Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruit/groente voor baby.

<<

Anoniem96

Bericht 19 Jan 2015 09:53

Fruit/groente voor baby.

Hoi hoi,

Denken jullie dat het kwaad kan om een baby 2 keer per dag fruit te geven ter grootte van een potje ?
(Zal de ene keer vers zijn soms voor het gemak een potje) maar ik bedoel dus de 125 gram.

In de avond ben ik groente gaan introduceren maar dat gaat dus echt niet.
Hij eet hooguit 2 kleine lepeltjes met een vies gezicht en houdt dan zijn mondje stevig dicht haha.
Dit moment kan ik dus niet mee tellen als voeding.

Nu zou het fijn zijn als hij goed eet want dan kan ik een flesje proberen te minderen zodat alles niet zo erg op elkaar gepropt zit. 5 flessen is echt te veel dan moet ik om de 2,5 uur voeden en dan prop ik hem vol als ik ook nog groente en fruit wil geven. Ik wil dus van de 7 na de 6 eet momenten. Want hij is er van half 8 in de ochtend tot half 7 uur de rest slaapt hij :-) .

Nu wilde ik hem dus in de ochtend 125 gram fruit geven en in de avond ook 125 gram dit gaat er goed in en vult goed en dan kan ik na de 4 flessen.

Zou dit kwaad kunnen denken jullie de hoeveelheid fruit ?

Smiddags na zijn fles wil ik dan wat groente hapjes geven om het te leren eten maar daar verder geen apart eet moment van maken tot dit goed gaat.

Een pap fles geven doe ik niet want daar poept hij slecht van.

Bedankt voor jullie advies !

Groetjes ritualz
Laatst gewijzigd door Anoniem96 op 19 Jan 2015 09:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Jan 2015 09:56

Re: Fruit/groente voor baby.

Kwaad kan het waarschijnlijk niet, maar ik zou er niet voor kiezen. Het is helemaal niet gek dat groente nog niet zo in de smaak valt. De meeste baby's moeten hier even aan wennen. Begin met wat zoetere groente zoals wortel of bruine bonen met appel (potje).

Zit hij echt over het max aantal flesvoeding?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem96

Bericht 19 Jan 2015 10:00

Re: Fruit/groente voor baby.

Nee hoor hij zit niet over de max maar ik krijg 5 flesjes moeilijk van half 8 tot half 7 gepropt zo dicht op elkaar lijkt mij ook niet goed en kleinere flesjes neemt hij geen genoegen mee.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 19 Jan 2015 11:31

Re: Fruit/groente voor baby.

Ik zou het ook niet doen. Vaak moeten ze het een aantal keer proeven voordat ze iets lusten en als je geen groenten geeft went hij nooit aan de smaak en zit je met een kind dat geen groenten lust straks.

Flesvoeding is echt de basis dus daar zou ik zeker niet mee minderen. Toen wij met fruit en groenten begonnen kreeg hij nog 4 flessen en dat ging prima. Het zag er toen zo uit:

7.00 uur fles 210+7
9.30 uur fruit
11.30 uur fles 210 +7
15.00 uur fles 210+7
17.30 uur groente
19.00 uur fles 210+7

Ze gaan vanzelf meer eten en dan vervalt de fles van 3 uur. De jongste hier heeft het helemaal zelf afgebouwd en drinkt nu nog 2 flessen van 180+6 en krijgt 's ochtends nog een bordje pap met 180+6.

Zou je niet eerst eens proberen om naar 4 flessen te gaan? Hoe eet/drinkt hij nu?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2015 13:02

Re: Fruit/groente voor baby.

2 hapjes is toch prima, worden er vanzelf wel meer. Ik zou niet 2x fruit gaan geven.
Ik maakte voor S op een gegeven moment weleens wortel met wat gedroogde abrikoos erdoor. Vond ze heerlijk. Doperwtjes zijn ook lekker zoet. Bruine bonen inderdaad en wat wat neutraler is qua smaak: bloemkool, broccoli vond ze hier ook erg lekker.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 19 Jan 2015 13:38

Re: Fruit/groente voor baby.

In het eten van kleine kindjes moet niks, kijk eens naar je kindje gedurende de dag. Wanneer heeft hij honger, wat is zijn schema, wat is voor jullie beiden plezierig? Op een gegeven moment had ik ook het idee alleen maar met eten geven bezig te zijn, dat gaat ook weer voorbij. Wellicht kun je een fles minderen door de flessen wat groter te maken? Misschien hoeft hij de groente ook niet omdat hij gewoon geen trek heeft? Fruit is lekker, als ik geen honger heb lust ik echt wel een lekker koekje dus ook als hij geen honger heeft zal fruit hem best smaken. Dus wellicht de groente op een moment geven dat er al even niets anders is aangeboden? Persoonlijk zou ik niet overgaan op 2 keer fruit eten, dan liever nog wat langer een fles.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Jan 2015 13:51

Re: Fruit/groente voor baby.

Ik zou niet twee keer fruit geven, fruit is niet ter vervanging van groente. Ik zou het nog even afwachten.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jan 2015 13:51

Re: Fruit/groente voor baby.

Ik weet niet hoe oud je baby is, maar de tussenweg moet denk ik altijd zijn dat je kind de tijd heeft om het te leren eten.
Met fruit gaat dat nu eenmaal vaak makkelijker dan met groente, maar dat komt omdat fruit van zichzelf een stuk zoeter is.
De melk is (gokkend naar de leeftijd) het beste wat je hem kunt geven. Als je elke ochtend fruit aanbied, en en eind van de middag groente, gaat hij zit vanzelf wel eten. Het is nog geen moeten.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 19 Jan 2015 17:39

Re: Fruit/groente voor baby.

Nee ik zou gewoon 1x fruit en 1x groente aanbieden.
Ook al is het voor een paar hapjes.
melk is tot 1 jaar hoofdvoeding en alles zit erin.
Ik zou ook niet minder flesvoeding geven. Het verandert vanzelf. Kost gewoon tijd. Bij de een gaat het sneller dan de ander.
Mijn kind eet ook nog niet zoveel en heeft nog 3 flessen per dag.
Als ik minder geef gaat ze echt niet opeens beter eten.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]