Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangere buik: Mooi?

<<

Anoniem125

Bericht 21 Jan 2015 10:35

Zwangere buik: Mooi?

Ik ben benieuwd naar jullie eerlijke (!) mening. Ik begin nu wel echt een aardige buik te krijgen en zelf vind ik het maar onhandig, het zit in de weg, is af en toe best zwaar, ik krijg pijn in mijn rug en voel me vaak lomp. Ik vind het verder niet uitermate mooi, ofzo en voel me ook niet zo mooi. In mijn normale vorm voel ik me een stuk aantrekkelijker in elk geval.

Het idee dat in mijn buik een kind groeit vind ik wel heel bijzonder en daar kan ik dus wel van genieten, de schopjes, de liefde die ik nu al voel voor dat wezentje in mijn buik. Maar ik kan niet zeggen dat ik die buik, die alleen maar groter en groter wordt, mooi vind!

Uit mijn omgeving krijg ik echter alleen maar reacties als 'oh, wat een prachtige buik' en ook op het forum zie ik alleen maar dat soort reacties staan bij de foto's. Mijn vraag dus, vinden jullie zo'n buik dan echt mooi? Of is het meer het idee erachter?
<<

Patsy

Bericht 21 Jan 2015 10:42

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind zo'n buik prachtig, bij een ander. Bij mezelf vind ik het niks, het zit in de weg, is zwaar en ik voel me een zeekoe.

Gisteren keek ik buikfoto's terug van mijn vorige zwangerschap en vond ik ze heel mooi. Toen en nu met mijn zwangere buik vind ik het niks.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 21 Jan 2015 10:49

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind mijn zwangere buik mooier dan mijn niet zwangere buik. Bij anderen vind ik het mooi als hij tegen het einde loopt. Eerlijk gezegd vind ik niet iedere zwangere buik in elk stadium mooi, maar het idee dat er een kindje in groeit maakt het toch weer wel mooi.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Jan 2015 10:53

Re: Zwangere buik: Mooi?

Katrien schreef:Ik vind zo'n buik prachtig, bij een ander. Bij mezelf vind ik het niks, het zit in de weg, is zwaar en ik voel me een zeekoe.


Dit inderdaad.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2015 10:55

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind het vaak erg mooi om te zien. Bij mezelf weet ik uiteraard (nog) niet wat ik ervan vind.
<<

Anoniem199

Bericht 21 Jan 2015 10:58

Re: Zwangere buik: Mooi?

Katrien schreef:Ik vind zo'n buik prachtig, bij een ander. Bij mezelf vind ik het niks, het zit in de weg, is zwaar en ik voel me een zeekoe.


Zo voel ik me ook en kijk er dan ook niet naar uit de m'n buik nog dikker gaat worden!
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2015 11:00

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind het zowel bij een ander als bij mezelf erg mooi om te zien.
<<

Anoniem85

Bericht 21 Jan 2015 11:02

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ava schreef:Ik vind het zowel bij een ander als bij mezelf erg mooi om te zien.



Ik ook!
<<

Anoniem136

Bericht 21 Jan 2015 11:03

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind een buik van 5-8 maanden vaak het mooist. Helemaal op het eind gaat ie vaak zo hangen, dat vind ik minder (had ik zelf ook heel erg). Ik ben nu 11 weken en het is al zichtbaar, maar het is nog wel zo;n buik van is ze zwanger of gewoon dik. Dus dat vind ik ook niet zo'n mooie fase, zeker zonder kleren ziet het er nog niet mooi uit.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Jan 2015 11:03

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ja ik vind het prachtig. Het straalt op en top vrouwelijkheid uit.
zowel bij een ander als mezelf.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem97

Bericht 21 Jan 2015 11:10

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind t heel mooi om te zien bij mezelf ook.
Ik vind hem wel onhandig en in de weg zitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jan 2015 11:15

Re: Zwangere buik: Mooi?

Hmm ik vind bij mezelf vooral het idee erachter heel mooi. Maar de buik an sich en mijn lichaam vind ik ook zeker niet lelijker worden ofzo. Ik ben gewoon meer bezig met dat het zo rete-bijzonder is allemaal! Heb zo lang zo'n buik gewild om waar het voor staat, en nu is het zover! Mijn vriend vindt het wel heel mooi :) En bij anderen vind ik niet altijd een buik letterlijk mooi, maar vaak wel, en dan met name als het echt zo'n strakke ronde buik is en verder een slank of normaal postuur. Dan zie je het zo goed als het een grotere buik is!

Wat ik dan weer NIET heb is dat ik 'al zoveel liefde voel' voor dat wezentje in mijn buik. Jij zegt dat, anderen hoor ik dat ook wel eens zeggen, maar nee ik kan nog echt niet zeggen dat ik van hem houd. Wel van het idee van hem, zielsveel, en ik vind 'm nu al echt awesome en leuk haha, met z'n schopjes en ronddraaien en druk doen, maar echt houden van? Weet ik veel! Ik ken 'm nog niet echt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem125

Bericht 21 Jan 2015 11:30

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik heb dat dus wel, dat houden van. Laatst was ik bij een concert en voor me gingen wat jongens heel wild dansen. Nou, ik heb me direct omgekeerd. Er kwam zo'n overheersend gevoel van mijn kind beschermen over me heen en daar zit ook liefde bij. En ook tijdens mijn dagelijkse meditaties voel ik zoveel liefde voor mijn kind. :love:

Maar ja, die buik ... dat je hele lichaam zo uit balans raakt. Dat mijn conditie achteruit gaat en ik buiten adem raak als ik een stukje fiets. Ik kan er maar niet aan wennen. Misschien komt het ook, omdat ik normaal heel beweeglijk ben en in goede conditie, dat het contrast groot is, ofzo. Maar ik heb er echt wel moeite mee, niet de hele tijd hoor, maar met momenten vind ik het zwaar en vervelend.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Jan 2015 11:48

Re: Zwangere buik: Mooi?

Had je dat dan niet bij je dochter?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jan 2015 11:49

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind de meeste zwangere buiken wel echt mooi, zo'n buik steekt zo mooi naar voren, is strak en dat ziet er mooi uit.
Bij mezelf vind ik het ook mooi, ondanks dat het in de weg begint te zitten en ik minder makkelijk kan bewegen. Ik kijk er ook weer naar uit om geen buik te hebben en weer lekker te kunnen hardlopen, maar vooralsnog moet ik het even net deze buik doen en daar geniet ik ook wel weer van.
<<

Anoniem92

Bericht 21 Jan 2015 11:55

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind het bij mezelf vreselijk, bij een ander kan ik het idee van een kind in de buik prachtig vinden, en sommige vrouwen dragen ook heel mooi. Maar bijv doutzen kroes vind ik zwanger mooi, maar niet zwanger echt 100x mooier.
<<

Patsy

Bericht 21 Jan 2015 11:58

Re: Zwangere buik: Mooi?

Nougat schreef:
Maar ja, die buik ... dat je hele lichaam zo uit balans raakt. Dat mijn conditie achteruit gaat en ik buiten adem raak als ik een stukje fiets. Ik kan er maar niet aan wennen. Misschien komt het ook, omdat ik normaal heel beweeglijk ben en in goede conditie, dat het contrast groot is, ofzo. Maar ik heb er echt wel moeite mee, niet de hele tijd hoor, maar met momenten vind ik het zwaar en vervelend.


Dat heb ik ook, ik kan gewoon bijna niks meer als ik zwanger ben. Het hijgend de trap op lopen werkt nuet echt mee aan het idee dat ik geen zeekoe ben nu (op het moment hoest ik ook nog als een zeehond, maar dat terzijde). Mijn man vindt me trouwens prachtig nu, hij vindt het heel veel vrouwelijkheid uitstralen. Speelt denk ik ook mee dat ik nog bijna niks ben aangekomen en dat enkel mijn buik en borsten groot zijn.
<<

Anoniem140

Bericht 21 Jan 2015 12:03

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vond mijn buik inderdaad erg mooi :)
<<

Anoniem160

Bericht 21 Jan 2015 12:39

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ja, ik vind dat wel zo prachtig! Bij anderen maar ook bij mezelf. Ik kan niet wachten tot het bij mij weer zover is.
<<

Anoniem147

Bericht 21 Jan 2015 12:54

Re: Zwangere buik: Mooi?

Heel eerlijk schrik ik vooral van buiken in de kraamweek. Misschien heel naïef, maar ik dacht eigenlijk dat het hele grote er wel vanaf zou zijn direct na de geboorte. Maar ik heb pas 1 vrouw gezien die aan het einde van de kraamweek een volledig platte buik had. Bij de rest zou ik echt nog wel denken 'Oh zwanger?' (Iets wat ik nooit, nooit, nooit zou zeggen of vragen).

Ik hoop voor mezelf dat mijn zwangere buik in de toekomst redelijk klein blijft haha. Helemaal nu ik zie wat voor een 'schade' het kan aanrichten. Los daarvan vind ik een zwangere buik bij een ander wel heel erg mooi. Vooral als de vrouw in kwestie ook weet hoe ze zich moet kleden als zwangere.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2015 12:58

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind het mooi, zowel bij mezelf als bij anderen.

Verder lijkt het mij normaal dat je buik de eerste dagen na de bevalling nog niet plat is, je baarmoeder moet nog krimpen. Bij mij duurde het denk ik een week of twee voor mijn buik weer was zoals voor de bevalling.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem154

Bericht 21 Jan 2015 13:02

Re: Zwangere buik: Mooi?

Bij mezelf vond ik het mooi. Ik voelde mij ook heel fijn tijdens de zwangerschappen, zat goed in mijn vel.

Sommige andere buiken vind ik heel mooi, sommige minder...maar dat is meer de houding en uitstraling erbij.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2015 13:05

Re: Zwangere buik: Mooi?

Haha maar Marni, het is toch vrij normaal dat een buik niet gelijk weer hetzelfde is? Als dat je beeld was, dan moet je dat denk ik maar bijstellen, voor veel vrouwen is dat namelijk gewoon écht niet reëel.
Mijn buik is overigens nooit meer hetzelfde geworden als voor de zwangerschappen. Maar er zijn genoeg vrouwen die wel hun oude vertrouwde buik weer terug hebben gekregen.


Ik vind een zwangere buik wel mooi. Ik vond m'n buik de laatste keer wel mooier dan de eerste keer. De laatste keer had ik ook helemaal geen last van m'n buik. De dag voor de bevalling stond ik nog met m'n dochter op een trampoline te springen. Het zat me helemaal niet in de weg. Ik had zo nog maanden langer zwanger kunnen zijn.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Jan 2015 13:05

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik geniet iedere dag van mijn buik. Ik vind hem prachtig ondanks dat hij in de weg zit of vol met strepen staat. Ik ben blij dat hij er is en dat er een kindje in mij groeit. iedere dag sta ik meerdere keren per dag voor de spiegel en echt te genieten.
<<

Anoniem97

Bericht 21 Jan 2015 13:08

Re: Zwangere buik: Mooi?

@marni, ik had t geluk bij beide dat mijn buik in de kraamweek al weer plat was omdat mijn baarmoeder snel kromp en de rest weer snel op zijn plek zat, ik hoop dat dat nu ook weer zo snel gaat want ik vind dat ook verschrikkelijk eruit zien haha, maar ja je hebt er geen invloed op, ook als je buik niet heel groot was.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers