Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pukkeltjes baby

<<

Anoniem92

Bericht 23 Jan 2015 13:21

pukkeltjes baby

Mijn jongste dochter heeft ineens allemaal pukkeltjes. Op haar gezicht en op haar romp, ze krijgt geen borstvoeding.

Nu weet ik wel dat mijn kinderen een enigszins gevoelige huid hebben, als in snel schraal bijvoorbeeld.

Ik heb al besloten haar als het maandag nog zo is mee te nemen naar de afspraak die ik bij de huisarts heb, zodat zij wellicht nog even kan kijken. Ook doe ik alle zwitsal weg en ga ik voor parfumloos (suggesties nog qua merk?).

Ook huilt ze sinds 2 avonden savonds ineens heel veel, ik twijfel of het verband heeft met elkaar, maar ze slaapt nu ook echt alleen nog maar op haar buik ipv haar rug urenlang.

Heeft een van jullie ervaring met deze vorm van uitslag? Is het warmteuitslag of misschien hormoonpukkeltjes?

Hier de foto ;
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Jan 2015 13:23

Re: pukkeltjes baby

Ik zou denken aan hormoonpukkeltjes en het huilen misschien het eerste sprongetje?
L2014 & H2017
<<

Anoniem92

Bericht 23 Jan 2015 13:31

Re: pukkeltjes baby

Ja sprongetje kan ook goed hoor! Als ik haar in haar gezicht blaas als ze huilt dan stopt ze gelijk, lijkt mij als ze echt ergens last van had dat ze dan wel door huilt?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Jan 2015 14:23

Re: pukkeltjes baby

Heeft a ook parel!
Hebben ze hier allemaal gehad. Ik hield het vet vaseline en na een maand is het over... Bij a is het bijna weg nu.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem118

Bericht 23 Jan 2015 15:00

Re: pukkeltjes baby

Ik zou denken hormoonpukkeltjes inderdaad.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Jan 2015 15:34

Re: pukkeltjes baby

Hier ook twee kindjes met gevoelige huid. Ik heb shampoo en badspul van Naty, te koop bij etos, fijn spul!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 23 Jan 2015 15:55

Re: pukkeltjes baby

Het lijkt inderdaad op hormoonpukkels. Mijn huisarts zei, zijn ze eindelijk mooi uitgedeukt na de bevalling krijgen ze pukkels...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Jan 2015 16:14

Re: pukkeltjes baby

Ik weet het niet. Dit kreeg mijn dochter ook op deze leeftijd, maar dan alleen op haar gezicht. Waren hormoonpukkeltjes en ik gaf bv.
04-2014
10-2015
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 23 Jan 2015 17:07

Re: pukkeltjes baby

T kreeg het ook toen ze een week of 3/4 was. Zal wel iets met hormonen zijn. Had destijds ook iets gelezen over baby acne? Was na een paar weken over, heb er niets bijzonders mee gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 23 Jan 2015 17:09

Re: pukkeltjes baby

Nog van jouw hormonen (bevalling), tenminste dat zei de huisarts (die hier onverwachts en ongevraagd op kraambezoek kwam, is dat gebruikelijk). Mijn dochter had toevallig toen een zo'n pukkeltje op d'r kin.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 23 Jan 2015 17:13

Re: pukkeltjes baby

Haha, ja dat schijnt gebruikelijk te zijn. Vond het ook zo gek, had die man nog nooit gezien!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 23 Jan 2015 17:15

Re: pukkeltjes baby

Aardbei schreef:Haha, ja dat schijnt gebruikelijk te zijn. Vond het ook zo gek, had die man nog nooit gezien!


Haha ik dus ook niet. Vond het maar raar dat hij zomaar langskwam. Kreeg ook vragen of ik me mentaal wel in orde voelde? Heel vreemd.
<<

Anoniem211

Bericht 23 Jan 2015 17:17

Re: pukkeltjes baby

Parel schreef:Ja sprongetje kan ook goed hoor! Als ik haar in haar gezicht blaas als ze huilt dan stopt ze gelijk, lijkt mij als ze echt ergens last van had dat ze dan wel door huilt?


Stopt ze helemaal? Want als ze eventjes stopt is dat gewoon een reflex.

Mijn kinderen hadden het ook trouwens. Volgens mij is het wel normaal.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Jan 2015 17:36

Re: pukkeltjes baby

Ik denk ook hormoonpukkeltjes, t. Heeft het ook op zijn hoofd en borst.

AnnaK, hier ken ik dat niet! Vooral onaangekondigd lijkt mij raar.
Off-topic, ik ben benieuwd hoe het nu met je moeder en haar vriendinnen gaat nu je kleintjes thuis zijn.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Jan 2015 17:42

Re: pukkeltjes baby

Marilyn, dan stopt ze idd helemaal met huilen. Wel om 5 minuten later weer te gaan zeuren ;-)
AnnaK, hier belden ze wel even van tevoren, wat raar bij jullie!

Dan ga ik idd maar uit van hormoonpukkeltjes, heb wel uit voorzorg de douchegel van zarqa besteld.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2015 18:53

Re: pukkeltjes baby

Och wat een lief babybuikje.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Jan 2015 19:41

Re: pukkeltjes baby

Mijn huisarts stond ook onverwacht naast m'n bed.. ik was net aan het voeden.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Jan 2015 21:09

Re: pukkeltjes baby

De bultjes herken in niet.

Ik gebruik voor mijn zoontje ook de naty babycare producten van de Etos. Heerlijk zacht wordt hij ervan.

Gezichtcreme en billenzalf de calendulan van Weleda. Verder gebruik ik geen wasverzachter maar een scheut azijn om zijn was zacht te maken.
<<

Anoniem123

Bericht 23 Jan 2015 21:14

Re: pukkeltjes baby

Ik gebruik weleda voor baby's gevoelige eczeemhuid. Was er siem nu ook mee. Wat sneu dat ze zo onder de pukkeltjes zit.
<<

Anoniem130

Bericht 24 Jan 2015 02:06

Re: pukkeltjes baby

AnnaK schreef:
Aardbei schreef:Haha, ja dat schijnt gebruikelijk te zijn. Vond het ook zo gek, had die man nog nooit gezien!


Haha ik dus ook niet. Vond het maar raar dat hij zomaar langskwam. Kreeg ook vragen of ik me mentaal wel in orde voelde? Heel vreemd.


Dat er postnataal medische conrole moet zijn (en dat ze je mentale gezondheidstoestand willen weten qua depressie/andere postnatale psychiatrische problematiek) os natuurlijk goed en logisch. Maar onaangekondigd vind ik wel behoorlijk vreemd.
<<

Anoniem117

Bericht 24 Jan 2015 03:31

Re: pukkeltjes baby

Whatever schreef:
AnnaK schreef:
Aardbei schreef:Haha, ja dat schijnt gebruikelijk te zijn. Vond het ook zo gek, had die man nog nooit gezien!


Haha ik dus ook niet. Vond het maar raar dat hij zomaar langskwam. Kreeg ook vragen of ik me mentaal wel in orde voelde? Heel vreemd.


Dat er postnataal medische conrole moet zijn (en dat ze je mentale gezondheidstoestand willen weten qua depressie/andere postnatale psychiatrische problematiek) os natuurlijk goed en logisch. Maar onaangekondigd vind ik wel behoorlijk vreemd.



Ook als daar geen enkele indicatie voor is? Ik ben tijdens mijn hele zwangerschap nooit bij de huisarts geweest, sterker nog ik heb die man nooit eerder gezien. Hij vroeg ook hoe ik de bevalling had ervaren en hoe ik me fysiek voelde. Vond niet erg, maar wel vreemd dat hij onaangekondigd langskwam. Vooral omdat ik al zoveel artsen, verpleegkundigen (lange opname ziekenhuis), verloskundige en ook nog 1 dag kraamverzorgster had gesproken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Jan 2015 06:53

Re: pukkeltjes baby

Van mijn vorige huisarts bij de eerste niets gehoord. Bij de tweede (nieuwe woonplasts en HA) belde de assistente van te voren om een afspraak te maken, we hebben even een praatje gemaakt en heb toen aangegeven dat ik er niet zo'n behoefte aan had dat de huisarts langs zou komen. Had het best gezellig gevonden hoor, maar het ging gewoon goed met me en qua anticonceptie had ik ook geen vragen, dus ik had het een beetje zonde van zijn tijd gevonden. Ik vond het wel heel goed dat het werd aangeboden, maakt de stap coor de kraamvrouw om aan de bel te trekken als er iets is toch weer een stuk kleiner. Maar onaangekondigd zou ik toch echt niet van gecharmeerd zijn geweest, het is al zo druk in de kraamweek...

OT heb ik helaas niets toe te voegen aan de eerdere reacties;)
<<

Anoniem97

Bericht 24 Jan 2015 08:14

Re: pukkeltjes baby

Hier is t ook normaal dat de ha langskomt voor een bezoekje na de geboorte, hij checkt de baby en de gemoedstoestand van moeder.
Is gewoon standaart.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 24 Jan 2015 08:38

Re: pukkeltjes baby

Hier kwam de HA zelfs 2 keer onaangekondigd langs, eerste keer voor mij. En een weekje later voor M.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 24 Jan 2015 09:22

Re: pukkeltjes baby

Hier kwamen de hielprikmevrouw en de wijkverpleegkundige ook onaangekondigd langs. Dat vond ik erger dan de huisarts die op zijn ronde langskwam.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers