Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang verlof?

<<

Anoniem136

Bericht 19 Jan 2015 11:04

Re: Hoe lang verlof?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem136 op 23 Jun 2015 21:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2015 11:08

Re: Hoe lang verlof?

Susan, dat is wel een goede optie, die ga ik meenemen in mijn overweging.

Het voelt voor mij een beetje zoals Jans het beschrijft. Ik ben dan wel al stiefmoeder maar wordt voor het eerst moeder. Het lijkt me dat het best even wat tijd kost voordat je een beetje in een ritme zit en je echt het idee hebt dat alles lekker loopt. Dan zou ik dus graag iets langer verlof willen hebben, om net even wat langer te kunnen genieten (hopelijk).

Ik moet wel zeggen dat mijn vriend door zijn gunstige rooster veel thuis is en dat beeb waarschijnlijk echt niet gelijk vier dagen per week naar de gastouder zal hoeven. Maar het kan best zijn dat hij al wel snel een nachtje daar zal moeten slapen. Het is voor mij meer een gevoelskwestie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem234

Bericht 19 Jan 2015 11:18

Re: Hoe lang verlof?

Ik had ook vanaf 34 weken verlof en er 3 weken vakantie aan geplakt.
Was alleen met 24 weken al volledig in de ziektewet. Ik vond het lang genoeg maar komt denk ook doordat ik al zo lang thuis was.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2015 11:24

Re: Hoe lang verlof?

Lady schreef:
Ik moet wel zeggen dat mijn vriend door zijn gunstige rooster veel thuis is en dat beeb waarschijnlijk echt niet gelijk vier dagen per week naar de gastouder zal hoeven. Maar het kan best zijn dat hij al wel snel een nachtje daar zal moeten slapen. Het is voor mij meer een gevoelskwestie.


Ik kan mij voorstellen dat het met nachtdiensten etc heel anders is. Mijn werk is van 9 tot 5, ik werk bij mijn 50 meter bij mijn ouders hun huis, daar waren mijn kinderen 3 dagen in de week. Voor bv ging ik gewoon even heen en weer, tussen de middag at ik altijd samen met ze.
Mijn zoon de eerste keer 's nachts niet bij mij was toen hij bijna 2 was ongeveer.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Jan 2015 11:53

Re: Hoe lang verlof?

Ik heb bij beide kindjes 2 weken vakantie opgenomen na mijn verlof. Ze waren allebei 3,5 maand oud. Vooral bij de tweede was ik echt weer aan werken toe. Ouderschapsverlof nooit opgenomen, vind ik niet nodig met maar 10 uur werken per week
<<

Anoniem198

Bericht 19 Jan 2015 11:56

Re: Hoe lang verlof?

Kan je niet langzaam je uren gaan uitbreiden nadat je vakantie is afgelopen?
Dus de eerste 2 weken 1,5 dag per week daarna 2 hele dagen en zo verder bijvoorbeeld.
De uren dat je niet werkt je vakantieuren opnemen en wellicht standaard 1 dag ouderschapsverlof ofzo?
Dan hakt het er financieel ook minder hard in.

Mijn situatie was dan wel heel anders dan bij de meeste moeders maar ik was er zelf wel weer aan toe om te gaan werken.
Even mijn zinnen te verzetten en met andere dingen bezig te zijn. Mijn zoontje is naar het kdv gegaan,wanneer hij als hij op tijd geboren was ook was gegaan. Dit had ik van te voren nooit gedacht van mezelf.
Ik ga eigenlijk pas vanaf volgende maand mijn echte nieuwe uren werken. Bijna een jaar na dato.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2015 12:13

Re: Hoe lang verlof?

Victoria, ik denk dat langzaam uitbreiden voor zowel ons als mijn planner wat onoverzichtelijk wordt. Sowieso ga ik na mijn verlof nog maar 24 uur werken, dus ik zal best veel thuis zijn. Maar het lijkt mij een fijne gedachte om de eerste vier maanden gewoon thuis te zijn. Ik kan me ook voorstellen dat daarna weer gaan werken best wel lekker is. Ik zou in ieder geval niet helemaal thuis willen zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 19 Jan 2015 12:15

Re: Hoe lang verlof?

Ik werk ook in de zorg (draai veel slaapdiensten) en heb bij beide zwangerschappen tot de 34 weken normaal door kunnen werken (30 uur). Daarna was ik wel echt toe aan verlof. L is een week eerder geboren en was 11 weken toen ik weer aan het werk ging. Ik was er enorm aan toe weer aan het werk te gaan. L was nog jong, maar omdat vriend en ik vrijwel alle uren langs elkaar heen werken, was ze op 3 uurtjes oma per week na altijd bij een van ons. Na de geboorte van onze tweede heb ik nog 10 weken verlof, daar heb ik nu 2 weken vakantie aan geplakt (we gaan ook 10 dagen weg). Ze zal 12 weken zijn als ik weer aan het werk ga. Ze blijft 1 middag in de week bij oma (L gaat naar het kdv) en pas na onze zomervakantie in september gaat ze ook naar het kdv, ze is dan 7/8 maanden.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 19 Jan 2015 12:16

Re: Hoe lang verlof?

Ik heb uiteindelijk een jaar 'verlof' gehad omdat ik nog studeerde en het heel lastig was om halverwege een jaar weer in te stromen. Plus dat ik voor mijn studie ver moest reizen en stages door heel NL kon hebben en ik wilde niet het risico lopen dat ik na 10 weken al een hele week aan de andere kant van NL zou zijn (dan zou ik ook daar moeten overnachten). Achteraf gezien was dat ook gewoon echt niet mogelijk geweest met de depressie van mijn man en de allergieën van J.
Ik zou eigenlijk met 36 weken stoppen (einde van het schooljaar) en dus pas weer beginnen als J 1 was maar de stages werden te zwaar en daarom ben ik een blok eerder gestopt en was ik vanaf 24 weken thuis. Ik ben weer begonnen toen J 9,5 maand oud was, en ik had echt geen dag eerder willen beginnen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Jan 2015 12:17

Re: Hoe lang verlof?

Ik heb bij alle 3 ouderschapsverlof opgenomen. Bij de oudste ben ik weer gaan werken toen hij 5 maanden was, bij de middelste toen ze 5,5 maand was en de jongste was ruim 4,5 maand toen ik weer begon. Ik vond het langere verlof heerlijk, vond ze met 3 maanden echt nog veels te klein. Plus dat je met 3 maanden de lastigste periode met krampjes, huilen etc. meestal wel door bent, wordt het net leuk en dan moet je weer werken. Ik vond het heerlijk zo!
Laatst gewijzigd door Knillis op 19 Jan 2015 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Jan 2015 12:23

Re: Hoe lang verlof?

Misschien een domme vraag hoor, maar zoals bijv. bij Gijs, waarom is het niet mogelijk om langer verlof te nemen? Toen ik met verlof was kwam er een vervanger voor mij en die is gewoon langer gebleven toen, ik kon zo lang wegblijven als ik wilde.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Jan 2015 13:05

Re: Hoe lang verlof?

Mijn collega's waren erg blij dat ik er weer was, er was namelijk geen vervanging voor mij, zij moesten dus extra hard werken. De situatie op het werk is nu alleen wel dusdanig veranderd dat dit een volgende keer echt niet weer gaat lukken.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Jan 2015 13:24

Re: Hoe lang verlof?

Bij de eerste ben ik na 10 weken weer begonnen. Ik was op zoek naar een nieuwe baan, dit sloot toevallig zo op elkaar aan. Had langer gewild, maar dan had ik de baan niet gekregen.
Bij de tweede met 36 weken met verlof gegaan en achter de 12 weken nog 2 weken vakantie geplakt.
Wanneer we nog een kindje krijgen wil ik graag 2 maanden ouderschapsverlof opnemen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Jan 2015 13:25

Re: Hoe lang verlof?

Ik ben gestopt met 36 weken en begonnen toen mijn verlof afgelopen was. Ik ben zelfs een weekje eerder weer 3 dagen gaan werken. Het was ontzettend druk op mijn werk en ik was blij dat ik thuis weg kon met onze huilbaby.

Voordat Y. er was werkte ik 36 uur en nu nog steeds. Ik vind het heerlijk :thumbup:
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 19 Jan 2015 13:36

Re: Hoe lang verlof?

Ik ben met 34 weken met verlof gegaan en ik had 2 weken vakantie er extra achter geplakt. Ik vond dit lang genoeg al was het natuurlijk sowieso wel even lastig om weer te gaan werken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Jan 2015 16:11

Re: Hoe lang verlof?

Ik moest ook met 34weken stoppen en had dus nog minimaal 10 weken verlof na de bevalling, daar heb ik nog 4weken vakantie achter aan geplakt. S is met 39 weken geboren, dus ik moet weer aan het werk als hij 15 weken is.

S is over het algemeen een heel tevreden ventje en hij slaapt veel tussen de voedingen. Ik moet nu over 7 weken weer werken en dat vind ik echt prima, ik heb nu soms momenten dat ik me echt verveel thuis. Het is alleen wel praktisch met de borstvoeding dat ik wat langer thuis ben, want S gaat nu pas langzaam over naar elke 4uur drinken, hiervoor was het elke 2 a 3uur en daar had ik mijn handen wel aan vol.

Ik denk dat het voor mij ook prima geweest was als ik 13 of 14 weken thuis had gehad, maar dat is van te voren zo lastig inschatten, het ligt ook heel erg aan hoe je kindje is en hoe alles loopt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Jan 2015 16:36

Re: Hoe lang verlof?

Ik ben bij beide kinderen met 36 weken met verlof gegaan en ben met 12 weken weer aan het werk gegaan. Ik heb toen de eerste maand een dag in de week vrij genomen. En ben met 16 weken weer 32 uur gaan werken.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2015 16:58

Re: Hoe lang verlof?

Hoe zit dat dan precies wanneer je eerder bevalt, bijvoorbeeld een week? Gaan die tien weken dan gewoon eerder in of heb je een week langer verlof?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 19 Jan 2015 17:00

Re: Hoe lang verlof?

Lady schreef:Susan, dat is wel een goede optie, die ga ik meenemen in mijn overweging.

Het voelt voor mij een beetje zoals Jans het beschrijft. Ik ben dan wel al stiefmoeder maar wordt voor het eerst moeder. Het lijkt me dat het best even wat tijd kost voordat je een beetje in een ritme zit en je echt het idee hebt dat alles lekker loopt. Dan zou ik dus graag iets langer verlof willen hebben, om net even wat langer te kunnen genieten (hopelijk).

Ik moet wel zeggen dat mijn vriend door zijn gunstige rooster veel thuis is en dat beeb waarschijnlijk echt niet gelijk vier dagen per week naar de gastouder zal hoeven. Maar het kan best zijn dat hij al wel snel een nachtje daar zal moeten slapen. Het is voor mij meer een gevoelskwestie.


Is het niet zo dat je tot 6 maanden na de bevalling niet in de nachtdienst hoeft? Dat scheelt misschien qua nachtjes slapen. Of zou je hem dan na een late dienst ook bij de gastouder laten slapen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2015 17:12

Re: Hoe lang verlof?

Na een late dienst zou ik hem daar denk ik laten slapen. Denk dat je ook niet kunt verwachten dat zij wel wakker blijft tot ik om 23.45 nog even kom aanwaaien. En als mijn dienst eens uitloopt, zou dat zelfs nog later worden. Nachtopvang is gelukkig een stuk goedkoper dan overdag, klein voordeel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 19 Jan 2015 17:13

Re: Hoe lang verlof?

Als het voor jou goed voelt moet je gewoon tot aan zijn 4 maanden thuis blijven. Ik kan me dat gevoel ook helemaal voorstellen. De tijd gaat al zo ontzettend snel, en als het financieel mogelijk is, waarom niet? Ik zou het wel weten hoor.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Patsy

Bericht 19 Jan 2015 17:20

Re: Hoe lang verlof?

Lady schreef:Hoe zit dat dan precies wanneer je eerder bevalt, bijvoorbeeld een week? Gaan die tien weken dan gewoon eerder in of heb je een week langer verlof?


Je hebt sowieso recht op 16 weken, die gaan in op het moment wanneer je officieel met verlof gaat (zou gaan). Beval je eerder dan blijft de datum waarop je weer begint gelijk. Beval je later dan verschuift de datum met het aantal dagen dat je over tijd bent gegaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2015 17:21

Re: Hoe lang verlof?

Mijn vriend staat er ook wel achter, al denkt hij dat ik het na 13 weken waarschijnlijk heerlijk vind om weer aan het werk te gaan. Misschien wel, maar ik acht de kans van niet toch groter. En misschien kies ik wel voor de middenweg, dus een halve maand. Als ik mijn eigen reacties zo teruglees is het me wel duidelijk dat het toch echt mijn voorkeur heeft om wat langer thuis te zijn, dus ik ga daar mee aan de slag. Hoop dat m'n leidinggevende en planner het een beetje goed zullen ontvangen.. :cheering: :silent:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 19 Jan 2015 18:21

Re: Hoe lang verlof?

Artsen adviseerde mij om rond 28/30 weken te stoppen. Op mijn werk werd heel moeilijk gedaan (1 of 2 gewoon tot 34 weken doorwerken). Ik heb zelfs met 27 weken zelf de arboarts moeten bellen om het rond te krijgen.
Uiteindelijk ben ik met 30 weken gestopt. De jongens zijn met 35.4 geboren.
Tijdens mijn verlof besloten niet meer terug te keren en een ontslagbrief op gesteld.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Jan 2015 18:32

Re: Hoe lang verlof?

Ik ben met 34 weken met verlof gegaan. Werkte fulltime en heb een zware baan.
Toen ze 3 maanden was moest ik een weekje werken. Daarna had ik 6 weken zomervakantie. Met 4,5 maand ben ik weer echt gaan werken, maar niet meer fulltime, 3 dagen in de week.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda