Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag van mijn oma

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2015 08:25

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou alleen gaan en het gezellig hebben met je familie en dat je een avondje voor jezelf hebt zonder de kinderen. Ook weleens lekker toch?
Mijn opa wordt 80 in maart. Hij geeft een borrel en etentje in een kroeg voor redelijk wat mensen.
Ook daar ga ik alleen naar toe.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem144

Bericht 20 Jan 2015 10:03

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou ze later op bed leggen. Van 3 tot 5 ofzo. En dan s' avonds maar zien hoe het loopt. Voor M. kun je de wandelwagen misschien meenemen en helemaal plat leggen? Als het niet gaat, gewoon naar huis gaan. Wel vervelend dat ze er weinig rekening mee houdt.

Andere optie is natuurlijk alleen gaan.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 10:39

Re: Verjaardag van mijn oma

Het is niet dat ik moeilijk wil doen hoor, en ik snap dat het wat krampachtig lijkt voor de meeste maar Luuk slaapt niet meer 's middags, die krijg ik ook echt niet meer op bed. Na 20.00 wordt hij echt humeurig, dat vind ik voor de mensen om ons heen dan heel vervelend die ook gewoon een relaxed avondje uit willen.
Mats zou ik nog het beste mee kunnen nemen, die slaapt overal (neem ik idd gewoon de wagen mee). Maar die heeft er helemaal nog niets aan, als er toch iemand thuis blijft bij Luuk dan blijft hij ook gewoon thuis.

Tania, wij hebben eigenlijk nog nooit gebowld met Luuk, maar M vind het dus wel heel erg leuk? Misschien dat ik dat voor maart dan ook een keertje met Luuk ga proberen, als hij het leuk vind kan ik altijd nog besluiten om hem wel dat uurtje mee te nemen.

Voor alsnog denk ik maar dat ik alleen ga.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 10:46

Re: Verjaardag van mijn oma

Natuurlijk wil oma zich niet flexibel opstellen, het is haar verjaardag er komen veel mensen (dus ze kan moeilijk met iedereen rekening houden, want iedereen heeft toch andere voorkeuren) en ze stelt niks vreemds voor. Als het echt niet lukt met de kinderen, dan zou ik alleen gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2015 10:50

Re: Verjaardag van mijn oma

Volgens mij gaat het er niet om dat oma niet flexibel is met haar eigen verjaardag, maar met de verjaardag van de oudste zoon van Gijs.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 10:50

Re: Verjaardag van mijn oma

Nougat schreef:Natuurlijk wil oma zich niet flexibel opstellen, het is haar verjaardag er komen veel mensen (dus ze kan moeilijk met iedereen rekening houden, want iedereen heeft toch andere voorkeuren) en ze stelt niks vreemds voor. Als het echt niet lukt met de kinderen, dan zou ik alleen gaan.


Ik zeg ook niet dat ze zich flexibel moet opstellen, maar ik vind ook niet dat ik mij in allemaal bochten moet gaan wringen omdat zij vind dat man en ik allebei moeten komen omdat we van te voren hadden kunnen bedenken dat zij die dag 80 wordt. Zij had ook kunnen bedenken dat wij met kleine kinderen zitten en daardoor deze tijden niet handig zijn(had ze vanaf bijvoorbeeld 18.00 eten gedaan, en daarna bowlen was het voor ons bijvoorbeeld al makkelijker geweest en ik kan me niet voorstellen dat de rest van de visite dan niet had kunnen komen). Dan zijn dus de consequenties dat of man thuis blijft, of dat we allemaal een andere keer komen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 10:52

Re: Verjaardag van mijn oma

Susan schreef:Volgens mij gaat het er niet om dat oma niet flexibel is met haar eigen verjaardag, maar met de verjaardag van de oudste zoon van Gijs.


Ja, ook dat inderdaad. Zij doet zo stom over de verjaardag van mij oudste zoon (moeilijk om te komen, moeilijk om een cadeautje te kopen, terwijl ze stad en land door reist om bij iedereen op visite te gaan.) Prima hoor, maar ik vind het nu gewoon irritant dat ze mij een schuldgevoel op legt over haar verjaardag, terwijl zij ook al 3 jaar weet dat mijn zoon op de 22e jarig is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jan 2015 11:13

Re: Verjaardag van mijn oma

Maar wat is er mis met oppas regelen? Je kan er nu toch alvast mee oefenen, het is pas in maart? Dan laat je de oppas 2x ofzo al komen, kunnen de kinderen er aan wennen?
Of je zet een campingbedje bij je schoonouders neer? Voor 1x zou dat toch geen probleem moeten zijn?

Volgens mij is het gewoon meer dat je je niet wilt aanpassen, omdat ze moeilijk doet over de verjaardag van je zoon..
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2015 11:19

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik vind dat Gijs gelijk heeft.
En het late bowlen en eten had ze van tevoren kunnen bedenken dat dat ongeschikt is voor kleine kinderen.
Het was al heel anders als het bowlen van 17-18 is en er daarna nog gegeten wordt. Dan kun je gewoon om 20 uur naar huis.
En nee, het werkt niet mee als Gijs' oma moeilijk doet over de verjaardag van haar zoon. Dus ik snap haar wel.
04-2014
10-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2015 11:21

Re: Verjaardag van mijn oma

Ze vindt ze nog te klein voor een onbekende oppas. En dat mag ze gewoon vinden. Dus ik zou gewoon alleen komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2015 11:22

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou wel een hele goede vriendin kunnen inschakelen als oppas. Die past hier trouwens om de week een dag op, als ik moet werken. Dus die kent de gebruiksaanwijzing van ons kindje ook.

Wat vindt je vriend hiervan, Gijs? En je ouders? Mijn moeder zou ervoor zorgen dat het allemaal wat eerder begint en iedereen maar een uurtje eerder uit zijn werk komt.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jan 2015 11:24

Re: Verjaardag van mijn oma

Susan schreef:Ze vindt ze nog te klein voor een onbekende oppas. En dat mag ze gewoon vinden. Dus ik zou gewoon alleen komen.


Ze zegt dat ze ze voor een onbekende oppas nog te klein vind. Als je de oppas al een paar keer laat komen (een vriendin die ze al kennen bijvoorbeeld ook nog eens), dan is de oppas toch ook niet meer onbekend?
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 11:49

Re: Verjaardag van mijn oma

Milou schreef:Mijn moeder zou ervoor zorgen dat het allemaal wat eerder begint en iedereen maar een uurtje eerder uit zijn werk komt.

Ik vind het nogal vreemd dat je verwacht dat alles en iedereen zijn plannen wijzigt en werkzaamheden opzij zet en eerder uit het werk komt, alleen maar omdat jij het niet geregeld krijgt met je kinderen. Niet alles draait om jou, hé?! ... :eyes:
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jan 2015 11:51

Re: Verjaardag van mijn oma

Nougat schreef:
Milou schreef:Mijn moeder zou ervoor zorgen dat het allemaal wat eerder begint en iedereen maar een uurtje eerder uit zijn werk komt.

Ik vind het nogal vreemd dat je verwacht dat alles en iedereen zijn plannen wijzigt en werkzaamheden opzij zet en eerder uit het werk komt, alleen maar omdat jij het niet geregeld krijgt met je kinderen. Niet alles draait om jou, hé?! ... :eyes:


Ja alsof iedereen maar een uurtje eerder weg kan op zijn werk? Zijn genoeg banen waarbij dat niet kan!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2015 11:51

Re: Verjaardag van mijn oma

Inderdaad. Niet alles draait om mij. Daarom zou ik dus niet de kinderen de dupe laten worden van het feit dat het feestje zo laat begint en dus alleen gaan of met zijn allen thuis blijven. Oma had best het feestje eerder kunnen laten beginnen (van 17-18 bowlen en dan eten), dan had iedereen kunnen komen en ieder op tijd op zijn werk kunnen aangeven dat ze een uurtje eerder weg moeten omdat oma 80 is geworden.
Punt.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jan 2015 11:52

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zou dan alleen gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2015 11:55

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik snap ook niet waarom het zo'n ramp is om een keer zonder man te gaan. Het is toch niet zo dat je daarmee meteen een statement maakt dat je man er niet meer bijhoort? Iedereen snapt wel dat hij dan thuis met de kinderen is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2015 11:55

Re: Verjaardag van mijn oma

Milou schreef:Inderdaad. Niet alles draait om mij. Daarom zou ik dus niet de kinderen de dupe laten worden van het feit dat het feestje zo laat begint en dus alleen gaan of met zijn allen thuis blijven. Oma had best het feestje eerder kunnen laten beginnen (van 17-18 bowlen en dan eten), dan had iedereen kunnen komen en ieder op tijd op zijn werk kunnen aangeven dat ze een uurtje eerder weg moeten omdat oma 80 is geworden.
Punt.



Punt?? Serieus???
Je kunt niet overal zomaar een uurtje eerder weg!
Oma heeft voor deze tijd gekozen, en klaar, en daar zal ze haar redenen voor hebben.

Ik ben het eens met Mai pen Rai. Tegen die tijd is de kleinste bijna 1. Heb je geen vriendin, of nichtje of buurmeisje die zou kunnen oppassen? Die kan dan van te voren al een paar keer komen. Is het niet meer vreemd ook.
Kunnen jullie lekker bowlen en eten, en daarna betijds naar huis.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 12:07

Re: Verjaardag van mijn oma

Hahaha, ik blijf me verbazen over dat soort teksten. Iedereen gewoon een uurtje eerder weg van het werk. Wel ja! Ik vind het zo'n non-issue. Als je het niet wil of kan regelen met je kinderen, ga je toch gewoon alleen. Het lijkt me geen ramp als je man en kinderen eens niet bij zo'n verjaardag aanwezig zijn.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2015 12:12

Re: Verjaardag van mijn oma

Geen ramp. Wel gezelliger voor Gijs en haar man en de rest van haar familie als ze met zijn allen op oma's jubileum zijn.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jan 2015 12:14

Re: Verjaardag van mijn oma

En al die mensen die geen vrij kunnen krijgen? Denk eens aan mensen in het onderwijs, mensen in de zorg? Die hebben dan maar pech?
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 12:16

Re: Verjaardag van mijn oma

Ja, gezelliger voor hen en dus moet iedereen zich maar in bochten gaan wringen? Eerder weggaan van het werk? Ik weet niet of je ooit een baan hebt gehad, Milou, of andere verplichtingen buitenshuis, maar de wereld is groter dan jouw gezin en je kinderen. Voor een ander is dat uurtje vroeger misschien juist weer nét het probleem. Dat blijf je houden wanneer je met een groter gezelschap afspreekt. Je kan niet verwachten dat iedereen zich om jouw perfecte tijden heen werkt en iedere verjaardag, elk feestje wordt afgestemd op jouw behoeften. Zo werkt het niet in de wereld.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 12:20

Re: Verjaardag van mijn oma

Joehoeee ik vind helemaal niet dat oma zich zo aan moet passen! Ik vind het alleen ook niet eerlijk dat van mij verwacht wordt dat ik mij compleet aan pas (kinderen laat op laten, koste wat kost een oppas vinden), terwijl zij ook niet bereid is dat te doen voor mijn kind. Maar waarschijnlijk is dat niet eerlijk om te denken, en ben ik dus op zoek naar een oplossing.

Een 'vreemde' oppas gaat hem alleen echt niet worden. Ook niet iemand die ze al 2x eerder hebben gezien. Ze worden beide met regelmaat nog wakker in de avond, en ik vind het een heel onprettig idee als ze dan niet een echt bekend en vertrouwd gezicht naast hun bed hebben. Noem me een zeikerd, maar ik wil dat gewoon niet.

Omdat de familiebanden niet al te lekker liggen, had ik graag mijn man mee genomen als buffer. Maar dat gaat hem dus waarschijnlijk ook niet worden. Maakt verder ook niet héel erg uit, maar wel gewoon jammer.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 12:22

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik weet niet hoe goed jou oma nog is, maar 80 is behoorlijk op leeftijd. Mijn oma's kochten op die leeftijd ook geen cadeautjes meer, omdat ze er de energie niet meer voor hadden, het niet meer bedacht kregen en ze ook slecht ter been waren en het dus een hele onderneming voor hen was om naar de winkel te gaan. Iedereen begreep dat en niemand heeft daar ooit verbolgen over gedaan. Waarom is het voor jou wel zo'n probleem?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2015 12:25

Re: Verjaardag van mijn oma

Nougat schreef:Ik weet niet hoe goed jou oma nog is, maar 80 is behoorlijk op leeftijd. Mijn oma's kochten op die leeftijd ook geen cadeautjes meer, omdat ze er de energie niet meer voor hadden, het niet meer bedacht kregen en ze ook slecht ter been waren en het dus een hele onderneming voor hen was om naar de winkel te gaan. Iedereen begreep dat en niemand heeft daar ooit verbolgen over gedaan. Waarom is het voor jou wel zo'n probleem?

Ook als oudje kan je toch gewoon wat moeite doen voor je kleinkind? Je kan een ander ook vragen om een cadeautje te halen en als je het niet meer bedacht krijgt, bel je de ouders voor tips. Het is heel simpel hoor.

Mijn opa en oma tikken de 90 aan dit jaar, maar als ze niks weten te geven, dan vragen ze de ouders gewoon.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers