Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlanglijstje voor kraamvisite

<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 10:05

Verlanglijstje voor kraamvisite

Hebben jullie een verlanglijstje gemaakt voor de kraamvisite of niet?
Ik heb bij mijn andere twee kinderen dat niet gedaan en hooguit zelf wat dingetjes opgeschreven voor als iemand er naar vroeg.

Nu is het onze derde en tweede dochter dus we hebben al heel veel spulletjes natuurlijk, toch heb ik nog wel wat dingetjes die ik leuk zou vinden, is het slim om een online lijstje te maken en dit bijv op t kaartje (of een los kaartje erbij te doen) te zetten of is dit echt not done ..en staat t verwend.?
<<

Anoniem85

Bericht 17 Jan 2015 10:08

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen. Ik vind het wel wat verwend overkomen. Als mensen ernaar vragen kan je zeggen wat je graag zou willen of bijvoorbeeld een bon van betreffende winkel.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 17 Jan 2015 10:18

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ja, ik had een klein lijstje gemaakt online, op lijstje.nl.
Maar alleen gegeven als mensen er echt om vroegen. Sommige vonden het namelijk heel lastig zelf wat te bedenken.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem255

Bericht 17 Jan 2015 10:18

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik vind het supermakkelijk.
Mijn zusje doet het ook en in België is het doodnormaal.
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 10:20

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ja ik denk dat ik het ook doe.. Ondanks dat ik wel beetje bang ben dat het verwend staat..
Zet er ook genoeg goedkopere dingetjes op en niemand is natuurlijk verplicht om wat van het lijstje te nemen, leek mij alleen wel handig.

Zet er gewoon bij voor cadeauttip zie: www.lijstje.nl ofzo
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2015 10:44

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Hier is het doodnormaal dat je een lijst in een winkel gaat leggen en dan steek je er een kaartje van bij het geboortekaartje. Als je dat niet doet, dan vragen mensen er zelf achter of je geen geboortelijst hebt.

Wat heb je nu aan een hoop zooi? Ben je toch geen hol mee?
AfbeeldingAfbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jan 2015 11:44

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik had ook een lijstje gemaakt met ideetjes voor als mensen het zouden vragen, sommige dingen heb ik bewust ook niet zelf gekocht, zoals bijvoorbeeld een manicure setje en een zachte borstel.
Uiteindelijk heeft mijn man dat hele lijstje doorgegeven voor de babyshower en heb ik toen alles gekregen. Had ik alsnog geen idee wat ik moest vragen als kraamcadeautje :smile:

Ik vind een link naar bijv lijstje.nl niet verwend over komen, zeker niet bij een derde kindje want dan heb je al zo veel, je bezoek kan er op kijken, maar je verplicht ze toch tot niks. Ik denk dat er best veel mensen zijn die het wel makkelijk vinden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2015 11:52

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik zou het zelf niet doen omdat het hier niet gebruikelijk is en bang ben om toch een beetje verwend over te komen. Wel zou ik er bij zetten cadeautip : een cadeaubon.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 17 Jan 2015 12:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jan 2015 11:57

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik vind eerlijk gezegd een envelopje op een geboortekaartje dan wel weer vreemd en ik zou ook nooit geld geven bij een kraamvisite. Een cadeaubon dan weer wel. Maar dan kies ik liever een leuk cadeautje uit van een lijstje waarvan ik dus ook zeker weet dat ze er blij mee zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2015 12:01

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Nee ik bedoelde ook geen geld geven wbt het envelopje. Ik dacht dat dat het 'tekentje' was van de cadeautip. Maar nu ik er over nadenk is dat idd voor geld. Ik bedoelde meer dus als cadeautip een cadeaubon. Geen geld iig wat dat is idd stom als kraamcadeau.
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2015 14:26

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik vind het niet heel gek om iets van een lijstje te maken. Ik doe dat vaak voor verjaardagen ook. Al maak ik dan een lijstje, en wie er vraagt of ik een tip heb verwijs ik dan naar het lijstje. Maar ik zou het zelf bijvoorbeeld minder snel op het geboortekaartje zetten, dat is hier volgens mij toch niet heel gebruikelijk. Jammer eigenlijk, in België vind ik de geboortelijst juist heel slim! Want zeker als het de derde is dan heb je al zo veel, dan zou het wel fijn zijn als je dingen krijgt die je wel kunt gebruiken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2015 14:33

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Nee ik zou dat niet doen. Ook al is het gebruikelijk dat kraamvisite een cadeautje meeneemt reken ik daar niet op, en ik zou ook niet de intentie willen wekken dat ik daar op reken.
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Jan 2015 14:40

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Een vriendin van mij had dit als achterkant van het geboortekaartje.

Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 17 Jan 2015 18:31

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Dat zou ik echt niet doen, ondanks dat je waarschijnlijk al tientallen knuffels over hebt. Ik zat wel met hetzelfde met de derde, kleding en speelgoed genoeg, het liefst zoveel mogelijk praktische cadeau's zoals luiers, billendoekjes enzovoorts. Ik heb van tevoren wat hints laten vallen of als mensen er naar vroegen gewoon aangegeven wat wel en wat niet. Maar om dat zo zonder te vragen te doen... nee.
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 19:33

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik ga er helemaal niet vanuit dat mensen iets geven, maar ik weet ook uit ervaring dat bezoek altijd met iets aan komt zetten, ik vind t juist zonde als dit dan dingen zijn die we bijv al in overvloed hebben...

Als je bijv op de kaart zet:

Weet je niet wat je ons kunt geven?
Bekijk dan ons verlanglijstje even..

Of zo iets... .?

Op t lijstje zet ik echt niet alleen maar dure dingen of cadeaubonnen want dat is niet leuk om te geven vind ik zelf, maar bijv ook verzorgingsspulletjss van weleda (tweede was allergisch voor Zwitsal, kreeg ik toen veel van, das zonde)
Kleding vanaf maat 62
Boekjes
En dat soort ruim genomen dingen.. Niet specifiek iets.
<<

Anoniem112

Bericht 17 Jan 2015 19:34

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ava schreef:Ik zou het zelf niet doen omdat het hier niet gebruikelijk is en bang ben om toch een beetje verwend over te komen. Wel zou ik er bij zetten cadeautip : een cadeaubon.

Nee dit vind ik dan juist gek over komen, hahah! Cadeaubon vind ik zelf ik nooit leuk om te geven namelijk.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2015 19:55

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Je kunt het op rijm zetten, maar daar wordt het niet anders van: het blijft gewoon een verlanglijstje. Ik zou het zelf niet doen, om de reden die UN ook aangeeft. Tegelijkertijd, als ik van een ander zo'n kaartje zou krijgen, zou ik daar verder niets van vinden en met plezier een cadeau van de lijst kopen.
<<

Anoniem154

Bericht 17 Jan 2015 20:28

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Urban Naked schreef:Nee ik zou dat niet doen. Ook al is het gebruikelijk dat kraamvisite een cadeautje meeneemt reken ik daar niet op, en ik zou ook niet de intentie willen wekken dat ik daar op reken.



Eens. En stel je kunt het niet gebruiken, dan kun je het altijd nog weggeven oid. Een cadeaubon vragen idem.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 17 Jan 2015 22:44

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik had (en heb nog steeds) een lijstje op lijstje.nl. Heel veel mensen vragen toch naar je wensen, een enkeling heeft een link van het lijstje gekregen maar ik heb ook tegen best veel mensen gezegd dat ik graag bonnen kreeg. Achteraf blij dat ik het niet op de kaart vermeld heb.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Jan 2015 09:35

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Alle kraamvisite die langskwam vroeg naar wat we wilden hebben voor J. Zo hebben we het nog enigszins kunnen "sturen". We hadden dus voor onszelf wel een lijstje gemaakt met wat we graag wilden hebben als iemand ernaar vroeg. Nu met de verjaardag van J. maak ik wel een online verlanglijstje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jan 2015 09:41

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Annemijn schreef:Ik ga er helemaal niet vanuit dat mensen iets geven, maar ik weet ook uit ervaring dat bezoek altijd met iets aan komt zetten, ik vind t juist zonde als dit dan dingen zijn die we bijv al in overvloed hebben...

Als je bijv op de kaart zet:

Weet je niet wat je ons kunt geven?
Bekijk dan ons verlanglijstje even..

Of zo iets... .?

Als je dat op de kaart zet is het voor degene die komt heel duidelijk dat er verwacht wordt dat hij iets meeneemt. Want het gaat er dan niet meer om óf hij iets geeft, maar wát.

Naja, zelf weten :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem92

Bericht 18 Jan 2015 10:10

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik zou het absoluut niet op het kaartje zetten. Je hebt een baby gekregen en mensen mogen daar van komen genieten, maar dat wil niet zeggen dat ze een cadeautje mee hoeven nemen natuurlijk. Plus, je verpest heel het schattige en serene van zo'n kaartje.

Wel kan je een lijstje aanmaken en mensen sturen die niet weten wat ze moeten geven, er zijn een heleboel mensen die dat fijn vinden maar ook die het heel leuk vinden om zelf iets te verzinnen. Ik vind, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 18 Jan 2015 10:29

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Ik zou er niets opzetten. Van veel mensen die we een kaartje gestuurd hebben wisten we dst ze niet zouden komen. Beetje raar om er dan toch zoiets op te zetten. Als bezoek het wil weten vragen ze het wel als ze bellen voor een afspraak denk ik dan maar. Spulletjes waar we niets mee gedaan hebben hebben we aan een goed doel gegeven of in de kledingbak gedaan. Iemand doet moeite om iets uit te zoeken. Ik had wel aardig wat mensen die gewoon met een cadeaubon aankwamen trouwens ondanks dat het onze eerste was.
Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 18 Jan 2015 10:35

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Meestal zijn mensen zelf ook wel zo clever dat je het meeste al hebt. Wij kregen bij de 3e 90% cadeaubonnen van Hema, prenatal, Bart Smit enz. De rest was een dikkie dik boek, eerste kerstbal met romper en mutsje van my 1st x-mas, een pop, flesjes Zwitsal en 2 setjes kleding. Voor de andere twee trouwens een shitload aan kleurboekjes en snoep...

Een buurvrouw had er wel een extra kaartje in gestopt wat ze wel en niet wou hebben. Het kwam er op neer dat ze alleen kleertjes wou van een bepaald merk en seizoen (wat niet te betalen was voor een kraamcadeautje) en anders wou ze cadeaubonnen van een paar winkels. Ik vond dat best brutaal overkomen, het kwam er nog net niet op neer dat je niet hoefde te komen als je niet eerst diep in de buidel had getast om wat leuks te halen bij een bepaalde winkel die ook nog eens niet in de buurt zat want Hema was niet goed genoeg...
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jan 2015 10:49

Re: Verlanglijstje voor kraamvisite

Het komt niet op het kaartje, hebben we besloten.
Er komt sowieso op t kaartje te staan: graag bellen voor bezoek

En als mensen dan bellen en naar tips vragen voor een cadeautje dan geven we de site van t lijstje door.

Bedankt voor jullie antwoorden!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers