Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verdeling uren 36 uur werken

<<

Anoniem253

Bericht 21 Jan 2015 19:51

Verdeling uren 36 uur werken

Ik wil ipv 40 uur werken per week naar 36 uur per week gaan. Ik zou dan het liefst de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen werken.

Het liefst de vrijdag vrij maar daar zullen ze niet mee akkoord gaan denk ik dus mijn 2e keus zou zijn 1 vrijdag en 1 andere dag maar welke dag?

Iemand ideeen?
<<

Anoniem238

Bericht 21 Jan 2015 20:16

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Zelf werk ik 32 uur en ben elke woensdag vrij. Nu alweer 4 jaar en ik wil die dag echt niet kwijt :smile: .
Na 2 dagen werken een dag voor het huishouden, sporten en sociale contacten, daarna weer 2 dagen werken en dan weekend.
Sinds ik op woensdag vrij ben hoef ik weinig tot niks meer in het huishouden te doen in het weekend en ben ik ook niet helemaal bekaf na een week werken.
De woensdag dus! :cheering:
<<

Anoniem253

Bericht 21 Jan 2015 20:22

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ja de woensdag lijkt mij ook lekker maar dat is op het werk ook niet handig. De moeders zijn op woensdag en vrijdag vrij waardoor andere deze dagen niet als vaste vrije dag krijgen :-(.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Jan 2015 20:30

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werk ook 36 uur en mag 4 x 9 uur werken.
Momenteel ben ik iedere maandag vrij, bevalt mij prima want dan kunnen we in het weekend lekker genieten en doe ik op maandag het huishouden.
2016
<<

Anoniem88

Bericht 21 Jan 2015 20:39

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Toen ik nog 36 uur werkte, werkte ik 4x9. Nu kan dat bij ons niet meer, 4x8 (32 uur) is de max. Ik was al eerder terug gegaan naar 34 uur en ga in maart vrijwillig terugnaar 32 uur. Mijn collega die nog wel 36 uur op contract heeft, werkt 4x8 uur en komt eens in de zoveel weken een dag(deel) extra werken. Dat moet ik officieel ook, maar omdat dat plantechnisch voor mij niet handig is (mijn enige vrije dag in de week is vaak al volgepland) en ik gewoon geen zin heb om die dag nog terug te moeten komen (ik los het nu vaak op met vakantie-uren), ga ik terug.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2015 20:49

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Op maandag vrij lijkt me ook lekker, dan heb je een wat langer weekend en vrijdag is ook vaak wel een gezellige dag op het werk. Of anders woensdag, een break midden in de week is ook wel fijn, denk ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem253

Bericht 21 Jan 2015 20:55

Re: Verdeling uren 36 uur werken

4x9 mag bij ons ook niet. Wat misschien ook wel relaxed is, is 5 dagen, 4 dagen en dan op vrijdag vrij, maandag vrij 4 dagen en de week erna 5 dagen. Je moet dan daarna wel 2 weken 5 dagen werken toch?
<<

Anoniem88

Bericht 21 Jan 2015 20:58

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ohja, ik ben jarenlang maandag vrij geweest, en nu een jaar of drie de vrijdag. Ik vind het echt heerlijk! Maandag voelde als zo'n mosterd na de maaltijd-dag. Ik was maandag altijd in m'n hoofd de hele dag al bezig met m'n werkdag daarna, omdat iedereen verder al aan z'n werkweek begonnen was. En ik vind het nu fijn dat de winkels vrijdag gewoon de hele dag open zijn. Ook vind ik de vrijdag vrij fijn met evt weekendjes weg enzo. Zo'n breek-de-week-dag op woensdag lijkt me om die reden weer helemaal niet fijn. Ik heb liever m'n drie vrije dagen aaneengesloten. Dit is gewoon ideaal dus :)
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 21 Jan 2015 21:02

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Kun je geen 4 dagen van 9 uur werken?

Ik was ook altijd op maandag vrij.
<<

Anoniem253

Bericht 21 Jan 2015 21:04

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Bonheur schreef:Kun je geen 4 dagen van 9 uur werken?

Ik was ook altijd op maandag vrij.

Nee dat mag niet bij ons.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2015 21:12

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Maandag zou ik dan doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem253

Bericht 21 Jan 2015 21:18

Re: Verdeling uren 36 uur werken

1 vrijdag en 1 maandag?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jan 2015 22:38

Re: Verdeling uren 36 uur werken

De afgelopen jaren was ik op donderdag vrij en dat vond ik ook heel fijn!
Grootste deel van de week heb je al gehad, vrijdag voelt toch al een beetje als weekend en de donderdag kon ik mooi gebruiken voor het huishouden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 21 Jan 2015 23:01

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik heb ruim een jaar de maandag vrij gehad. Vond ik erg fijn. In het weekend hoef je je dan niet druk te maken over dat je maandag weer moet werken.. Deed op maandag vaak een beetje het huishouden en administratie.

Bij het project waar ik nu werk is maandag de drukste dag dus heb nu de dinsdag vrij. Ook dat vind ik wel prettig. Dan zijn alle winkels open en het is nog steeds mijn huishoud/administratie/dingen waar ik anders niet aan toe kom dag. Daarnaast heeft een goede vriendin van mij ook dinsdag vrij dus regelmatig doen we dan ook leuke dingen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Jan 2015 23:53

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik heb ook een hele tijd de maandag vrij gehad. Ik vond het altijd een fijne dag omdat je dan het weekend vol kon plannen met leuke dingen zonder er rekening mee te moeten houden dat je maandag vroeg op moet. Nadeel is dat de winkels niet de hele dag open zijn en dat het niet echt een leuke dag is om uitstapjes en zo te plannen.
Nu heb ik de vrijdag vrij, en dat vind ik nog fijner. Persoonlijk vind ik het gewoon fijner als de dag aan het weekend cast zit zeg maar, de woensdag ofzo lijkt mij niet echt fijn.
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jan 2015 10:48

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik ben de afgelopen 3 jaar op maandag vrij geweest. Wat heerlijk was dat! Ik hoop dan ook een nieuwe functie te vinden waarbij dat ook het geval gaat zijn. Rustig opstarten na het weekend, rustig boodschappen doen (op maandagochtend om 10 uur staat er nog bijna niemand in de supermarkt!) en dan lekker relaxt doen voordat je dinsdag t/m vrijdag moet werken. Beviel mij goed!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2015 12:13

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werk ook 36 uur en ik ben altijd de donderdag vrij. Dit vind ik eigenlijk wel lekker! Eerst 3 lange dagen werken, dan 1 dag vrij, weer een dag vrij en dan weer 2 dagen weekend. Heerlijk!
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 22 Jan 2015 13:51

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werkte ook 4x9 uur en had ook de donderdag vrij. Na 3 dagen werken begon ik langzaam meer zin te krijgen/toe te zijn aan weekend, en had ik lekker een dagje vrij. Die ene dag die dan nog moest op vrijdag was zo voorbij daarna. Heerlijk!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 Jan 2015 12:04

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik ben op de donderdag vrij (dacht dat ik een van de weinige was, maar zie nu veel meer hierboven). Heerlijke dag is dat.
Zoals al gezegd. Je hebt dan alleen nog de vrijdag en dat is vaak toch wel een lekkere dag om te werken.
Daarna heb je snel weer weekend.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jan 2015 12:54

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werk 36 uur en werk de ene week 5 dagen en de andere week 4 met een vrije dag op woensdag. Ik vind het echt heerlijk, zo'n break in de week. Als woensdag geen optie zou zijn op mijn werk zou ik kiezen voor de dinsdag. Maandag lijkt me ook lekker, maar bij ons is maandag echt zo'n vergaderdag. Als ik die vrij zou nemen zou ik heel veel ontwikkelingen missen.

♥♥
<<

Anoniem170

Bericht 23 Jan 2015 13:56

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Als ik een dag vrij zou mogen krijgen zou dat de donderdag zijn denk ik. Waar ik woon is het op donderdag markt, ik kan daar nooit heen, lijkt me heerlijk om daar elke week heen te gaan, dan huis schoonmaken op die dag, nog 1 dagje te hoeven werken en weekend.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Jan 2015 14:50

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werk 4x 36 uur en ben de maandag vrij. Ik vind dit echt een lekkere dag! 's Morgens maak ik altijd het huis schoon en doe de was. Daarna boodschappen of andere dingen doen. Zo hoef ik in het weekend en 's avonds niks aan het huishouden te doen, behalve een keer wen doekje over de wc.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 23 Jan 2015 15:44

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Ik werkte 4x9 en mijn vrije dag was de woensdag. Heerlijk vond ik het. Sinds 1 januari zijn mijn werktijden heel raar omdat mijn zoontje naar de basisschool gaat en ik daardoor nu wat later begin/eerder klaar ben e.d. Ikheb wel nog de woensdagmiddag vrij.
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 23 Jan 2015 20:57

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Roos' schreef:Als ik een dag vrij zou mogen krijgen zou dat de donderdag zijn denk ik. Waar ik woon is het op donderdag markt, ik kan daar nooit heen, lijkt me heerlijk om daar elke week heen te gaan, dan huis schoonmaken op die dag, nog 1 dagje te hoeven werken en weekend.

Ja donderdag is ook wel fijn denk ik.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Jan 2015 22:49

Re: Verdeling uren 36 uur werken

Toen ik nog 36 uur werkte (en later 32 uur) was mijn vrije dag ook altijd op donderdag. Vond ik ook erg fijn!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers