Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap leuk bekend maken

<<

Anoniem236

Bericht 17 Jan 2015 18:37

Zwangerschap leuk bekend maken

Heeft iemand nog leuke ideeën om een zwangerschap bekend te maken bij familie? Ik ben zwanger van ons tweede kindje. De oudste kan al wel praten, maar nog niet heel goed. Het hem op commando laten zeggen, gaat denk ik niet lukken.

Hoe hadden jullie het verteld aan bijvoorbeeld ouders, bij een tweede of derde?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 17 Jan 2015 18:41

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Heb je nu niks aan maja. Wij hadden de echo in de kerstboom gezet, en tegen mn ma gezegd wat vind je van onze kerstboom en zie je er niks aan. Na goed rondkijken vond ze de echo :).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 17 Jan 2015 18:46

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Dat is wel een leuke linnie! Maar ja als onze kerstboom komt dan is het kindje al 3 maanden ;)

Ook willen we het onze ouders vertellen voor de echo.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Jan 2015 18:52

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

-
Laatst gewijzigd door Biechtje op 17 Jan 2015 19:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 17 Jan 2015 18:52

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Je zit onog onder biechtaccount :)
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Jan 2015 19:18

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij hebben een foto gemaakt van de oudste met een tshirt met "grote broer " en n echofoto in zijn handen. Naar de opas en omas gestuurd toen we zeker wisten dat ze meteen lazen en gewacht wie er het eerste zou bellen, duurde ongeveer 10 seconden :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 17 Jan 2015 19:19

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij hebben expres wat langer gewacht, omdat ik in 2012 een miskraam gehad heb, en toen hadden we het met 7 weken verteld. Toen ik weer zwanger was hebben we gewacht toen ik 10 weken was.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 17 Jan 2015 19:23

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Is ja mijn schoonouders hebben we het anders gedaan. Die zaten in een huisje op een park. Ik had dus de vorige dag van mn ouders een spiegelreflex camera gehad (ook gelijk voor mijn verjaardag) en met die camera een foto gemaakt en toen we daar waren liet ik zien hoe mooi de foto's waren die ik gemaakt had. Toen we op de echofoto kwamen waren vonden ze het hartstikke leuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 19:27

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Een bedrukt shirtje met 'ik word grote broer/zus'?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het uiteindleijk na de test aan jullie vriend/man verteld hebben. Of hebben jullie samen getest? Ik heb van de week een filmpje op Facebook voorbij zien komen van een jongen die van zijn vriendin een cadeau kreeg met babyschoenttjes en een positieve test. Zijn reactie was echt zo mooi dat ik het nu eigenlijk ook zo wil doen, in de toekomst :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 17 Jan 2015 19:30

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij hebben de eerste keer sokjes met I <3 Opa/ Oma gegeven en dit keer een foto waarop N. een poster in lijst vasthoud met onze namen en dan baby aug. 2015 erop. Er staan ook 3 grote vogels en 1 klein vogeltje op. (deze: http://printcandy.nl/product/we-are-family-2/)

Vind shirts met tekst altijd een beetje suf eigenlijk, daar zou ik zelf nooit voor gaan.
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 19:47

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Dundas schreef:Een bedrukt shirtje met 'ik word grote broer/zus'?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het uiteindleijk na de test aan jullie vriend/man verteld hebben. Of hebben jullie samen getest? Ik heb van de week een filmpje op Facebook voorbij zien komen van een jongen die van zijn vriendin een cadeau kreeg met babyschoenttjes en een positieve test. Zijn reactie was echt zo mooi dat ik het nu eigenlijk ook zo wil doen, in de toekomst :)


Ik deed de testen op de w.c en ging daarna ermee naar m'n man zodra de uitslag erop stond :smile:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jan 2015 19:54

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij deden met kerst altijd aan lootjes trekken (Sint en kerst ineen), en wij lezen altijd op wat we hebben opgeschreven, om eventueel dingen toe te lichten. En ik had er oo gezet; babysokjes, zo een ketting met een belletje, rompertjes etc (was overigens van de 2de).

Bij de 1ste wilde we het op Moederdag vertellen, met de mededeling wij hebben nog een speciaal cadeau, maar dat duurt nog wel een aantal weken (35). Alleen was het net een paar dagen voor Moederdag mis gegaan.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem84

Bericht 17 Jan 2015 19:54

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij geven om de zoveel tijd een stapeltje foto's van de kinderen, we hebben toen tussen die foto's een kopie van een echo-afdruk gedaan, de reactie was echt super leuk
<<

Anoniem166

Bericht 17 Jan 2015 19:56

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Dundas, de eerste keer ben ik boven op hem gesprongen terwijl hij nog sliep en heb hem enthousiast verteld dat we een kindje zouden krijgen.

De tweede keer heb ik 's ochtends op vaderdag getest. Het ontbijt op bed is er daarom bij ingeschoten, want ik heb als een razende de test ingepakt en die heeft mijn dochter vervolgens gegeven.
<<

Anoniem236

Bericht 17 Jan 2015 20:20

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Een shirtje heb ik ook aan zitten denken, maar de voorbedrukte zijn vanaf 15 euro, vind ik beetje zonde voor die twee keer. Zelf iets in elkaar knutselen met flockfolie zie ik ook niet zitten.

We hebben beide keren samen getest. Urine in n bekertje opgevangen, test gedaan. Bij de eerste netjes 5 minuten gewacht met resultaat lezen.
Deze keer bleven we samen turen naar de test, we dachten eerst negatief, maar na een minuut of 1,5 kwam het streepje opzetten.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 20:23

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Gewoon zeggen: ik ben zwanger! Leuk genoeg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2015 20:30

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Dundas schreef:Een bedrukt shirtje met 'ik word grote broer/zus'?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het uiteindleijk na de test aan jullie vriend/man verteld hebben. Of hebben jullie samen getest? Ik heb van de week een filmpje op Facebook voorbij zien komen van een jongen die van zijn vriendin een cadeau kreeg met babyschoenttjes en een positieve test. Zijn reactie was echt zo mooi dat ik het nu eigenlijk ook zo wil doen, in de toekomst :)


Ik heb beide keren meteen de positieve test laten zien. Samen testen hoeft voor mij niet, maar ik kon waarschijnlijk ook weer niet doen alsof er niks aan de hand is en eerst de stad in gaan om babyschoentjes te kopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2015 20:31

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Aan mijn ouders heb ik trouwens ook gewoon de test laten zien, was beide keren meteen dezelfde ochtend. Aan anderen heb ik gewoon gezegd: 'Ik ben zwanger.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2015 20:31

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Bij de oudste had ik een Pip knuffel voor mijn ouders en een Woezel knuffel voor mijn schoonmoeder met de tekst 'Willen jullie op mijn knuffel passen tot dat ik er ben?' De hint snapte ze gelijk en na de bevalling heb ik beide knuffels terug gekregen :)

Bij de jongste hebben we de oudste aan mijn vader de positieve zwangerschapstest laten zien. Mijn moeder wist het al want die had ik gelijk gebeld na de positieve test. Mijn ouders wisten ook dat we bezig waren voor een tweede kindje. Mijn schoonmoeder hebben we het gewoon verteld.
<<

Anoniem129

Bericht 17 Jan 2015 20:39

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Aan mn ouders heb ik gevraagd of ze al vakantie geboekt hadden. Hadden ze nog niet. Toen gezegd dat ze rond 20 aug. wel thuis moeten zijn!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2015 20:43

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Dundas schreef:Een bedrukt shirtje met 'ik word grote broer/zus'?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het uiteindleijk na de test aan jullie vriend/man verteld hebben. Of hebben jullie samen getest? Ik heb van de week een filmpje op Facebook voorbij zien komen van een jongen die van zijn vriendin een cadeau kreeg met babyschoenttjes en een positieve test. Zijn reactie was echt zo mooi dat ik het nu eigenlijk ook zo wil doen, in de toekomst :)


Ik vind dat altijd een beetje gek. Of voor ons zou dat denk ik gek voelen. Wij doen die tests gewoon samen! Niet dat hij er met z'n neus bovenop zit op de wc haha, maar ik plas op zo'n ding, kom naar buiten en samen wachten we dan op de uitslag. Ik zou dat echt niet alleen willen/kunnen doen, en denk ook niet dat mijn vriend dat leuk vindt. Hij hoort daar net zo bij als ik :thumbup:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Jan 2015 20:58

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Bij de eerste zwangerschap heb ik getest en hebben we de test samen bekeken onder de keukenlamp terwijl mn schoonmoeder in de woonkamer zat. We hebben t toen met kerst aan de familie verteld dmv slabbetjes met ik heb de leukste oma/oom/tante

Bij de 2e zwangerschap heb ik sochtends geteld en na een onverwachte positieve test meteen mn man wakker gemaakt. We hebben het vervolgens bekend gemaakt aan familie en vrienden dmv D op de foto in Disney met een shirt met de tekst ik ben stoer want ik word grote broer. Die hebben we tussen de foto's in t disney album gedaan.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 21:03

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Zora schreef:
Dundas schreef:Een bedrukt shirtje met 'ik word grote broer/zus'?

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het uiteindleijk na de test aan jullie vriend/man verteld hebben. Of hebben jullie samen getest? Ik heb van de week een filmpje op Facebook voorbij zien komen van een jongen die van zijn vriendin een cadeau kreeg met babyschoenttjes en een positieve test. Zijn reactie was echt zo mooi dat ik het nu eigenlijk ook zo wil doen, in de toekomst :)


Ik vind dat altijd een beetje gek. Of voor ons zou dat denk ik gek voelen. Wij doen die tests gewoon samen! Niet dat hij er met z'n neus bovenop zit op de wc haha, maar ik plas op zo'n ding, kom naar buiten en samen wachten we dan op de uitslag. Ik zou dat echt niet alleen willen/kunnen doen, en denk ook niet dat mijn vriend dat leuk vindt. Hij hoort daar net zo bij als ik :thumbup:

Ja dat vond ik ergens dus ook. Hoewel ik het ook wel heel ontroerend vond, haha. Ik heb een avondje van dat soort YouTube-filmpjes gekeken en toen zag ik ook filmpjes voorbij komen van vrouwen die pas ná de echo het aan hun man vertellen. Daar kan ik me nou niets bij voorstellen. Was wel in Amerika trouwens, ik weet niet met welke termijn je daar de eerste echo krijgt, maar dan nog.
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2015 21:04

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

De eerste keer was ik al genoeg in shock, dus toen heb ik het 'gewoon' verteld. Bij de tweede hebben we de oudste een t-shirt aangetrokken met: ik ben straks niet meer in mijn... (Afbeelding van een eendje). Hadden beter een nog duidelijkere tekst kunnen nemen, want de helft van de mensen snapte serieus de hint niet :palm: Maargoed, de reacties waren wel erg leuk! En A was al een hele trotse grote zus met haar shirt.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2015 21:18

Re: Zwangerschap leuk bekend maken

Wij hebben het gewoon verteld.

Op mijn werk heb ik een rebus op de teamtafel gelegd waar uit kwam: 'er is een kleine (achternaam) onderweg'. Ik liep pleinwacht en het duurde even... en toen kwamen de collega's één voor één naar buiten om me te feliciteren! Zo leuk was dat!!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers