Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangere buik: Mooi?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2015 13:09

Re: Zwangere buik: Mooi?

Hoe je buik er de eerste dagen na de bevalling uitziet zegt ook niet heel veel over hoe je buik er later weer uitziet. Ik had net na de bevalling ook een soort ribbelhuid, leek net de stof van zo'n hoesje over de hoofdsteun in een touringcar. En echt heel slap en dik. Anderhalve week later zag het er compleet anders uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem154

Bericht 21 Jan 2015 13:11

Re: Zwangere buik: Mooi?

Haha susan, fijne beeldvorming.

Maar idd, hier ook een flubberbuik de eerste drie dagen, trok het steeds meer bij en nu alweer twee jaar plat en strak.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jan 2015 13:11

Re: Zwangere buik: Mooi?

Marni, mijn buik was binnen een paar dagen na de bevalling weer helemaal plat en je kon ook niet meer zien dat ik zwanger was geweest. Het kan dus wel, al denk ik niet dat het heel gebruikelijk is. Ik hoop dat het dit keer weer zo is en als ik naar de omvang van mijn buik nu kijk, komt het wel weer goed denk ik.
<<

Anoniem147

Bericht 21 Jan 2015 13:15

Re: Zwangere buik: Mooi?

Haha, ik heb het volgens mij ook niet heel goed verwoord. Ik snap dat je baarmoeder nog moet krimpen e.d. Maar als op dag 6/7 de baarmoeder al terug is onder het schaambot (wat bij alle vrouwen waar ik tot nu toe ben geweest, zo was) dan verwachtte ik eigenlijk ook dat de buik al redelijk terug zou zijn waar hij moet zijn. Maar bij bijna iedereen is hij echt nog 'rond'. Ik snap dat je buikspieren niet gelijk weer strak staan, maar ik had gewoon verwacht dat het sneller weer platter zou zijn.

Dus niet perse mega strak, plat, nooit zwanger geweest. Maar wel iets minder bol dan hoe ik ze nu zie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2015 13:19

Re: Zwangere buik: Mooi?

Bij de meeste vrouwen duurt het inderdaad iets langer, maar geen maanden of zo. Eerlijk gezegd was ik er in de tweede week na de bevalling niet zo mee bezig hoe mijn buik eruit zag. En daarna kwam het wel weer gewoon goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jan 2015 13:36

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik groei gelukkig naar voren en niet in de rondte, maar nu ik steeds meer buik krijg vind ik het wel minder mooi worden. Zo tussen de 20e en 25e week vind ik denk ik de mooiste periode.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Jan 2015 13:56

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vond mijn buik prachtig! En ik was er zo trots op! Super rond, mooi naar voren. Maar na week 37 ging hij idd wel erg in de weg zitten en ik ben nu blij dat ik alles weer gewoon kan doen.
Ik hield ook al gelijk van mijn kleintje, maar ik kan mij nu niet meer herinneren hoe ik onze baby voorstelde toen hij er nog niet was. Dat beeld is gelijk ingevuld toen hij geboren was. ( best grappig)
<<

Anoniem199

Bericht 21 Jan 2015 14:00

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik ben idd ook blij dat mijn buik naar voren groeit. Zondag zag ik iemand die een maand verder is en die groeit echt in de breedte. Nu was zij altijd al wel wat zwaarder, maar toen was ik toch wel blij met mijn buikje. Bij haar zag je eigenlijk niet dat ze zwanger is. Mijn buik is nu nog bescheiden, al is het de laatste weken wel hard gegaan. Ben dan ook benieuwd hoe ik eindig. Hij komt nu wel steeds hoger te zitten.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2015 14:25

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle buiken mooi vind. Een zwangerschapsbuik die 'voorop' zit, bestempel ik als mooi. Een buik die groot en breed en vormloos is, vind ik minder mooi. Maar elke buik is wél bijzonder en het feit dat er een baby in zit, is prachtig.

Marni, ik vind het echt supergrappig dat je het idee had dat die buik binnen een week weer plat is :smile: Zelf hield ik rekening met toch wel een paar maanden een groot hangend vel, haha! Maar zowel mijn zus als ik hadden direct na de bevalling 'geen' buik meer. Dat is volgens mij echt een genen-kwestie. En de leeftijd zal ook wel meespelen. En het gewicht. En de staat van de buik voor en tijdens de zwangerschap.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2015 15:00

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind, heel eerlijk, vooral slanke vrouwen die naar voren dragen of juist een mooie ronde buik ben mooi. Bij stevigere vrouwen vind ik het lang lijken van zwanger of gewoon stevig. (En daarmee bedoel ik dus niet dat ik ze lelijk vindt voordat dat ervan gemaakt wordt). Maar ach come on je bent zwanger van een kind!
<<

Anoniem140

Bericht 21 Jan 2015 15:05

Re: Zwangere buik: Mooi?

Mijn buik was wel weer helemaal plat, vanaf de seconde dat mijn zoon de buik uit was. Ik had wel blubber en fluffy maar als ik naar beneden keek zag ik geen buik meer. Gewoon plat.
<<

Anoniem147

Bericht 21 Jan 2015 15:22

Re: Zwangere buik: Mooi?

Exogenesis schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle buiken mooi vind. Een zwangerschapsbuik die 'voorop' zit, bestempel ik als mooi. Een buik die groot en breed en vormloos is, vind ik minder mooi. Maar elke buik is wél bijzonder en het feit dat er een baby in zit, is prachtig.

Marni, ik vind het echt supergrappig dat je het idee had dat die buik binnen een week weer plat is :smile: Zelf hield ik rekening met toch wel een paar maanden een groot hangend vel, haha! Maar zowel mijn zus als ik hadden direct na de bevalling 'geen' buik meer. Dat is volgens mij echt een genen-kwestie. En de leeftijd zal ook wel meespelen. En het gewicht. En de staat van de buik voor en tijdens de zwangerschap.


Haha, ja ik dacht serieus dat bij ongeveer de helft van de vrouwen het er wel zo zou uitzien. Natuurlijk niet de vrouwen die bijvoorbeeld al overgewicht hadden voor de zwangerschap. Maar wel vrouwen die gewoon duidelijk slank waren voor de zwangerschap.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2015 15:24

Re: Zwangere buik: Mooi?

Die vrouw heeft ook niet echt een grote buik voor 38 weken, vind ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 21 Jan 2015 15:33

Re: Zwangere buik: Mooi?

Nee indd. Mijn buik was ook bij beide vrij snel weer plat, maar nog wel zacht. Heeft even nodig om weer goed te worden maar denk dat dat ook een deel huid is die nog moet krimpen
<<

Anoniem280

Bericht 21 Jan 2015 15:39

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vond het mooi tot een week of 30! Daarna was ik er zo klaar mee. Zat in de weg, deed me pijn, nou ja buik zelf niet, maar 1 van de 2 deed me pijn. Het pessarium om baarmoedermond deed pijn, waardoor ik oplaatst bijna niet meer kon zitten.
Nu ik dus met 32 weken bevallen ben en buik weg is, mis ik het ook totaal niet!
Heb geen minuut hun getrappel in mijn buik gemist.

Je zou trouwens niet zeggen dat ik 2 gedragen heb. Huid is iets slapper en heb misschien maar 1 scheurtje striae. Maar pas nog altijd maatje 36/38.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 21 Jan 2015 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jan 2015 16:38

Re: Zwangere buik: Mooi?

Het ene moment vond ik het mooi en het andere moment weer niet. Bij andere vrouwen vind ik ook niet alle vrouwen mooi zwanger. Ik denk dat ik vooral naar voren dragende vrouwen mooi zwanger. Maar het idee dat er een kleintje in die buik groeit vind ik wel heel bijzonder.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 21 Jan 2015 19:17

Re: Zwangere buik: Mooi?

Oooooh ik vind zwangere buiken echt geweldig. Ik was dan ook echt trots op mijn mooie buik ;-). Helaas is hij er iets minder mooi vanaf gekomen. Met mijn 54 kilo, 1,78 lang en onze zoon van 4661 gram bij zijn geboorte, die te lang bleef zitten (en dus twee weken over tijd ging) zijn mijn buikspieren slap en sluiten ze niet meer aan :-(, waardoor mijn buik niet meer plat is. Trainen heeft geen zin.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 21 Jan 2015 19:57

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind er niks aan. Bij mezelf niet en bij anderen niet. Bij mezelf vind ik het zelfs verschrikkelijk omdat ik echt een lelijke buik heb. Schaam me iedere keer meer als ze bij de verloskundige vragen mn shirt naar boven te doen.
<<

Anoniem117

Bericht 21 Jan 2015 20:05

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik voelde me heel lelijk tijdens de zwangerschap. Door mijn dikke buik en de daarbij behorende beperkingen (ik kon en mocht niet sporten, kon niet meer makkelijk bewegen en al mijn kleren pasten niet meer) voelde ik me niet meer mezelf meer. Ik vond wel heel bijzonder dat er twee kindjes in mijn buik groeiden en kon heel erg genieten van bewegingen. Maar ik heb me nog nooit zo lelijk gevoeld als tijdens de zwangerschap.

Bij anderen vind ik het soms mooi. Ligt aan de buik en ook aan de kleding. Maar wat Parel zegt over Doutzen, dat heb ik ook vaak vind ik iemand die mooi zwanger is nog mooier niet zwanger. Blake Lively (of hoe heet ze) vond ik ik prachtig zwanger, maar niet zwanger vind ik haar nog mooier.

Mijn buik was de eerste week ook nog heel dik. Dat trok na twee weken heel erg bij. Nu zit ik (4 weken na) op mijn oude gewicht. Mijn buik is redelijk plat, behalve klein stuk rond mijn navel, dat is nog dikker. Maar ik ben ook bang dat mijn buikspieren er niet goed zijn uitgekomen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jan 2015 20:11

Re: Zwangere buik: Mooi?

Zora schreef:Hmm ik vind bij mezelf vooral het idee erachter heel mooi. Maar de buik an sich en mijn lichaam vind ik ook zeker niet lelijker worden ofzo. Ik ben gewoon meer bezig met dat het zo rete-bijzonder is allemaal! Heb zo lang zo'n buik gewild om waar het voor staat, en nu is het zover! Mijn vriend vindt het wel heel mooi :) En bij anderen vind ik niet altijd een buik letterlijk mooi, maar vaak wel, en dan met name als het echt zo'n strakke ronde buik is en verder een slank of normaal postuur. Dan zie je het zo goed als het een grotere buik is!

Wat ik dan weer NIET heb is dat ik 'al zoveel liefde voel' voor dat wezentje in mijn buik. Jij zegt dat, anderen hoor ik dat ook wel eens zeggen, maar nee ik kan nog echt niet zeggen dat ik van hem houd. Wel van het idee van hem, zielsveel, en ik vind 'm nu al echt awesome en leuk haha, met z'n schopjes en ronddraaien en druk doen, maar echt houden van? Weet ik veel! Ik ken 'm nog niet echt!


Beide zo herkenbaar!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem275

Bericht 21 Jan 2015 20:22

Re: Zwangere buik: Mooi?

ik vond mijn blote buik niet mooi toen ik zwanger was (en nogsteeds niet), met kleding aan wel, maar mijn buik was niet bijzonder mooi.
ik vind het wel mooi als iemand echt van voren draagt en niet rondom vetjes krijgt zoals ik. de ene buik vind ik mooier dan de andere, dat zal voor iedereen zo zijn.

na de bevalling is het ook helaas niet meer zo geworden zoals het was (ook al was ik niet plat), soms kan ik wel jaloers zijn op vrouwen die (zonder er iets voor te doen) weer terugveren alsof er niets gebeurd is..
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Jan 2015 20:25

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind ook niet alle zwangere buiken mooi, ik vond mezelf wel écht mooi tijdens de zwangerschap en zat echt enorm goed in mijn vel. Alleen al daarom wil ik nog wel een keer. Ondanks dat die periode verder een soort hel was voelde ik me gewoon goed. Ik vind het wel altijd erg bijzonder als iemand zwanger is, gewoon het idee dat er een kindje zit.

Wat jullie zeggen over dat je niet al zo veel liefde voelt, ik had echt exact het tegenovergestelde. Ik kon me echt niet voorstellen dat mensen dat zouden voelen, écht niet, ik dacht, dat ga ik echt niet hebben. Maar ik had het wél, ik heb in de zwangerschap echt als een tijgerin voor mijn kleintje gezorgd en ik had nooit verwacht dat ik zo veel liefde zou voelen. Pas toen hij er uit was moest ik echt wennen aan hem en dat hij er al was (geboren bij 35+3) en had ik vaak het gevoel dat ik op bezoek was bij het kindje van mijn vriendin. Het gevoel van écht houden van kwam eigenlijk pas terug toen hij contact begon te maken en ging lachen...dat was overigens 3 dagen voordat mijn man overleed dat hij voor het eerst lachte, hij was toen 10 weken oud.

Mijn buik is overigens behoorlijk uit model, los vel en vet. Ik ben 5 kg zwaarder dan toen ik zwanger raakte en toen was mijn buik ook al niet superstrak, maar nu is mijn buik echt lubberig. Moet ook zeggen dat ik er weinig aan gedaan heb, ik heb er gewoonweg geen tijd voor.
<<

Anoniem84

Bericht 21 Jan 2015 20:27

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik voelde me echt heel mooi tijdens mijn zwangerschap en ik vond mijn buik ook echt mooi. Bij andere vrouwen wisselt het of ik een buik mooi vind of niet. Dat hangt echt van het lichaam en de vorm van de buik af.

Bij de eerste had ik echt drie dagen later mijn platte buik al terug, bij de jongste heeft dat wel wat langer geduurd, maar ook na die zwangerschap heb ik mijn oude lichaam vrijwel volledig terug gekregen. Mijn buik was iets gespierder voor de oudste, maar ik doe nu ook echt helemaal niks aan sport, dus waarschijnlijk ligt het daaraan.
<<

Anoniem275

Bericht 21 Jan 2015 20:31

Re: Zwangere buik: Mooi?

ik voelde me overigens wel fijn tijdens mijn zwangerschappen, ook weinig klachten gehad.
vond het heel mooi dat er een kindje in mij groeide en om deze te voelen bewegen.
maar toch ben ik ook blij dat het nu klaar is..
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Jan 2015 20:36

Re: Zwangere buik: Mooi?

Ik vind niet alle buiken mooi, alleen de buiken die rond haar voren groeien.
Ik voelde me wel mooi! Op de laatste weken na, maar dat kwam ergens anders door (en ex had al altijd gezegd dat hij zwangere buiken echt niet mooi vond)

Over de liefde voor kindje; dit had ik ook minder toen ze nog niet geboren was. Ik heb haar ook niet veel gevoeld, mss dat dat scheelt? Hoewel toen ze er was en veel op de kinderafdeling lag en alles op uur en tijd moest en ik haar weinig zag was dat ook minder. Het kwam pas echt toen ik thuis met haar was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers