig) moeite om de boodschappen op te ruimen, het zit wel in mijn routine ofzo. Vind het wel een makkelijke manier van sparen voor extraatjes.
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 22:28

Re: Koopzegels

iloverocknroll1984 schreef: is die extra paar euro al die moeite waard?


Ik vind het stiekem ook gewoon erg leuk. Dus dat zal meespelen. ;)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Sep 2013 22:29

Re: Koopzegels

Haha ok, lijkt me inderdaad wel een leuk moment als je dan je 52 euro krijgt!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 21 Sep 2013 08:36

Re: Koopzegels

Ik doe het al een tijdje bij de Plus. Ik plak ze gelijk in zodra ik thuis bent. Dus niet echt extra moeite. Ik spaar ze op en over een tijdje lever ik ze allemaal in
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers