Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


dilemma

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 23 Jan 2015 12:05

dilemma

Ik zit met een luxe probleem;
op het moment heb ik 2 banen. Een daarvan is een baan in de zorg waarvoor ik heb gestudeerd. Volgens contract werk ik hier gemiddeld 10 uur per week, uitbreiding niet mogelijk omdat het vooral weekenden en onregelmatige diensten zijn.
Om die 10 uur aan te vullen, ben ik altijd blijven werken bij de plek wat eerst mijn vakantiebaantje was. Hier kan ik mezelf laten inplannen dus dat is erg handig. Daarnaast ben ik vorig jaar andere werkzaamheden gaan doen die ik echt heel erg leuk vind en altijd al graag wilde doen. Nu heb ik op deze plek al een contract voor onbepaalde tijd gekregen, op basis van 0-uren. Maar daar bieden ze me nu een vast aantal uur/dagen bovenop. En een iets hogere functie met oa meer verantwoording en collega's aansturen. MAAR dan kan ik die baan in de zorg niet meer blijven doen..
Alles in mijn lijf zegt dat ik mijn hart moet volgen en dus voor die hogere functie moet gaan. Maar ik vind het ook wel eng om mijn baantje in de zorg los te laten. Het werk wat ik nu graag zou doen, twijfel ik over of ik dat wel jaren achter elkaar kan en wil. En tegen die tijd is het dan weer erg moeilijk om iets te vinden in de zorg waarschijnlijk...

Iemand ervaring met langere tijd in een ander werkveld werken en weer terugkomen? Of moet ik het gewoon doen en maar zien waar het schip strand tegen die tijd?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Jan 2015 12:21

Re: dilemma

Volgens mij is terugkeren in de zorg helemaal niet zo moeilijk. Over het algemeen zitten ze te springen om personeel en worden de lonen ook steeds slechter. Om over de werkdruk nog maar te zwijgen... Ik zou dus lekker voor die andere baan gaan.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jan 2015 12:27

Re: dilemma

Ik zou ook voor die andere baan gaan, als meer dan 10 uur niet mogelijk is en het zijn altijd onregelmatige tijden dan lijkt me dat een baan die je alleen maar belemmert: het zijn te weinig uren om van rond te komen, maar het is door de onregelmatigheid ook heel moeilijk om er nog iets bij te doen (nu is dat nog mogelijk, maar je merkt dat zodra je hogerop kan komen, het een belemmering is) en het lijkt me sowieso heel vervelend om altijd tussen twee banen te moeten schipperen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2015 13:21

Re: dilemma

Uiteindelijk verandert er wel veel in de zorg, omdat ook daar steeds vaker hoogopgeleiden worden gevraagd. Maar als je aangeeft dat je er voor gestudeerd hebt, dan he je wellicht al zo'n hoge functie. Dan zou ik er niet over in zitten, en zou ik wel in mijn achterhoofd houden dat je best gemakkelijk weer terug kunt gaan.
<<

Anoniem170

Bericht 23 Jan 2015 13:54

Re: dilemma

Ik zou voor die andere baan gaan. Ook zou ik de uren claimen daar omdat je al langere tijd een bepaald aantal uur krijgt begrijp ik
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 23 Jan 2015 13:55

Re: dilemma

Nou, met mijn mbo diploma hoor ik niet echt bij de hoogopgeleiden! Ik heb een diploma als jeugdzorg medewerker en daar zijn (bij mij in de regio) helaas niet veel banen in te vinden en al helemaal niet op mbo niveau. Maar doorstuderen zag ik echt niet meer zitten, haha.
Vandaar ook mij dilemma!
Ofja, zelf neig ik echt naar de hogere functie binnen het andere werkveld. Alleen mijn vriend blijft herhalen dat het wel zonde is om mijn diploma 'los te laten'.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 23 Jan 2015 15:41

Re: dilemma

Kan je in de avonduren geen opleiding gaan doen die met die andere baan te maken heeft? Dan laat je meteen zien dat je serieus bent en mocht je in de toekomst ontslagen worden heb je ervaring én een papiertje.
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 29 Jan 2015 17:39

Re: dilemma

Waarom is het niet te combineren?
collega's hebben ook soms 2 banen. 1 vaste werkdagen en dan zorg flexibel met uitzondering vandie werkdagen. KAn dat bij jou dan niet?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers