Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag van mijn oma

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Jan 2015 17:22

Verjaardag van mijn oma

Mijn oma word in maart 80 jaar. Ze heeft besloten dit te vieren met een uitje naar de bowlingbaan en daar aan vast een etentje. Het bowlen begint echter pas om 18.30, eten van 19.30 tot 21.30. Het is voor mij dus niet mogelijk om onze kinderen daar mee naar toe te nemen. Oppas is ook een probleem, aangezien iedereen van mijn eigen gezin daar heen gaat, mijn schoonouders pleegouder zijn van mijn nichtje die daar dan is(waardoor geen kamertje/bedje over) en ik ze voor een onbekende oppas echt nog te klein vind.
Nou twijfel ik een beetje wat ik moet doen.
-Kinderen mee nemen voor het uurtje bowlen (mijn oma dacht dat de oudste het de hele avond wel zou redden, maar 21.30uur gaat hem nooit worden) en daarna met man en kinderen naar huis.
-Helemaal alleen gaan, man en kinderen thuis laten.
-Niet gaan en een andere afspraak maken.
Wat zouden jullie doen?

Ik ben namelijk al een beetje bevooroordeeld omdat ze heel moeilijk doet over de verjaardag van mijn oudste zoon, want ze heeft echt geen tijd om een cadeautje te kopen blabla. Dus nu denk ik ook een beetje 'stik er dan maar in' met haar eigen verjaardag, maar dat is misschien niet zo netjes.
Daarnaast vind ik echt niet dat zij compleet rekening moet houden met het feit dat ik jonge kinderen heb, maar ze gaat er echt van uit dat man en ik komen ('het is al lang bekend dat ik die datum 80 wordt!').
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem114

Bericht 19 Jan 2015 17:24

Re: Verjaardag van mijn oma

Heb je geen goede vriendin die kan oppassen?.. Ik zou alleen even komen voor het bowlen dan en daarna met man en kinderen naar huis gaan.
<<

Anoniem85

Bericht 19 Jan 2015 17:31

Re: Verjaardag van mijn oma

Hmmm lastig. Als echt niemand kan oppassen zou ik of alleen gaan of alleen met oudste zoon. (Misschien dat hij het wel redt als er voldoende afleiding is)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 19 Jan 2015 18:22

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou met z'n allen gaan, misschien iets later aankomen (als dat handiger is met slaapjes), want aan het bowlen heeft je oudste ook nog niet super veel (een uur is dan wel lang) en dan even bij het eten blijven en naar huis gaan. Of afspreken dat jij of je man eerder naar huis gaat met de kinderen.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 19 Jan 2015 20:49

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou denk ik de kinderen meenemen na het bowlen en dat zij dan na het bowlen naar huis gaan met je man en dan kun jij misschien nog even blijven.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Jan 2015 20:50

Re: Verjaardag van mijn oma

Jammer dat ze het zo laat doet. Zijn er geen meer kleine kinderen?

Als je helemaal geen oppas hebt dan zo ik alleen gaan.
2014 2016
<<

Anoniem131

Bericht 19 Jan 2015 20:56

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik heb geen kinderen dus ik weet niet of het kan maar kunnen ze ook een laat middagslaapje doen en dat jullie alleen naar het etentje gaan? Je kinderen hebben toch niks aan dat bowlen.
<<

Anoniem88

Bericht 19 Jan 2015 21:05

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou meegaan met het bowlen en het eten, misschien kan je man na het bowlen naar huis met de kinderen? Het is tenslotte jouw oma, zoveel verjaardagen heeft ze misschien niet meer.
<<

Anoniem131

Bericht 19 Jan 2015 21:07

Re: Verjaardag van mijn oma

Maar die kinderen hebben toch niets aan dat bowlen? De ouders moeten ze dan toch steeds bezighouden?
<<

Anoniem88

Bericht 19 Jan 2015 21:17

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog minder hebben aan een etentje.
<<

Anoniem131

Bericht 19 Jan 2015 21:24

Re: Verjaardag van mijn oma

Dundas schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog minder hebben aan een etentje.

Ik moet ook niet reageren want ik heb er ook geen verstand van maar dan kun je kinderen toch een soepstengel oid geven of makkelijk op een plek bezig houden? Met bowlen gaat iedereen meer op in dat spel.
<<

Anoniem88

Bericht 19 Jan 2015 21:31

Re: Verjaardag van mijn oma

Haha, ik denk juist anders. Juist met bowlen kunnen kinderen een beetje gaan, staan en kruipen wat ze willen, de oudste kan op zijn manier een beetje meedoen. Je bent met een grote groep, er wordt wat heen en weer gelopen waardoor het voor de kinderen ook nog leuk is. Genoeg aanspraak voor ze. Met uit eten gaan zit je alleen maar. Het is laat, de kinderen worden moe, ongeacht eenlaat middagslaapje. Het is wenselijk dat ze niet té luidruchtig zijn en op een gegeven moment ben je als kind, aan het eind van de avond wel een keer zat met braaf zitten en lief zijn. Dan helpen die soepstengels ook niets meer.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Jan 2015 21:38

Re: Verjaardag van mijn oma

De kinderen meenemen voor het eten gaat echt niet lukken. Dan zijn ze echt moe (normaal is 19.30 hun bedtijd) en worden chagrijnig. Dat vind ik ook weer zo rot voor de mensen die gewoon rustig en gezellig willen eteb en kletsen. Maar het bowlen zullen ze idd ook nog niets aan hebben...

Alleen gaan vind ik zo stom. We zijn inmiddels acht jaar samen, hij hoort er gewoon bij. Maarja, het is denk ik niet anders.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jan 2015 21:51

Re: Verjaardag van mijn oma

Als hij niet meegaat dan is dat toch ook niet omdat hij er niet bijhoort, maar omdat de situatie nou eenmaal zo is, omdat iedereen die mogelijkerwijs kan oppassen ook naar dat feestje gaat? Soms kun je gewoon niet allebei gaan en als een van de twee kan dan is het logischer dat jij dat bent aangezien het jouw oma is.

Ik zou ze helemaal niet meenemen, want zulke kleintjes hebben niet echt iets aan bowlen en ook niet aan zo'n laat etentje, dus ik zou alleen gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Jan 2015 21:55

Re: Verjaardag van mijn oma

Een hele andere optie, kunnen jullie niet gewoon even in de middag langs gaan ofzo? Dan zijn jullie er in de avond niet bij maar dat is te begrijpen met twee jonge kindjes en zijn jullie toch even op haar verjaardag geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Jan 2015 23:01

Re: Verjaardag van mijn oma

Is het ook geen optie om het eten voor het bowlen te reserveren? Dan kunnen jullie na het eten weggaan met de kinderen en de rest kan gaan bowlen.
Anders zou ik inderdaad ook alleen gaan, ze weten dat hij erbij hoort maar het op dit moment niet anders kan i.v.m. de kinderen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem148

Bericht 19 Jan 2015 23:22

Re: Verjaardag van mijn oma

Kan een vriendin niet oppassen of een buurvrouw? broer of zus van jouw man of tante? Er moeten toch meerdere mensen kunnen oppassen dan alleen schoonouders? Of dat hun met nichtje naar jullie toe komen en dat nichtje bij jullie slaapt?
Ik zou proberen te gaan met man. Het is jouw oma en wie weet hoe vaak er nog verjaardagen komen. Ik zou wat meer moeite doen om oppas te regelen.
<<

Anoniem103

Bericht 19 Jan 2015 23:30

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou met de kinderen naar het bowlen gaan en dan weer naar huis. Ik zie dat iedereen zegt dat kinderen niks aan bowlen hebben maar mijn jongste is iets jonger dan jouw oudste en zij vindt bowlen echt fantastisch dus ze zou zich prima vermaken.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Jan 2015 23:34

Re: Verjaardag van mijn oma

Nee Dandelion, ik vind het voor mijn kinderen niet fijn om een relatief onbekend gezicht naast hun bed te hebben mochten ze overstuur wakker worden. Daar vind ik ze echt nog te klein voor. Schoonzusje heeft zelf een kind en nichtje ga ik niet uit haar stabiele situatie halen (ze heeft al meerdere huizen door het hele pleegzorg gebeuren)
Ik heb zelf twee zussen, een broer en mijn ouders die regelmatig oppassen, maar dat wordt hem dus ook niet.

Eten voor het bowlen wil mijn oma , Zonneschijn.

Die optie heb ik ook geopperd Shy, maar ze schijnt de hele dag druk te zijn met van alles.

Ik denk dat ik idd maar alleen ga.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Jan 2015 23:35

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou meegaan met man en kinderen en kijken hoelang de kids het trekken. En dan gewoon gaan als het niet meer gaat of je man met de kids naar huis laten gaan.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 19 Jan 2015 23:36

Re: Verjaardag van mijn oma

volgens mij gaat het niet over het geen moeite willen doen voor oppas, maar dat ze nog geen vreemde (als in iemand die ze maar af en toe zien) als oppas wil en normaal dus alleen familie laat oppassen en die kunnen niet.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 19 Jan 2015 23:48

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou alleen gaan, dat lijkt mij voor jou ook het meest relaxte. Ik ga eigenlijk alle jaren dat we samen zijn al zonder mijn man naar verjaardagen/feestjes dus ik vind het niet vreemd, maar kan me voorstellen dat jij het anders ervaart als je normaal samen gaat.
Ik neem de kinderen wel altijd mee, ik heb nooit oppas, maar voor hun werkt het wel om s middags een dutje te doen en daarna dus langer op te blijven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jan 2015 01:07

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou ook gewoon de kinderen meenemen.. zie hier zovaak dat meiden er zo'n probleem van maken.. als ik dan zie hoe makkelijk mijn ouders waren.. we gingen gewoon altijd mee, waren we moe sliepen we op een verjaardag gewoon op bank naast of achter onze ouders en toen ik nog echt klein was hadden mn opa en oma ook een groot feest in een zaal, ouders hadden 2 tuinkussens en deken mee genomen en toen ik moe werd, werd ik achter in de zaal neergelegd om te slapen. Ze hebben zelfs nog een polenaise langs me heen gelopen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jan 2015 02:26

Re: Verjaardag van mijn oma

Jordana en mei pen rai, ik denk toch echt dat jullie iets te 'makkelijk' denken. Ik wil niet zeggen wacht maar tot je zelf kinderen hebt hoor, maar meer dat niet alle kinderen hetzelfde zijn. L. heb ik altijd meegesleept, overal naartoe, ook 's avonds. Maar hij gaat écht niet slapen als we in een restaurant zitten waar hij van alles te zien heeft. Hij houdt dat aardig lang vol, maar om 20.30 u is hij ook wel zodanig moe dat hij om alles moet huilen. Niet echt gezellig. En daarvoor...tja, ik zou als moeder continue achter hem aan moeten rennen en weinig tijd hebben om rustig te eten, hij heeft echt niet genoeg zitvlees daarvoor. Eten om 19.30 u zou hij sowieso niet redden, hij is om 17 uur al chagrijnig omdat hij honger heeft en dat houdt pas op als hij een stevige avondmaaltijd heeft gegeten.
Ook schuiven met slapen heeft geen enkel effect, hij gaat dan later slapen maar is net zo vroeg op en de volgende dag vaak heel huilerig.

Dus ja, tuurlijk, het kan wel voor een keertje, maar ook niet bij alle kinderen en dan moet het het wel echt waard zijn want het blijft behelpen. En als ik het zo hoor dan is het het Gijs ook gewoon niet helemaal waard, omdat oma zelf ook niet echt zin heeft om moeite te doen voor haar oudste.

Overigens zou ik zelf dan gewoon zonder kinderen en man gaan, niet dat ik een man heb, maar als ik die optie had.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Jan 2015 08:21

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik ben het eens met Pompoen. Met mijn dochter zou dit echt geen optie zijn toen ze nog zo klein was als de jongste van Gijs. Op haar leeftijd nu kan het wel, dat hebben we met Kerst ook wel gedaan, maar zo'n avond later naar bed voelen we hier nog paar dagen na met meer huilbuilen, uit haar ritme zijn etc, dus echt leuk is dat niet voor ons als ouders (en voor haar denk ik ook niet).

Als oma zich niet flexibel wil opstellen (wat haar goed recht is), dan kan ze ook niet van anderen verwachten dat zij uitermate flexibel zijn. Ik zou kiezen tussen samen gaan en dan man + kinderen op tijd naar huis, of gelijk vanaf het begin alleen gaan.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers