Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taken van een dagvoorzitter

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jan 2015 17:48

Taken van een dagvoorzitter

Ik ben gevraagd om drie dagen dagvoorzitte te zijn van een global meeting van ons bedrijf. Ik heb de hoogste baas van onze vestiging gevraagd wat precies de verwachtingen zijn, maar hij wist het niet goed uit te leggen. Zorgen dat de resources aanwezig zijn (stiften, wifi gegevens, papier, etc) en zorgen dat mensen op tijd (terug) zijn.

Ik vind dat wel wat algemeen, dus ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn. Het is een onwijze kans om mezelf te profileren, dus ik grijp de kans graag aan en ik denk dat ik er mijn voordeel mee kan doen om goed voorbereid aan te komen en pro-actief te zijn. Maar zelfs de (draft) agenda laat niet echt wat los, dus ik vind het moeilijk om me voor te bereiden.

Ben je weleens dagvoorzitter geweest?
Wat waren je taken?
Hoe groot (deelnemers) was de groep?
Waren jullie extern of intern?

Alvast bedankt!
L2014 & H2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Jan 2015 09:52

Re: Taken van een dagvoorzitter

In mijn werk heb ik veel te maken met dagvoorzitters. Ik nodig hen uit om een bijeenkomst voor te zitten. Wat wij van ze vragen:

- Bijeenkomst kort inhoudelijk openen
- Overige sprekers voorstellen
- Vragen- en discussierondes leiden
- Deelnemers 'door de dag heen loodsen'

Ik weet niet of dit overeen komt met wat er van je wordt verwacht, maar dit is hoe wij er invulling aan geven. De taken die jij noemt doen wij (als organisator van bijeenkomsten) namelijk altijd zelf.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 26 Jan 2015 10:12

Re: Taken van een dagvoorzitter

Eens met Teun. De taken die je nu omschreven hebt gekregen klinkt meer als de organisatie, wat natuurlijk ook een leuke rol is. Zorgen dat alles soepel verloopt,iedereen weet waar ze moeten zijn, materiaal op orde is, badges en wegwijsbordjes verzorgen. Eventueel een draaiboek maken als het groter is en meerdere collega's worden ingezet.

Een dagvoorzitter is voor mij degene die de boel aan elkaar klets. Dus openingswoord, sprekers voorstellen en weer bedanken, dag afsluiten. En inderdaad eventuele discussies leiden.
Ook de tijd in de gaten houden, dus een spreker attenderen als ze nog 5 minuten hebben bijvoorbeeld.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 26 Jan 2015 11:36

Re: Taken van een dagvoorzitter

Jorja schreef:Eens met Teun. De taken die je nu omschreven hebt gekregen klinkt meer als de organisatie, wat natuurlijk ook een leuke rol is. Zorgen dat alles soepel verloopt,iedereen weet waar ze moeten zijn, materiaal op orde is, badges en wegwijsbordjes verzorgen. Eventueel een draaiboek maken als het groter is en meerdere collega's worden ingezet.

Een dagvoorzitter is voor mij degene die de boel aan elkaar klets. Dus openingswoord, sprekers voorstellen en weer bedanken, dag afsluiten. En inderdaad eventuele discussies leiden.
Ook de tijd in de gaten houden, dus een spreker attenderen als ze nog 5 minuten hebben bijvoorbeeld.


Ik zou echt altijd een draaiboek maken, dat is de basis van een goed verlopende dag. En dan heb je ook meteen wat papieren bij om aantekeningen te maken.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 26 Jan 2015 12:06

Re: Taken van een dagvoorzitter

Ja daar heb je wel gelijk in. Bij mij is er altijd wel een soort van draaiboek, maar als er alleen werkzaamheden zijn die ik moet doen ziet het er toch anders uit als het een groter iets is en ik meerdere collega's aanstuur.
Dan krijgen ze allemaal een uitgebreid draaiboek en een briefing :D
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Jan 2015 20:03

Re: Taken van een dagvoorzitter

Ja, ik heb inderdaad nog wat verder zitten googlen en het komt helemaal overeen met jullie omschrijvingen. Ik heb van het weekend een mail gekregen van de vice president en in kopie stonden twee dames die (helpen) organiseren. Ik heb gevraagd om een meer gedetailleerde agenda en meer informatie om me zo goed mogelijk voor te kunnen bereiden.

Het lijkt me dat ze voornamelijk facilitair hulp nodig hebben, zeker omdat het op zo'n korte termijn is dat ze (onervaren) mij hebben ingeschakeld.
L2014 & H2017

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers