Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 21 Jan 2015 21:37

Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Een beetje een onzinvraag misschien, maar toch even nieuwsgierig wat anderen zouden doen.

In onze omgeving is net weer een kleintje geboren, nu kregen we het geboortekaartje en staat daar een spelfout in het gedichtje. 'Jou' ipv 'jouw'. Normaal had ik er niets van gezegd, zou het zelf niet leuk vinden en nu je er toch niets meer aan kunt veranderen geeft dat alleen maar een rotgevoel (zeker bij een pasbevallen vrouw met al die hormonen geen goed idee weet ik). Maar; ik heb beloofd om ook deze keer een geboortekist aan de hand van het kaartje te schilderen, waar dan normaal gesproken ook het tekstje op staat. Maar wat dan te doen met die spelfout? Overnemen, gewoon erin laten of aanpassen zonder er iets over te zeggen?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Fiene

Bericht 21 Jan 2015 21:38

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het aanpassen maar niets zeggen. Het valt ze dan vanzelf wel op en ik zou het denk ik niet durven zeggen.

Zou me als ouders ook wel stom voelen.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jan 2015 21:39

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou aangeven dat er een fout in staat en dat je deze niet over wil nemen op de kist.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Jan 2015 21:40

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Mag ik de zin weten?

Ik denk dat ik het zou aanpassen zonder iets te zeggen. Ze zal het toch wel ontdekken.
Stom van de drukker ook trouwens.
04-2014
10-2015
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 21 Jan 2015 21:42

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Fiene schreef:Ik zou het aanpassen maar niets zeggen. Het valt ze dan vanzelf wel op en ik zou het denk ik niet durven zeggen.


+1
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jan 2015 21:46

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik heb meerdere kaartjes ontvangen met spelfouten erin en heb er nooit iets van gezegd, inderdaad omdat er toch weinig aan te veranderen is en ik het kersverse ouderpaar niet wil opzadelen met een naar gevoel daarover. Ik zou de geboortekist maken zonder de spelfout en als ze er naar vragen zeggen dat het een foutje is geweest op het kaartje.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 21 Jan 2015 21:46

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Milou, zin is 'Laat er in jouw leven veel geluk en liefde zijn'
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 21 Jan 2015 21:48

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het niet aanpassen zonder dat te zeggen. Misschien vindt ze het erger dat de kist niet exact hetzelfde is als het kaartje, dan dat er een spelfout in zit. Ik zou gewoon vragen wat ze wil, zo erg is het toch ook weer niet?
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 21 Jan 2015 21:52

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het in dit geval wel zeggen ja. Of nou ja, beetje overleggen wat ze willen in verband met de kist.

Vervelend voor de ouders, maar het is niet anders. Het is ook niet zo dat je ze puur op de fout wil wijzen, dat zou ik inderdaad ook niet doen met al die rondvliegende hormonen daar in huis ;)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 21 Jan 2015 22:15

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Wanneer ga je de kist geven?
Wij hadden ook een spelfout op de geboortekaart. Als ik dit lees krijg ik meteen dat gevoel van toen (4 dagen na mijn bevalling) terug. Ik heb er zo vreselijk om gehuild. Het was bij mij dan ook wel door hoe het gezegd werd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2015 22:40

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het niet zeggen en gewoon correct op de kist zetten.
#teammaple🍁
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 21 Jan 2015 22:43

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het op de juiste wijze aanbrengen op de kist en er verder niets over zeggen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Jan 2015 22:53

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Is dat dan raar als je er wel iets van zegt? Ik heb het vorige week wel (zelfs via WhatsApp) tegen een vriendin voorzichtig gezegd. Ik bleek de eerste te zijn die erover begon.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 21 Jan 2015 23:11

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Silver Ik hoop dat ze niet zo'n rotgevoel van heeft zoals ik.
En via de app zou ik het zeker nooit doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Jan 2015 07:22

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het aan de vader doorgeven.


En over er de drukker; zij zijn niet verantwoordelijk voor typefouten/spellingsfouten. Vaak zullen ze hem even doornemen en als het ze opvalt met je bespreken, maar anders nemen ze het over zoals jij het aanlevert. Zekers sites waar je het zelf moet invoeren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem123

Bericht 22 Jan 2015 07:40

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het wel zeggen, maar wel op een nette manier. Vriendin van mij maakte haar geboortekaartjes zelf en daar stond een mega fout in. En iedereen die ze sprak begonnen eerst te mekkeren over de spelfout en zij had liever gehoord dan ze de kaart mooi vonden.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2015 08:41

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Dora schreef:Ik zou het aan de vader doorgeven.


En over er de drukker; zij zijn niet verantwoordelijk voor typefouten/spellingsfouten. Vaak zullen ze hem even doornemen en als het ze opvalt met je bespreken, maar anders nemen ze het over zoals jij het aanlevert. Zekers sites waar je het zelf moet invoeren.


Dat laatste is niet altijd waar hoor.
Toen mijn opa overleed heeft de drukker een mega fout gedrukt in mijn naam op het rouwprentje waarvan ik 100% zeker weet dat mijn vader het goed doorgegeven heeft. Zelf hadden we het niet gezien en waren eeg blij dat iemand het tegen ons kwam vertellen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2015 08:45

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

In jouw geval zou ik het zeggen en overleggen hoe ze het op die kist willen hebben.

Ik ben op kaartjes ook al behoorlijk wat fouten tegengekomen. Deze staat me nog heel helder bij: 'onze ventje'... Maar daar heb ik nooit iets van gezegd.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2015 08:49

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik ben ook al behoorlijk wat fouten tegengekomen, maar dat komt ook omdat het een tijdje heel hip was om een Friese tekst te kiezen en ze dat dan niet even lieten checken door iemand die echt in en in Fries kan schrijven.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 22 Jan 2015 09:08

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Maar hier gaat het toch helemaal niet om een spelfout?
Er staat jouw leven. 'Laat er in jouw leven veel geluk en liefde zijn'
Jouw is een bezittelijk voornaamwoord. Het gaat om het leven van het kind.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem136

Bericht 22 Jan 2015 09:10

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Er staat jou ipv jouw.

Ik denk dat ik er wel iets van zou zeggen, voorzichtig dat je gezien hebt dat er een fout in staat en of dat ook zo op de kist moet. Het zelf verbeteren op de kist zonder iets te zeggen vind ik nog veel lulliger.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Jan 2015 09:16

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het ook in de juiste spelling op de kist zetten, en er niks over zeggen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 09:24

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Catnip schreef:Ik zou het niet aanpassen zonder dat te zeggen. Misschien vindt ze het erger dat de kist niet exact hetzelfde is als het kaartje, dan dat er een spelfout in zit. Ik zou gewoon vragen wat ze wil, zo erg is het toch ook weer niet?


Nou ik zou flink balen van een spelfout op het geboortekaartje van mijn kind en ik zou het op prijs stellen als die fout niet ook nog eens op de geboortekist zou staan. Dus ik snap wel dat TO zich afvraagt of en hoe ze dat moet zeggen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2015 09:28

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het gewoon goed op de kist zetten, en er nu nog even niet over beginnen. Of tegen de vader.
<<

Anoniem328

Bericht 22 Jan 2015 09:31

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het zeker wel zeggen! Ik zou me al ontzettend lullig voelen als ik er achteraf achter zou komen dat er een fout op ons geboortekaartje zou staan. Zou er dan denk ik niet blij mee zijn dat iemand dat bewust zo heeft overgenomen op onze geboortekist.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron