Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Feestje, hoeveel wijn inslaan?

<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 12:28

Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Ik ga voor het eerst in jaren mijn verjaardag weer eens vieren. Vind het heel spannend :nerd:

Heb 26 mensen uitgenodigd. Als ze allemaal komen, hoeveel wijnflessen zal ik dan kopen? Mijn man zei een fles per persoon, maar dat lijkt me wat overdreven. Niet iedereen drinkt wijn, en ga ook bier halen voor de mannen die liever een biertje drinken.

Ik dacht zelf aan 15 flessen zijn, of is dat te magertjes? Ik wil niet dat opeens de wijn op is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jan 2015 12:31

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Staat het in de weg en komt het niet op als je te veel hebt?
2015 💙
<<

Anoniem173

Bericht 23 Jan 2015 12:42

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Oh gezellig joh! Maar van die 26 mensen hoeveel mensen drinken daar bier van en hoeveel wijn? Ik zou ruim rekenen en idd een fles wijn per persoon aanhouden. En voor mannen 1/3 krat bier dus ongeveer 8 flesjes pp. Volgens mij mag je zelfs wijn terugbrengen naar de AH als je overhoudt heb ik wel eens van een vriendinnetje gehoord (die op het rond iig). Dat zou je even kunnen navragen desnoods als je het zelf niet drinkt?
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 12:43

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Minx schreef:Staat het in de weg en komt het niet op als je te veel hebt?


Jawel, komt uiteindelijk wel op! Maar, ik wil op zich ook wat geld besparren, het kost al best veel zo'n feestje. Dus ik ga niet voor de lol 10 flessen extra kopen (ik noem maar even iets)
<<

Anoniem237

Bericht 23 Jan 2015 12:45

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Bij de supermarkt hier kun je ongeopende flessen terug brengen als je de bon erbij hebt. Misschien bij jou ook?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 23 Jan 2015 13:02

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Hoeveel mensen drinken wijn? En rood, wit zoet of wit droog? Als je allemaal verschillende hebt wordt het lastig inschatten. Ik heb meestal p.p. waarvan ik gok dat ze wijn drinken 1 fles. Bij een slijterij kun je ook vaak de overige flessen weer terugbrengen. Dan zou ik er liever teveel halen dan 1 te weinig.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 13:07

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Ja dat is wel een goede tip van jullie, de bon goed bewaren en eventueel als er veel over is de wijn terug brengen!

Heb net een lijstje gemaakt, 10 mensen drinken wijn. De ene zie ik er wel voor aan dat ze 5 of 6 glazen drinkt, en de ander 1 of 2 glazen. Dus dan doe ik er toch 1 per persoon en nog 1 of 2 extra, dus denk dat ik 11 of 12 flessen wijn ga kopen.

En dan bier 8 flesjes pp ja, want die mannen kunnen nogal zuipen :eyes:
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 13:08

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Ster schreef:Hoeveel mensen drinken wijn? En rood, wit zoet of wit droog? Als je allemaal verschillende hebt wordt het lastig inschatten. Ik heb meestal p.p. waarvan ik gok dat ze wijn drinken 1 fles. Bij een slijterij kun je ook vaak de overige flessen weer terugbrengen. Dan zou ik er liever teveel halen dan 1 te weinig.


Ik haal rood en wit, ik haal geen zoete wijn. Ik denk dat ik meer witte dan rode koop, de meesten drinken witte wijn.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Jan 2015 13:19

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

De lindemans is in de bonus bij de appie!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jan 2015 13:23

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Zo doe ik het ook altijd, 1 fles pp en dan eventueel 1of 2 flessen extra van zowel rood als wit. Gaat hier eigenlijk altijd wel goed.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 13:23

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Caulfield schreef:Zo doe ik het ook altijd, 1 fles pp en dan eventueel 1of 2 flessen extra van zowel rood als wit. Gaat hier eigenlijk altijd wel goed.


Ja? Hou je over of is het net aan?
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 13:24

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Reva schreef:De lindemans is in de bonus bij de appie!


Ik ben nu blut en het feestje is eind februari. Ja ik hou van plannen :smile: Maar wel bedankt voor de tip!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Jan 2015 13:26

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Oh haha!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem117

Bericht 23 Jan 2015 17:05

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Bij de slijter kan je ongeopende flessen terugbrengen. Ligt er helemaal aan of je vrienden drinkers zijn. Bij mij wel en ik heb niet genoeg aan 1 fles wijn per persoon (tenzij er een hoop zwangeren bij zitten). Ik geef bijna nooit een feestje, maar als ik er een geef sta ik er altijd weer van te kijken hoeveel erg gedronken wordt.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jan 2015 17:40

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Carrie schreef:
Caulfield schreef:Zo doe ik het ook altijd, 1 fles pp en dan eventueel 1of 2 flessen extra van zowel rood als wit. Gaat hier eigenlijk altijd wel goed.


Ja? Hou je over of is het net aan?


Vaak is de witte wijn net aan en de rode wijn over (ik ben in de zomer jarig). Ik heb wel altijd een paar zwangeren, BOBs of anderszins matige drinkers ertussen zitten. Als je vooral mensen hebt die er niet in spugen zou ik wat ruimer gaan zitten.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Jan 2015 17:45

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Ik reken ook altijd 1 fles pp en dan wat extra. Meestal hou ik nog wel wat over maar dat komt dan een andere keer wel weer op. Liever iets te ruim dan te korte komen.
<<

Anoniem131

Bericht 23 Jan 2015 20:32

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Waarom haal je geen zoet? Lust niemand dat? Ik lust namelijk niks anders qua drank.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2015 17:31

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Francaise schreef:Waarom haal je geen zoet? Lust niemand dat? Ik lust namelijk niks anders qua drank.

Ik haal ook nooit zoet, ken niemand die dat drinkt. Mocht het dan overblijven kan ik het weggooien.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jan 2015 17:35

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Brr.... zoete witte wijn. Ik snap niet dat je dat juist kán drinken :razz:
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jan 2015 17:50

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Helemaal niet meer op gereageerd! Maar idd, niemand drinkt zoet van mijn vriendinnen. En anders moeten ze onderhand maar eens leren droge wijn te drinken.
<<

Anoniem131

Bericht 29 Jan 2015 18:31

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Caro schreef:Brr.... zoete witte wijn. Ik snap niet dat je dat juist kán drinken :razz:

Het is inderdaad ook een belediging naar m'n Franse familie maar droge witte wijn krijg ik echt niet weg en geloof maar dat ik het vaak heb geprobeerd. Vanaf m'n 5e probeerden opa en oma het al :yes:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2015 18:56

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Haha dan kun je met recht zeggen dat je het hebt geprobeerd :)
En rode?
#teammaple🍁
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Jan 2015 19:41

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Ik zou voor 15 flessen gaan.
04-2014
10-2015
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2015 11:46

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Altijd lastig!

Ik probeer altijd in te schatten hoeveel mensen wijn drinken (en drinken ze dan redelijk door of houden ze het bij een of twee), hoeveel mensen voor bier gaan en hoeveel voor fris. Aan de hand daarvan probeer ik het in te schatten en dan kom ik meestal ook op ongeveer een fles per persoon.

Als tip kan ik je de Kaapse Pracht van Aldi aanraden, zowel rood, wit als (eventueel) rosé. De groene fles is de droge witte. Heerlijke wijn en slechts 2,49 per fles. En ik zou weinig rood halen en veel wit. En mocht je overhouden, dan hoef je de komende tijd geen wijn meer te kopen voor eigen voorraad.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Jan 2015 11:54

Re: Feestje, hoeveel wijn inslaan?

Lady schreef:Altijd lastig!

Ik probeer altijd in te schatten hoeveel mensen wijn drinken (en drinken ze dan redelijk door of houden ze het bij een of twee), hoeveel mensen voor bier gaan en hoeveel voor fris. Aan de hand daarvan probeer ik het in te schatten en dan kom ik meestal ook op ongeveer een fles per persoon.

Als tip kan ik je de Kaapse Pracht van Aldi aanraden, zowel rood, wit als (eventueel) rosé. De groene fles is de droge witte. Heerlijke wijn en slechts 2,49 per fles. En ik zou weinig rood halen en veel wit. En mocht je overhouden, dan hoef je de komende tijd geen wijn meer te kopen voor eigen voorraad.


Ik mag nog maar twee glaasjes per week :nopompom: Haha! Maar ja, ik snap je hoor!
Ik ga 15 flessen kopen denk ik. Wij hebben helaas geen Aldi, maar wel een Lidl, daar is de wijn ook niet zo duur en best lekker!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers